Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15 juni 2003, 20:20
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Review: G2 screenprotector

Op krassen in je scherm zit niemand te wachten, dus het gebruik van beschermfolie is aan te raden. Deze zijn er in soorten en maten.
Karel Tsang (Gazpacho) heeft een review geschreven over de G2 screenprotector.

Review: G2 screenprotector

Veel leesplezier.
Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 juni 2003, 10:40
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Erg goed review van Gazpacho, maar ik heb na ruim een maand de G2 gebruikt te hebben toch besloten deze weer te verwijderen. Ik ga het weer eens een tijdje zonder screenprotector proberen.
Ik irriteerde me met name aan de verminderde Graffiti-gevoeligheid aan de randen, waardoor ik soms wel 5x moest tappen om iets gedaan te krijgen. Gazpacho noemt dit nadeel overigens ook in het review:
Citaat:
Dit heeft het gevolg dat wanneer je met je stylus aan de randen van het scherm of grafitti-vlak zit, dit een iets verminderde gevoeligheid lijkt te hebben. In de praktijk is dit weliswaar merkbaar, maar voor mij niet storend.
Misschien dat ik het binnenkort wel weer een keer probeer, of m'n Brando-screenprotector er weer op plak. In ieder geval vind ik het nu weer even een verademing om tegen een scherm aan te kijken 'zoals het bedoeld is'. Jammer dat ze zo kwetsbaar zijn

- jp
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 juni 2003, 11:20
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Mja, ik denk dat dit van model tot model varieert. Hoe kleiner de spleet tussen frontcover en scherm, hoe harder de G2 geklemd wordt, hoe minder gevoelig de digitizer wordt.

Of zou het te maken hebben met dat de TT sowieso al problemen had aan de bovenkant van het scherm, die door de digitizer fix toch niet 100% is opgelost? Op dit moment merk ik iets van de ondergevoeligheid bij het aantikken van de top tabs in ZLauncher, en als ik het toetsenbord wil oproepen, helemaal onderaan het grafittigedeelte. Dat heb ik dan vervangen door een Easylaunch stroke, net zoals het veranderen van de Brightness.

Met PalmOS kan het allemaal.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 17 juni 2003 om 15:21.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 juni 2003, 12:17
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
Citaat:
Ik irriteerde me met name aan de verminderde Graffiti-gevoeligheid aan de randen, waardoor ik soms wel 5x moest tappen om iets gedaan te krijgen.
Hier had ik in eerste instantie ook last van, maar na opnieuw kalibreren met digitizer was dat over. Wel moet je aan randen klein beetje harder drukken, maar dat is na opnieuw kalibreren marginaal (dit geldt eigenlijk alleen voor schuifbalk rechts op de scherm).

Menu tevoorschijn toveren gaat nu heel gemakkelijk. 5x tappen is niet meer nodig.

Laatst gewijzigd door Eagle; 22 juni 2003 om 12:21.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 juni 2003, 15:23
beachmark
Guest
 
Berichten: n/a
Wat een enorme tegenvaller.

Op bais van jullie review heb ik een setje aangeschaft, maar mijn God wat een ramp: Ikheb besteld voor de Zire 71 en krijg er een paar voro een veel kleiner scherm. Een reactie naar hen helpt niet; blijkbaar garantie tot de deur.

Nu maar de creditcard organisatie verwittigen en mijn geld terugeisen.

Nee, als je je scherm wilt beschermen, ga dan self eens op onderzoek uit. Ik heb nu zelf iets met printertransparanten gedaan endat helpt.

Vroeger had ik die velletjes van Fellows als beschermers, maar met het nieuwe kleurenschermvan de Z71 krijg je dan allemaal regenboogjes te zien en dat is dus niets voor beeldscherm.

