Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #181  
Oud 05 januari 2004, 22:02
wilvangorp's schermafbeelding
wilvangorp wilvangorp is offline
Senior lid
Voornaam: Wil
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 31 december 2003
Locatie: Rijen.
Berichten: 55
Geocachen met IQUE

Nog een vraag voor de gevorderde IQUE-Geocachers.


Welk programma gebruik je om waypoint te laden in de IQUE??
1 of 2 point zijn nog wel met de hand te doen, maar op de hykingsite staan heel leuke wandelingen met soms wel 10 of 15 waypoints.

Is iemand die dit weet. (AD???)


Groeten

Wil.
__________________
Iedere dag feest !!
Wel zelf de vlaggetjes ophangen.
Met citaat reageren
  #182  
Oud 06 januari 2004, 09:52
hansvaessen hansvaessen is offline
Senior lid
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 17 september 2003
Locatie: Notter, Almelo
Berichten: 78
Wil,

Kijk eens op http://www.garmin.com/support/downlo...ils.jsp?id=397 (rechts)

Groeten,
Hans
Met citaat reageren
  #183  
Oud 06 januari 2004, 17:02
wilvangorp's schermafbeelding
wilvangorp wilvangorp is offline
Senior lid
Voornaam: Wil
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 31 december 2003
Locatie: Rijen.
Berichten: 55
Citaat:
Op 06-01-2004, om 09:52 heeft hansvaessen dit gezegd in bericht #182
Wil,

Kijk eens op http://www.garmin.com/support/downlo...ils.jsp?id=397 (rechts)

Groeten,
Hans
Transfer Waypoints, inderdaad gedownload, maar op geocachingsite kan ik tot op heden niets vinden wat duid op gebruik van Map source files, mis ik niet toch nog iets??

Groet..Wil
__________________
Iedere dag feest !!
Wel zelf de vlaggetjes ophangen.
Met citaat reageren
  #184  
Oud 06 januari 2004, 17:20
hansvaessen hansvaessen is offline
Senior lid
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 17 september 2003
Locatie: Notter, Almelo
Berichten: 78
er zijn verschillende bestandsformaten; wandelaars werken vaak met tracks ipv waypoints. Zie www.gpstracks.nl voor routes, uitleg en links naar (conversie)software.

Succes,
Hans
Met citaat reageren
  #185  
Oud 08 januari 2004, 19:16
hansvaessen hansvaessen is offline
Senior lid
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 17 september 2003
Locatie: Notter, Almelo
Berichten: 78
... nabrander:
Probeer in mapsource ook eens 'import' ipv 'open'

Hans
Met citaat reageren
  #186  
Oud 11 januari 2004, 17:56
wilvangorp's schermafbeelding
wilvangorp wilvangorp is offline
Senior lid
Voornaam: Wil
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 31 december 2003
Locatie: Rijen.
Berichten: 55
Lokatieprobleem bij uitschakelen!

Na het navigeren klap ik mijn antenne in, en het is mij een aantal keren opgevallen dat daarna de positie waarop ik mij dan bevind door de IQUE plotsklaps verandert in bijv. 1 of 2 straten verderop.
Moet ik eigenlijk om dit te voorkomen navigatie met de stylo eerst stil zetten, en daarna de antenne pas dichtklappen of zou het eigenlijk niet mogen uitmaken??
En is het niet zo dat bij helder weer het beste ontvangst zou moeten zijn?? Soms duurt het wel 10 minuten voordat ik een 3D fix te pakken heb, terwijl het mooi helder is op open terrein?

Iemand een mening??

groeten Wil.
__________________
Iedere dag feest !!
Wel zelf de vlaggetjes ophangen.
Met citaat reageren
  #187  
Oud 11 januari 2004, 18:53
Erikro Erikro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 153
Re: Lokatieprobleem bij uitschakelen!

Citaat:
Op 11-01-2004, om 18:56 heeft wilvangorp dit gezegd in bericht #186
Na het navigeren klap ik mijn antenne in, en het is mij een aantal keren opgevallen dat daarna de positie waarop ik mij dan bevind door de IQUE plotsklaps verandert in bijv. 1 of 2 straten verderop.
Moet ik eigenlijk om dit te voorkomen navigatie met de stylo eerst stil zetten, en daarna de antenne pas dichtklappen of zou het eigenlijk niet mogen uitmaken??
En is het niet zo dat bij helder weer het beste ontvangst zou moeten zijn?? Soms duurt het wel 10 minuten voordat ik een 3D fix te pakken heb, terwijl het mooi helder is op open terrein?

