Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25 april 2002, 16:29
Lau
Guest
 
Berichten: n/a
hellup

Hallo mensen

Vandaag een navman gekocht oor mn palm 500.

Smartpath city en smartpath trip geinstalleerd. Maar hij pakt hem niet. FF in de auto laten liggen maar ook dit helpt niet

Toen ff van navman de GPSinfo gedownload.

Hier krijg ik wel de date (maar wel de verkeerde) en de tijd (ook onjuist)

Voor de rest geeft hij niets aan !!!!!!!


Als ik city opstart dan zegt hij dat de navman niet actief is, en soms weer dat hij niet kan fixen.


1) moet de navman in de aansteker zitten om het te doen?
2) ben ik vergeten software te installeren?
3) doet gps het binnen in een huis?
4) wat doe ik fout (baudrate ofzo)
5) help....ik wil spelen!!!!!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 april 2002, 16:37
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:

1) moet de navman in de aansteker zitten om het te doen?


Lijkt me niet, dan is het voordeel van mobiel zijn met je GPS meteen weg...

Citaat:
2) ben ik vergeten software te installeren?


Voor zover ik weet hoeft er naast de smartpath software niks geinstalleerd te worden.

Citaat:
3) doet gps het binnen in een huis?


Ik heb zelf een GPS van RandMcNally, en mijn ervaring is dat deze kleine portable apparaatjes een zeer zwakke antenne hebben, waardoor ze het binnenshuis niet doen. Overigens, in mijn auto hangt hij onder de voorruit, waar hij prima werkt, maar binnenshuis dus absoluut niet..

Citaat:
4) wat doe ik fout (baudrate ofzo)


De baudrate heeft er mijns inziens niks mee te maken, maar wat ik wel weet, als je hem de eerste keer aansluit, laat hem dan (buiten) minimaal 15 minuten aanstaan, het kan namelijk de eerste keer erg lang duren voor hij de juiste 'fix' heeft gevonden. Daarna moet het sneller gaan.

Citaat:
5) help....ik wil spelen!!!!!


Geduld, komt echt wel goed!

Verder, heb je deze review al gelezen over de Navman? Staan misschien wat handige tips voor je in!

http://palmclub.nl/reviews/accessoires/gps/navman/

Succes ermee!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 april 2002, 16:45
Lau
Guest
 
Berichten: n/a
ow ja

Zo vond ik voor Atlas namelijk de volgende oplossing:

***As the NavMan units run at 57600 bauds for accuracy and performance reasons, you need to do an initialization phase prior to use the NavMan with our applications. (will be automatic in our next upgrade)
- On any GPS Pilot application go to the GPS screen (available via the menu GPS-Details).

waar is dit???


- Set the Input entry to NMEA


hoe??
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 april 2002, 16:52
Digitkluns
Guest
 
Berichten: n/a
Hi Lau,

Je moet de software bij opties wel instellen op de NAVMAN 500, anders staat het programma op de verkeerde baudrate.
"Even in de auto laten liggen"?
Was dat met de bevestiging aan de voorruit geplakt, of lag het op de achterbank?
Binnenshuis ontvang je niets, en de eerste keer bij mij duurde het wel een half uur voor er resultaat geboekt werd.
(De eerste keer een FIX krijgen met de NAVMAN bedoel ik hier dus)
Na de eerste FIX werkt het spul bij mij in de auto meestal met een minuut of twee na aanschakelen.

Geduld is een schone zaak,
succes,
Dick.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 april 2002, 20:30
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
En plug hem voor de eerste fix vooral aan het boordnet. Want anders is je Palm leeg voordat de eerste fix gemaakt is. De eerste fix duurde bij mij een veelvoud van 15 minuten. En geef de antenne de kans zoveel mogelijk van de lucht te zien.

Stel in Smarth@@@ in welke Palm je hebt en nog iets in hetzelfde venster.

Aangezien de Navman en Smarth@@ geen informatie geven over wat ze aan het doen zijn kun je CetusGPS downloaden. Na het instellen van de juiste baudrate geeft dat programma duidelijk aan waar je GPS mee bezig is. En zolang daar NO FIX staat dan weet je het. Als er NO GPS staat, ja dan is je (aansluiting van je ) GPS malafide. De eerste fix kan je gewoon met Cetus GPS maken. Daarna loopt het contact sneller.

http://www.CetusGPS.dk

Groet,
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 april 2002, 15:22
Lau
Guest
 
Berichten: n/a
hellup deel 2

Hoi,

Eind vorige week een Navman gekocht. En na wat opstart problemen werkt hij (zie posting hellup ; bedankt voor de hulp)

ECHTER, ik heb hetzelfde probleem als eerder besproken in dit forum:

Als ik de Navman aan mijn voorruit bevestig krijg ik geen satelitten dus ook geen fix. Hou ik hem tegen het zijraam of de bestuurderraam, dan pakt hij heel snel 4-6 satellieten....


Om mn palm op mijn zijruit te plakken schiet ook niet op! Ik heb de Navman juist gekocht om in de auto te gebruiken.

HEEFT IEMAND EEN TIP????


Auto : Laguna (nieuw model)




Zal dit probleem zich ook voordoen met de Hollux?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 april 2002, 15:36
Marco Marco is offline
Forumbikkel
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 12 februari 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 205
Van de Navman site:

I cannot get a GPS fix - what could be wrong?

Make sure that the time is set correctly on the handheld computer, and that it is in the correct time zone.

Make sure you have a clear view of the sky (mount the GPS receiver on the supplied arm attached to the windscreen of your car)

Power the unit from the cigarette lighter socket from your car to ensure no low battery issues.

If you are in a car, Make sure that your car does not have a "metallic windscreen" such as in the new model Renault Laguna - these cut out all electromagnetic signals such as the GPS signal.

It may take 15 minutes for the GPS to get a "first fix" - this is the time when it calibrates itself and locates the satellites. The information it discovers in this time is remembered, and from that point on it should take about 45 seconds to get a fix (after it is switched on). You will find that if you go to another country such as the USA your GPS will take a while to recalibrate itself and redo a first fix.

en:
Is an external aerial required for in car use?

No, an external aerial is not required. The NAVMAN kit comes supplied with a mobile mount allowing the GPS receiver to be mounted in a suitable location, however some car manufacturers are using athermic heat reflecting windsheilds which also reflect the GPS signal, blocking it from entering the car. These are as follows:

Audi - all models 2001 onwards
BMW 740
Citroen Xsara Picasso
Jaguar X-type
Peugeot "07" range
Renault - all models 2001 onwards and all Laguna
Vauxhall - all models 2002 onwards and Zafira
VW Passat after 2002

The solution to this problem is to use a re-radiating antenna which will retransmitt the GPS signal inside the car

onder FAQ, Navman general, in deze vraag de link naar de antennes aanklikken.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 28 april 2002, 15:41
fer's schermafbeelding
fer fer is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NR70V
 
Geregistreerd: 07 mei 2001
Berichten: 113
Stuur een bericht via ICQ naar fer
Beste Lau,

Waarschijnlijk zal dit komen door een warmtewerende voorruit, zie deze thread voor meer info.
__________________
Greetings,
Fer
Met citaat reageren
  #9  
Oud 28 april 2002, 15:42
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ik heb de twee aparte threads samengevoegd in deze. Het is niet nodig perse nodig om voor elk apart probleem een aparte thread te maken. De posting over de antenne kan prima in deze al bestaande thread.

Jean-Paul Horn
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2011