Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #441  
Oud 15 juni 2004, 07:01
Palmpje Palmpje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 april 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 293
Kijk als eerste eens of de lampjes werken (blauw en groen) als de blauwe knippert staat de muis in "stand by".
Wanneer de lampjes niet knipperen of de blauwe een fractie en alleen de groene kan er sprake zijn van een defect.
Controleer ook even of je de laatste versie software heb (4.10)
en anders moet je die even downloaden.
__________________
De misdaad is al georganiseerd.
Nu de politie nog.
Met citaat reageren
  #442  
Oud 15 juni 2004, 08:13
hans@contekst.n
Guest
 
Berichten: n/a
Re: TT gps muis

Citaat:
Op 14-06-2004, om 22:57 heeft tvroelen dit gezegd in bericht #440
mijn gps muis wilt niet meer werken.
ze heeft gedurende een 36 tal uren gewerkt (ne keer of 4) met tussendoor de connectieproblemen, maar dat loste zich meestal op. Maar sinds gisterennamiddag krijg ik hem niet meer aan de praat.
Al geprobeerd met te soft resetten , met die BT verbinding te deleten en terug in te stellen en het lukt niet.
Nog andere ideeen?

Maar ik meende in deze superlange discussie iets gelezen te hebben over gps muizen die kapot zijn gegaan. Hoe kan ik zien dat hij kapot is?
Als hij kapot is, moet ik dan via de site mijn opmerkingen aan tomtom laten weten of is er een betere weg voor snelle hulp?

thx
Mijn muis heeft dat héél af en toe ook. Ik kan dat oplossen door hem continu aan te laten staat (tot de accu leeg is) Daarna doet 'ie het weer (is overigens eerder aan bod geweest).
Met citaat reageren
  #443  
Oud 15 juni 2004, 08:57
tvroelen
Guest
 
Berichten: n/a
bedankt!
sinds vanmorgen werkt hij weer.
ik had gisterenavond zowat heel dit discussieonderwerp uitgelezen en zowat alles geprobeerd, slechts 1 ding vergeten: geduld. daarstraks het nog eens geprobeerd en na een kwartiertjen flupte hij aan.
Met citaat reageren
  #444  
Oud 01 juli 2004, 19:06
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Wink TomTom Navigator BT werkt en nu..

Hallo,

Na veel nachtelijke uren heb ik mijn nieuwe TomTom Navigator Bluetooth set aan het werk gekregen. Mijn dank aan allen die elders in dit forum mijn -soms dramatische- vragen hebben beantwoord...

Ik heb nu ook een handleiding te gevonden van de GPS-muis, want zonder gebruiksaanwijzing kom je er niet snel achter wat al die knipperende lampjes betekenen...
Rest mij nog wat practische gebruiksvragen:
1. Is het noodzakelijk om de GPS muis constant onder spanning te houden in de auto? Het bijgeleverde krulsnoer met sigaretten-plug is nu niet bepaald handig om in de auto steeds over je dashboard te hebben slingeren. Ik dacht dan ook dat in de doos een langer snoer zou zitten voor een permanente aansluiting op de auto-electra, maar dat schijnt dus niet zo te zijn. Ook de PDAShop ontkent het bestaan ervan, hoewel er in de Engelse gebruiksaanwijzing wel degelijk sprake van is. Hoe ga je met deze muis in het algemeen om in de auto? Gewoon zonder stroom en zo nu en dan bijladen, of toch maar op zoek gaan naar een kabeltje om hem continu op spanning te hebben? Het is een LiIon batterij en ik weet dat die het niet leuk vinden om helemaal ontladen te worden..
2. Hoe gebruik je TomTom Navigator buiten de auto? Alleen muis en Tungsten T3 meenemen? Hoe sluit je dan de datakabel PDA naar GPS-muis aan? In de Tungsten T3 zit geen telefoonkabel-ingang en het lijkt me toch dwaas om de hele houder met zuignap te moeten meezeulen?
3. De GPS-muis werkt volgens de gebruiksaanwijzing niet goed onder zeer lage of hoge temperaturen. Ik kan me toch voorstellen, dat als je GPS-muis onder de voorruit op het dashboard ligt knap heet wordt als de auto pal in de zon rijdt of staat? Is dit schadelijk en zo ja, hoe los je dat op?
4. Hoewel de zuignap-houder er degelijk uitziet, vraag ik me toch af -paranoia als ik soms ben , of de houder na verloop van tijd niet spontaan kan loslaten en je net in een bocht een snoekduik moet maken om je Palm op te vangen...Wat zijn de ervaringen?
Wat is trouwens de beste manier om je Palm in en uit de autp-houder te halen? Omdat de Palm terecht daarin klemvast zit, vind ik het nogal een toer om de T3 erin- of eruit te krijgen..