Iemand een mening??

groeten Wil.
Sprongen naar andere straten heb ik nog nooit gezien, hij is altijd heel precies. Maar ik heb een andere gps combo, misschien weet een van de andere ique bezitters raad.

Op mijn Vx /RandmcNally duurt het meestal iets van een minuut en 10 sec. Maar als ik hem voor het eerst aanzet die dag is het meestal 2 a 3 min.
De tijd kan wel veel langer zijn, als je je 100 km verplaatst hebt sinds de vorige lock.

Een clean lock, heeft bij mij het langst geduurd 7 minuten en dat was in de tuin midden in een huizenblok.
Op open terrein en met zonning weer zou je idd heel snel een fix moeten hebben. Experimenteer eens met staand en liggend houden van de gps. Verse batterijen/stroom scheelt ook behoorlijk heb ik gemerkt, onder een bepaalde stroomgrens duurt het ineens een eeuwigheid. Verse batterijen erin en flits daar is de lock.

Laatst gewijzigd door Erikro; 11 januari 2004 om 18:58.
Met citaat reageren
  #188  
Oud 12 januari 2004, 19:15
hansvaessen hansvaessen is offline
Senior lid
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 17 september 2003
Locatie: Notter, Almelo
Berichten: 78
Het locken kan behoorlijk varieren qua tijd. Veel vocht in de lucht is van negatieve invloed; dat versterkt de ionosferische storing.

De tijd voor een lock en de nauwkeurigheid wordt bovendien behoorlijk beinvloed door de positie van de stalieten: hoe meer in de 'binnenste ring' hoe beter.
Maar dan nog: als ze op een kluitje staan is de onnauwkeurigheid weer groter. Een mooi over het spectrum verdeelde ontvangst van meerdere satelieten is het beste.

De tijd voor een 'lock' kan sterk varieren, mede afhankelijk van condities. Helder weer is gunstig, maar betekent niet per se een gunstige conditie. Een 'warme find' (toestel is vrij kort daarvoor al aan geweest) is veel sneller als een 'koude' find.
Is het toestel uitgeschakeld over flinke afstand verplaatst duurt het een stuk langer. Bij >300 km. kan dat >> 10 minuten zijn.
Op basis van almanac en laatst bekende locatie/tijdstip weet het toestel ongeveer waar hij moet kijken. Verplaats je 'm ondertussen over grote afstand dan kijkt ie 'verkeerd'. Je kunt hem daarbij helpen door handmatig een nieuwe locatie in te geven.

De beste positie van de antenne is 'horizontaal', met vrij zicht naar alle zijden.

Mocht het onverhoopt altijd onwaarschijnlijk lang duren voor er een lock is dan kan het zijn dat de almanac door enige oorzaak beschadigd is. Doe dan (na eerst te syncen) een hard-reset. In algemene zin zou de iQue sneller moeten locken dan de gemiddelde PDA met GPS add-on.

Het springen naar een andere weg heb ik niet eerder gezien, maar zou veroorzaakt kunnen zijn doordat het toestel, alvorens de antenne dicht te klappen, in een minder gunstige ontvangstpositie kwam (bijvoorbeeld: van het dashboard afgehaald). Daarbij vervolgens een aanmerkelijk mindere nauwkeurigheid en, in combinatie met road-lock en stilstand, een verkeerde 'roadlock. In dat geval is het een logische afwijking die het gebruik in de praktijk volsterkt niet in de weg zal staan. Probeer het maar eens uit, en met name hoe snel een eventueel incorrect lock weer hersteld wordt.
Immers: de navigatiesoftware is bij de iQue 'embedded'; in die zin zou hij elk andere PDA navigatiesysteem moeten kunnen verslaan.

Groeten uit Notter,
www.gps.nl
Met citaat reageren
  #189  
Oud 19 januari 2004, 19:40
wilvangorp's schermafbeelding
wilvangorp wilvangorp is offline
Senior lid
Voornaam: Wil
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 31 december 2003
Locatie: Rijen.
Berichten: 55
Snellere lock

Hard reset , blijkt inderdaadeen adrenalinestoot te zijn voor de IQUE, want hij locked de satellieten veel sneller nu.Bedankt voor deze tip.
Voor wat betreft het downloaden van waypoints met "waypoints to IQUE"programma wat ik door Ruud uit Notter getipt kreeg, levert nog niet het gewenste resultaat. Is er iemand die dit al heeft functioneren??

