Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13 maart 2006, 13:39
Stephen's schermafbeelding
Stephen Stephen is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 29 juni 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 66
Alternatief voor Dual Date op Treo 650 en Sony N770 Clié?

Toen ik kortgeleden nog gebruik maakte van mijn Sony Clié, gebruikte ik Dual Date om de agenda's van die van mij en mijn vriendin met elkaar te delen. Dit werkte altijd perfect.

Ik heb Dual Date op mijn nieuwe Treo geïnstalleerd, maar helaas, dat werkt niet lekker, wellicht omdat de standaard-Treo-agenda applicatie anders is dan Dual Date. Afspraken die ik in de standaard-agenda van de Treo invoer, komen niet vanzelf in de Dual Date agenda en andersom. Ook de synchronisatie met Outlook loopt op deze manier niet lekker.

Bij mijn beste weten is de enige versie van Dual Date de eerste 1.0 versie.

Mijn vriendin heeft nog steeds haar N770 Clié en we willen onze agenda's blijven 'sharen'.
Ik heb zelf al gedacht om voor de Clié en de Treo DateBk 5 aan te schaffen, omdat ik zag dat DateBk 5 ook een optie heeft om agenda's over te beamen.

Heeft iemand ervaringen met het delen van agenda's in DateBk 5 of andere agenda-software? Heeft iemand suggesties voor alternatieven?

Veel dank!
Stephen
__________________
Pas nog een versleten Sony N770 Clié... nu een Treo 650!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 maart 2006, 20:23
capable's schermafbeelding
capable capable is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 september 2005
Berichten: 50
Unhappy Mijn zoektocht

Stephen,

ik had precies hetzelde probleem als jij na de aanschaf van mijn Treo: geen Dualdate meer! Terwijl ik en mijn vriendin het echt vaak gebruikten en ook een beetje daarom Palm fan waren!

Ik ben toen op zoek gegaan naar opvolgers/alternatieven. Opvolgers blijken er inderdaad niet te zijn (alhoewel ik ergens nog versie 1.1 vond maar dat hielp niet). Alternatieven daar kwam ik geen wijs uit. Sommige programma's die je standaard Palm datebook (en alle andere 'standaard' pal apps) vervangen zouden het in mijn ogen eventueel kunnen doen, maar een oppervlakkige zoektocht op features en enkele 'trial' software programma's leverde niets op.

Na het afstruinen van wat newsgroups (groups.google.com) leek de oplossing gevonden: de makers van DualDate bestaan nogsteeds en zouden aan een vervolg werken: WeSync! Een gebruiker op een ander forum zou na enig bedelen de beta los hebben gekregen. Daarop stuurde ik ook een mail om te bedelen. Hieronder zal ik het antwoord zetten, ik vond het informatief, maar helaas komt het erop neer dat een nieuw dualdate nog even op zich laat wachten en of het ooit echt komt weet je naar mijn ervaring uiteindelijk nooit... (ik heb voor de duidelijkheid bold toegevoegd)
Citaat:
FYI, WeSync was a startup company that was purchased by Palm in early 2001 and the DualDate application was produced at Palm's request by the WeSync development team after Palm had transferred WeSync to PalmSource when PSI was created & spun off by Palm as an independent company. PalmSource subsequently decided to "get out of" the WeSync business and sold it to us.

DualDate was built from the WeSync 1.55 codebase which, as you have discovered, unfortunately doesn't work with the newer handhelds that use Palm OS 5. While we would be glad to send you the 1.6-Beta version of WeSync that supports Palm OS 5, some users of devices running Palm OS 5.4.7 & above, especially Treo 650s, have been experiencing a number of problems, from a few relatively minor features not behaving properly to the applications not working at all -- even occassionally causing a particular device to freeze up, requiring a soft reset and, in a few instances, a hard reset .

However, we are committed to fixing these problems and will include full support for Palm OS 5 in the new ClearSync 1.0 release that will be a replacement for / re-launch of WeSync. While we're not ready yet to announce a firm release date, we are working hard on it and hope to make ClearSync available either by the end of the year or early 2006.
Misschien moet jij ook om een versie vragen of om de release date? Weten ze dat er nog interesse is!

Mocht jij of een ander club-lid een goed werkend alternatief vinden dan zou ik zeer zeer dankbaar zijn als je me dat wilde meedelen! (In een PM mag ook.) Wij missen Dualdate bijna elke week!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 maart 2006, 09:26
capable's schermafbeelding
capable capable is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 september 2005
Berichten: 50
Thumbs up Zou WeSync er dan echt komen?

