Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09 maart 2004, 14:44
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Tungsten E2 in aantocht?/geruchtendiscussie nieuwe Palms

De Tungsten|E2 bestond tot op heden alleen nog maar in geruchten.

Maar als je iets bestelt in de Palmsource Software Store dan kun je bij "Device Owned" opgeven dat je een T|E2 hebt. Omdat dit wellicht binnenkort weer wordt gecorrigeerd, heb ik als bewijsmateriaal een screenshotje toegevoegd.

De T|E2 heeft trouwens de volgende onofficiele specs:

Citaat:
According this rumor, the Tungsten E2 appears quite similar to palmOne's current model, the Tungsten T3. Supposedly, the upcoming handheld will have a 320-by-480 pixel color screen. It is also expected to have Bluetooth short-range networking. It is thought this model will use an Intel processor, though the processor speed is not yet known.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  tungsten_e2.gif‎
Bekeken: 422
Grootte:  3,5 KB
ID: 1010  
__________________
WM is een drieletterwoord

Laatst gewijzigd door koekiemonster; 12 maart 2004 om 22:17.
  #2  
Oud 09 maart 2004, 14:54
Kaz's schermafbeelding
Kaz Kaz is offline
Forumbikkel
Voornaam: Kasper
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Locatie: Zeist
Berichten: 200
Stuur een bericht via MSN naar Kaz
Citaat:
...the Tungsten E2 appears quite similar to palmOne's current model, the Tungsten T3...

Ik denk het eigenlijk niet, want Tungsten|E is een "Economy" model, en dat zullen ze denk ik ook zo houden.

Bluetooth zullen ze denk ik ook niet gebruiken, omdat daar voor sommige mensen ook geen behoefte aan is. Net zoals de E.


Als die E2 er komt, hoop ik wel dat ze iets gedaan hebben aan de behuizing, want die krast inderdaad best wel snel.
  #3  
Oud 09 maart 2004, 14:59
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Ik geef je helemaal gelijk.

Dat is ook precies de waarde van mijn post: ik geef aan dat-ie gaat komen, maar dat alle specs hoogstonbetrouwbare speculaties zijn, zonder enige waarde. (Tot het moment van het persbericht van PalmOne...)
__________________
WM is een drieletterwoord
  #4  
Oud 09 maart 2004, 15:05
Kaz's schermafbeelding
Kaz Kaz is offline
Forumbikkel
Voornaam: Kasper
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Locatie: Zeist
Berichten: 200
Stuur een bericht via MSN naar Kaz
Ik vind ze ook onbetrouwbaar, hij lijkt (naar mijn idee) heel veel op een T3. En dat is het topmodel van Palm..

Maar ik denk wel dat er E2 komt. Misschien dan zoals ik net zei met een betere behuizing. Meer geheugen niet. En zo'n slider denk ik ook niet dat er op komt.

Maarja.. dat ben ik
  #5  
Oud 09 maart 2004, 15:13
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Het grote scherm zou wel kunnen, maar dan sliderloos. Was ook zo met de T|E tov de T|T(2).
Bluetooth short-range zou kunnen als alternatief voor beamen. Maar als je er ook contact met je GSM mee kunt leggen, zou dat weer T|T gebruikers lokken.....m

Met deze features ook een betere accu. Hopelijk ook een betere behuizing, maar in een goede case heb je er weinig last van. De Zire 71 had ook een beetje van de behuizing van de T|E (op zijn achterkant), dus het zou kunnen dat Palm prima wist dat het zou gaan krassen, en dan zullen ze de behuizing niet vervangen.

Het zou natuurlijk ook kunnen dat hij exact hetzelfde is, maar dan wél goed getest.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
  #6  
Oud 09 maart 2004, 15:23
Rinus's schermafbeelding
Rinus Rinus is offline
superheld
Voornaam: Rinus
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 16 januari 2004
Locatie: In de buurt van Alkmaar
Berichten: 97
Citaat:
Op 09-03-2004, om 15:54 heeft Kaz dit gezegd in bericht #2



Ik denk het eigenlijk niet, want Tungsten|E is een "Economy" model, en dat zullen ze denk ik ook zo houden.

Bluetooth zullen ze denk ik ook niet gebruiken, omdat daar voor sommige mensen ook geen behoefte aan is. Net zoals de E.