Groeten:

Wil
__________________
Iedere dag feest !!
Wel zelf de vlaggetjes ophangen.
Met citaat reageren
  #190  
Oud 19 januari 2004, 21:14
hansvaessen hansvaessen is offline
Senior lid
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 17 september 2003
Locatie: Notter, Almelo
Berichten: 78
Yep: Ruud uit Notter!

Maar gelukkig heeft Ruud het me verteld; het is heel simpel, maar je moet het ff weten:

- maak in mapsource waypoints aan en sla die op als mps-file (standaardformat van mapsource)
- start de Palm Desktop: je ziet rechtsboven een vlaggetje, maar dat is ' grijs'
- klik op addres en het vlaggetje wordt groen
- klik op het vlaggetje en zoek het mps-bestand op
- .... waypoints toegevoegd
- synchroniseren en ... klaar!

Succes,
Groeten uit Notter, mede namens Ruud,
Hans
In je Palm D
Met citaat reageren
  #191  
Oud 08 november 2004, 01:25
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Hm, sorry dat ik deze koe uit de sloot vis, maar kan iemand bevestigen dat de spanning van de oplader van de Garmin ique 3600 5.2 volt is? Staat waarschijnlijk ook gewoon op de achterkant van de iQue.

Is het ook mogelijk om opladers (USB, stekkeraansteker) van Palm(One) te gebruiken aangezien de iQue een Universal Connector heeft?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #192  
Oud 08 november 2004, 07:37
PDATechCenter PDATechCenter is offline
PDATechCenter, Zaltbommel
Voornaam: Richard
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar PDATechCenter
Citaat:
Op 07-11-2004, om 20:25 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #191
Hm, sorry dat ik deze koe uit de sloot vis, maar kan iemand bevestigen dat de spanning van de oplader van de Garmin ique 3600 5.2 volt is? Staat waarschijnlijk ook gewoon op de achterkant van de iQue.

Ja, 5.0 volt. 5.2 moet kunnen.

Is het ook mogelijk om opladers (USB, stekkeraansteker) van Palm(One) te gebruiken aangezien de iQue een Universal Connector heeft?
De iQue heeft exact dezelfde connector, je kunt ALLE palm accesiores gebruiken. Zelfs de cradle, maar je moet dan wel de flip-cover van de ique halen.

Richard
Met citaat reageren
  #193  
Oud 09 november 2004, 23:59
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Wat een geweldig apparaatje! Vandaag eentje binnengekregen, even een nachtelijke wandeling gemaakt, en 't is toch super dat je zo je wandeling op de kaart kunt volgen.

De software verdient een 10 voor gebruiksvriendelijkheid, alles is zo netjes geintegreerd, jammer alleen dat het kaartmateriaal er niet zo gelikt uitziet als Mapsonic of Tomtom.

Nadeel is dat Datebk5 niet in hires+ schijnt te werken, binnenkort maar eens codediver uitproberen hierop. En helaas geen Bluetooth, dat is jammer! Het apparaatje is zo licht, van mij hadden ze er wel een grotere batterij in mogen doen: dan was het ideaal voor geocaching geweest. Nu mogen je wandelingen dan niet langer dan 3-4 uur zijn

Vraag aan ique 3600 gebruikers: wat voor carholder gebruiken jullie? Ik zit sterk te denken aan een universele vent-mount (dus aan zo'n ventilatiegat naast je stuur), maar is de antenne dan wel "lang" genoeg om een goede fix te krijgen in de auto?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #194  
Oud 10 november 2004, 00:02
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 10-11-2004, om 00:59 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #193
Nadeel is dat Datebk5 niet in hires+ schijnt te werken, binnenkort maar eens codediver uitproberen hierop.
FOEI! Gaz toch!

http://www.google.nl/search?sourceid...k5+garmin+ique

--> http://www.pimlicosoftware.com/whatsnewinversion51b.htm
Citaat:
New features in V-5.1b

