Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08 juni 2001, 00:47
Vinnie
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi lezers van dit bericht.

Ik heb sinds een tijdje een palm IIIc.
Nu wil ik graag bijv. E-Mail versturen en ontvangen op mijn palm.

Ik heb een nokia 8850 met infrarood ontvanger.

Is het mogelijk om via deze mobiel E-mail te verzenden en te ontvangen en zo ja Hoe?

Ik heb begrepen dat zoiets mogelijk is met Avant Go.
Welke versie moet ik nu downloaden en hoe werkt het dan verder?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Vinnie.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 juni 2001, 09:52
Dick Dick is offline
Senior lid
Voornaam: Dick
Model: IBM Workpad C3 (860240U)
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Voorburg
Berichten: 53
internet

Vinnie,

Voor het internettten (www) heb je een paar gratis browsers. Ik heb zelf Blazer gebruikt, die ook Wap ondersteunde, maar daar moet je sinds kort voor betalen. En aangezien ik er nog niet uit ben of ik dat de moeite waard vind gebruik ik op het moment Eudora voor de palm. Deze is ook te krijgen in combinatie met een mail programma als je eudora mail op je pc hebt staan. Verwacht er geen ADSL prestatie van, maar het is zeker voor onderweg erg handig.

Voor het controleren van de mail heb ik multimail, weinig problemen mee en kan ook attachments!! aan. Dit laatste is makkerlijk als iemand je een kort word bestand mailt. Ik heb wel van de week een probleem gehad met mm waardoor mijn hele palm was gewist. Allemaal erg vaag.

Dit zijn de programma's die ik gebruik maar er zijn genoeg andere mogelijkheden. Een zoekopdracht op deze of een andere palm site zou je een berg informatie moeten opleveren.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 juni 2001, 17:37
pal's schermafbeelding
pal pal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Paul
Model: Tapwave Zodiac
 
Geregistreerd: 28 mei 2001
Locatie: Nijmegen
Berichten: 178
AvantGo=niet voor email

AvantGo bied je de mogelijkheid om allerlei informatieve sites die zich hebben aangesloten op je Palm te krijgen. AvantGo maakt de vertaalslag naar je Palm. Best leuk, als je bijv. nog Palm-nieuws wil lezen op je Palm. Sterker nog: is het niet zo dat deze Palm-Club via AvantGo je Palm wordt binnengesluist? (indirecte vraag aan de admin/moderators)
__________________
pal(m)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 juni 2001, 11:55
Pascal
Guest
 
Berichten: n/a
Mailen op je palm is heel eenvoudig:
In de prefs van je palm kun je
twee dingen configureren. Daar moet je eerst een nieuwe connectie aanmaken bij de tab connection van prefs:

Prefs > Connection > New

Daar krijg je dan een nieuw menu, waarin je kunt selecteren wat je wil en een naam kunt geven aan de verbinding.

De connection method is afhankelijk van wat je gebruikt, gebruik je globalpulse, dan verschijnt het ook daar,
maar in mijn situatie gebruik ik een IR verbinding met een . Dus gebruik ik IRcomm to modem
(ingebouwde modem in telefoon)Bij details kun je nog de init string en de bps rate instellen.

Nu heb je dus de verbinding met je modem ingesteld.

Daarna moet je nog de inbelgegevens van je account instellen en dat doe je in de tab

Prefs > Network

De normale gegevens moet je daar invoeren, login, password enz. Bij connection gebruik
je de zojuist aangemaakte connection van de eerste stap.

Bij de details kun je dan nog de DNS servers toevoegen, wat mij in ieder geval wel beter lijkt dan het
automatisch laten opzoeken van de DNS servers (is sneller)

Ik hoop dat dit een beetje helpt,

Ik (M100 + Siemens S35i) kan zo iig al een aantal maanden een mailtje sturen dat ik weer eens te laat kom doordat een trein vertraging heeft
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 juni 2001, 02:14
Vinnie
Guest
 
Berichten: n/a
Alledrie heel erg bedankt voor jullie reactie!!

Ben gelijk gaan proberen en werkt inderdaad.
Echt fantastisch zo'n forum!

Ga zo nog effe mailen met de palm...

Groetjes en nogmaals bedankt!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2011