Bovenstaande zijn zo maar wat eerste ervaringen en vragen. Nogmaals, ik heb de set pas kortgeleden aangeschaft en geďnstalleerd en ben dus nog onwennig op zoek naar ervaringen van "long time users".
Alvast bedankt
Met citaat reageren
  #445  
Oud 02 juli 2004, 13:39
J@N57 J@N57 is offline
Senior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 11 december 2002
Locatie: Veluwezoom
Berichten: 88
TT BT Navigator werkt en nu

@Apeka
als Palmer en GPSer uit je naburige westwaarts gelegen gemeente (Wa.......n)(ook zonder GPS te vinden) heb ik een paar ervaringstips voor je. Ik heb geen TomTom Bluetooth muis, maar een Emtac Bluetooth. Ik laad de muis altijd met netstroom weer op nadat hij gebruikt is; mocht je rit wat langer gaan duren dan kun je altijd nog overgaan op de aansluiting van de sigaretten aansteker. De netstroom adapter neem ik wel bijna altijd mee; er is overal wel een stopcontact te vinden.
Als je de TT Navigator buiten de auto wil gebruiken zou je ervoor moeten zorgen dat zowel de Palm als de GPS ontvanger beiden geheel opgeladen zijn; als de Palmbatterij leeg is, is het met het GPSen gedaan. Je hebt buiten geen kabels nodig: de Palm ontvangt het GPS signaal van de muis en die ontvangt op zijn beurt weer de signalen van de satellieten.
Ik leg mijn GPS muis in de achterbak van de auto ergens boven het achterwiel; altijd goede ontvangst.
Ik denk niet dat de zuignap gauw los zal laten,maar heb er geen ervaring mee. Zelf gebruik ik de Brodit houder in combinatie met een Proclip bevestiging. De stroomvoorziening voor de Palm komt uit de sigaretten aansteker via een usb caradapter en een oprolbaar laad/synchronisatiekabeltje (beiden van Brando/Hong Kong); de muis heeft een ingebouwde accu en voorziet zichzelf van stroom.
Dus maar 1 oprolbaar kabeltje in de auto voor het gehele GPS gebeuren.
Je kunt natuurlijk altijd even bij mij komen kijken.....
Groeten uit de bevrijdingsstad
Met citaat reageren
  #446  
Oud 02 juli 2004, 17:35
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hallo "buurman",

