Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03 september 2003, 19:21
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Review: Ultra Thin Keyboard

Sander Roosendaal heeft het Ultra Thin Keyboard aan de toets gevoeld, zijn muze wellicht daardoor gevonden en is gaan schrijven.

Een roman of novelle kunnen we dit niet noemen, wel een review met een heel eigen stijl.

Klik hier voor het review van het Ultra Thin Keyboard

Veel leesplezier en Sander bedankt!

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #2  
Oud 03 september 2003, 21:48
bussie bussie is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 01 april 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 83
Palm toestenbord

Hoi,

Een mooie en duidelijk verslag. Ben al geruime tijd op zoek naar een mooi toetsenbord voor mijn M130.

Hiervoor had ik een IIIE. Toen had ik ook reeds het toestenbord van Palm.

Het stelt mij teleur dat ik in dit verslag lees dat de driver af en toe hapert. Ik had hier bij de IIIE ook last van en ik heb dit van meerdere mensen gehoord dat dit al heel lang speelt.
Zolang Palm dit niet weet op te lossen zal ik het toestenbord niet weer aanschaffen want het is uitermate irritant.

Chris
Met citaat reageren
  #3  
Oud 04 september 2003, 07:42
sanderlenka's schermafbeelding
sanderlenka sanderlenka is offline
Forumbikkel
Voornaam: Sander
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 18 november 2001
Locatie: Geldrop
Berichten: 223
Het haperen van de driver (en nu speculeer ik even) zou te maken kunnen hebben met de door mij gebruikte Hardware (Palm Zire 71 met OS5.2). Het zou best kunnen dat de driver voor de m130 prima functioneert.
__________________
hartelijke groeten,
Sander
Huis kopen in Tsjechie?
Wereldraadsel?
Posting?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 04 september 2003, 09:01
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik gebruik dit toetsenbord in combinatie met een Tungsten|T en ik heb hier geen problemen mee. Uiteraard is dit een compleet andere driver (OS5) dan je voor een m130 nodig hebt.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #5  
Oud 04 september 2003, 09:58
sanderlenka's schermafbeelding
sanderlenka sanderlenka is offline
Forumbikkel
Voornaam: Sander
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 18 november 2001
Locatie: Geldrop
Berichten: 223
Re: Review: Ultra Thin Keyboard

Citaat:
Op 03-09-2003, om 20:21 heeft RoelvdV dit gezegd in bericht #1

Veel leesplezier en Sander bedankt!
De mooie plaatjes komen van Roel. Bedankt, Roel.
__________________
hartelijke groeten,
Sander
Huis kopen in Tsjechie?
Wereldraadsel?
Posting?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 04 september 2003, 11:34
Yoshi's schermafbeelding
Yoshi Yoshi is offline
Forumbikkel
Voornaam: Marco
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 07 april 2003
Locatie: Kwintsheul
Berichten: 132
Wat ik wel vervelend vind is dat als je een nummer wilt typen je dan de NumLock moet vastzetten, alleen de blauwe Fn-toets en letter werkt niet, helaas. Wellicht doe ik iets verkeerds....dan hoor ik dat graag.

groet
Marco
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel - Theo Maassen, Functioneel Naakt

I'm not mentally unstable, i'm emotionally flexible - Theo Maassen, Functional Nudity
Met citaat reageren
  #7  
Oud 04 september 2003, 12:39
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
DAT lijkt me nou echt irritant. Fn(blauw) + Toets bovenste rij zou toch echt een nummer moeten opleveren, althans bij mij wel... Gebruik je de laatste driver ? En doet deze Fn toets het bij de rest van het keyboard wel ? (bv OK, Done, Cancel etc)
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #8  
Oud 04 september 2003, 13:36
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Op 04-09-2003, om 12:34 heeft Yoshi dit gezegd in bericht #6
Wat ik wel vervelend vind is dat als je een nummer wilt typen je dan de NumLock moet vastzetten, alleen de blauwe Fn-toets en letter werkt niet, helaas.
Inderdaad heel vreemd. Probeer in ieder geval de suggestie van Sander, want voor de Tungsten|T moet je de laatste driver hebben, die is hier te downloaden .
En de Fn-toetsen werken net als de Shift-toetsen, oftewel: Fn-toets indrukken en vasthouden en dan pas een nummertoets. Wellicht is dit een open deur en zo niet, dan ben je weer op weg geholpen.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #9  
Oud 04 september 2003, 14:17
Yoshi's schermafbeelding
Yoshi Yoshi is offline
Forumbikkel
Voornaam: Marco
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 07 april 2003
Locatie: Kwintsheul
Berichten: 132
Ik heb het, denk ik, al gevonden. Op de site van Dataviz (makers van Documents2Go) staat dat de nummertoetsen in versie 5 van hun product niet werken. Ik heb inderdaad alleen in dat programma dit probleem. Ik dus naar de update van Docs2Go maar helaas, omdat het pakket gebundeld zat bij de Tungsten mag ik niet updaten....vind ik wel heel wrang.