Voor mij is G2 een grote sof en het valt dan ook heel erg tegen dat plamclub zoveel plusjes toekent aan dit product. Maar ja, soms is iemand als snel tevreden (of is het nu: weinig gewend en dus gelukkig met alles wat meer is dan niets)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20030628-02 screen protector.jpg‎ (46,0 KB, 47x gelezen)
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 juni 2003, 15:33
Hans Doeleman Hans Doeleman is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 10 januari 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 39
Ik vind de screenprotector van palm die in het essentials pack voor de TT zit wel prettig, alleen heel lastig eraf te halen. Weet alleen niet waar ik nieuwe kan krijgen. (na twee keer nieuwe TT gaan ze er wel snel doorheen) Iemand?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 juni 2003, 15:43
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ten eerste: de review is door mij geschreven.

Je setje klopt sowieso niet: ik vermoed dat ze die hebben vergist met eentje voor een witte Zire. Op andere Palm fora is te lezen dat PDA Screenprotectors kapotte of in jouw geval verkeerd geleverde bestellingen altijd goed en netjes afhandeld: ze weten dat elke ontevreden klant zich zal uiten op dezelfde fora en dat is slechte reclame. Maar je staat in je recht om bij de credit card company het geld terug te vragen wanneer een wanprestatie is geleverd.

Citaat:
Voor mij is G2 een grote sof en het valt dan ook heel erg tegen dat plamclub zoveel plusjes toekent aan dit product. Maar ja, soms is iemand als snel tevreden (of is het nu: weinig gewend en dus gelukkig met alles wat meer is dan niets)
Dat je de screenprotector zelf nu afkraakt is dus in feite nergens op gebaseerd: je hebt hem nooit in gebruik kunnen nemen, hoe kun je zeggen dat het product niet bevalt??!

Ik ben nooit snel tevreden en ik zeik altijd overal over, dus je kunt ervanuit gaan dat elk plusje voor de G2 (na maanden de Brando gebruikt te hebben) in mijn ogen welverdiend is.

Ik zou ze nog een paar nette E-mails sturen, waarin je uitlegt dat ze een verkeerd setje hebben geleverd.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #8  
Oud 28 juni 2003, 18:06
beachmark
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb de protectors vergeleken met die van Fellows, die al aren te koop zijn voor de monocolor Palms en vind ze te dik.

Met betrekkingtot de maat: ik heb duidelijk aangegeven dat ik het voor een Palm Zire Z71 wil en toch sturen ze een verkeerde maat. Wanneer ik een fatsoenlijke mail stuur, krijg ik als antwoord dat men het wel gelezen heeft, maar dat je ook twee delen kunt gebruiken (m.a.w. je kan ook nieuwe banden voor je auto kopen, maar dan moet je wel even een stuk loopvalk er aan vastpakken, want anders past het niet om de velg). Zo'n antwoord stemt mij niet gelukkig. Dat ik bij mijn credit card company terecht kan dat is mij bekend, want ik loop er al zo'n 20 jaar mee rond de wereld.

Gelukkig heb ik nu een oplossing verzonnen die wel werkt.

Met betrekking tot mijn kritiek op de test: tegenwoordig is de tester snel geneigd om een positieve beoordeling te geven. Voroal sinds dat het internet een vlucht heeft genomen. Het zou iemand juistsieren om een kritische beoordeling tegeven, waar ook de farbikant gestimuleerd wordt zijn produkt te verbeteren. Nu krijgt deze vaak veren waar pek meer gepast zou zijn.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 28 juni 2003, 18:23
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
Dit is een tevreden gebruiker van G2 screenprotector. Enige groot nadeel is dat het lastig is te plaatsen zonder dat er stof onder komt. Ook ik heb hete badkamer gebruikt . Maar voor de rest, als het er eenmaal zit..........topper.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 28 juni 2003, 18:47
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Ik heb de protectors vergeleken met die van Fellows, die al aren te koop zijn voor de monocolor Palms en vind ze te dik.
Wat? Te dik eruit zien? Te dik omdat het modebeeld slank is? Feit is: je hebt er niet langere tijd mee gewerkt, dus kun je er niet over oordelen. Ze zijn dikker en gebogen omdat ze vastgeklemd moeten zitten tussen PDA en frontcover. Alleen aan de randen heb ik last van een verminderde gevoeligheid van de digitizer, maar dat heb ik ook netjes gemeld in de review.

