Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09 juni 2004, 22:14
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Unhappy World Mate Pro update probleem

Hallo,

Sinds een paar dagen krijg ik geen actuele weersverwachtingen meer op mijn Palm na het synchroniseren van World Mate Pro 2.0. In plaats van de vertrouwde forecasts met icons, krijg ik nu bij alle ingestelde steden alleen zo'n grijsachtig icoontje en daarop klikkend de mededeling dat "Er geen voorspelling was voor deze steden, synchroniseer opnieuw.."...
De valuta's worden nog wel steeds dagelijks geupdated, dus ik leid hieruit af, dat de verbinding wel goed is. Ook mijn Hotsync log meldt gewoon "WorldMate Pro OK". De oorzaak zou dus ook goed kunnen liggen bij Weather.com, waar WM de weersverwachtingen vandaan haalt.
Mobimate Customer service heeft tot dusver nog niet geantwoord op mijn vraag. Ik krijg daarom het idee, dat ze wellicht WM Pro 2.0 niet meer ondersteunen. Ik heb nog steeds deze vorige versie 2.0, omdat ik de nieuwste versie 3.1 voor $69 (!) met al die airliner informatie met te betalen jaarlijkse updates niet nodig heb..Tot dusver echter nooit problemen gehad met versie 2.0....
Zijn er meer mensen met hetzelfde euvel?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 09 juni 2004, 23:08
curro curro is offline
Senior lid
Voornaam: Frans
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 17 september 2001
Locatie: Amersfoort
Berichten: 68
Ik gebruik ook nog WM Pro 2. Ik heb van sommige steden wel een weersverwachting, van andere net als jij niet. Als ik snel even rondklik lijkt het volledige amerikaanse continent te ontbreken. Daarnaast krijg ik een waarschuwing dat de gegevens die wel getoond worden meer dan twee dagen oud zijn.

Ik houd het voorlopig op een technisch falen met The Weather Channel, maar ik zal ook contact opnemen met MobiMate.

Ik heb trouwens vorig jaar WM Pro 2 gekocht enkele weken voordat versie 3 uit kwam. Ik heb MobiMate destijds gevraagd voor een gratis update (wat gebruikelijk is bij een nieuwe versie die zo kort na de aankoop verschijnt) maar dat werd me geweigerd. Bij die gelegenheid beloofde MobiMate wel dat ze versie 2 zouden blijven ondersteunen.

Frans
Met citaat reageren
  #3  
Oud 09 juni 2004, 23:20
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hoi,

De steden die ik heb ingesteld zijn Arnhem/Dieren en de Amerikaanse steden Chandler (Phoenix AZ), Pittsburgh, Boston en Honolulu. Van geen van deze vijf steden krijg ik nog een update. Nu blijkt dat jij ook problemen hebt, krijg ik inderdaad het gevoel dat er iets fout zit bij the Weather Channel (en gelukkig niet bij mijn Palm)
Overigens hoop ik inderdaad dat ze versie 2.0 blijven ondersteunen. Hoewel WM een leuk programma is, krijgen ze wel "Microsoft"-achtige trekjes: De prijzen zijn niet bepaald laag en met die nieuwe versie 3 heb je geeneens de keuze voor wel of geen informatie van luchtvaartmaatschappijen en zit je dus per definitie vast aan een jaarlijkse verlenging...
Het lijkt me een goed idee dat jij Mobimate ook mailt. Zodra ik een antwoord van ze krijg, zal ik dat hier melden.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 juni 2004, 23:25
curro curro is offline
Senior lid
Voornaam: Frans
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 17 september 2001
Locatie: Amersfoort
Berichten: 68
Het probleem lijkt hersteld te zijn: ik krijg weer alle steden.

Alleen de voorspelling van komende maandag ziet er nogal verdacht uit, bijvoorbeeld voor Buenos Aires: sunny, 9434 graden Celsius.

Ik hoop voor de arme porteņos dat dit een computer fout is.

Frans
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 juni 2004, 15:54
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hallo,

Nou, ik krijg het nog steeds niet geupdate hier. Ik heb ook een antwoord gehad van MobiMate:

Dear Mate

1. Access the WorldMate Conduit setup screen (on your PC), right click on
the 'HotSync Manager' icon located on your system tray (next to the

clock)
2. Click 'Custom'
3. Scroll down the list of conduits to find "WorldMate", and click on it
once to select it
4. Click on 'Change'
5. Change the 'Online Content Updates every' tab to 0 hours.
6. Click 'OK'.
7. Click 'Done'.

Thank you for choosing MobiMate.
Please include previous correspondence.

Regards
Adam
The MobiMate Team

Ik heb die setting altijd op elke 6 uur staan. Wat hier gesuggereerd wordt is volgens mij een manier om nooit meer te updaten..

Ik heb dus weer een bericht teruggestuurd om er nog maar eens goed naar te kijken....
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 juni 2004, 16:57
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
bij versie 3 ondervinden we dezelfde problemen sinds een 3 dagen ongeveer..

