Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08 december 2006, 20:24
Stephen's schermafbeelding
Stephen Stephen is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 29 juni 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 66
Problemen met upgrade van TomTom Navigator 5 naar Navigator 6 voor Treo 650

Gonny schreef 28 november in het nieuws-forum het volgende:
TomTom brengt nieuw kaartmateriaal uit en geeft bestaande gebruikers de mogelijkheid om met 20% korting te upgraden. Als je pda daarvoor geschikt is, maak je daarbij automatisch een upgrade naar TomTom Navigator 6. TomTom lanceert daarnaast een online kaartwinkel.
Voor Palm-gebruikers betekent dit dat bezitters van een Treo 650 bij aanschaf van de nieuwe kaarten vanzelf upgraden naar TomTom Navigator 6.
(http://www.palmclub.nl/forums/nieuws...or-tomtom.html)

Toch lukt het me niet de upgrade van versie 5 naar versie 6 voor elkaar te krijgen

Ik heb de kaart BeNeLux en hoofdwegen W-Europa gekocht op de TomTom website en gedownload. Hier zat ook een nieuwe applicatie TomTom Navigator 6.010 bij. Ik heb de applicatie en de kaart op mijn SD-kaart geïnstalleerd met TomTom HOME. Via ttcode.com de activeringscode verkregen, maar die kan ik niet invoeren: zodra ik TomTom op mijn Treo start, volgt (na de juridische mededeling) de mededeling dat er geen kaarten gevonden zijn...terwijl die wél op het Secure Digital-kaartje staan...

Als ik na installatie de bestanden op de SD-kaart bekijk, is het rare dat de start-applicatie (start.exe) wel als datum de installatie-datum heeft (en iets groter is dan de oude start.exe), maar dat de oude Palm-applicatie-bestanden CN.prc en start.prc nog steeds dezelfde zijn als die van vóór de upgrade naar TomTom6
(ik kan de bestanden vergelijken omdat ik een back-up heb van de SD-kaart met TomTom5).

Kortom, het lukt niet... Wie kan me helpen? Dank alvast!

Groeten,
Stephen
__________________
Pas nog een versleten Sony N770 Clié... nu een Treo 650!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 december 2006, 20:45
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Heb je de oude prc-bestanden wel van je pda verwijderd?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 december 2006, 21:13
Stephen's schermafbeelding
Stephen Stephen is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 29 juni 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 66
Op de Treo zelf staan geen .prc-bestanden (althans, ik kan ze niet vinden).

Van de SD-kaart heb ik de oude bestanden start.prc en CN.prc gewist en daarna via TomTom HOME opnieuw Navigator 6 geïnstalleerd.

Het enige verschil is dat TomTom niet vanzelf start als ik de SD-kaart in mijn Treo schuif (alleen een blank scherm) Als ik daarna TomTom handmatig start, krijg ik weer de mededeling dat er geen kaarten gevonden zijn.

Bedankt voor het meedenken!
__________________
Pas nog een versleten Sony N770 Clié... nu een Treo 650!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 08 december 2006, 21:28
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Heb je met Filez gecontroleerd of de prc-bestanden op je pda staan?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 08 december 2006, 21:32
Stephen's schermafbeelding
Stephen Stephen is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 29 juni 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 66
yep...
__________________
Pas nog een versleten Sony N770 Clié... nu een Treo 650!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 december 2006, 20:39
Stephen's schermafbeelding
Stephen Stephen is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 29 juni 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 66
Heeft iemand nog suggesties hoe ik mijn upgrade van tt5 naar tt6 kan doen? En ik ben toch niet de eerste die dit probeert? Ik ben er al drie dagen mee bezig maar het lukt niet...

Dank alvast!

Groeten,
Stephen
__________________
Pas nog een versleten Sony N770 Clié... nu een Treo 650!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 december 2006, 23:25
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stephen Bekijk bericht
Als ik na installatie de bestanden op de Secure Digital-kaart bekijk, is het rare dat de start-applicatie (start.exe) wel als datum de installatie-datum heeft (en iets groter is dan de oude start.exe), maar dat de oude Palm-applicatie-bestanden CN.prc en start.prc nog steeds dezelfde zijn als die van vóór de upgrade naar TomTom6
(ik kan de bestanden vergelijken omdat ik een back-up heb van de SD-kaart met TomTom5).
Start.exe? Ben je zeker dat je de PalmOS versie hebt en geen voor PPC WM?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 december 2006, 12:16
Stephen's schermafbeelding
Stephen Stephen is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 29 juni 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 66
Citaat:
Start.exe? Ben je zeker dat je de PalmOS versie hebt en geen voor PPC WM?
Ja....start.exe.... maar dat bestand staat ook op mijn TomTom5-versie, die uitstekend werkt op mijn Treo650.

Inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer en weet ik bijna zeker dat ik een verkeerde versie gedownload heb. Als ik TomTom HOME opstart en de Secure Digital-kaart (met TomTom5) in de kaartlezer plaats, kan ik de SD-kaart op verschillende manieren installeren (zie opties onder 'Wijzig Apparaat > Wijzig Doelapparaat'):
- TomTom GO
- TomTom ONE
- TomTom RIDER
- Pocket PC
- HP Ipaq
- Palm - Palm OS, powered by ACCESS*
- Symbian
- Palm - Windows Mobile

Tot dusverre koos ik de laatste optie, Palm-Windows Mobile, want ik las deze optie als "Palm OF Windows Mobile PDA" en de optie "Palm OS powered by ACCESS" zei mij niets.... powered by ACCESS???? Wat de f*k is dat?
Als ik kies voor Palm / Windows Mobile ziet TomTom HOME mijn TomTom5 SD-kaart als Pocket PC, maar ziet hij niet de geïnstalleerde applicatie op de SD-kaart.
Als ik vervolgens de kaart en de applicatie installeer, wordt wél de nieuwe kaart op het SD-kaartje gezet, maar niét de applicatie.