Added support for the collapsible screens on the Sony UX-40/50, Garmin iQue-3600, Tungsten T3, TapWave Zodiac
http://www.pimlicosoftware.com/dateb...0Palm%20device
Citaat:
Garmin iQue3600 GPS enabled Palm device

Be sure to download the interim release in the right-hand sidebar to gain support for the collapsible graffiti and also sidestep a few anomalies in the Garmin Palm OS (such as the graffiti area getting unexpectedly erased on exit from the preference dialogs.
Met citaat reageren
  #195  
Oud 10 november 2004, 00:08
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 10-11-2004, om 00:59 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #193
Vraag aan ique 3600 gebruikers: wat voor carholder gebruiken jullie? Ik zit sterk te denken aan een universele vent-mount (dus aan zo'n ventilatiegat naast je stuur), maar is de antenne dan wel "lang" genoeg om een goede fix te krijgen in de auto?
Ik had in deze configuratie niet echt problemen met het gps-signaal, maar je kunt eventueel een externe antenne aansluiten.



http://www.palmclub.nl/reviews/handh...rmin/ique3600/
Met citaat reageren
  #196  
Oud 10 november 2004, 00:14
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ha! Ik had een oude versie erop gedaan uit haast, alles werkt nu. Het scherm is even mooi als die van de T3 en TH55.

En tja, ik heb niet zoveel geld voor een "echte" Garmin carholder, dus ik zal het met of een zwanehals moeten doen of met zo'n clip-on ding op een ventilator rooster, en op het moment heeft dat laatste mijn voorkeur. Vooral omdat ik al verdomd weinig boven het stuur uitsteek, kan ik niet nog een zwanehals gebruiken die mijn zicht belemmert.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #197  
Oud 11 november 2004, 11:40
Marco Marco is offline
Forumbikkel
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 12 februari 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 205
Thumbs up

Ik gebruik zelf de Garmin beanbag. Het heeft wel zijn prijs, maar als voordeel dat het geluid versterkt via een aparte speaker wordt weergegeven. Het is dan heel duidelijk te verstaan in de auto.

En inderdaad, het is een gewlding apparaat, de Ique 3600.
Ik heb zelf een Palm Vx, M515, T2 en T3 gehad, maar de Garmin is veel beter en doordachter.
Met citaat reageren
  #198  
Oud 11 november 2004, 15:30
jansen45 jansen45 is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 juli 2004
Berichten: 89
Citaat:
Ik heb zelf een Palm Vx, M515, T2 en T3 gehad, maar de Garmin is veel beter en doordachter.
Heb je die allemaal met een GPS gehad dan?
Met citaat reageren
  #199  
Oud 11 november 2004, 16:05
Marco Marco is offline
Forumbikkel
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 12 februari 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 205
Vanaf de M515 heb ik Digimap en een Holux GPS muis gebruikt.

Bij de Garmin zitten een aantal handige dingen ingebakken, zoals het automatisch synchroniseren van de klok, tracks die bewaard kunnen worden, integratie met adresboek en agenda, en persoonlijk vind ik de standaard klok applicatie de handigste die ik op de Palms ben tegengekomen: een instelling voor het alarm van ma-vr en gebruik makend van de system midi file dus makkelijk uitbreidbaar met veel geluidjes.
MP3 speler met uitstekende geluidskwaliteit.
Doordat hij de lokatie weet en dus zonsopgang en ondergang kan berekenen schakelt hij (desgewensd) automatisch op het juiste moment om van dag- naar nachtweergave (en omgekeerd).
Zo zitten er meer dingen indie net even handiger zijn dan bij de Palms.
Met citaat reageren
  #200  
Oud 11 november 2004, 16:31
jansen45 jansen45 is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 juli 2004
Berichten: 89
Een tevreden gebruiker dus.

Voor autogebruik heb ik TT-nav, en voor outdoor een Garmin Legend. En inderdaad is de track indicatie en trackback bij de Garmins erg handig, net zoals het aanmaken van waypoints en het navigeren ernaartoe.

Ik vraag me alleen af of je niet beter bij je TT3 een Tomtom had kunnen kopen + een aparte Garmin Legend voor gebruik buiten de auto (de monocolors zijn nu niet zo duur meer na de komst van de color versie). Voordeel van de Etrex is namelijk dat de batterijen lekker lang meegaan (2350 mA gaat 20 uur mee), en als je toch al een TT3 had...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:29.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2011