Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23 september 2002, 20:42
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
De grote Palmclub enquête!

De Palmclub is de grootste Palm-community in Nederland en een van de grootste in Europa. Toch weten we van al die duizenden bezoekers van de Palmclub-website maar heel weinig. Sommige bezoekers hebben hun woonplaats of type Palm ingevuld in hun forumprofiel, maar dat is niet verplicht.
Daarom hebben we een enquête gemaakt, waarmee we willen evalueren hoe onze website wordt gewaardeerd en wie er gebruik van maken. Hoe vaak kom je op de website, wat vind je van de reviews? En wie ben je zelf? Jong, oud? Beginner of ervaren? Hoe vaak koop je Palm-spullen? Gebruik je je Palm zakelijk of privé?

Het invullen van de enquête kost ongeveer een kwartier tot twintig minuten.
Doe mee, want je maakt kans op prachtige prijzen!

Kijk voor alle informatie op: http://palmclub.nl/enquete/

Alvast bedankt voor jullie eventuele medewerking!
Bestuur Palmclub
  #2  
Oud 24 september 2002, 17:45
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Zo, opa heeft em ingevuld. Tjonge, ze vragen wel het hemd van je lijf
hier. En dat allemaal voor de hoofdprijs.

Het invullen is best leuk en je kunt lekker veel feedback geven.
Dus, iedereen invullen dat ding!
__________________
Word wordt nooit Perfect
  #3  
Oud 24 september 2002, 20:07
robertvh robertvh is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 25 november 2000
Locatie: Rotterdam
Berichten: 311
Stuur een bericht via ICQ naar robertvh
inkomen incl. vakantiegeld

Leuk een enquete. Maar waarom vraagt de Palmclub naar je inkomen inclusief vakantiegeld? Dat lijkt me nu niet echt relevant.
  #4  
Oud 24 september 2002, 20:17
Roeland Krul's schermafbeelding
Roeland Krul Roeland Krul is offline
Palmclub Borrelbaas
Model: Sony Clie PEG-SL10
 
Geregistreerd: 21 april 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 561
Ze willen een idee krijgen van het patsersgehalte van de community
  #5  
Oud 24 september 2002, 20:38
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Het is toch niet zo vreemd dat ze naar het inkomen vragen? Het lijkt mij wel handig om te zien welke inkomensgroep welk model koopt. Maar het is volgens mij sowieso een standaard vraag bij enquêtes. Je moet toch je doelgroep een beetje in kaart brengen. Ik mis alleen de geografische spreiding nog.

Ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen. Ik kon ook even niet terugvinden of en hoe we hier zelf nog iets van terug zien, maar als ik palmclub zo een beetje inschat komt dat wel goed.
  #6  
Oud 24 september 2002, 22:06
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Op een aantal zaken uit de enquete wil ik alvast wel ingaan.

Allereerst wil ik alvast iedereen bedanken die de tijd en moeite heeft genomen om de enquete in te vullen. De huidige stand staat op bijna 250 ingevulde exemplaren, en dat is voor ons boven alle verwachting na pas één volle dag online. Hulde aan jullie allen!

Eerst de inkomensvraag. Dit is voor ons en voor huidige en potentiele adverteerders een zeer belangrijke vraag. Voor ons omdat we met de resultaten nieuwe adverteerders kunnen benaderen, maar ook bedrijven die reviewmateriaal aanleveren. Hoe gek het ook klinkt, we moeten soms best zeuren om leuke, interessante en nieuwe producten los te krijgen bij fabrikanten. Als wij aan kunnen tonen dat onze doelgroep die de reviews lezen een koopkrachtige groep is, dan heeft dat natuurlijk een streepje voor op websites die dat statistisch niet kunnen staven.
Ik hoop dat ik het voordeel voor adverteerders niet hoef uit te leggen Komt in feite op hetzelfde neer als wat ik net zei.
We hebben er zeer bewust voor gekozen om het een verplichte keuze te maken en het was tevens een bewuste keuze om geen optie 'Wil ik niet zeggen' toe te voegen. Als we dat laatste wel hadden gedaan, had zeer waarschijnlijk het merendeel van de gebruikers voor die optie gekozen. Dit had voor ons totaal nietszeggende resultaten opgeleverd.
Wel vinden en vonden we het belangrijk om te benadrukken dat de ingevulde gegevens totaal anoniem zijn en dat zelfs de mensen die zich hebben opgegeven voor een prijs niet te koppelen zijn aan de gegevens die zijn in de enquete hebben ingevuld. Met andere woorden: ik weet van niemand het inkomen en dat wilde ik (en met mij de rest van het Palmclub bestuur) eigenlijk graag zo houden.

