Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12 januari 2003, 10:07
Herman L.
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy Bluetooth an Palm Tungsten

Beste lezer,

Wie kan me bij het volgende probleem helpen? Wanneer ik naar "preferences" ga en de instellingen wil corrigeren voor bluetooth kom ik het volgende tegen:
Onder "trusted devices" --> ad device --> gebeurt er niets. Links boven zie ik een sleutel icoon. Mogelijk betekent het dat er iets op slot zit?? Eerder (gisteren) kon ik nog wel een lange lijst zien van devices. Ik had toen problemen met een beveiligingscode voor mijn Nokia (inmiddels opgelost).
Om te bekijken of Bluetooth werkte heeft mijn zoon geprobeerd contact te maken via zijn telefoon en dat werkte. Kan dat een reden zijn dat er een soort slot op zit?? Hoe kan ik de boel weer los krijgen.

Ik hoop op een reactie.

Vriendelijke groet,

Herman L.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 januari 2003, 12:06
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Het sleuteltje geeft volgens mij alleen aan dat er een verbinding met een 'passkey' is ingesteld. Dit is een password dat voor het opzetten van de verbinding 1x moet worden ingegeven. Als de apparaten elkaar eenmaal kennen (ge-'paired' zijn), hoeft het niet meer opnieuw ingevoerd te worden.

Heb je in het hoofdscherm van de Bluetooth instellingen wel Bluetooth op 'on' staan, en een Device Name ingevuld, en Discoverable op 'Yes' staan?
Check ook of Bluetooth aan staat op de andere apparaten, en of die ook 'Discoverable' zijn....
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 januari 2003, 19:39
Wodkadrinker Wodkadrinker is offline
Forumbikkel
Voornaam: Cor
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 december 2002
Locatie: Rijswijk
Berichten: 136
Unhappy

Heb het zelfde probleem en begrijp oplossing maar toch wil het paren niet lukken,metname met een NOKIA 6310 firmware versie 4.20 komt mijn Tungsten T telkens steevast met het antwoord "UNABLE TO CONNECT "
Mijn probeersels raken nu wel op en mijn vraag is dan ook wat is de PASKEY voor deze oplossing is het gewoon een korte code van bv 2 cijfers / letters of is er iets speciaals wat ik gewoon gemist heb of niet begrijp. .Ik heb elders gelezen dat er een zeerkorte tijd van invoeren is maar ook dat werkt niet.100 meter in 2 seconden is blijkbaar toch nog niet genoeg.



Wodkadrinker
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 januari 2003, 14:39
linde's schermafbeelding
linde linde is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 februari 2001
Locatie: Ugchelen
Berichten: 90
Nokia met Tungsten

Ik zit met hetzelfde probleem.
Tungsten naar de Nokia 6310i laten zoeken.
Hij vindt dan de telefoon...
Enter pesskey for.....
En wat ik ook invoer: UNABLE TO ADD XXXX TO YOUR TRUSTED DEVICE LIST.
Voor deze ellende heb ik noch de Nokia, noch de Tungsten gekocht...wat een ellende. (Geen wonder dat ik ook een wodkadrinker wordt!)
HELP
__________________
linde

Laatst gewijzigd door linde; 19 januari 2003 om 14:43.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 januari 2003, 15:48
Joep Joep is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 225
Misschien is een upgrade van je firmware voor de Nokia de oplossing.
Ik had ook problemen, maar deze zijn opgelost bij de upgrade naar 5.x
Ik kon er, in Amsterdam (buikslotermeerplein) gewoon op wachten !
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 januari 2003, 15:54
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Inderdaad, elders in de forums wordt gerept over minimaal firmware versie 4.80. Zie o.a. http://www.palmclub.nl/forums/showth...?threadid=9119

Maar als ik het zo lees zien jullie over het hoofd dat je op de Nokia de "paaractie" moet bevestigen met de opgegeven passkey.

De "paring" dien je in ongeveer 15-20 seconden af te ronden. Ik weet het niet exact maar in ieder geval heel wat meer dan de 2 seconden die hierboven genoemd worden.