Leuk zo'n reactie vanuit de Kennisstad...Ik heb er zelf de nodige jaren gwoond, dus ik ken de weg daar wel zo'n beetje..
Ik ben alweer wat wijzer..Tsja, als je nog nooit met een GPS hebt gewerkt, dan duurt het even voordat je door hebt waar alles voor dient. Achteraf had ik natuurlijk ook zelf moeten snappen, dat Bluetootn juist geen kabels nodig heeft, alleen voor het laden. Ik heb daarom de kabels voorlopig in het dashboardkastje opgeborgen. Ik ga maar eens praten met mijn Renault dealer in de Betuwe over de mogelijkheden van een permanente stroomkabel. Aangezien ik de PDA-houder links voor me op de voorruit heb geplaatst, moest ik dat krulsnoer strak onder het stuur doortrekken om de stekker in de aanstekerhouder op het middenconsole te krijgen. Omdat die kabel daardoor zo strak zit, springt om de haverklap het stekkertje uit de PDA-houder. Bovendien is het ook geen fraai gezicht. Ik vind het wel een tekortkoming in het assortiment van TomTom, dat ze deze laadkabel alleen hebben in krulsnoer-uitvoering met een sigarettenaansteker-plug. Het wordt dus zoeken naar een dunnere gewone kabel op lengte, die netjes weggewerkt kan worden. De truc zal dan wel het vinden van het juiste stekkertje voor in de houder worden en het bepalen van + en -. Maar goed, de garage zal wel meer van dit problemen hebben opgelost.
Die Brodit-houders zien er trouwens goed uit. Ik heb net even op de site gekeken. Ik hou het voorlopig even bij de standaard TomTom-houder met zuignap. Mocht die echter niet bevallen, dan zal ik zeker gaan shoppen bij Brodit.
Voor wat betreft de GPS-muis denk ik dat ik hem maar ergens onder het dashboard console wegstop. Wel uit het zicht, want ook GPS-muizen schijnen al erg diefstalgevoelig te zijn..
Met citaat reageren
  #447  
Oud 06 juli 2004, 17:55
Smitty
Guest
 
Berichten: n/a
Foute product code in cd doosje!!!!

Wat me nu toch is overkomen.

Zaterdag TT voor Palm gekocht voor mijn T|C.

Bij het verwijderen van de Benelux map(van de SD Card) en installeren van de Nederlandse map en de Europe main roads krijg ik de melding tijdens activatie dat de code niet correct is.
Na verscheidene mails met TomTom Support toch maar even gebeld met TomTom, Amsterdam.

Blijkt de productcode die in het cd doosje staat niet goed te zijn.
Is een code voor TomTom Navigator 2 BeNeLux?? Kan dus niet gebruikt worden voor Palm

Dus een fax gemaakt en deze samen met het aankoopbewijs gefaxt naar Amsterdam.

Nu nog wachten op de nieuwe code en dan kunnen we eindelijk kijken of het goed werkt.
Met citaat reageren
  #448  
Oud 07 juli 2004, 22:22
Palmpje Palmpje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 april 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 293
Re: Foute product code in cd doosje!!!!

Citaat:
Op 06-07-2004, om 12:55 heeft Smitty dit gezegd in bericht #447
Wat me nu toch is overkomen.

Zaterdag TT voor Palm gekocht voor mijn T|C.

Bij het verwijderen van de Benelux map(van de SD Card) en installeren van de Nederlandse map en de Europe main roads krijg ik de melding tijdens activatie dat de code niet correct is.
Er is een verschil in codes, in de doos staat een product code voor backups, deze moet je via www.ttcode.com activeren houdt in dat daar wordt gevraagd om je unieke apparaat code en dan krijg je een activatie code, dit is op het kaartje al voor je gedaan maar als je met mappen gaat spelen heb je em wel nodig.
Ook zou ik de update 4.1 even downloaden van de website van tom tom en daarna veel plezier
__________________
De misdaad is al georganiseerd.
Nu de politie nog.
Met citaat reageren
  #449  
Oud 07 juli 2004, 22:52
Smitty
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Re: Foute product code in cd doosje!!!!

Citaat:
Op 07-07-2004, om 23:22 heeft Palmpje dit gezegd in bericht #448


Er is een verschil in codes, in de doos staat een product code voor backups, deze moet je via www.ttcode.com activeren houdt in dat daar wordt gevraagd om je unieke apparaat code en dan krijg je een activatie code, dit is op het kaartje al voor je gedaan maar als je met mappen gaat spelen heb je em wel nodig.
Ook zou ik de update 4.1 even downloaden van de website van tom tom en daarna veel plezier
Als je leest zie je dat de verkeerde productcode erbij zit nl. voor TomTom Navigator 2 en niet voor TomTom Navigator voor Palm Os.
Maar ik heb reeds een nieuwe productcode van TomTom gekregen.
Faxje gestuurd naar support in Amsterdam en een dag later nieuwe code

Goeie service dacht ik zo.
Met citaat reageren
  #450  
Oud 08 juli 2004, 08:19
Palmpje Palmpje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 april 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 293
Re: Re: Re: Foute product code in cd doosje!!!!

