Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23 maart 2005, 20:44
arragon
Guest
 
Berichten: n/a
Probleem met T3 en Bluetooth Access Point Tecom BT3021

Ik wil met de Tungsten T3 een internetverbinding opzetten. Hiervoor heb ik in mijn thuisnetwerk een Tecom BT3021 Bluetooth Access Point opgenomen. Het netwerk is via een router als gateway aangesloten op een kabelmodem.

De T3 is ingesteld volgens het volgende protocol:
Ga naar 'Prefs'
Ga naar 'Bluetooth' onder Comunication
Kies Bluetooth 'On'
Kies 'Trusted Devices'
Kies 'Add Device'
Kies de Tecom's 'BT Access Point [192.168.1.7]'
Type de Passkey in: '1111' en 'Done' en nogmaals 'Done'

Ga naar 'Connection' onder Comunication
Kies 'New'
Geef de connection de naam 'BT to LAN'
Connect to > 'Local network'
Via > 'Bluetooth'
Kies OK
Kies bij Device de 'BT Access Point [192.168.1.7]'
Kies 'Details'
Speed > '115.200'
Flow Ctl > 'Automatic'
Kies 'OK'

Kies 'Network' onder Comunication in Prefs
Kies 'New'
Geef de Service de naam 'BT to LAN'
User Name en 'Password' leeg laten
Connection > de zojuist aangemaakte 'BT to LAN' connection.
Kies 'Details
Connection type > 'PPP'
'Idle timeout' > 'Never'
Maak de hokjes 'Query DNS' en 'IP Address Automatic' aangevinkt.
Kies 'Script'
Maak het volgende Log in Script:
'End:'
Kies 'OK'
Kies 'OK'
Kies 'Connect'

Hierna zou de verbinding tot stand moeten komen.
In het Service Connection Progress venster zie ik vervolgens
'Initializing' en 'Signing on' en na circa een minuut 'Error:PPP timeout (0x1231)'
Kan iemand mij verder helpen? Wat doe ik fout?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 maart 2005, 23:12
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
http://palmclub.nl/tips/draadloos_internet/

?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 maart 2005, 21:24
arragon
Guest
 
Berichten: n/a
Beste Gazpacho,
Zoals uit mijn tekst blijkt heb ik de tip draadloos_internet uitgebreid bestudeerd. Net als alle andeere bruikbare informatie in deze forums. Ik stel juist mijn vraag omdat de oplossing van mijn probleem hier niet bij staat. De beschreven oplossingen gaan allemaal over verbinding via Bluetooth met een PC en gedeeld internet. Ik wil rechtstreeks internetten via mijn Access Point.

Wie heeft een Bluetooth Access Point in combinatie met een Palm Tungsten draaien en kan mij verder helpen?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 maart 2005, 21:52
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Zoals uit mijn tekst blijkt heb ik de tip draadloos_internet uitgebreid bestudeerd.
't is dat je het nu zegt, anders zie ik dat niet in je eerste post terug, vandaar.

1) Post je netwerk log eens van je Palm, dan kunnen we zien of er uberhaupt communicatie optreedt

2) Heb je deze script al geprobeerd:

__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 maart 2005, 10:20
gjwater gjwater is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 08 september 2003
Berichten: 31
Dag Arragon,

Ik heb dezelfde set als jij. En bij mij werkt het prima. Zo op het eerste oog heb ik dezelfde instellingen, behalve heb ik in het BT AP de naam anders (in mijn geval "BT Access Point"), maar vooral "Show IP address in Bluetooth Name" uitgevinkt. Probeer dat eens. Natuurlijk wel weer opnieuw pairen ivm nieuwe device naam.

succes
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 maart 2005, 18:26
arragon
Guest
 
Berichten: n/a
Beste Gazpacho:
Helaas helpt het door jou aanbevolen log in script ook niet. Had ik al geprobeerd, maar ook nu opnieuw geeft dit geen resultaat.
Mijn Netwerk log luidt (na het maken van een mislukte verbinding):
Connect Log

