Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16 april 2004, 01:20
stigt
Guest
 
Berichten: n/a
Help met installatie van tomtom kaarten

Ik heb zojuist een Dane Elec SD card gekocht van 512 MB, met de bedoeling om hier zowel de Benelux als de major roads map op te kunnen zetten. Als ik echter vanaf CD-ROM op de blanco geformatteerde kaart navigator en de kaarten wil installeren, krijg ik steeds de foutmelding:"Setup: internal problem (2). Cannot run Conduit. Please restart setup."
Wat doe ik fout?

BTW:ik heb een Tungsten T3 met geupdate ROM, en werk met Windows XP. Ook heb ik al de installatie-update van de tomtom site gebruikt, maar helaas, steeds dezelfde foutmelding..

Laatst gewijzigd door stigt; 16 april 2004 om 02:01.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 april 2004, 08:05
Dikke Wim's schermafbeelding
Dikke Wim Dikke Wim is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 07 juli 2001
Locatie: Maarssen
Berichten: 113
Wat bedoel je?

Wat bedoel je met 'geupdate ROM'?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 april 2004, 12:20
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
Klik hier voor een mogelijke oplossing
__________________
//Off Topic
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 april 2004, 12:27
Dikke Wim's schermafbeelding
Dikke Wim Dikke Wim is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 07 juli 2001
Locatie: Maarssen
Berichten: 113
Update?

Hier staat alleen iets over updates voor TomTom. Niet van toepassing voor mijn probleem dus.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 april 2004, 12:32
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
Wim, mijn reply was bedoeld als antwoord op het oorspronkelijke probleem. Als je informatie over updates wil kun je het beste naar www.palmone.com gaan om de laatste updates voor je device te vinden.
__________________
//Off Topic
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 april 2004, 12:36
Dikke Wim's schermafbeelding
Dikke Wim Dikke Wim is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 07 juli 2001
Locatie: Maarssen
Berichten: 113
Inderdaa

Dat begrijp ik. Ik heb daar ook de PalmOutlook 101 update vandaag gehaald. Echter dat verhelpt het probleem niet.

Toch bedankt voor je suggestie.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 april 2004, 12:39
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
Hoi Wim,

Wat is je probleem dan? Ik begreep van je post alleen dat je vroeg naar updates.

Chris
__________________
//Off Topic
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 april 2004, 12:58
Dikke Wim's schermafbeelding
Dikke Wim Dikke Wim is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 07 juli 2001
Locatie: Maarssen
Berichten: 113
Synchroniseren van één Outlook bestand met T3 vanaf 2 PC’s

Mijn probleem staat op een andere plaats (ik weet niet hoe ik een link daarnaar toe moet maken, dus herhaal ik het hier nog een keer).

Tot nu toe altijd een Tungsten T gehad. Ik synchroniseerde Outlook die ik op een removable Hard Disk gezet had via 2 PC’s. Dat werkte prima samen met PocketMirror omdat je daarin kunt aangeven dat je met 2 verschillende PC’s éénzelfde bestand wilt synchroniseren. Zolang beide PC’s de outlook.pst file zien staan op dezelfde partitie (b.v. in beide gevallen in D:\Mail) gaat het goed.

Onlangs heb ik een Tungsten T3 aangeschaft. Nu blijkt dat daar geen PocketMirror meer bijzit maar een eigen T3-Palm programma om te synchroniseren. Hiermee kun je niet aangeven dat je vanaf 2 verschillende PC’s (thuis en op het werk) wilt synchroniseren met als vervelend resultaat dat vele afspraken, contacten en todo items gedupliceerd worden!! En dat is uiteraard niet de bedoeling. Duplicate remover is een programma om alle duplo’s weg te halen, maar dat duurt lang en is omslachtig.

Wie weet hoe dat opgelost kan worden?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 16 april 2004, 13:06
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Wim, je andere thread staat hier: http://www.palmclub.nl/forums/showth...7405#post97405
Ik verzoek overigens om de discussie over het dubbele records probleem icm Outlook in bovengenoemde thread voort te zetten. Daarmee houden we het GPS-forum schoon.
Alvast bedankt.

[offtopic]
als je een antwoord plaatst heb je boven het tekstvak waar je het antwoord typt een aantal buttons staan. Een daarvan is http:// . Deze button kun je gebruiken om een link naar een ander bericht neer te zetten.
[offtopic]
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 16 april 2004, 13:08
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
Probeer problemen/threads niet met elkaar te vermengen! Deze thread heeft niets met jouw probleem te maken. Je kunt overigens zeer makkelijk een link aanleggen met de knop "http://".
__________________
//Off Topic
Met citaat reageren
  #11  
Oud 16 april 2004, 14:33
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 16-04-2004, om 14:08 heeft Chris_Homan dit gezegd in bericht #10
Probeer problemen/threads niet met elkaar te vermengen! Deze thread heeft niets met jouw probleem te maken. Je kunt overigens zeer makkelijk een link aanleggen met de knop "http://".
Dat zeg ik
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 16 april 2004, 14:36
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
Kijk naar de tijd van de postings; toen jouwe net gepost was, was ik hem net aan het typen
__________________
//Off Topic
Met citaat reageren
  #13  
Oud 16 april 2004, 18:21
stigt
Guest
 
