Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06 december 2006, 13:00
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
[Nieuws] Treo 650 niet meer leverbaar op Palm.com

Het einde van de Treo 650 is in zicht. Dit was ook wel te verwachten na de introductie van de 700, 750 en 680. In Europa was de 650 al eerder uit de winkels verdwenen vanwege milieurichtlijnen.


Hoewel dit soort berichten niet groot in het nieuws komt en dit nieuwtje ook niet betekent dat de Treo 650 per direct nergens meer leverbaar is, is de melding "This device is no longer available" op de VS-site van Palm (zie rechtsboven op het plaatje) een duidelijk teken dat de Treo 650 niet langer in productie is en niet meer rechtstreeks via Palm (VS) te koop is. Het zal nog wel even duren voordat de voorraden uitgeput zijn, want hij is nog gewoon te koop via Palm in andere landen en bijvoorbeeld via Cingular (VS). Zoals gezegd: in Europa verdween de Treo 650 al eerder vanwege de RoHS-regeling die per 1 juli in werking trad.



bron
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 3244-jkwusdb3wos.jpg‎ (37,1 KB, 25x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 06 december 2006, 13:30
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr Bekijk bericht
In Europa was de 650 al eerder uit de winkels verdwenen vanwege milieurichtlijnen.
/.../
Het zal nog wel even duren voordat de voorraden uitgeput zijn, want hij is nog gewoon te koop via Palm in andere landen en bijvoorbeeld via Cingular (VS). Zoals gezegd: in Europa verdween de Treo 650 al eerder vanwege de RoHS-regeling die per 1 juli in werking trad.
Alleen de invoer is per 1 juli gestopt. Palm heeft voordien grote voorraden aangelegd om de periode tot de Treo 680 uitkwam te overbruggen, waardoor de Treo 650 in de EU nog steeds overal in winkels en webshops aanwezig en te koop is. Hier en daar is er wel uitverkoop met gereduceerde prijzen, zoals de PDAshop (450 euro). Ik zag zelfs overlaatst dat ze hem nog begonnen (restpartij?) te verkopen in de Makro.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #3  
Oud 06 december 2006, 15:35
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
... en aangezien iedereen blijft volhouden dat de Treo 680 (consumer gericht ) geen opvolger is van de Treo 650 (business gericht ) komt er hiermee een eind aan deze PalmOS GSM tak van de Palm Treo's?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 06 december 2006, 17:21
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
... en aangezien iedereen blijft volhouden dat de Treo 680 (consumer gericht ) geen opvolger is van de Treo 650 (business gericht ) komt er hiermee een eind aan deze PalmOS GSM tak van de Palm Treo's?
Neen, daar zijn geen indikaties voor.
De Treo 680 is geen opvolger in de zin van upgrade, wel als vervanger van de Treo 650.
De Treo 680 is niet bedoeld om huidige Treo 650 gebruikers een nieuwe Treo te laten kopen, alhoewel er veel zijn die dit (gaan) doen. De doelgroep zijn zowel zakenmensen als partikulieren, die hun eerste smartfoon gaan aanschaffen tegen een instapprijs en aldus de mogelijkheid krijgen om ook onderweg hun email te checken of op het internet te surfen.
In de US is er wel een opvolger: de Treo 700p. Er zijn geruchten dat deze ook komt voor GSM 3G. Andere geruchten gaan over een Treo 750p.
Palm gaat alleszins nog voortborduren op zijn Treolijn.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #5  
Oud 06 december 2006, 17:54
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Oh, ik begon al bijna te denken aan een echte roadmap voor Palm Treo GSM's

Citaat:
Palm gaat alleszins nog voortborduren op zijn Treolijn.
Ik heb het niet over de Treo lijn in zijn algemeenheid, maar over PalmOS GSM Treo's, die voor ons relevant zijn dus. De Treo 700p is geen upgradeoptie voor bezitters van een Treo 650 GSM in Europa, en ook niet voor mensen in Amerika die per se op het GSM netwerk willen blijven. Er is dus nu slechts 1 PalmOS GSM Treo in productie, de Treo 680, en er zijn geen harde geruchten welke er in de lente bij komen. Hopelijk is het voor Palm makkelijk om met dezelfde hardware een ander OS erin te lepelen zodat er een opvolger en upgrade van de - in electronicatermen - bejaarde Treo 650 komt.

Citaat:
De Treo 680 is niet bedoeld om huidige Treo 650 gebruikers een nieuwe Treo te laten kopen
En wat moeten, volgens Palm, de 2-jaar-oude-Treo-650-GSM bezitters nu kopen dan als ze vervanging willen, als de Treo 680 daar niet bedoeld voor was?
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 06 december 2006 om 18:16.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 06 december 2006, 18:07
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
En wat moeten, volgens Palm, de 2-jaar oude Treo 650 GSM bezitters nu kopen dan als ze vervanging willen, als de Treo 680 daar niet bedoeld voor was?
Wie tevreden is met de 650, moet deze van Palm gewoon blijven gebruiken. Wie echt toe is aan een nieuwe, kan dan kiezen voor de 680 (toch eigenlijk de 650 in een nieuw jasje, maar dan met een slechtere batterij!).