LCP->CfgReq
LCP->CfgReq
LCP->CfgReq
LCP->CfgReq
LCP->CfgReq
LCP->CfgReq
LCP->CfgReq
LCP->CfgReq
LCP Timeout

Service name:
Local IP address: 127.0.0.1
Gateway address: 0.0.0.0
DNS adresses:
Met citaat reageren
  #7  
Oud 25 maart 2005, 18:49
arragon
Guest
 
Berichten: n/a
Beste gjwater,
Dank voor je meedenken. Als jij dezelfde set hebt als ik moeten we er met jouw hulp uit kunnen komen. Ik heb al mijn hoop daarom op jou gevestigd. Laat me aljeblieft niet in de steek.

Ik heb jouw advies opgevolgd en de naam van de BT3021 luidt nu ook "BT Access Point" doordat ik "Show IP address in Bluetooth Name" heb uitgevinkt. Hierna wel weer opnieuw pairen geeft geen beter resultaat dan voorheen.

Over de vorm van het login script heerst veel verwarring. Ik heb alleen "end" ingevuld. Hoe luidt jouw script?

Het kan natuurlijk ook aan de instellingen van de BT3021 liggen. Ik heb een bestand van de information-pagina bijgevoegd. Is die bij jou anders?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg information.jpg‎ (80,7 KB, 15x gelezen)
Met citaat reageren
  #8  
Oud 25 maart 2005, 20:26
arragon
Guest
 
Berichten: n/a
MIJN PROBLEEM IS OPGELOST!
Dank zij de uitstekende prive-hulp van "gjwater" heb ik het probleem zeer snel kunnen oplossen. Jeroen: KLASSE!
Op het Tecom BT AP (BT3021) moest een instelling worden aangepast:
Op de Bluetooth-pagina moet de Bluetooth Client Mode op "static" worden gezet. Hierdoor worden het in Maximum Connections ingestelde aantal adressen op het Access Point gereserveerd beginnende met "Starting IP Address". Op de Information-pagina zie je dit onderaan terugkomen bij Bluetooth Device Information. Hier staat de de Mode op "Static" (stond voorheen op disabled). Onder Connected Device en Assigned IP staan dan de verbonden Bluetooth apparaten met hun vaste IP-address. In mijn geval: het devicenumber en het IP-address van de Tungsten T3.

Met deze laatste verandering is het geheel prima werkend met dank aan gjwater.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 25 maart 2005, 20:31
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Zo mogen we het hier graag zien en zeker ook bedankt voor de uitstekende terugkoppeling voor eventuele andere leden met dit probleem

Waarom heb je trouwens een BT access point gekocht? Met andere woorden: wat zijn voor jou de directe voordelen t.o.v. bijvoorbeeld een BT usb-stick?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 26 maart 2005, 08:41
arragon
Guest
 
Berichten: n/a
Beste jean-paul,
Ik heb een BT Access Point gekocht omdat deze zelfstandig (zonder tussenkomst van een PC met gedeeld internet) een verbinding kan onderhouden tussen mijn Tungsten T3 en het internet. Mijn thuisnetwerk maakt gebruik van een router, die als gateway is aangesloten op een kabelmodem (en de kabel dus). Mijn BT AP staat in de huiskamer en ik kan voor de tv dus gemakkelijk even contact maken: O.a. de mailservers (privé en zaak) en het nieuws van de verschillende clubjes waar ik lid van ben. Een dongle is veel goedkoper (de Tecom BT3021 kost € 69 en is het goedkoopste AP dat het juiste Bluetooth-protocol voor de T3 hanteert) maar hiervoor moet je dus eerst de betreffende PC aanzetten.
LET OP bij de aankoop van een BT AP: de Palm T3 kan alleen internet-verbindingen opzetten via de Bluetooth protocollen "DUN-DT" en "LAN-DT". Veel goedkope BT AP's kennen deze protocollen niet en zijn dus volledig ongeschikt voor een verbinding met de T3.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2011