Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19 december 2002, 06:36
Niek's schermafbeelding
Niek Niek is offline
Forumbikkel
Voornaam: Niek
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Berichten: 170
Question Bugme of Diddlebug?

Eén van de fijnste programma's die ik op mijn Palm V gebruik is Diddlebug, vanwege de mogelijkheid om snelle notities te maken, maar vooral omdat je met één graffiti stroke bijv. een pagina uit je datebook kon kopiëren naar diddlebug (screen capture optie).

Sinds kort heb ik een Clié SJ-30. Diddlebug werkt wel, maar zonder kleur, zonder hoge resolutie en de screen capture optie werkt nu erg klungelig. Nou ja, het is freeware, dus mopperen mag niet.

Ik overweeg nu om BugMe te kopen. Ben het nu aan het proberen. Het ziet er prachtig uit, maar ik mis de screen capture functie enorm. Toch schijnt die functie te bestaan. Ik lees iets over een PopMe hack functie, maar het hoe en wat, daar kom ik niet achter.

Kan iemand me verder helpen?
Alvast bedankt
Niek
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 december 2002, 16:47
Richy Costa Richy Costa is offline
De Tropische Verrassing
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 10 juli 2002
Locatie: Costa Rica
Berichten: 62
De Popme hack zit bij Bugme inbegrepen (Popme plus Xmaster hack). Met Popme kun je Bugme launchen vanuit een andere app en ook screenshots direct naar bugme exporteren. Dat gaat d.m.v. magic strokes die je in Xmaster kunt vaststellen. Ik gebruik het al twee jaar een vond het de 25 dollar meer dan waard. Succes.
__________________
Show me your Palm and I will tell you who you are.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 december 2002, 13:39
Niek's schermafbeelding
Niek Niek is offline
Forumbikkel
Voornaam: Niek
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Berichten: 170
Unhappy

Hi Richie,

Dank voor je tip. Echter... tegenwoordig zit Popme helaas niet meer bij Bugme inbegrepen. De screen capture functionaliteit schijnt bij de nieuwere versies geïntegreerd te zijn. En da's het probleem nu juist: waar zit die functie??? Ik heb me suf gezocht (ook op de website, handleidingen doorgeploegd, niks hoor).

Ik voel me nogal een dombo....
Met citaat reageren
  #4  
Oud 02 januari 2003, 16:32
Richy Costa Richy Costa is offline
De Tropische Verrassing
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 10 juli 2002
Locatie: Costa Rica
Berichten: 62
Beste Niek,
Ik begrijp je probleem, want ik heb er ook even naar moeten zoeken. Om op dezelfde pagina te zitten: Er zijn twee versies van BugMe: Bugme! en BugmeMessenger!. BugMe! gebruikt PopMe! terwijl BugmeMessenger! gebruik maakt van Snapshot. Ik heb zelf BugmeMessenger! en heb Snapshot down moeten loaden van de BugMe website. Om het te kunnen downloaden moest ik op de link drukken in de PDF handleiding terwijl ik on-line was. Op de website kon ik het niet vinden. In de handleiding van BugmeMessenger! staat het op pagina 9, onderaan. Volg de instructies en dan moet het lukken.
Succes.
__________________
Show me your Palm and I will tell you who you are.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 06 januari 2003, 12:18
Niek's schermafbeelding
Niek Niek is offline
Forumbikkel
Voornaam: Niek
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Berichten: 170
Hi Richy,

Helaas werkt Popme niet meer bij de huidige versie van BugMe (v4.3) (ik heb 't geprobeerd). De makers melden op hun website dat de screen capture optie nu in BugMe geïntegreerd zit en mbv een 'graffiti stroke' opgeroepen kan worden. Helaas meldt men niet welke graffiti stroke, ook niet in de handleiding. Ik heb ze al een e-mail gestuurd, maar nog geen reactie mogen ontvangen. Tsja...

Wie o wie kan uitsluitsel geven??? Ik vrees dat ik terug naar Diddlebug moet, dan maar zwart-wit en low resolution.

N
Met citaat reageren
  #6  
Oud 07 januari 2003, 15:12
Richy Costa Richy Costa is offline
De Tropische Verrassing
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 10 juli 2002
Locatie: Costa Rica
Berichten: 62
Niek,
De laatste strohalm die ik je kan toesteken is de stroke die ik moest gebruiken toen PopMe nog als hack werd geleverd. Probeer eens in je hardgraffiti gebied een stroke van het calculator symbool naar het zoek symbool (vergrootglas), of andersom. Dat was in de PopMe die ik had de stroke voor screen capture.
Ik hoop dat het lukt.
__________________
Show me your Palm and I will tell you who you are.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 07 januari 2003, 20:06
Niek's schermafbeelding
Niek Niek is offline
Forumbikkel
Voornaam: Niek
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Berichten: 170
Thanks Richy,

Maar nee, ook dit werkt niet. Ik wacht nu maar op antwoord van de developers op m'n e-mail van een paar dagen terug (nog niks gehoord, dus het is niet erg bemoedigend.).

Groet
Niek
Met citaat reageren
  #8  
Oud 07 januari 2003, 20:30
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
http://cliesource.com/forums/showthr...threadid=15662
Citaat:
After installing and running the new version a graffiti shortcut stroke in any app will give you a copy icon in the menu command bar - tapping this should Pop you into BugMe! with a copy of the screen. Tapping the icon at the top left in BugMe! should put you back to the app you captured from.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 08 januari 2003, 10:20
Niek's schermafbeelding
Niek Niek is offline
Forumbikkel
Voornaam: Niek
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Berichten: 170
Thanks Jean-Paul,
Ik had iets totaal over het hoofd gezien (maar was gelukkig niet de enige...). Het werkt nu. Fantastisch! Goede informatieve site overigens, dat cliesource.
Niek
Met citaat reageren
  #10  
Oud 09 januari 2003, 09:24
paulR paulR is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 10 januari 2002
Berichten: 64
wellicht zie ik iets over het hoofd, maar het lukt me niet om terug te keren naar het oorspronkelijke programma.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2011