Overige zaken die nu al tevoorschijn zijn gekomen:
  • het grootste deel vind de enquete te lang
  • er moet teveel doorgeklikt worden / meer vragen op een pagina
  • er missen opties in de enquete
  • er zijn teveel vragen verplicht
  • antwoordmogelijkheden niet volledig
Ik wil al deze punten hier ter verduidelijking van onze keuzes even behandelen.
  • De enquete is inderdaad lang. Toch hebben we geprobeerd deze zo kort mogelijk te houden Vandaar dat we bijvoorbeeld niet vragen naar je geografische lokatie (alhoewel ik het jammer vind dat die is gesneuveld), maar wel vragen naar je uitgebreide mening over de Palmclub website.
    Dit is het eerste onderzoek dat wij sinds ons bestaan uitvoeren. Dat is geen excuus voor een lange enquete, maar we weten zo ongelooflijk weinig van onze bezoekers en dit is voor ons ook bedoeld als zeer kritische spiegel hoe gebruikers de website ervaren, hoe de forums gewaardeerd worden, wat de kwaliteit van onze reviews is, etc etc.
    Allemaal zaken waar we voorheen geen weet van hadden. De resultaten uit de enquete willen we na evaluatie bekijken en aan gaan pakken. Er is bijvoorbeeld veel behoefte aan een FAQ. Dat is een onderdeel dat we dus zeker op willen pakken.
  • De reden dat er veel moet worden doorgeklikt is simpelweg omdat we de enquete niet nodeloos langer voor jullie willen maken dan strikt noodzakelijk. Voor elke doorklik (Verder >>>) zit een gedeelte logica die de voortgang van de enquete baseert op het gegeven antwoord. Als je bijvoorbeeld geen accessoires hebt, dan mag je dat hele gedeelte overslaan (en dat zijn ook vrij veel vragen). De keuze voor deze enquete is omdat deze aanbieder (surveymonkey.com) een zeer goede kant-en-klare oplossing aanbood. Zelf bouwen kost veel teveel tijd en er zijn weinig goede (gratis of betaald) scripts die deze functionaliteit bieden. Dat sommige zaken daardoor wel eens minder handig uitpakken dan we zelf hadden gewild hebben we maar voor lief genomen. Zo had ik zelf graag gehad dat eerder gegeven antwoorden ook in een later stadium nog onthouden werden. Helaas is dat niet het geval, zodat we soms wel eens rare sprongen hebben moeten maken.
  • Hoe vaak je ook nakijkt, hoe vaak je ook test, hoe goed je het ook probeert te maken, er blijken altijd weer dingen te missen op het moment dat je live gaat. Zo zijn we helemaal vergeten om Linux-oplossingen (jpilot) als mogelijkheid te noemen bij synchronisatie. Persoonlijk nog erger vind ik de misser van 'Browsen' bij 'Combinatie PDA en GSM'. Die staat niet in het rijtje Zo ben ik er nog wel een aantal tegengekomen, maar ik kan de vragen niet meer aanpassen omdat ik dan verplicht ben de huidige resultaten te verwijderen. Dit is tevens mijn antwoord op 'antwoordmogelijkheden niet volledig'. Hier en daar mist een 'Weet niet' en nog wat andere antwoorden die er eigenlijk wel in hadden gemoeten. Daarvoor onze excuses!
  • De keuze om veel vragen verplicht te maken is ook een bewuste geweest, en eigenlijk geldt hier hetzelfde voor als voor de opmerking 'te lang'. Hier heb ik later nog wel wat aanpassingen kunnen doen. Zo was het forum-gedeelte verplicht, maar niet iedereen bezoekt de forums. Daar heb ik dus nu een verplichte vraag 'Bezoek je de forums' voor gezet. Als nee, dan skip Scheelt toch weer bijna tien vragen.
Hopelijk hebben jullie naar aanleiding van de enquete geen negatief beeld van de Palmclub gekregen. Uit de enquete blijkt dat jullie de website, de forums en de reviews allemaal zeer erg waarderen. We hebben ontzettend veel praktische tips en aanbevelingen ontvangen, waarvoor nogmaals heel veel dank!

