Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20 mei 2003, 13:43
Webby
Guest
 
Berichten: n/a
Tungsten T met Lotus Notes 4.6

Ik heb al enkele dingen gevonden hier op het forum, maar heb nog steeds geen resultaat geboekt.

Wat is het probleem :

Ik heb hier een splinternieuwe Palm Tungsten T, en deze wil ik laten synchroniseren met mijn Lotus Notes mail (v4.6), die draait op een NT machine.

Ik heb hier IntelliSync (v4.0) bij "gekregen" om te synchroniseren, maar ik kom alleen maar problemen tegen : het repliceren lukt BEHALVE met de mail. De mail komt wel in het rijtje (onder custom) te staan als IntelliSync mail, maar daar kan ik verder geen settings aan veranderen, en de mail wordt gewoon overgeslagen. In IntelliSync heb ik wel gewoon aangegeven WAT ik wil synchroniseren, en ook aangegeven waar het Notes ID staat, enz.

Nu las ik dat je ActiveSync nodig had om IntelliSync te kunnen gebruiken, dus die heb ik gedownload (v3.6). Echter, bij het installeren gaat deze zoeken naar aangesloten devices, en buiten het herkennen van Com1 en Com2 herkent ie de Tungsten T dus NIET.

Ik heb dus nu EasySync 3.0a, IntelliSync Gold 4.0 en ActiveSync 3.6 tot mijn beschikking, maar ik heb er nog geen mail mee kunnen repliceren.

Wie kan mij nu helder en duidelijk vertellen wat ik moet ondernemen om dit toch voor elkaar te krijgen ? Liefst ook stap voor stap, want ik heb het idee dat het ook uitmaakt in welke volgorde je e.e.a. installeert....?

Ik ben hier al (te) lang mee bezig, en kom geen stap verder

Alvast bedankt voor de reaktie(s) !
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 mei 2003, 14:19
Phad Phad is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 17 mei 2001
Berichten: 101
Ik gebruik op het werk ook lotus notes (5.0, vroeger ook 4.6) met easysync 3.0a.

Je geeft aan dat datebook en adressen wel synchroniseren maar mail niet.

Heb je er ook aan gedacht de mail conduit te enablen?

1 rechtsklik op hotsyncmanager in de systray en select custom
2 je krijgt dan een vergelijkbaar lijstje:

notes mail
notes calendar
notes adress
notes todo
etc.....

3 select notes mail en klik change
4 vink het bovenste vakje "Enable Notes Mail Conduit"
5 vink de gewenste opties ver aan (ik heb outbox en inbox gevinkt staan)
6 kies bij inbox options: all messages in inbox
7 vink "clear handheld inbox before transferring messages"
8 klik ok en done etc

na hotsyncen zou de palm inbox identiek aan de desktop inbox moeten zijn

succes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 mei 2003, 14:48
Webby
Guest
 
Berichten: n/a
Ehm......misschien ben ik daar niet helemaal duidelijk in geweest.

Natuurlijk heb ik de betreffende conduit geaktiveerd. Tenminste :

met IntelliSync kun je de conduit selekteren, maar de instelling niet aanpassen (!)

met easysync komt er netjes Notes Mail te staan (en de settings zijn ook keurig te wijzigen), maar wordt de mail gewoon weg niet gesynchroniseerd.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 mei 2003, 22:41
Richy Costa Richy Costa is offline
De Tropische Verrassing
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 10 juli 2002
Locatie: Costa Rica
Berichten: 62
Even kijken of ik kan helpen. Ik synch Notes r5 met Easysynch (op NT), behalve mijn mail want die doe ik met de Versamail conduit. In de Versamail conduit kun je via configure accounts aangeven welke account je wilt synchen (Lotus Notes). Je Easysynch (ike heb ook intelli, maar Easy is voor mij toch de lekkerste) conduit neemt verder de datebook, adress book en todo synch voor zijn rekening. Notes schijnt nu ook een Palm client te hebben, maar ik ben best tevreden met Versamail
__________________
Show me your Palm and I will tell you who you are.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 mei 2003, 07:36
Webby
Guest
 
Berichten: n/a
Ok, ik ben hiermee aan de slag gegaan, en ben voor m'n gevoel een stuk verder.

Echter, als ik de settings in de conduit wil aanpassen en daar kies voor Lotus Notes, dan krijg ik de melding :

Citaat:
Unable to connect with Lotus Notes on this machine. The possible causes are :

- Lotus Notes is not installed (ECHT wel !!)
- Lotus Notes is not properly installed (dit is wel waar, en is voor alle clients vastgelegd en niet te wijzigen)
- The Lotus Notes library was unable to be loaded (Eeeeehhhhh ??)

Please check your settings and Lotus Notes installation and try again.
Ik wil echter graag de locatie van het ID invullen, evenals het password, maar dat is nu dus greyed-out.

Overigens zou ik zo niet weten wat ik op de Palm moet ingeven, maar ik ga er vanuit dat dat automatisch wordt gesynchroniseerd zodra ik het aan de praat krijg ??
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 mei 2003, 16:02
Richy Costa Richy Costa is offline
De Tropische Verrassing
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 10 juli 2002
Locatie: Costa Rica
Berichten: 62
Webby,
Blij dat ik je op weg heb kunnen helpen. In het configure account scherm van Versamail staat dat je een Lotus server based e-mail account moet hebben. Zo niet dan moet je kiezen voor de optie Direct POP connection to server. Misschien is dat het. Daarna gaat inderdaad alles vanzelf en op de Palm hoef je niets aan te geven. Let wel op met de instelling van je aanhangsels want voor je het weet heb je een inbox van 8mb.
Veel succes.
__________________
Show me your Palm and I will tell you who you are.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 juli 2003, 08:24
WilfredR
Guest
 
Berichten: n/a
Waar staat de notes.ini

Beste Webby,

Ik had hetzelfde probleem, kijk even in dit bericht voor de oplossing die bij mij werkte.

Succes,
Wilfred
Met citaat reageren
  #8  
Oud 07 augustus 2003, 11:08
sanderlenka's schermafbeelding
sanderlenka sanderlenka is offline
Forumbikkel
Voornaam: Sander
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 18 november 2001
Locatie: Geldrop
Berichten: 223
Tot hier ben ik ook gekomen, maar de oplossing in de andere thread werkte voor mij niet.

Mijn houtje-touwtje-oplossing:
Installeer het freeware programmaatje email en synchroniseer met Lotus Notes via Intellisync (zoals ik al op mijn oude Visor deed).
__________________
hartelijke groeten,
Sander
Huis kopen in Tsjechie?
Wereldraadsel?
Posting?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 23 februari 2004, 10:47
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Volgens mij werkt Intellisync gewoon niet met Versamail en staat dit ook op de site van Pumatech. Je kunt gewoon een standaard e-mail programma gebruiken, maar je kunt dan geen attachments bekijken.

Dit staat letterlijk op de site:
Intellisync Handheld Edition 5.1.1 is not currently compatible with the email clients bundled with the following devices:

Palm Tungsten (T and W) which ship with Versa Mail
Sony CLIÉ NX70V/NX60 (and any device running Palm OS 5.x with Sony CLIEMail installed)
A short term workaround is available. Users of Intellisync Handheld Edition and these device may download a modified Palm Mail (mail.prc) client here and install it on the device in place of Versa Mail or CLIÉMail. This allows users to perform email sync with Intellisync Handheld Edition and to read, reply to, forward, edit and create email on the Palm device. It does not support email attachments or wireless sync on the Tungsten W.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2011