Citaat:
Wanneer ik een fatsoenlijke mail stuur, krijg ik als antwoord dat men het wel gelezen heeft, maar dat je ook twee delen kunt gebruiken (m.a.w. je kan ook nieuwe banden voor je auto kopen, maar dan moet je wel even een stuk loopvalk er aan vastpakken, want anders past het niet om de velg). Zo'n antwoord stemt mij niet gelukkig.
Dit antwoord van G2 slaat inderdaad nergens op. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze dat zo hebben geschreven. Als ze inderdaad hun klanten zo afschepen, moet dat ook bekend worden. Kun je misschien de mail hier copy/pasten?

Citaat:
Met betrekking tot mijn kritiek op de test: tegenwoordig is de tester snel geneigd om een positieve beoordeling te geven. Voroal sinds dat het internet een vlucht heeft genomen. Het zou iemand juistsieren om een kritische beoordeling tegeven, waar ook de farbikant gestimuleerd wordt zijn produkt te verbeteren. Nu krijgt deze vaak veren waar pek meer gepast zou zijn.
Hoe kun je iemand bekritiseren op zijn/haar beargumenteerde mening? Jij zegt dat het een slechte screenprotector is terwijl jij er nog nooit mee hebt gewerkt, maar alleen een verkeerde bestelling hebt ontvangen. Kun je je dan niet beperken tot het bedrijf?

Ik heb mijn G2 screenprotectors op mijn SJ30 een maand lang tot grote tevredenheid gebruikt voordat ik tot de review overging. Ik ben zeer kritisch geweest: alles wat mij niet zinde (de vingerafdrukken, de gruwelijke installatie, de verminderde digitizer gevoeligheid) heb ik in de review verwerkt. Ik durf zelfs te zeggen dat deze review een van de compleetste is die op internet te vinden is, als ik hem vergelijk met degene die op de site van PDAScreenprotector.com staan, juist omdat ik veel ruimte heb besteed aan de negatieve kanten van de G2.

Maar het totaalpakket van de G2 is voor mij, en vele anderen op dit forum, fantastisch. Het is de screenprotector die ik prefereer, ook omdat er geen Newton Rings (de regenboogkleurtjes op je Fellowes) te zien zijn. Het is kortzichtig slechts te kijken naar de Palmpjes-beoordeling onderaan de review: lees de hele review om ook de nadelen mee te krijgen.

Dit forum staat erom bekend dat je vrij je mening mag geven, zowel positief als negatief, als je je mening maar beargumenteerd. Maar wat jij zegt over de G2 Protector, zonder het ooit echt te hebben gebruikt, is volkomen ongefundeerd. Wel is het goed dat je melding hebt gedaan van je verkeerde bestelling: een fout van het bedrijf, niet het product, kan gebeuren. De reactie van het bedrijf echter is kinderachtig.

Maar, Beachmark, vertel mij eens. Waarom is de G2 (het product) een slechte protector? Want dat heb ik je nog niet horen zeggen.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 28 juni 2003 om 18:50.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 06 september 2003, 14:25
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ik heb naar aanleiding van het overigens zeer heldere en goed leesbare review de G2 geïnstalleerd. Bevalt goed, alleen begin ik me af en toe ook een beetje te ergeren aan het schuiven van de protector. Het installeren viel me trouwens mee. Bij mij op m'n SJ22 schuift de protector soms aan een kant onder de rand vandaan. De verminderde gevoeligheid aan de randen constateer ik ook en bij mij is er ook sprake van verminderde Graffiti-herkenning.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 06 september 2003, 14:42
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Tja, installeren is inderdaad een kwestie van geduld, maar ook van subtiliteit en handigheid. Zoals ik al vaker heb gezegd, een PDA is net een vrouw.

Ik heb geen vermindering van graffiti herkenning geconstateerd, maar misschien is het een gevolg van de algemene vermindering van gevoeligheid aan de (onder-) rand.