We gaan zeker aan de slag, en houden jullie uiteraard van tijd tot tijd op de hoogte. Voor alle duidelijkheid: er worden geen complete resultaten van de enquete bekendgemaakt, maar gedeelten die voor jullie interessant zijn. Exacte percentages over hoeveel procent in inkomensgroep 2x modaal valt zul je dus niet tegenkomen. Wel een opmerking als: meer dan de helft verdient bovenmodaal, is hoog-opgeleid en man

Met vriendelijke groet,
Jean-Paul Horn,
namens Bestuur Palmclub
  #7  
Oud 24 september 2002, 22:16
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ik hoop trouwens niet dat ik nu de indruk hebt gewekt dat de enquete voorbij is Vooral invullen als je dat nog niet gedaan hebt! Jullie antwoorden zijn onmisbaar en de prijzen erg aantrekkelijk

- jp
  #8  
Oud 24 september 2002, 22:42
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Zou je de polls trouwens niet meer kunnen gebruiken om dit soort enquetes uit te smeren over de tijd. Of mis je dan de doelgroep classificaties om iets met de resultaten te kunnen?

Of eventueel nu een poll om een incomplete vraag te "corrigeren". Ik heb nu inderdaad maar WAP ingevuld bij de GSM gebruik vraag terwijl dat eigenlijk browsen had moeten zijn.
  #9  
Oud 24 september 2002, 22:45
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Tot wanneer??

Ik wilde er het komende weekend of begin volgende week eens voor gaan zitten. Ik neem aan dat het dan nog wel kan. Ik vind alleen nergens informatie over de looptijd van de enquete...

Andere vraag uit interesse en op het gevaar af dat ik als zeurkous wordt bestempeld. Ik ben geen fan van cookies tenzij ze een nuttige functie hebben. Ik heb zelden een nuttige functie van cookies kunnen ontdekken, ik kon meestal een (in mijn ogen) betere oplossing bedenken. Deze enquete kan ik niet starten zonder een cookie van de site te accepteren. Ik neem aan dat dit cookie gebruikt wordt om gegevens te onthouden voor het geval je tussentijds wilt stoppen en later verder wilt gaan. Enig idee wat er in dat cookie van surveymonkey zit?
  #10  
Oud 24 september 2002, 22:52
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
@ Patrick: Goed idee voor de ontbrekende / onafgemaakte vragen. Voor het totaalbeeld werkt eigenlijk alleen de enquete zoals we die nu doen. Inkomen als poll werkt sowieso niet

@ Arent: De looptijd is tot ong. midden oktober. Ik zal dit straks nog even duidelijk in de enquete-infopagina zetten.
Het cookie is inderdaad bedoeld om je voortgang te checken. Als je op een later tijdstip weer met de enquete verder wilt, wordt het cookie gecheckt om te kijken met welke vraag er begonnen moet worden. Wat er verder in het cookie staat kan ik helaas niet zeggen. Ik heb er zelf wel naar gekeken, maar kon er weinig van maken. Helaas is dit ook van de nadelen van een externe partij ipv een in-house applicatie.

