Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20 januari 2003, 20:01
maltje
Guest
 
Berichten: n/a
Linux en M105

Kan iemand mij stap voor stap utleggen hoe ik mijn Palm kan gebruiken in Linux?
Ik heb Kpilot maar niks lukt!!!!!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 januari 2003, 20:13
wkamphuis
Guest
 
Berichten: n/a
Wat wil je precies met je palm en linux? Wat zijn de problemen die je nu hebt?

Ik gebruik pilot-tools om progs te installeren, backups van mijn palm te maken en mail te synchroniseren met imap. Met prc-tools kan ik in linux voor de palm programmeren.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 januari 2003, 21:40
maltje
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb hier mandrake 9.0 en probeer kpilot te gebruiken.
Maar hoe krijg ik gesynchroniseerd.
Ik heb seriele aansluiting maar ik vind dus nergens die palm terug bij de hardware.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 januari 2003, 22:08
wkamphuis
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi,

helaas weet ik niets van kpilot of seriele verbindingen. Ik zie wel dat kpilot weer pilot-link gebruikt voor de verbindingen en pilot-link zal weer een kernel driver gebruiken. Heb je al gekeken of pilot-link werkt, of die de palm al kan aanspreken?

Zo niet dan kan je het beste via google gaan zoeken, zeker de antwoorden in groups zijn vaak heel hulpzaam. Of er moet hier toevallig iemand zijn die je kan helpen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 januari 2003, 07:53
sanderlenka's schermafbeelding
sanderlenka sanderlenka is offline
Forumbikkel
Voornaam: Sander
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 18 november 2001
Locatie: Geldrop
Berichten: 223
Helaas weet ik ook niets van kpilot of seriele verbindingen. Check wel even of je pilot-link geinstalleerd en goed geconfigureerd hebt. Er is op internet vrij veel informatie te vinden (via Google) over de configuratie van pilot-link.

Pilot-link is het werkpaard dat dingen heen en weer sleept tussen je Palm en je PC. KPilot is de cockpit van waaruit je het waaruit je het werkpaard aanstuurt. (Nogal kromme vergelijking, maar ja ik heb geen zin om van het werkpaard een motor te maken of van de cockpit de bok van je paard-en-wagen.)
__________________
hartelijke groeten,
Sander
Huis kopen in Tsjechie?
Wereldraadsel?
Posting?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 januari 2003, 18:31
robhuls
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Het kostte me wat tijd, maar mijn m105 doet het nu wel onder Linux. Ik synchroniseer met Evolution (Outlook kloon). Je moet aangeven waar je palm zit (veelal /dev/ttyS0 wat wil zeggen je eerste seriele poort). Verder moet je bij conduits (onder 'pilot setting') aangeven wat je wilt synchronizeren (kalender etc.). Je moet dan wel de pilot extensies van evolution hebben geinstalleerd (niet standaard in mandrake 9.0). Ik heb ook wel gesynchroniseerd met kpilot, ook dan moet je aangeven waar je palm zit (/dev/ttyS0). De standaard link (/dev/pilot) bestaat normaliter niet (zou je denk ik een symlink moeten aanmaken). Je moet ook daar aangeven welke conduits je wilt hebben. In RedHat 8.0 (?) zit een niet werkende conduit naar korganizer. De fix moet je geloof ik bij de makers weghalen. Ook moet je je organizer file aangeven en dan nog werktte het bij mij maar matig. Vandaar dat ik op het moment met evolution werk, want dat ging bij mij heel smooth!

Ik hoop dat de zooi hierboven je verder helpt!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 21 januari 2003, 18:43
maltje
Guest
 
Berichten: n/a
Het wil niet lukken
IK sluit palm aan met seriele poort,start Kpilot op en vul dev/ttySO in,dan doe ik een hotsync,maar het lukt niet.
Nog een idee iemand?
Moet ik nog iets anders installeren?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 21 januari 2003, 18:50
robhuls
Guest
 
Berichten: n/a
vergeet niet de / voor /dev/ttyS0 en die laatste is een nul en niet een o.

Het wil ook wel eens helpen een keer te rebooten, zodat er geen oude versies van kpilot en kpilotd meer aanwezig zijn. Ook helpt het bij mij vaak om gpilotd (naam ben ik niet helemaal zeker van) te starten. Botweg alles met pilot in de naam installeren wil ook wel eens helpen.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 23 januari 2003, 01:56
maltje
Guest
 
Berichten: n/a
Met Jpilot heb ik kunnen starten,maar alleen maar de adressen en de datebook.
Men mail en andere aplicaties,hoe doe ik dat?Zoiets als Quickword enz.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2011