Groet,

Peter
Met citaat reageren
  #7  
Oud 06 december 2006, 18:13
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Oftewel één upgrade mogelijkheid als je met het PalmOS verder wil, en als het je niet bevalt is het slikken of stikken.

Handig, als de keuzes al voor je gemaakt worden.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #8  
Oud 06 december 2006, 18:15
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
En wat moeten, volgens Palm, de 2-jaar oude Treo 650 GSM bezitters nu kopen dan als ze vervanging willen, als de Treo 680 daar niet bedoeld voor was?
2-jaar oude Treo 650 bezitters moeten pappie en mammie maar lief aankijken en een nieuwe Treo 680 voor volgend jaar Sinterklaas vragen .
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 06 december 2006, 18:15
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr Bekijk bericht
2-jaar oude Treo 650 bezitters moeten pappie en mammie maar lief aankijken en een nieuwe Treo 680 voor volgend jaar Sinterklaas vragen .
Ik kan er misschien nog een mobilé van maken.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 06 december 2006, 18:20
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Wereldwijd (VS en de rest dus) gezien is het natuurlijk niet raar dat de 650 nu uitgefaseerd wordt. In het grootste afzetgebied zijn er immers al opvolgers (700, 750) en in de rest van de wereld is er een vervanger (een update, dus geen upgrade), nl. de 680. Ik verwacht begin volgend jaar echt wel een echte GSM upgrade, maar daarvoor moet de 650-assembly-line wel eerst ruimte maken.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 06 december 2006, 22:56
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Oh, ik begon al bijna te denken aan een echte roadmap voor Palm Treo GSM's
Die is er al wel, alleen mag jij ze nog niet weten.
Citaat:
Hopelijk is het voor Palm makkelijk om met dezelfde hardware een ander OS erin te lepelen zodat er een opvolger en upgrade van de - in electronicatermen - bejaarde Treo 650 komt.
En wat moeten, volgens Palm, de 2-jaar-oude-Treo-650-GSM bezitters nu kopen dan als ze vervanging willen, als de Treo 680 daar niet bedoeld voor was?
De Treo 650 is nog steeds een goed allround apparaat, dat ook na twee jaar nog niet is versleten en er is ook nog steeds geen Treo-killer onder de konkurrentie. Gewoon door doen dus.
Als je alle vijf maand per se een nieuw PalmOS toestel wil aanschaffen, dan zit je bij Palm aan het verkeerde adres. En daarbij enig duurzaam gebruik is ook nooit weg.
Mensen die nu toch overschakelen van een Treo 650 op een Treo 680, houden er maar beter rekening mee, dat er volgend jaar wel een UMTS/HSDPA Treo met PalmOS kan uitkomen, wat dan wel een echte upgrade is.

Trouwens, wat doe jij nog steeds met je TG50? Wordt ie ook niet wat aftands?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #12  
Oud 06 december 2006, 23:34
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Trouwens, wat doe jij nog steeds met je TG50? Wordt ie ook niet wat aftands?
Decorstuk voor mijn bureau, veredelde calculator, afstandsbediening voor TV, etc.

Citaat:
De Treo 650 is nog steeds een goed allround apparaat, dat ook na twee jaar nog niet is versleten en er is ook nog steeds geen Treo-killer onder de konkurrentie.
Dat hangt ervan af wie je spreekt. Er zijn de afgelopen twee jaar genoeg devices op de markt verschenen die veel Treo bezitters hebben doen switchen. Maar feit is dat de Treo 650 uitgefaseerd wordt zonder een echte opvolger te hebben in hetzelfde segment, dat is mijn punt.

Citaat:
Als je alle vijf maand per se een nieuw PalmOS toestel wil aanschaffen, dan zit je bij Palm aan het verkeerde adres.
Dat is overdreven koopgedrag onzin wat je me nu aan het aanpraten bent.

Bovendien was er inderdaad een florerende periode waarbij het inderdaad mogelijk was om elk half jaar een nieuw PalmOS toestel aan te schaffen, maar die glorieperiode is voorbij.

Mijn persoonlijke inschatting van de situatie is dat er binnenkort geen PalmOS GSM Treo's meer erbij komen voor het business-segment, omdat Windows Mobile daar veel beter afgezet kan worden in de markt, zeker in Europa. In Amerika teren ze op PalmOS nog even door op de Treo 700p, alhoewel er dan een gat in de GSM markt zit voor PalmOS smartphones die de Treo 680 ten dele opvult. Maar Amerika teert toch meer op hun CDMA netwerk, in tegenstelling tot de rest van de wereld.