Bedankt voor jullie input!
  #11  
Oud 25 september 2002, 11:49
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Ik heb de enquete net invuld. Daar is duidelijk veel moeite voor gedaan. De vragen zijn duidelijk (op de kleine missers die je(=JP) noemde na) en zeker relevant voor wat de gedachten op het forum betreft en dus waarschijnlijk ook voor adverteerders. Het past in het beeld van de vragen die op het forum wel eens gesteld zijn, maar dan breder zoals het bestuursleden past. Goede actie!
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...

Laatst gewijzigd door r. dohmen; 27 september 2002 om 07:19.
  #12  
Oud 25 september 2002, 17:47
robertvh robertvh is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 25 november 2000
Locatie: Rotterdam
Berichten: 311
Stuur een bericht via ICQ naar robertvh
Op zich vind ik het goed dat de Palmclub wil weten wie er gebruik maken van de site en hoe het gewaardeerd wordt, zoals in de aankondiging stond vermeld. Echter, als de enquete ook bedoeld is om een stuk markt in beeld te brengen voor potentiele adverteerders dan was het denk ik beter geweest als dat ook vooraf vermeld werd. Iemand reageerde dat overal naar inkomen wordt gevraagd, maar dat is dan vooral op commerciele sites en dit is een hobbyclub, om het maar even oneerbiedig te zeggen.
Daarnaast vind ik dat die inkomensvraag niet verplicht gesteld zou moeten worden. Het is een privacygevoelige vraag en anonimiteit is m.i. niet gegarandeerd, mede, zoals blijkt, door het gebruik van cookies. Maar ik ben ook lid en ingelogd en derhalve traceerbaar.
Daarom wil ik die enquete niet invullen. Niet uit protest -ik zou het graag doen- , maar omdat een aantal zaken niemand iets aangaat.
  #13  
Oud 25 september 2002, 18:19
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Robert,

Dat je de enquete niet in wilt vullen is uiteraard meer dan je goed recht.
Het had inderdaad misschien vantevoren duidelijk gemaakt moeten worden. Er is echter wel duidelijk gesteld dat adverteerders de anonieme, statistische gegevens van de enquete ontvangen. Daar hoort - naar de mening van het bestuur - ook een inkomensvraag bij. We vragen daarnaast naar een inkomensrange, en niet naar een precies inkomen. In dat laatste zijn we, nogmaals, niet geinteresseerd.

Over het cookie. Het cookie van Surveymonkey is absoluut niet dezelfde als het cookie van het forum-systeem. Je identiteit is, door mogelijk beiden te combineren, dan ook naar mijn eer en geweten niet te achterhalen. Ik ben daar overigens geen expert in, maar ik heb ze net uitgebreid bekeken en ik zou niet weten hoe dat zou moeten.

Op hobbyclub kom ik graag in een later stadium terug. Mijn mening daarover is iets genuanceerder, maar dat is buiten de scope van deze thread om daar al teveel over uit te weiden.

Verder absoluut no hard feelings. Ook zonder het invullen van de enquete worden je bijdragen meer dan gewaardeerd!

Met vriendelijke groet,
Jean-Paul Horn
  #14  
Oud 25 september 2002, 18:34
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Voor mensen die zich toch nog zorgen maken over hun privacy wil ik
toch nog even wijzen op de pryvacy statement die aan het begin van
de enquete is afgedrukt (en waar natuurlijk iedereen in de haast op
de enquete in te vullen natuurlijk overheen gelezen heeft )


Privacy Statement
De Nederlandse Palmclub Stichting respecteert de privacy van de
mensen die deze enquête invullen. De bescherming van alle door u
ingevulde gegevens vindt de Nederlandse Palmclub Stichting dan ook
zeer belangrijk. Persoonlijke gegevens worden met de grootst
mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd. De Nederlandse
Palmclub Stichting houdt zich in alle gevallen aan de eisen die de
(nieuwe) Wet Bescherming Persoonsgegevens stelt.