Blijkbaar maar ik toch kiezen voor de optie Palm - Palm OS powered by ACCESS, want dan ziet TomTom HOME wél de applicatie op mijn SD-kaart. Ik kan dan echter niet de nieuwe applicatie TomTom6 Navigator 6.010 installeren op de SD-kaart, want dan zegt TomTom HOME "Dit item is niet geschikt voor uw TomTom-apparaat".
Het rare is dat toen ik een aantal dagen geleden de nieuwe Benelux-kaart kocht met upgrade naar TomTom6, ik bij "Koop een nieuwe kaart" bij "Selecteer uw product" gekozen heb voor "NAVIGATOR 5" en bij "Select your PDA/Mobile Device" voor Palm Treo650/700W....(ook alweer zo verwarrend, want twee verschillende besturingssystemen).

Blijkbaar heb ik bij het downloaden van de nieuwe Benelux-kaart toch onverhoopt de TomTom6-versie voor PocketPC binnengekregen... En ik zie zojuist ook in de map TomTom Downloads dat de naam van de gedownloade tt6-versie ttn_ppc_6010_7720 is.... Die letters ppc zeggen genoeg...ik heb de verkeerde kaart gedownload...

Wat kan ik het beste doen? TomTom bellen met de mededeling dat ik de Benelux-kaart voor het verkeerde OS heb gedownload of zijn er nog andere mogelijkheden om de juiste versie binnen te krijgen?


Groeten,
Stephen
- die hopeloos de weg kwijt is in TomTom! -
__________________
Pas nog een versleten Sony N770 Clié... nu een Treo 650!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 12 december 2006, 12:40
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Palm - Windows Mobile bedoelen ze de Treo 750v mee (die op Windows Mobile draait). Je moet inderdaad Palm - PalmOS powered by ACCESS hebben. Ik zou ook die Start.exe even verplaatsen naar een andere folder, want waarschijnlijk raakt TomTom daarvan in de war.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 12 december 2006, 12:54
Stephen's schermafbeelding
Stephen Stephen is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 29 juni 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 66
Dank voor je antwoord, Jean-Paul. Maar ik heb de kaart BeNeLux + major routes WE gekocht en gedownload (zie mijn eerste post van deze thread), maar daar zit TomTom6 voor PocketPC bij in plaats van voor Palm... hoe los ik dat op? Hoe kom ik nu aan TomTom6 voor de Palm Treo650?
__________________
Pas nog een versleten Sony N770 Clié... nu een Treo 650!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 12 december 2006, 13:00
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Contact opnemen met TomTom en uitleggen wat er aan de hand is. Toch?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 12 december 2006, 13:10
Stephen's schermafbeelding
Stephen Stephen is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 29 juni 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 66
Citaat:
Contact opnemen met TomTom en uitleggen wat er aan de hand is. Toch?[
Ja, dat ga ik ook doen. Maar ik vraag me nog steeds af hoe het mogelijk is dat ik bij de aankoop van de kaart aangeef dat ik beschik over een Treo650 en dan bij het downloaden van de kaart TomTom6-versie voor PocketPC binnenkrijg...
__________________
Pas nog een versleten Sony N770 Clié... nu een Treo 650!
Met citaat reageren
  #13  
Oud 12 december 2006, 13:24
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Vermoedelijk omdat de modelkeuze en het uiteindelijke pakket dat je downloadt niet aan elkaar gekoppeld zijn in TomTom Home.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 14 december 2006, 15:36
Stephen's schermafbeelding
Stephen Stephen is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 29 juni 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 66
Probleem opgelost!

Na een behoorlijke tijd met de klantenservice van TomTom aan de telefoon gezeten te hebben, bleek het volgende het probleem:

Tijdens het downloaden van mijn nieuwe kaart BeNeLux+major roads WE bleek dat ik in TomTom HOME mijn Secure Digital-kaart als verkeerd apparaat had ingesteld: niet als Palm - Palm OS powered by ACCESS*, maar als Palm - Windows Mobile. Het gevolg van deze verkeerde instelling was dat ik bij het downloaden van de kaart en de nieuwe TomTom6 ik de versie voor PocketPC binnenkreeg. Je krijgt dan niet automatisch de Palm OS-versie binnen!!

Voor wie hetzelfde overkomt als mij:
- weet zeker dat je de SD-kaart op de juiste wijze in TomTom HOME geïnstalleerd hebt: als "Palm - Palm OS powered by ACCESS*"
- verwijder in TomTom HOME de bestaande TomTom-applicatie, kaarten, stemmen en postcodes van de SD-kaart
- maak op de PC de map TomTom HOME\Downloads helemaal leeg
- in TomTom HOME, klik op "Download uw updates"
- TomTom Navigator versie 6.010 (5.5 MB), nieuwe kaarten, stemmen en postcodes worden gedownload
- op de gebruikelijke wijze alles installeren in TomTom HOME
__________________
Pas nog een versleten Sony N770 Clié... nu een Treo 650!

Laatst gewijzigd door Stephen; 14 december 2006 om 20:01.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023