De passkey kun je zelf kiezen, het is wel handig om hier uitsluitend cijfers voor te gebruiken, dat is makkelijker invoeren op de telefoon.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 19 januari 2003, 17:29
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Re: Nokia met Tungsten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door linde
Ik zit met hetzelfde probleem.
Tungsten naar de Nokia 6310i laten zoeken.
Hij vindt dan de telefoon...
Enter pesskey for.....
En wat ik ook invoer: UNABLE TO ADD XXXX TO YOUR TRUSTED DEVICE LIST.
Op het moment dat je op de TT de passkey ingevoerd hebt en op OK klikt verschijnt er op het scherm van de 6310 ook een verzoek om een passkey in te voeren, hier moet je dan hetzelfde nummer dan op de TT invoeren. Met name bij de "oudere" Nokia's met een oudere firmware (ik heb zelf ook 4.20) heb je hiervoor maar heeeeeeeel weinig tijd, pakweg 2 of 3 seconden. Daarom gebruik ik een passkey van 1 cijfer. Bij deze actie, die ik inmiddels al heel vaak gedaan heb (omdat ik vaak hard reset vanwege teveel geinstalleerde en verwijderde software) hou ik de vingers alvast op de OK toets en het betreffende cijfer zodat ik zeer snel op de vraag kan reageren. Doe ik dat niet dan komt inderdaad de melding "UNABLE TO ADD XXXX TO YOUR TRUSTED DEVICE LIST"
Soms komt de vraag om een passkey NIET bij de Nokia en komt meteen bovengenoemde foutmelding, om mij onverklaarbare redenen. Het is dan gewoon een kwestie van blijven proberen...soms wel 5 keer, maar uiteindelijk is het me nog altijd gelukt.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 19 januari 2003, 18:28
Wodkadrinker Wodkadrinker is offline
Forumbikkel
Voornaam: Cor
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 december 2002
Locatie: Rijswijk
Berichten: 136
Talking Re: Nokia met Tungsten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door linde
Ik zit met hetzelfde probleem.
Tungsten naar de Nokia 6310i laten zoeken.
Hij vindt dan de telefoon...
Enter pesskey for.....
En wat ik ook invoer: UNABLE TO ADD XXXX TO YOUR TRUSTED DEVICE LIST.
Voor deze ellende heb ik noch de Nokia, noch de Tungsten gekocht...wat een ellende. (Geen wonder dat ik ook een wodkadrinker wordt!)
HELP

Ben geen alokholist maar getrouwd met een russiche vrouw en dan komt de logname en de rest vanzelf.Ik heb erg veel aan boven/onderstaande antwoorden.

Bedankt allen. Hips !

Groet :Wodkadrinker. Hips!

Tijd heb je niet ,tijd maakt je.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 19 januari 2003, 19:07
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Re: Re: Nokia met Tungsten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce
... Met name bij de "oudere" Nokia's met een oudere firmware (ik heb zelf ook 4.20) heb je hiervoor maar heeeeeeeel weinig tijd, pakweg 2 of 3 seconden...
Zoals gezegd kan je de firmware laten upgraden om van dit probleem en andere problemen af te zijn.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 27 januari 2003, 18:54
Herman L.
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up Bluetooth en Nokia en Palm T

Aan alle mensen die meegedacht hebben om mijn probleem op te lossen:

antwoord: opdate van de firmware van mijn Nkia en zie daar werken onder bluetooth met de Palm T en de Nokia 6310i geen probleem meer.

Kosten € 0,00


Succes voor jullie allemaal

Herman
Met citaat reageren
  #11  
Oud 27 januari 2003, 19:47
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
Hoi,

ik heb een 6310i met firmware 4.07, een oudje dus
Ik heb bluetooth prima aan het draaien via mijn tungsten. De truc was voor mij niet de palm de nokia te laten zoeken, maar andersom!

1)Je zoekt geen bluetooth apparaat op de tungsten, maar je gaat direct naar netwerk en probeert uit te bellen via bluetooth.
2)De nokia ziet dan dat er 'een onbekende' aanklopt en vraagt of je deze wil toevoegen als 'trusted device'
3)Wanneer je dan ja typt moet je een code ingeven (b.v. 1) waarvoor je alle tijd hebt.
4)Daarna vraagt je tungsten pas om de key en voila!
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 28 januari 2003, 13:45
linde's schermafbeelding
linde linde is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 februari 2001
Locatie: Ugchelen
Berichten: 90
Prima

Nog bedankt voor de tip om te upgraden.
Mijn Nokia draait nu met V5.22 en nu loopt alles als een zonnetje........
Hoewel als ik nu een SMS-berichtje wil sturen krijg ik de dialoog:
Action canceled due to Unknown Phonen Services errror.
Vanaf de Nokia werkt alles prima.
Ideetje?

PalmPilot-PalmV-PalmVx(de mooiste van allemaal)-Palm505-Palm515-Tungsten hehe!
__________________
linde
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2011