Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06 juli 2001, 14:35
Jan van Til
Guest
 
Berichten: n/a
Een aantal maanden geleden heb ik op het internet van de firma 3 com een klein type desktop gezien die werkt in combinatie met een palm en puur een apparaat was om mee te internetten emailen en agenda's op bij te houden voor thuis.

Ik kan nu nergens op het internet dit apparaat meer vinden.

Weet iemand hoe dit apparaat heet en waar op het internet er informatie staat over dit apparaat.

Met citaat reageren
  #2  
Oud 06 juli 2001, 15:25
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Question Audrey?

Bedoel je de Audrey?

Volgens mij is die inmiddels alweer discontinued. Meer informatie kun je hier vinden:
http://computers.cnet.com/hardware/0...5-3686055.html
of door in google te zoeken op 3com en audrey

jp.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 06 juli 2001, 15:36
Jan van Til
Guest
 
Berichten: n/a
Audrey

Ik heb inderdaad de naam ook al gevonden, ze worden niet meer gemaakt.

Wellicht zijn ze voor weinig nog ergens op de kop te tikken.

Ik heb gelezen dat ze standaard met 2 palm's kunnen syncen en vooral voor het internet geschikt zijn.

Als iemand een dergelijk apparaat te koop ziet staan op het internet voor weinig hoor ik het wel.

Alvast bedankt.

Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 augustus 2001, 15:59
henri_smeets's schermafbeelding
henri_smeets henri_smeets is offline
LekkerLangLid
Model: Sony Clie PEG-N770C/E
 
Geregistreerd: 19 maart 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 157
Smile Audrey voor Palms

Ik heb toevallig net een Audrey gekocht op eBay. Niet voor heel weinig maar voor een kleuren WebPad toch een koopje, $120. Ik heb er ook een USB ethernet-box bij zodat ik de Audrey kan aansluiten op mijn kabelmodem.

Mijn eerste indrukken zijn zeer positief. Ik wist dat het ging om een DSTN 640*480 12-bit scherm dus de graphics zijn niet fantastisch. Je kunt lekker makkelijk browsen met dit ding, hoeft tevens niet te booten dus aanzetten en browsen maar.

Het syncen met twee Palm gaat ook snel en makkelijk. Je kunt dan drie agenda's beheren, de ingebouwde en twee 'gast' agenda's van Palms. Alleen de agenda en het adressenbestand worden ge'synced'.

Ik ben nu op zoek naar andere toepassingen voor dit apparaat en heb al mensen 'gesproken' die met picture-viewers, InstantMessaging en Linux runnen bezig zijn.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg audrey.jpg‎ (26,7 KB, 28x gelezen)
__________________
-/-/-enri
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 augustus 2001, 17:15
Jan van Til
Guest
 
Berichten: n/a
Audrey

Voor $ 120 ben ik wel geintresseerd, de firma Ebay leveren ze de Audrey nog, zit er ook een email programma op het apparaat ?

Waar kan ik de firma Ebay op het internet vinden om een Audrey te bestellen ?

Alvast bedankt en ik hoor graag nog wat meer ervaringen met dit apparaat.

Het is me trouwens een raadsel waarom de firma Palm dit apparaat niet heeft overgenomen van 3com om hem samen met palm's te verkopen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 09 augustus 2001, 17:21
bjorntje's schermafbeelding
bjorntje bjorntje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E
 
Geregistreerd: 13 juni 2001
Berichten: 269
Stuur een bericht via ICQ naar bjorntje
Ebay.com is een veilingsite, geen verkooppunt. Net zoiets als Ibazar.nl en Ricardo.nl (Ibazar is trouwens inmiddels overgenomen door de 'firma Ebay')

groet

Björn
Met citaat reageren
  #7  
Oud 09 augustus 2001, 17:40
Jan van Til
Guest
 
Berichten: n/a
Audrey kopen

Zou je mij kunnen laten weten hoe je een audrey via Ebay hebt gekocht, ik zie dat er diverse apparaten te koop worden aangeboden maar er staat ook bij dat ze alleen in de USA worden verzonden.

Als je op een item biedt, gaat de verzending en betaling net zo als bij een normale online winkel, b.v. via een credit card.

Het apparaat wat je zelf hebt gekocht, is dit een nieuw apparaat of een refurbishd exemplaar, en zat de aansluitkaart voor een kabel modem er voor die prijs bij.

Alvast bedangt.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 augustus 2001, 09:48
henri_smeets's schermafbeelding
henri_smeets henri_smeets is offline
LekkerLangLid
Model: Sony Clie PEG-N770C/E
 
Geregistreerd: 19 maart 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 157
Hoe te kopen op eBay, Les1 :)

Ik heb gewoon geboden op de eBay site. Er stond inderdaad bij dat de verkoper alleen binnen de US zou versturen. Meestal als je de personen een mailtje stuurt en bereid bent de verzendkosten te betalen is er niets aan de hand. Let wel, de verzendkosten bedroegen voor mijn Audrey 38 dollar!

Betalingen kun je via je bank verrichten met een internationale overboeking, makkelijker is echter een systeem als PayPal. Bij dit bedrijf meld je je aan met een creditcard en het betalingsverkeer, geld sturen/ontvangen, wordt afgehandeld. Kijk wel of de verkoper ook PayPal accepteerd.

Mijn apparaat zat nieuw in een verzegelde doos, absoluut keurig verzorgd. De USB adapter heb ik later van dezelfde persoon gekocht voor een vriendenprijsje.

Succes
__________________
-/-/-enri
Met citaat reageren
  #9  
Oud 10 augustus 2001, 09:51
henri_smeets's schermafbeelding
henri_smeets henri_smeets is offline
LekkerLangLid
Model: Sony Clie PEG-N770C/E
 
Geregistreerd: 19 maart 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 157
Andere veilingsites

Ik las net dat op de site uBid de prijs voor Audreys rond de $ 50 ligt, misschien interessant!
__________________
-/-/-enri
Met citaat reageren
  #10  
Oud 10 augustus 2001, 11:13
henri_smeets's schermafbeelding
henri_smeets henri_smeets is offline
LekkerLangLid
Model: Sony Clie PEG-N770C/E
 
Geregistreerd: 19 maart 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 157
Foto's van Audrey

Bij deze nog wat foto's, op de achtergrond is de USB ethernetadapter zichtbaar (met oranje kabel erin).
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg audrey2.jpg‎ (69,3 KB, 17x gelezen)
__________________
-/-/-enri
Met citaat reageren
  #11  
Oud 10 augustus 2001, 11:16
henri_smeets's schermafbeelding
henri_smeets henri_smeets is offline
LekkerLangLid
Model: Sony Clie PEG-N770C/E
 
Geregistreerd: 19 maart 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 157
StroomVoorziening

Let wel op. De meeste apparaten in Amerika werken op 110 Volt en hier in Europa op 220V. Ik heb dan ook een omvormer gebruikt ( f 30) om de Audrey op het lichtnet aan te sluiten. Soms zijn de Amerikaanse adapter geschikt voor 110-240 Volt, dan heb je geen omvormer maar alleen een stekker adaptertje (f 10) nodig .
__________________
-/-/-enri
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2011