Als die E2 er komt, hoop ik wel dat ze iets gedaan hebben aan de behuizing, want die krast inderdaad best wel snel.
Er staat ook "appears quite similar".
Daar bedoelen ze mee dat de verschijning aan een T3 doet denken

mzzls,
Rinus
__________________
Als het niet kan zoals het moet,...
Dan moet het zoals het kan.
  #7  
Oud 09 maart 2004, 15:24
Kaz's schermafbeelding
Kaz Kaz is offline
Forumbikkel
Voornaam: Kasper
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Locatie: Zeist
Berichten: 200
Stuur een bericht via MSN naar Kaz
Bluetooth als alternatief.. Mwoah.. voor een economy-model.

Ik vind bluetooth niet echt nodig, het is niet echt gezond voor je batterij, en als je toch niet zoveel BT-apparaten hebt.

IR vind ik dan toch beter. Voor simpel even iets kleins sturen merk je niet dat het langzaam is.

(en je kan beetje tv op ander kanaal zetten als je afstandsbediening kwijt bent )
  #8  
Oud 09 maart 2004, 15:43
Kaz's schermafbeelding
Kaz Kaz is offline
Forumbikkel
Voornaam: Kasper
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Locatie: Zeist
Berichten: 200
Stuur een bericht via MSN naar Kaz
Citaat:
Op 09-03-2004, om 16:23 heeft Rinus dit gezegd in bericht #6


Er staat ook "appears quite similar".
Daar bedoelen ze mee dat de verschijning aan een T3 doet denken

mzzls,
Rinus
Maar een E zal toch niet aan een T3 moeten denken. Of is het de bedoeling dat het een wannabe-T3 is?
  #9  
Oud 09 maart 2004, 20:59
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Toch sluit ik BT op de E2 niet uit. Waarschijnlijk gaan alle mobiele apparaten voorzien van BT worden in de toekomst, dus ik hoop dat palmOne daar een voorbeeld aan kan gaan nemen.
__________________
  #10  
Oud 10 maart 2004, 11:08
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Tip: houd de Cebit die volgende week begint (18-3) in de gaten
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #11  
Oud 10 maart 2004, 11:33
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Ik zit na te denken wanneer vorig jaar de Spring Release van Palm plaatsvond. Ik weet dat ik op Koninginnedag mijn Zire71 heb besteld en dat hij toen net een weekje ofzo te bestellen was in Nederland. Dus de perspresentatie zal eind maart / begin april zijn geweest.