Even een update, na een tweede smeek mailtje naar WeSync:
Citaat:
While we're not quite ready to start taking subscription orders yet, please
rest assurred that though we have had some unexpected delays, we are working
hard at getting ClearSync ready for prime time, which we now expect to be
sometime this spring or early summer. However, we hope to make a Beta
version
, that will include a fix for the Treo 650 problems, available to
current WeSync users within the next 4-8~ weeks, so please stay tuned for a notice about how to participate in this important field test program.
Dus het begint er op te lijken dat er wel binnen niet al te lange tijd een opvolger is voor DualDate!
Het valt me trouwens op dat op dit 'alwetende palm forum' (niet cynisch bedoelt) niemand een alternatief weet! Gewoon een programma zodat je twee calendars tegelijk, een van jezelf en een van een andere palm gebruiker, op je palm kan bekijken... Hoe zouden Jean-Paul en Gonny dat nou doen?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 maart 2006, 09:35
Stephen's schermafbeelding
Stephen Stephen is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 29 juni 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 66
Hoi capable,

Dank voor je reacties. Er is dus hoop..? Ik zal ook nog even een mail sturen naar WeSync.

Nee, het aantal reacties valt mij ook tegen...is het dan zo uitzonderlijk om agenda's te delen?
Is er ook niemand die ervaring heeft met het delen van agenda's in DateBk5?

Groeten,
Stephen
__________________
Pas nog een versleten Sony N770 Clié... nu een Treo 650!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 maart 2006, 10:13
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door capable
Even een update, na een tweede smeek mailtje naar WeSync:
Dus het begint er op te lijken dat er wel binnen niet al te lange tijd een opvolger is voor DualDate!
Het valt me trouwens op dat op dit 'alwetende palm forum' (niet cynisch bedoelt) niemand een alternatief weet! Gewoon een programma zodat je twee calendars tegelijk, een van jezelf en een van een andere palm gebruiker, op je palm kan bekijken... Hoe zouden Jean-Paul en Gonny dat nou doen?
Er zijn gewoon geen/weinig andere alternatieven, vandaar dat ze hier niet worden aangedragen. De enige oplossing die ik zo uit mijn hoofd ken is met een Public Folder (Agenda) op een Exchange-server, maar dat is ook niet superideaal. En om op je vraag terug te komen: je kan gezamenlijke afspraken toch even naar elkaar beamen of via Bluetooth versturen? Of je stuurt elkaar een vergaderverzoek via Outlook? Verder hoef ik niet te weten wat Gonny uitspookt en andersom
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 maart 2006, 19:25
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Voor zover ik weet zijn er drie mogelijkheden:

1. Gebruik Outlook om de agenda's te synchroniseren. Zie deze thread.

2. Keysuite van Chapura gebruikt een eigen (Outlook) conduit en een eigen gescheiden database op de Palm. Je kunt op beide Palms Keysuite installeren en zo over een gedeelde agenda beschikken, of ...

3. je kiest ervoor dat één van jullie Datebook blijft gebruiken en de ander Keysuite. Op deze manier heb je twee volkomen gescheiden agenda's op één Palm.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 25 maart 2006, 17:52
Stephen's schermafbeelding
Stephen Stephen is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 29 juni 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 66
Oplossing gevonden!


Ik heb voor zowel de Clié van mijn vriendin als voor mijn Treo DateBook5 aangeschaft en geïnstalleerd.

Het blijkt supereenvoudig te zijn afspraak-categorieën naar elkaar over te beamen. Je kunt dan zelf beslissen in welke categorie je de ontvangen afspraken wilt onderbrengen en hier aparte kleuren en iconen aan toe te voegen. Al met al werkt dit beter dan DualDate, omdat de mogelijkheden veel uitgebreider zijn. In mijn agenda staan nu keurig mijn eigen privé-afspraken in zwart, het rooster van mijn werk in groen en de afspraken, vrije dagen en vakanties van mijn vriendin in een eigen categorie in de kleur paars.
Duidelijker kan niet!
Bovendien komen de afspraken van mijn vriendin nu ook in Outlook in de categorie met haar naam, en die feature miste ik in DualDate.
__________________
Pas nog een versleten Sony N770 Clié... nu een Treo 650!

Laatst gewijzigd door Stephen; 25 maart 2006 om 17:59.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:20.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023