Bedankt voor het compliment over de review overigens.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #13  
Oud 07 september 2003, 11:35
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918

Verminderde gevoeligheid onderaan? Ik gebruik Graffiti Anywhere en merk dat de tekens die ik op mijn scherm zet vaak of er anders uitzien (ik heb de default instellingen, ik zie alles wat ik doe op het scherm verschijnen) of er wel goed uitzien (conform Graffiti-normen) maar niet herkend worden, of een ander teken geven. Veel voorkomende problemen: "e" wordt "c", korte versie van "d" wordt "p", korte versie "r" wordt "p". Dit gebeurt zowel op mijn scherm als op het Graffiti-gedeelte. Ook heb ik vaak dat ik de tekens die ik maak wel zie op het scherm maar dat er niets gebeurt: geen herkenning dus. Omdat ik vrij snel na de aanschaf van mijn SJ22 de protector ben gaan gebruiken kan ik het verschil met daarvoor natuurlijk niet echt goed beoordelen en ik heb er weinig trek in om de protector te verwijderen om een en ander uit te testen (zo makkelijk ging de installatie nou ook weer niet ).
Mijn indruk is echter dat het wel degelijk met de G2 te maken heeft.... Ik blijf wel positief over de protector omdat hij zijn werk doet en nagenoeg onverwoestbaar lijkt en erg helder is. Toch ga ik binnenkort eens zo'n plakversie proberen. Onbeschermd zoals een aantal forumleden suggereerden is voor mij geen optie omdat ik weet van mijn vorige PDA (Psion 5) dat een kras zo gemaakt is.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 07 september 2003, 11:54
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385


Hmm ik ging ervan uit dat je gewoon het graffiti gedeelte onderaan gebruikte. Ik gebruik wel eens, als ik langere lappen tekst moet schrijven, een balpen (jawel )ism met Grafitti Anywhere om op het scherm te schrijven, en ik heb dan nagenoeg 95% herkenning, gaat echt prima.

Maar soms heb ik het gevoel, als ik teveel hacks aan heb staan, dat Grafitti Anywhere inderdaad wat trager werkt. Dat je letters wel op het scherm verschijnen maar niet als letter wordt herkent lijkt me typisch een gevolg hiervan.

Als je ooit nog een plakding wil proberen, mag ik dan adviseren de Boxwave Cleartouch te bestellen, en niet de Brando? Ik heb de Brando zelf geprobeerd en kreeg er op een gegeven moment een beetje hoofdpijn door vanwege de matheid. De Boxwave wordt best positief gebracht door de users op Cliesource, en komt als beste uit de bus bij het grote screenprotector onderzoek bij brighthand. De Boxwave lijkt me op dit moment misschien wel het ideale compromis tussen plakheid, helderheid (minder helder dan de G2, helderder dan de Brando) en duurzaamheid. Moet wel zeggen dat Gonny tot een andere conclusie was gekomen tijdens een Palmclub test.

Laat iig ff weten hoe hij werkt als je hem besteld.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 07 september 2003 om 11:57.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 07 september 2003, 12:10
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Hacks heb ik niet aan staan, ik heb na wat heen en weer zoeken op verschillende plekken waar je info over Palm-zaken kunt krijgen al een weekje geleden de Boxwave besteld... Toch bedankt voor je tip, ergens tweede week van september moet ie binnen zijn en ik laat nog wel weten hoe dat bevalt en of het schrijven beter gaat.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 10 september 2003, 19:07
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ik heb de Cleartouch inmiddels binnen en geplaatst. Toch wel een heel stuk minder helder maar makkelijk te installeren en vooral: veel betere Graffiti-herkenning. Denk dat ik toch maar deze blijf gebruiken. Met de helderheid op maximaal is er nog prima te werken. Persoonlijk vind ik het "papiergevoel" ook erg prettig. Maar misschien zijn de problemen die ik ondervond met de G2 wel typisch iets van de SJ22. . Nieuwe Avatar voor Gazpacho zie ik. Wat staat daar nou precies?
Met citaat reageren
  #17  
Oud 11 september 2003, 01:49
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ah, eigenlijk in combinatie met het feit dat ik mijn SJ30 na 2 weken in gebruik al op de keukenvloer heb laten vallen en de frontcover beschadigd is. Inside joke. Misschien geen blijvertje, dus als mensen dit in de archives lezen snappen ze er weer niks van.

En nu weer ontopic!
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:51.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023