Citaat:
Op 07-07-2004, om 17:52 heeft Smitty dit gezegd in bericht #449


Als je leest zie je dat de verkeerde productcode erbij zit nl. voor TomTom Navigator 2 en niet voor TomTom Navigator voor Palm Os.
Maar ik heb reeds een nieuwe productcode van TomTom gekregen.
Faxje gestuurd naar support in Amsterdam en een dag later nieuwe code

Goeie service dacht ik zo.
Je leest wsel vaker dat mensen de code uit de CD als activatie code zien vandaar de opmerking, heb ik t gewoon verkeerd begrepen.
__________________
De misdaad is al georganiseerd.
Nu de politie nog.
Met citaat reageren
  #451  
Oud 08 juli 2004, 09:25
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Software only revisited...

TomTom Navigator palmOne Tungsten C/T3 (software-only): € 169,-
Status van dit product:
nooit meer leverbaar

Dit staat er op de site van de PDAShop. Ergens anders nog te krijgen? Nooit meer leverbaar is wel erg definitief overigens. Iemand die daar meer van weet?
Met citaat reageren
  #452  
Oud 08 juli 2004, 12:09
rharing's schermafbeelding
rharing rharing is offline
Forumbikkel
Voornaam: René
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 15 december 2000
Locatie: Cuijk
Berichten: 123
Unhappy

Inderdaad. Kreeg ook een mailtje van hen dat het niet meer leverbaar is (software only...) Gelukkig heb ik de kans gekregen om een paar dagen een tijdje over TT3 (Benelux, major roadse europe) te beschikken en ik moet zeggen, het beste navprog en kaartenpakket die er momenteel is voor de T3. Ik heb Mapsonic, digimap, mapopolis en al die pakketten geproefd en ermee gereden, maar TT3 is veruit het beste voor mij.

Een klein nadeeltje vind ik dat je alleen een route kunt plannen met aangesloten GPS. Dus niet effe achter je buro of thuis alles plannen, tijden doorgeven en rijden maar naar de klant. Klopt dat of mis ik iets?

Maar de bediening in de auto is zeer goed. Niet van die ielige knopjes als bij mapsonic, dus ook tijdens rijden aan te passen. En die Eva....lekker stemmetje hoor.

Hopelijk komen ze nog eens met software only versie, maar het gekke is dat ik de software van een Pocket pc gebruiker in huis had en kon gebruiken op de T3. Gewoonweg geprobeert en het werkte met de TT update 4.1.
__________________
Treo Pro
Met citaat reageren
  #453  
Oud 08 juli 2004, 12:28
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Nooit meer leverbaar is wel erg definitief overigens. Iemand die daar meer van weet?
Zie ook hier (tjah, daar verwacht je dat soort informatie inderdaad niet ).
Niet dat je daar de reden kunt lezen. Maar het heeft dus al eens verdekt op het forum gestaan.
Ik zou eigenlijk niet weten waarom ze het uit de handel genomen hebben. Ik denk dat je zo alleen maar geld mis loopt, niet iedereen, lang niet iedereen is immers op zoek naar een totaalpakket.

Citaat:
Een klein nadeeltje vind ik dat je alleen een route kunt plannen met aangesloten GPS. Dus niet effe achter je buro of thuis alles plannen, tijden doorgeven en rijden maar naar de klant. Klopt dat of mis ik iets?
Hiervoor kun je de "Plan van A naar B" functie gebruiken.
Met citaat reageren
  #454  
Oud 08 juli 2004, 14:05
rharing's schermafbeelding
rharing rharing is offline
Forumbikkel
Voornaam: René
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 15 december 2000
Locatie: Cuijk
Berichten: 123
Thumbs up

goeie actie van koekiemonster !

