Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 26 juli 2005, 15:29
pawi pawi is offline
Lid
Voornaam: Paul
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 09 maart 2003
Locatie: Groningen
Berichten: 26
Het ligt zeker niet aan BT. Ik heb (had) het probleem ook.
Zodra je de route gekozen hebt kun je echter zien dat de BT communicatie tot stand is gekomen (klik op het signaal indicatortje en je ziet een een circel met de ontvangen satalieten. Als daar rechtsboven in beeld een geel/zwart 'wieltje' draait, dan heb je een stabiele BT verbinding met de GPS.

Wat wel een rol speelt is het volgende; Als je de BT muis uitzet, dan onthoudt deze de laatst bekende positie (zolang er batterijspanning is). Bij het opnieuw aanzetten wordt dit als uitgangspunt gebruikt om de sattelieten weer op te zoeken. Als je dus de GPS ontvanger op een andere plaats weer aanzet als dat je 'm uit hebt gezet, dan zoekt de GPS muis zich rot en moet je dus wachten.

Oplossing: niet uitzetten, of aanzetten waar je 'm uit hebt gezet. Zelf heb ik een car adapter gefabriekt (maar deze kun je ook kopen) en mijn muis een vast plaatsje gegeven in de kofferbak. Hij staat altijd aan. Omdat het verbruik in stand-by stand miniem is kan deze zonder bezwaar 3-4 dagen aan staan zonder dat de auto-accu dat merkt. Als je echter de auto langere tijd niet gebruikt is het raadzaam om de zaak ff uit te zetten. Het werkt echt, binnen enkele seconden ben ik up en running, zonder BT rituelen. Wel netjes TomTom afsluiten voordat je de auto verlaat, anders kan de BT muis bijven hangen en moet je in de kofferbak duiken om 'm te resetten .

Laatste tip: Als je parkeert in een overdekte parkeer-garage, is er geen ontvangst en gaat de GPS op zoek. Dat is vervelend, want dan is hij de weg kwijt als je er weer uit rijdt. Oplossing; zet de GPS muis even uit in de parkeergarage en zet 'm weer aan als je wegrijdt.

suc6!
Met citaat reageren
  #22  
Oud 31 juli 2005, 11:05
Richie
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Zelf heb ik een car adapter gefabriekt (maar deze kun je ook kopen) en mijn muis een vast plaatsje gegeven in de kofferbak.

Heb je dan een auto met een kunstof koffer deksel?

Dit naar aanleiding van mijn eigen vraag:

http://www.palmclub.nl/forums/showth...408#post134408

Groet Richie.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 31 juli 2005, 11:26
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Stationwagon/mpv lijkt me dan. Dan heb je een kofferbak met ruitjes.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 31 juli 2005, 11:37
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
De enige situatie waarin TT veel tijd nodig had om een fix te krijgen was als ik de GPS aanzette, en voordat hij al een fix had begon te rijden. Dan kan het inderdaad wel zo'n 10 minuten duren.

Verder was het zo dat bij TT4 het zo was dat het nog een tijd kon duren na het krijgen van de fix door de GPS voordat TT4 het door had. Ook moest ik soms een soft reset doen als hij helemaal geen verbinding kon krijgen met de GPS.

In TT5 zijn deze problemen allebei weg (zowel op Treo 650 als op T3, GPS: Emtac Crux II BT GPS).

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #25  
Oud 31 juli 2005, 11:53
Richie
Guest
 
Berichten: n/a
Had ik effe niet aangedacht , bedankt koekiemonster

Groet Richie
Met citaat reageren
  #26  
Oud 01 augustus 2005, 15:22
pawi pawi is offline
Lid
Voornaam: Paul
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 09 maart 2003
Locatie: Groningen
Berichten: 26
Bij de meeste auto's kun je de hoedenplank vanuit de kofferbak bereiken, pal onder de achterruit. Een heel geschikte plek dus. In mijn geval zit de muis gewoon in het zijvakje bij de CD-wisselaar (Citroen Picasso). Dus én onder de achterruit, én onder de hoedenplank én weggewerkt achter een klepje. Geen centje pijn..
Met citaat reageren
  #27  
Oud 01 augustus 2005, 21:31
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi,


Er is ook nog een ander alternatief en dat is het kopen van een GPS met de Sirfstar III chipset. Die is zo gevoelig dat je zelfs binnenshuis en onder warmtewerende ruiten ontvangst hebt. O wat ben ik toch blij met mijn nieuwe Globalsat BT 338, vele malen gevoeliger dan de Emtac Crux II BT GPS.

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #28  
Oud 13 augustus 2005, 13:31
nickx
Guest
 
Berichten: n/a

Modbreak:
cross-posten wordt niet gewaardeerd
Reageren op de modbreak: Graag hier melden


Laatst gewijzigd door Bram; 13 augustus 2005 om 14:20.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023