Ik ga Dataviz eens een mail sturen, ik laat jullie weten of het iets oplost.

Dank voor alle hulp
Marco
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel - Theo Maassen, Functioneel Naakt

I'm not mentally unstable, i'm emotionally flexible - Theo Maassen, Functional Nudity
Met citaat reageren
  #10  
Oud 04 september 2003, 14:53
horlepiep
Guest
 
Berichten: n/a
Ben ik nu gek of......................

Een genot om te lezen, kan niet anders zeggen.
Maar volgens mij, en heb er al meerdere malen naar gekeken, kun je geen vraagteken (?) vinden op dit prachtige toetsenbord.
Ben ik nu gek of............


Groeten Horlepiep
Met citaat reageren
  #11  
Oud 04 september 2003, 14:59
Yoshi's schermafbeelding
Yoshi Yoshi is offline
Forumbikkel
Voornaam: Marco
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 07 april 2003
Locatie: Kwintsheul
Berichten: 132
Bij mij zit die er wel op hoor....Naast de rechtershift....

greetz
Marco
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel - Theo Maassen, Functioneel Naakt

I'm not mentally unstable, i'm emotionally flexible - Theo Maassen, Functional Nudity
Met citaat reageren
  #12  
Oud 04 september 2003, 15:59
Yoshi's schermafbeelding
Yoshi Yoshi is offline
Forumbikkel
Voornaam: Marco
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 07 april 2003
Locatie: Kwintsheul
Berichten: 132
Probleem opgelost !!!

Na complete registratie opnieuw te hebben doorlopen van Documents To Go heb ik nieuwe registratiecode gekregen en daarmee kan ik wel de nieuwste versie downloaden

Groet
Marco
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel - Theo Maassen, Functioneel Naakt

I'm not mentally unstable, i'm emotionally flexible - Theo Maassen, Functional Nudity
Met citaat reageren
  #13  
Oud 05 september 2003, 20:02
Carolien's schermafbeelding
Carolien Carolien is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carolien
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: Delft
Berichten: 136
Om even terug te komen op een Palm met OS4 in combinatie met het superdunne toetsenbord: ik heb naast mijn Tungsten T ook een m505. De driver op de 505 werkt prima met het ultradunne toetsenbord. Geen probleem!
Met citaat reageren
  #14  
Oud 12 september 2003, 15:26
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Volgens berichten op Brighthand lijkt het erop dat het Ultra Thin Keyboard binnenkort niet meer leverbaar is. Of er een opvolger komt is onduidelijk. De speculatie is dat voor de nieuwe modellen (T3/E ?) een nieuw toetsenbord nodig zou zijn (andere connector?), maar dit is pure speculatie. Het enige wat zeker lijkt is dat het huidige Ultra Thin Keyboard uit productie genomen gaat worden.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #15  
Oud 13 oktober 2003, 21:19
arnow
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy

Een kortstondige affaire

Ik kocht in juni een UltraThin toetsenbord tezamen met een nieuwe palm m515. Ik was erg blij met de combinatie. Het toetsenbord is lekker compact, licht van gewicht, typt lekker, goed op schoot te gebruiken. Ik had geen last van de door Sander gesignaleerde haperingen, maar inderdaad het ontbreken van de gebruikelijke cijfertoetsen is erg onhandig. Echter, na drie maanden zijn de plastic ringetjes waarmee de veer in het kapje zit dat dat het apparaat rechtop houdt gebroken (ik heb er niets bijzonders mee gedaan) en kan ik mijn palm dus niet meer op het toetstenbord zetten. De winkelier zei 'erg vervelend, maar dit komt zeker goed, alleen kan ik u helaas niet meer zelf helpen'. Palm neemt geen reparaties van winkeliers meer aan. Voor garantie en reparatie moest ik zelf naar palm bellen en dan zou het gerepareerd worden, of een nieuwe toegestuurd krijgen ("waarschijnlijk sturen ze u meteen een nieuwe"). Met wat (teveel) moeite vond ik op de website het telefoonnumer van palm (niet gratis), ze bleken geen Nederlands te spreken. Ik wilde over het toetsenbord beginnen, maar nee eerst werd me de hemd van het lijf gevraagd , welke palm ik had, welke desktop ik gebruikte, wat er voor software op geïnstalleerd was (ondertusssen tikt de telefoon maar door), wat het serienummer van mijn handheld was ("pardon? u bedoelt van mijn toetsenbord?", "nee, ik heb het serienummer van uw handheld nodig" "dat is niet relevant" "ook goed, als u het niet geven wilt helpen we u niet verder"). Vervolgens moest ik in het Engels uitleggen wat er aan de hand was. Nou spreek ik redelijk goed Engels, maar dit is in het Nederlands al moeilijk. "Ik zal even kijken of ik u kan helpen". Vijf minuten later "helaas, meneer dit is geen bekend probleem, u zult een nieuwe moeten kopen" "En reparatie dan?" "We repareren geen toetsenborden, goedemiddag". tuut tuut..... Ik weer terug naar de winkel "merkwaardig, laat u het toetsenbord maar hier achter, dan zal ik zelf proberen palm te bellen". Twee weken later is het ze nog niet gelukt. Zouden ze nu echt denken dat ik een nieuwe ga kopen? Fragiel toetsenbordje, inderdaad. En haar vader is nogal bot.

Groeten,

Arno Wouters
Met citaat reageren
  #16  
Oud 13 oktober 2003, 23:25
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Jeutje.

Geen goeie reclame voor Palm, en ik vind het goed dat je dit op een gebruikersforum hebt gepost. Helaas kan het dus ook fout gaan...
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #17  
Oud 14 oktober 2003, 07:33
sanderlenka's schermafbeelding
sanderlenka sanderlenka is offline
Forumbikkel
Voornaam: Sander
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 18 november 2001
Locatie: Geldrop
Berichten: 223
Er is een nieuwe versie van de driver: 2.0P

Te krijgen op:
http://www.palmone.com/us/support/do...kb_driver.html

Ik heb hem geinstalleerd. Er is niet echt veel veranderd, zo lijkt het op de eerste blik. Er is een extra instellingenscherm voor IR Config (voor IR toetsenborden) en in het scherm "Connected" kun je zien wat voor toetsenbord je voor het laatst gebruikt hebt.
__________________
hartelijke groeten,
Sander
Huis kopen in Tsjechie?
Wereldraadsel?
Posting?
Met citaat reageren
  #18  
Oud 31 oktober 2003, 07:38
sanderlenka's schermafbeelding
sanderlenka sanderlenka is offline
Forumbikkel
Voornaam: Sander
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 18 november 2001
Locatie: Geldrop
Berichten: 223
Inmiddels werken bij mij een aantal toetsen niet meer ...
namelijk "o", "'" en "."

Erg lastig. PalmOne support raadde me aan de oude driver weer te installeren, (versie 1.9P) maar dat heeft niks geholpen. Een andere Palm geprobeerd gaf hetzelfde probleem, dus ik begin het angstige vermoeden te krijgen dat het een hardware probleem is.

Ik heb intussen het toetsenbord opengeschroefd en uit elkaar gehaald, om te kijken of ergens flat cabletjes niet meer helemaal goed ingeplugd zijn, maar dat lijkt allemaal in orde. Heb ook het toetsenbord doorgeblazen om eventueel stof te verwijderen. De bewuste toetsen heb ik er nog niet uitgehaald. Weet iemand hoe dat moet?

Of moet ik het toetsenbord maar terugsturen?
__________________
hartelijke groeten,
Sander
Huis kopen in Tsjechie?
Wereldraadsel?
Posting?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023