Plannen van A naar B werkt. Maar je moet dan wel je BT gps aan hebben staan, of even een kabel gps muis kiezen zodat TT niet om de BT gps blijft nölen.

Je verdient een grote koek !
__________________
Treo Pro
Met citaat reageren
  #455  
Oud 09 juli 2004, 10:23
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Je kunt ook je bluetooth uitzetten en dan TomTom opstarten. Dan zeurt ie er ook niet om.
Met citaat reageren
  #456  
Oud 09 augustus 2004, 19:40
Jung
Guest
 
Berichten: n/a
Cool

Citaat:
Op 09-07-2004, om 11:23 heeft koekiemonster dit gezegd in bericht #455
Je kunt ook je bluetooth uitzetten en dan TomTom opstarten. Dan zeurt ie er ook niet om.
Hi misschien nog een tip voor de gelukkigen die een BT telefoon hebben.
Als ik plan ver weg van mijn Emtec bt muis gebruik ik gewoon een andere BT device (ES 610 GSM). Met de foutmelding No Fix gaat hij verder gewoon zijn gang en kan ik plannen wat ik wil.
Met citaat reageren
  #457  
Oud 18 november 2004, 20:45
MrFawlty
Guest
 
Berichten: n/a
TomTom BT GPS ontvangst

Hoi,

Ik heb BT TomTom navigator met een BT muis.
Op zich werkt deze prima. Pairen gaat vrijwel altijd direct goed (tenzij ik per ongeluk de PDA uit zet terwijl TomTom nog draait, maar dat is een bekend probleem) en ook de nauwkeurigheid en snelheid is OK.

Echter wat mij opvalt is dat ik de ene keer binnen een 1-2 minuten een bruikbaar GPS signaal heb, terwijl het de andere keer wel 10-15 minuten kan duren.
Dit gebeurt met name wanneer ik de GPS muis een paar dagen niet gebruikt heb, maar is niet echt reproduceerbaar.

Hebben meer mensen deze ervaring? Is dit een defect van de muis, of is dit 'normaal' gedrag.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #458  
Oud 18 november 2004, 21:56
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi,


Het gedrag wat je beschrijft is heel normaal. Hoe het technisch zit weet niet helemaal, maar je GPS houdt informatie over de posities van de satelieten vast. En die informatie gebruikt hij om sneller een fix te kunnen krijgen als je hem weer aan zet.

Als je GPS dus korte tijd uit is geweest heb je weer snel een fix. Als je hem lange tijd uitlaat of ineens over een grote afstand reist (bijv. vliegtuig), dan kan het een tijd duren voordat hij een fix heeft. 10-15 minuten is dan heel normaal.

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #459  
Oud 19 november 2004, 10:01
contekst contekst is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 22 november 2001
Locatie: Tiel
Berichten: 125
normaal

Het is inderdaad normaal dat een GPS module veel langer moet rekenen als hij niet weet waar hij is. Vandaar dat ik mijn BT muisvast achterin de auto heb liggen en een GPS antenne op het dak. Als het contact aanstaat, werkt de GPS ontvanger (en zodra het contact wordt afgezet werkt de ontvanger nog zolang de batterij nog spanning heeft). Hierdoor weet de GPS ontvanger altijd waar hij is, ook als ik mijn T3 niet gebruik. Als ik eerst het contact aanzet en dan de T3, heb ik binnen 1 a 2 minuten een fix.
__________________
hans
Met citaat reageren
  #460  
Oud 20 november 2004, 20:53
Boudewijn's schermafbeelding
Boudewijn Boudewijn is offline
Lang leve de PalmClub!!
Voornaam: Arie
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 15 juli 2002
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 119
Stuur een bericht via ICQ naar Boudewijn
ga naar adres...

Wat ik erg mis in TomTom is de mogelijkheid om naar een adres uit de contacts lijst te navigeren. Dat was erg handig bij NavMan! Ben ik de enige?
__________________
<<< RADIATION: it is hardly a danger, but merely a risk ... >>>
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2011