Door het invullen van deze enquête geeft u het recht aan de
Nederlandse Palmclub Stichting om de door u ter beschikking gestelde
gegevens op te nemen in een bestand, om in de eerste plaats aan de
hand hiervan de doelstelling van de Nederlandse Palmclub Stichting
beter te kunnen verwezenlijken. Verder zullen enkel en alleen de
statistische gegevens afgeleid uit dit bestand ook aan derden
beschikbaar worden gemaakt. Directe persoonsgegevens, of NAW-
gegevens, zullen nimmer kenbaar worden gemaakt. Gegevens welke aan
derden bekend gemaakt zijn, zijn geanonimiseerd en zullen in geen
geval herleidbaar zijn tot een bepaalde persoon.



(vetgedrukt door opa )

Dit om bezorgdheid weg te nemen. Het staat daarnaast natuurlijk
iedereen volkomen vrij om em niet in te vullen.

Hartelijke groet van Opa
__________________
Word wordt nooit Perfect

Laatst gewijzigd door dirk; 25 september 2002 om 18:38.
  #15  
Oud 25 september 2002, 19:36
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Ook ik wil me even mengen in de discussie omtrent de inkomens-vraag.

De hele discussie had wellicht voorkomen kunnen worden door een keuzemogelijkheid "geen opgave" toe te voegen.
__________________
Bob jij of bob ik?
  #16  
Oud 25 september 2002, 20:16
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Als ik even op de statistiek gok dan zeg ik inderdaad dat het toevoegen van een "geen opgave" optie geen significante invloed zal hebben op het resultaat. Als je er vanuit gaat dat mensen willekeurig verdeeld geen inkomen indicatie op willen geven, houd je dus nog steeds dezelfde inkomens verdeling over de groep die wel een inkomen indicatie opgeeft.

Grappig trouwens dat het inkomen bij hollanders vaak zo'n probleem is. Als mensen dat willen weten vul ik dat gewoon in. Wat zouden ze mij voor schade kunnen aandoen als ze het zouden weten? Als de belastingdienst het maar niet weet

Overigens opa, hoeveel enquete invullers zullen er zijn met een TRG Pro? Tsja, die "krantenwijk" pikken ze er dus zo uit!
  #17  
Oud 25 september 2002, 20:30
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickl
Tsja, die "krantenwijk" pikken ze er dus zo uit!
Hoeveel keer modaal is die krantenwijk
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #18  
Oud 25 september 2002, 20:30
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickl

Overigens opa, hoeveel enquete invullers zullen er zijn met een TRG
Pro? Tsja, die "krantenwijk" pikken ze er dus zo uit!
Tja, ik denk dat ik binnenkort maar iets nieuws ga kopen. Weer een
goeie reden
Enne, die krantenwijk van mij is zeer lucratief hoor
__________________
Word wordt nooit Perfect
  #19  
Oud 25 september 2002, 20:32
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk
Enne, die krantenwijk van mij is zeer lucratief hoor

Ik vermoed dat er hier wel wat meer krantenmagnaatjes rondlopen.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #20  
Oud 26 september 2002, 11:55
Eelco v H
Guest
 
Berichten: n/a
Commercieel

Moet eerlijk zeggen dat de enquete goed in elkaar zit. Maar ik kan me toch niet aan de indruk ontrekken dat de uitkomst van de enquete bedoeld is om toekomstige of huidige adverteerders te kunnen informeren over de gebruikers van de PDA. Deze conclusie trek ik enerzijds omdat de vragen duidelijk commercieel getint zijn en anderzijds vanwege de dalende advertentie inkomsten die er bij de Palmclub zijn. Tevens is het volgens mij de bedoeling dat de uitkomsten de fabrikanten ook inzicht moet geven wat de klant van een PDA verwacht.

Ik heb hier overigens weinig moeite mee omdat elke fabrikant moet weten wat de klant wil. En waar kan hij zijn informatie beter vandaan halen dan bij de palmclub?

Dus ik hoop dat jullie de fabrikanten en adverteerders ervan kunnen overtuigen dat er in nederland en belgie een goede markt is voor Palm os PDA´s en accesoires.
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023