Sony was toen ook al wat eerder (ik heb een maand of twee voordat ik mijn Zire71 kocht nog getwijfeld over een SJ33 of een TG50). Nu heeft Sony al de TJ-27, TJ-37 en TH-55 geintroduceerd in de rest van de wereld (Europa is natuurlijk slechts een of ander vaag derdewereldland...), dus als de geschiedenis zich herhaalt, dan moeten we toch echt nog een maandje wachten op de Zire31, Zire72, Tungsten|E2, Tungsten|T4, Treo 610, ... Nee, om eerlijk te zijn verwacht ik alleen een Zire31 en een Tungsten|E2...
__________________
WM is een drieletterwoord
  #12  
Oud 10 maart 2004, 13:27
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Op 10-03-2004, om 12:33 heeft digilb dit gezegd in bericht #11
derdewereldland...), dus als de geschiedenis zich herhaalt, dan moeten we toch echt nog een maandje wachten op de Zire31, Zire72, Tungsten|E2, Tungsten|T4, Treo 610, ... Nee, om eerlijk te zijn verwacht ik alleen een Zire31 en een Tungsten|E2...
Die maand wachten kan wel kloppen. Ik denk dat je met maar 2 nieuwe Palm aan de lage kant zit. Ik hoop op een T4/C2, maar er is nog weinig wat daar echt op wijst. De treo zal er - denk ik - wel komen.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #13  
Oud 10 maart 2004, 15:44
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
C2 zou wel eens waarheid kunnen worden verwacht ik. Het enige WiFi model (de Tungsten C) is toch echt al vrij lang op de markt en wordt toch keihard voorbijgestreefd door de TH55.
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
  #14  
Oud 10 maart 2004, 16:44
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Ik vind ook dat palmOne weinig inovatiefs meer biedt. De T3 was goed, maar met de nieuwe modellen van Sony moeten ze toch aardig concurrentie gaan leveren.
__________________
  #15  
Oud 10 maart 2004, 17:09
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
Hmm ik verwacht PalmOne toch best snel met OS6 aan komt zetten. De T|E was echt een schot in de roos van PalmOne. Sony liet weer lang op zich wachten met de TJ25/35. Nu ligt sony toch echt weer voor in het hogere segment met de TH55/TJ37 misschien nog en zeker de UX50 dus ik verwacht toch wel veel nieuws en innovatiefs van PalmOne
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
  #16  
Oud 10 maart 2004, 17:16
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Laten we dan hopen op spiksplinternieuwe Cobalt Palms met nieuw naam, ook al is het slechts een naam... Kben wel benieuwd, en geinteresseerd uiteraard.
__________________
  #17  
Oud 12 maart 2004, 19:11
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
De treo zal er - denk ik - wel komen.
Dat denk ik niet. Ik denk - zoals elders op het forum ook al gesteld - dat de Treo600 voorlopig nog niet vervangen zal worden. Ondanks dat er best wat aan verbeterd zou kunnen worden (bluetooth), maar het model loopt gewoon te goed voor een nieuwe versie.
Verder zet ik in op de Zire31, Zire72, Tungsten|E2 en Tungsten|C2. Dat zijn modellen die in meer of mindere mate voorbijgestreefd worden of gewoon een nieuwe markt aanboren zoals de Zire31. Wat betreft de Zire31 wordt de prijsstelling erg interessant. Het model zou om goed te verkopen voor zo'n 130 euro (startprijs Zire21) aangeboden moeten worden. Maar als je dat doet snij je jezelf wel enigszins in de vingers. Vraag is dus wat Palm met de Zire21 en 31 gaat doen.
De Tungsten|T3 zal denk ik opgevolgd worden door een OS6/OS Cobalt model, dat zal dus nog wel even duren.

Laatst gewijzigd door koekiemonster; 12 maart 2004 om 19:15.
  #18  
Oud 12 maart 2004, 20:23
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Op 12-03-2004, om 20:11 heeft koekiemonster dit gezegd in bericht #17

... en Tungsten|C2. Dat zijn modellen die in meer of mindere mate voorbijgestreefd worden of gewoon een nieuwe markt aanboren zoals de Zire31. ....
De Tungsten|T3 zal denk ik opgevolgd worden door een OS6/OS Cobalt model, dat zal dus nog wel even duren.
Ik hoop dat je gelijk krijgt met de C2 (als ie dan maar 320x480 heeft).
Wat de opvolger van de T3 betreft; er wordt al gezegd dat - als de E2 wordt zoals sommigen hem omschrijven - dit al de opvolger is.
Nog maar een paar nachtjes slapen....
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...

Laatst gewijzigd door r. dohmen; 12 maart 2004 om 20:25.
  #19  
Oud 12 maart 2004, 22:16
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Sjah, de TC wordt behoorlijk voorbijgestreefd door de TH55. Alleen mensen die echt verknocht zijn aan thumboards kopen er nog een denk ik, een andere reden zou ik niet kunnen verzinnen.
Maar de vraag is of 320x480 én een toetsenbord lukt. Ik denk dat het of het een of het ander wordt omdat de palm anders te log wordt. Misschien gaat er wel een nieuw model naast de TC gevoerd worden. Maar dat zou dan weer uitstekend de opvolger van de Tungsten|T3 kunnen zijn - die dan haast wel OS Cobalt zou moeten krijgen. Lepel WLAN in een Tungsten|T3 en doe er een betere batterij in, kijk nog eens kritisch naar het huidigde design en je hebt een perfecte opvolger.
En de E2 zou inderdaad goed de opvolger van de TT3 kunnen worden. Hoewel, eigenlijk neemt het apparaat meer de TT3 meer over. Want de echte opvolger wordt denk ik een OS Cobalt model.
  #20  
Oud 12 maart 2004, 22:41
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
Citaat:
Maar de vraag is of 320x480 én een toetsenbord lukt.
Clamshell
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:20.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023