Berichten: n/a
Chris, bedankt voor je suggestie, maar ik had deze thread al gevonden met de zoekfunctie. Ik loop al eerder vast, zodra ik namelijk ook maar iets vanaf de CD-ROM op mijn kaartje wil installeren krijg ik al de foutmelding. Ik heb ook al geprobeerd om de hele directory van de CD_ROM op de harde schijf te zetten en van daaraf te installeren, helaas zonder succes.

Nog meer suggesties?

BTW Dikke Wim, bedankt voor het kapen van mijn thread...., de update die ik bedoel kan je hier vinden http://www.palmone.com/us/support/do...t3_update.html
Met citaat reageren
  #14  
Oud 16 april 2004, 20:21
stigt
Guest
 
Berichten: n/a
Nou, ik ben een klein stapje verder, maar nu loop ik tegen het volgende probleem aan. Ik heb een cardreader aangeschaft, ik kan nu via het installatiemenu de kaarten installeren op mijn geheugenkaart, alleen bij het opstarten loopt tomtom vast en flitst het bericht: "armcode not allocated" door het beeld. Het zal wel iets met de activeringscode te maken hebben. Ik wordt gek....

Ik weet nog toen ik de originele tomtom kaart voor het eerst instak, ik direct een heel keuzemenu moest doorlopen. Ik ben bang dat ik nog wat meer bestandjes op de SD card moet zetten behalve de kaartbestanden. Misschien kan iemand die ook in het bezit is van een card reader mij exact vertellen welke bestanden er op de originele tomtom-card staan? Ik kan dan proberen om deze een voor een handmatig op de kaart te zetten, ik hoop dan dat wederom in dat opstartmenu terecht kom bij het insteken van de SD-kaart, alwaar ik mijn activeringscode in kan voeren. Ik hoop dat iemand me uit de brand kan helpen.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 17 april 2004, 09:11
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Het lijkt me beter om er even een mailtje aan TomTom tegenaan te gooien. Zij zullen vast wel verstand hebben van al die foutmeldingen .
Met citaat reageren
  #16  
Oud 18 april 2004, 19:20
Stephan
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb Benelux en Major roads of Europe

Hetzelfde probleem heb ik ook gehad, het is me nu gelukt en heb Benelux en Major Roads op 1 SD kaart (256) geinstalleerd. Zie hiervoor hoofdstukje 5 van de Manual, welke op de cd staat.

Ik heb overigens de installatie via de craddle & HotSync laten lopen (kopje koffie erbij want duurt welk even!), 1e poging via een externe kaartlezer lukte niet.

Als ik het goed heb onthouden dien je de boel te activeren via je Benluxversie en via de website, je krijgt via het installatimenu de juiste instructies hiervoor, in totaal heb je 3 codes nodig.
(1 code vanuit je cdrommetje, 1 apparaatcode via het installatiemenu en 1 activatiecode vanaf de website)

Suc6 and
Met citaat reageren
  #17  
Oud 22 april 2004, 21:28
contekst contekst is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 22 november 2001
Locatie: Tiel
Berichten: 125
Citaat:
Op 16-04-2004, om 21:21 heeft stigt dit gezegd in bericht #14
Nou, ik ben een klein stapje verder, maar nu loop ik tegen het volgende probleem aan. Ik heb een cardreader aangeschaft, ik kan nu via het installatiemenu de kaarten installeren op mijn geheugenkaart, alleen bij het opstarten loopt tomtom vast en flitst het bericht: "armcode not allocated" door het beeld. Het zal wel iets met de activeringscode te maken hebben. Ik wordt gek....

Ik weet nog toen ik de originele tomtom kaart voor het eerst instak, ik direct een heel keuzemenu moest doorlopen. Ik ben bang dat ik nog wat meer bestandjes op de SD card moet zetten behalve de kaartbestanden. Misschien kan iemand die ook in het bezit is van een card reader mij exact vertellen welke bestanden er op de originele tomtom-card staan? Ik kan dan proberen om deze een voor een handmatig op de kaart te zetten, ik hoop dan dat wederom in dat opstartmenu terecht kom bij het insteken van de SD-kaart, alwaar ik mijn activeringscode in kan voeren. Ik hoop dat iemand me uit de brand kan helpen.
Bij mij werkte de volgende truc: kopieer de gehele inhoud van de originele SD card naar een lege directory (via de card reader). Stop nu de nieuwe SD card in de card reader en kopieer de inhoud uit de directory op de card. Laat nu de kaart die je wilt toevoegen genereren naar de SD card en bingo.
__________________
hans
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023