Dit even ter info
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 juni 2004, 17:11
Johan Elzenga
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 10-06-2004, om 17:57 heeft miniad dit gezegd in bericht #6
bij versie 3 ondervinden we dezelfde problemen sinds een 3 dagen ongeveer..

Dit even ter info
Vreemd. Ik ondervind geen enkel probleem met versie 3.1. De steden die ik ingesteld heb staan (Quito, New York, Nairobi, Londen, Amsterdam) hebben allemaal een voorspelling tot a.s. maandag.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 juni 2004, 17:15
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Ik heb ook Assen en Utrecht enz..
De plaatsen uit de voorkeuze lijst werken bij mij wel maar de zelf ingevoerde plaatsen niet meer.
Eigenlijk vind ik deze plaatsen voor mijzelf veel belangrijker.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 10 juni 2004, 17:46
curro curro is offline
Senior lid
Voornaam: Frans
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 17 september 2001
Locatie: Amersfoort
Berichten: 68
Citaat:
Op 10-06-2004, om 16:54 heeft apeka dit gezegd in bericht #5

Ik heb die setting altijd op elke 6 uur staan. Wat hier gesuggereerd wordt is volgens mij een manier om nooit meer te updaten..
Nee hoor, ik heb die instelling ook op '0' staan. Het betekent volgens mij dat WM tijdens iedere hotsync bijgewerkt wordt (en niet hoogstens eens in de 6 uur zoals bij jouw instelling).

Frans
Met citaat reageren
  #10  
Oud 10 juni 2004, 21:09
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Alles werkt bij mij weer.
Is er ergens een lijstje met plaatsnamen in Nederland wat ondersteund wordt?

Ik heb zelf het volgende kunnen vinden.

Utrecht
Rotterdam
Assen
Arnhem/Dieren
Amsterdam
Maastricht

Laatst gewijzigd door miniad; 11 juni 2004 om 05:51.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 10 juni 2004, 21:44
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
Ik had bij een PC programma (weather watcher) hetzelfde probleem - waarschijnlijk gebruikt het dezelfde databron en lag deze enige tijd plat.
__________________
//Off Topic
Met citaat reageren
  #12  
Oud 10 juni 2004, 21:57
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hallo,

Ik heb vanavond (10 juni) om 23:00 een hotsync uitgevoerd en tot mijn Grote Blijdschap is WM ook weer bijgewerkt, inclusief iconen. Ik heb dus Arnhem/Dieren in Nederland en van vier Amerikaanse steden, die ik zelf m.b.v. zipcodes heb ingevoerd. Ik houd het er maar op, dat er een probleem was met de dataserver van Weather.com, waar WM de gegevens vandaan haalt. Ik heb nog geen antwoord op mijn reactie op het antwoord van MobiMate gehad (zie boven). Als ik dat krijg, zal ik dat hier even vermelden. Ben benieuwd wat ze er nu van gaan zeggen..
Overigens ben ik nu wel benieuwd naar de consequentie van het veranderen van de frequentie van de content updates van 6 naar 0. Als ik het interpreteer lees ik in de conduit setting:
"Online Content Updates every xx (keuze 12,6 of 0) hours". Als ik dat in 0 verander zou je toch zeggen dat ie nooit zou gaan updaten, maar bij Curro gaat bij ie met setting 0 dus juist bij elke hotsync updaten....MobiMate heeft me eens verteld, dat ze dat doen om het dataverkeer binnen de perken te houden...Ik zal het eens gaan testen, maar dat wil ik pas doen als de problemen echt voorbij zijn....Wie gebruikt de "0 dagen" setting nog meer..?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 11 juni 2004, 05:50
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Citaat:
Op 10-06-2004, om 22:57 heeft apeka dit gezegd in bericht #12
Hallo,

Ik heb vanavond (10 juni) om 23:00 een hotsync uitgevoerd en tot mijn Grote Blijdschap is WM ook weer bijgewerkt, inclusief iconen. Ik heb dus Arnhem/Dieren in Nederland en van vier Amerikaanse steden, die ik zelf m.b.v. zipcodes heb ingevoerd. Ik houd het er maar op, dat er een probleem was met de dataserver van Weather.com, waar WM de gegevens vandaan haalt. Ik heb nog geen antwoord op mijn reactie op het antwoord van MobiMate gehad (zie boven). Als ik dat krijg, zal ik dat hier even vermelden. Ben benieuwd wat ze er nu van gaan zeggen..
Overigens ben ik nu wel benieuwd naar de consequentie van het veranderen van de frequentie van de content updates van 6 naar 0. Als ik het interpreteer lees ik in de conduit setting:
"Online Content Updates every xx (keuze 12,6 of 0) hours". Als ik dat in 0 verander zou je toch zeggen dat ie nooit zou gaan updaten, maar bij Curro gaat bij ie met setting 0 dus juist bij elke hotsync updaten....MobiMate heeft me eens verteld, dat ze dat doen om het dataverkeer binnen de perken te houden...Ik zal het eens gaan testen, maar dat wil ik pas doen als de problemen echt voorbij zijn....Wie gebruikt de "0 dagen" setting nog meer..?
Ik gebruik de "0 dagen" setting ook
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2011