Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09 december 2000, 11:11
peterjan
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb een panasonic gd90 en wil die graag gebruiken om te connecten met internet. Volgens de specificaties heeft de panasonic een ingebouwd softmodem. Heeft iemand ervaring met deze telefoon icm Palm? En weet iemand waar ik een kabel kan krijgen voor de connectie. Voor ongeveer alle merken zijn kabels verkrijgbaar naar de palm behalve voor panasonic, ik ben hem in ieder geval nog niet tegengekomen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 december 2000, 12:10
matthe
Guest
 
Berichten: n/a
gd50

Ik ben ook op zoek naar zo'n kabeltje alleen voor de gd50 (KPN team 300)
Ik ben er helaas nog geen tegengekomen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 december 2000, 12:22
peterjan
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb wel een datakabel voor de gd90(besteld bij http://www.stuntprijzen.net), en die heb ik via een koppelstuk aan de cradle bevestigd, maar de palm vond op die manier geen modem. Weet ook niet wat dat softmodem precies inhoudt. Volgens mij heb je speciale software nodig om dat ding aan te sturen. Weet iemand hier iets van?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 december 2000, 21:25
bakker's schermafbeelding
bakker bakker is offline
1929 Chrysler
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Rdam
Berichten: 80
ook benieuwd

Ook ik ben erg benieuwd naar antwoorden omdat ik ook een
gd 90 panasonic telefoon heb.
Ik wist uberhaupt niet dat dit toestel dit kon.....
Hopenlijk weet iemand hoe het moet!!!
Al vast bedankt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 december 2000, 23:48
peterjan
Guest
 
Berichten: n/a
Angry

Ik heb me rot gezocht op het internet maar nergens een oplossing gevonden. Ik ben wel vaker dezelfde vraag tegengekomen op andere forums, maar ook daar wordt gezegd dat het helemaal niet mogelijk is. Het softmodem houdt in dat er speciale software nodig is om de gsm aan te sturen. Ik heb panasonic gebeld, maar daar krijg je dan iemand aan te telefoon die er zelf geen ruk van begrijpt. Het antwoord was : " de software die wij hebben werkt met windows, dus zal ie het op de palm ook wel doen", zegt genoeg dacht ik zo.
Het vervelende is dat er voor andere merken wel allerlei oplossingen zijn (vooral nokia en ericsson doen het goed), maar panasonic, ho maar.....
Global pulse maakt bijvoorbeeld software en kabels om via je gsm met internet te connecten, maar ook weer voor alle merken, behalve, je raadt het al, panasonic. Ik heb wel nog een mail gestuurd of panasonic ook ondersteund gaat worden. Afwachten dus.
Voorlopig luidt het advies dan maar: Koop een andere telefoon !!!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 december 2000, 22:02
Jokke
Guest
 
Berichten: n/a
Question

Heeft panasonic nou voor elk toestel een andere interface bedacht?

Ik heb een GD50 en hoopte eigenlijk dacht er een kabeltje zou bestaan. Maar nog nergens kunnen vinden.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 december 2000, 22:21
Jokke
Guest
 
Berichten: n/a
Re: gd50

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthe
Ik ben ook op zoek naar zo'n kabeltje alleen voor de gd50 (KPN team 300)
Ik ben er helaas nog geen tegengekomen.
Ik ook niet tot zojuist, op:
http://mijngsm.homestead.com/datakabels.html
staat een datakabel voor de GD50 te koop,
kan ik die dan makkelijk op een palm aansluiten om te internetten?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 december 2000, 23:39
peterjan
Guest
 
Berichten: n/a
Angry

de kabel voor de gd50 is dezelfde als die voor de gd90. Maar ook hier geldt dat er geen soft/hardware beschikbaar is om deze op je palm aan te sluiten. Ik heb inmiddels ook van globalpulse (www.globalpulse.com) een mailtje gehad waarin staat dat ze geen panasonic ondersteunen en dat ook niet op korte termijn zullen gaan doen. Ik heb ook nogmaals een mailtje naar panasonic gestuurd met het verzoek om info voor de connectie met palm, maar daar heb ik nog niets over gehoord.
Ik heb nu als oplossing maar een Siemens S25 van iemand geleend, dan kun je via de IR poort met internet connecten. Werkt prima. Jammer dat panasonic geen IR telefoons maakt, de gd90 is al mijn 3e panasonic, maar mijn volgende wordt er toch echt een met IR modem ingebouwd, geen panasonic dus.

Misschien als nu meer mensen gaan zeuren bij panasonic zetten ze misschien wel vaart achter de ontwikkeling van palmsoftware om het ingebouwde softmodem aan te sturen.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 13 december 2000, 18:32
Jokke
Guest
 
Berichten: n/a
Ik had een mailtje naar panasonic gestuurd, en binnen een dag(!) antwoord (onder de vraag, boven het antwoord):


U heeft dan het executive pakket nodig van panasonic met het typenummer eb-rpd71z. De kosten van dit pakket is : FL299ex btw. U kunt dit bestellen via uw dealer. In het pakket zit de datakabel en de benodigde software om het aan te sluiten op een PC.

Met vriendelijke groet,
Panasonic Centre Nederland
Ferry Fokkens


Medewerker(ster) Info-Centre

> L.S.
>
> Sinds kort ben ik in het bezit van een palm, deze wil ik
> graag koppelen aan mijn Panasonic EB-GD50. Ik kan echter
> geen datakabel vinden voor mijn GSM.
> Bestaat deze? Zo nee is het wellicht mogelijk de datakabel > van de nieuwere 52 te gebruiken?
>
> bvbd

Kortom het lijkt erop dat je veel geld betaald voor een datakabel en wat software ... en ze hebben het alleen over een pc, terwijl in de vraag duidelijk palm staat.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 16 december 2000, 02:05
Jokke
Guest
 
Berichten: n/a
Ik kreeg zojuist het volgende antwoord:

>Helaas met een palmtop is het niet mogelijk. Op de palmtop >draait namelijk geen windows 95/98 en dus niet compatible >met de palmtop.

>Met vriendelijke groet,
>Panasonic Centre Nederland
>Ferry Fokkens

bijdehandje
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2011