Wat betreft de consumentenafdeling, dat wordt gevuld voor het komende jaar door de Treo 680. Ik zie ook nog wel een consumenten WM Treo device uitkomen.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 06 december 2006 om 23:50.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 07 december 2006, 00:15
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Dat hangt ervan af wie je spreekt. Er zijn de afgelopen twee jaar genoeg devices op de markt verschenen die veel Treo bezitters hebben doen switchen.
Er wordt altijd wel geswitcht en er zijn hier op het forum ook voorbeelden van mensen die al weer teruggekeerd zijn.
Citaat:
Maar feit is dat de Treo 650 uitgefaseerd wordt zonder een echte opvolger te hebben in hetzelfde segment, dat is mijn punt.
Er is geen opvolger maar een vervanger: de Treo 680.
Citaat:
Mijn persoonlijke inschatting van de situatie is dat er binnenkort geen PalmOS GSM Treo's meer erbij komen voor het business-segment, omdat Windows Mobile daar veel beter afgezet kan worden in de markt, zeker in Europa.
Palm Inc staat nog steeds achter het PalmOS en het zal mij sterk verwonderen dat de Treo 680 de laatste Treo met PalmOS zou zijn.
Citaat:
Wat betreft de consumentenafdeling, dat wordt gevuld voor het komende jaar door de Treo 680.
De Treo 680 is even goed een business smartphone als de Treo 650.
Citaat:
Ik zie ook nog wel een consumenten WM Treo device uitkomen.
Ik niet, omdat Palm de WM toestellen gebruikt als breekijzer op de zakelijke markt.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #14  
Oud 07 december 2006, 01:00
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
en er is ook nog steeds geen Treo-killer onder de konkurrentie.
Citaat:
Er wordt altijd wel geswitcht
Precies. Een zeer subjectief argument dus, die het punt mist. Je spreekt jezelf hiermee tegen dat er geen "Treo killers" zouden zijn. In Europa is de Treo allang "gekilled" door HTC apparaten, in Amerika slinkt het marktaandeel door diverse hevige innoverende concurrentie ook. Daarnaast worden er in objectieve reviews van andere Smartphones nauwelijks meer vergelijkingen getrokken met de vermeende 'te killen devices', PalmOS Treo's. 2 jaar geleden was dat inderdaad anders.

Citaat:
Er is geen opvolger maar een vervanger: de Treo 680.
Het top-of-the-bill PalmOS GSM vlaggenschip model, okee

Citaat:
Palm Inc staat nog steeds achter het PalmOS en het zal mij sterk verwonderen dat de Treo 680 de laatste Treo met PalmOS zou zijn.
Hangt ervan af hoe hard ze opschieten met whatever next-gen OS ze willen gaan gebruiken. Ik zie maximaal 1 of 2 Palm producten met PalmOS Garnet uitkomen volgend jaar, met name in het consumenten segment. Daartegenover zie ik meerdere WM producten voor de zakelijke markt uitkomen.

Citaat:
De Treo 680 is even goed een business smartphone als de Treo 650.
Tja, als je zo doorgaat zijn alle QWERTY Smartphones wel tot het business segment te rekenen. Ter vereenvoudiging van de discussie maak ik het onderscheid tussen apparaten die ook aan de mainstream consument te slijten (Treo 680, eventueel met kleurtje) zijn en apparaten die dat wat moeilijker kunnen/konden, zoals de Treo 650.

Citaat:
Ik niet, omdat Palm de WM toestellen gebruikt als breekijzer op de zakelijke markt.
Ik dacht dat jij vermoedde dat Palm de WM toestellen hoofdzakelijk gebruikt om meer gebruikers naar het/een toekomstig PalmOS te lokken? Ik denk dat het PalmOS Garnet uitgerangeerd is op de zakelijke markt, misschien nog 1 nieuw device erbij maar dan is het welletjes. Dan is er wachten op wat komen gaat.

Citaat:
Mensen die nu toch overschakelen van een Treo 650 op een Treo 680, houden er maar beter rekening mee, dat er volgend jaar wel een UMTS/HSDPA Treo met PalmOS kan uitkomen, wat dan wel een echte upgrade is.
Even een vraag waar jij het antwoord wellicht op weet: wat vind je van de (vaak voorkomende) stelling dat het PalmOS Garnet simpelweg geen UMTS aankan met de hogesnelheids data/voice stromen, en dat dat een van de redenen is waarom er nu nog steeds geen PalmOS Treo is met UMTS? Is dat waar of is het weer een strategische beslissing van het management om geen PalmOS Treo met UMTS te lanceren?
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 07 december 2006 om 01:13.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023