Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29 januari 2002, 09:49
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Exclamation Verhuizing pdaclub.nl (oa. forums) naar nieuwe hostingprovider

We gaan verhuizen naar een nieuwe hostingprovider. Alles op het domein pdaclub.nl zal de komende dagen worden verplaatst naar een nieuwe server. Dit geldt voor de forums, top10, div. channels en reviews en ons advertentie-systeem.

De verhuizing vindt zeer waarschijnlijk morgen plaats.

Als het goed gaat merken jullie er niet zo veel van. Aan het begin van de verhuizing zullen de forums voor een half uur gesloten worden. Ook zal dan tijdelijk naar de nieuwe server verwezen worden via het IP-adres van deze server.

Mocht je problemen ondervinden tav. de bereikbaarheid probeer het dan via onze homepagina http://palmclub.nl/
  #2  
Oud 29 januari 2002, 10:03
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Aanvulling

Even de aanvullende opmerking dat de nieuwe hostingprovider in Nederland zit en dat hopelijk de snelheid van laden van pagina's en de algemene performance hiermee ook drastisch zullen verbeteren.

Op termijn zal de rest van palmclub (het palmclub.nl) ook verhuist worden, maar dat zal nog een aantal maanden duren. Voorlopig eerst het pdaclub.nl domein, zoals Fjodor al had gezegd de forums, de Top10, maar ook ons bannersysteem.

Mocht je na de verhuizing problemen tegenkomen, meldt die dan ook zo snel mogelijk in deze thread of mail naar webmaster@palmclub.nl.

Bedankt!
Bestuur Palmclub
  #3  
Oud 29 januari 2002, 10:29
mart_k
Guest
 
Berichten: n/a
geen klagen, maar sneller mag altijd

Ik onderkende tot op heden niet echt problemen met opladen van Sites/threads

Zoals ik al schreef, sneller mag altijd.

Veel succes.
  #4  
Oud 29 januari 2002, 11:39
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Ik ben er wel blij mee. De laatste tijd waren er perioden dat het forum erg slecht opende.
__________________
Word wordt nooit Perfect
  #5  
Oud 29 januari 2002, 18:48
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk
Ik ben er wel blij mee. De laatste tijd waren er perioden dat het forum erg slecht opende.
Klopt, daar had ik ook soms last van. Maar het kon ook aan chello liggen, wat er hier de laatste tijd erg vaan ( vooral s'avonds ) af is. Erg klote is dat

Maar sneller mag inderdaad altijd, dus dat zou mooi zijn!!!
  #6  
Oud 29 januari 2002, 21:14
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Denk niet dat het aan chello ligt. k heb zelf hier meksstriem en dan gebeurd het ook. Dus waarsch is het de server.
__________________
Word wordt nooit Perfect
  #7  
Oud 30 januari 2002, 14:48
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
ISDN

Via ISDN was de site soms helemaal niet te bereiken, een half uurtje later vaak weer wel...
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
  #8  
Oud 30 januari 2002, 17:56
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Update: we hadden gehoopt dat de verhuizing vandaag plaats zou vinden. Nog niet dus.

Verder kunnen de betrokken instanties niet duidelijk aangeven wanneer de eigenlijke omzetting van de adressen zal plaatsvinden. Hierdoor kan het zijn (als wij het niet op tijd in de gaten hebben) dat de adressen al omgezet zijn voordat wij de forums op de nieuwe server geactiveerd hebben. Als dat het geval is, krijg je dit http://212.204.225.51/forums/ te zien, maar zal je via de daar aangegeven link, toch weer bij de forums (op de oude server) kunnen...
  #9  
Oud 30 januari 2002, 21:18
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Ik begreep dat de huidige server in de VS staat. Als de nieuwe server actief is koppen dan ook de tijden die op het forum worden weergeven. Opa is niet zo goed in rekenen en zou het soms wel handig vinden als de juiste tijd wordt weergeven.
Maar ach, zo belangrijk is het nu ook weer niet.
__________________
Word wordt nooit Perfect
  #10  
Oud 30 januari 2002, 21:38
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
we hebben eea. al uitgebreid getest op die nieuwe server, hij is er helemaal klaar voor. Ook wat betreft de tijd.
Waarschijnlijk zal de adres-omzetting trouwens vannacht plaatsvinden. We zien het morgenochtend...
  #11  
Oud 30 januari 2002, 22:33
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk
Ik begreep dat de huidige server in de VS staat. Als de nieuwe server actief is koppen dan ook de tijden die op het forum worden weergeven. Opa is niet zo goed in rekenen en zou het soms wel handig vinden als de juiste tijd wordt weergeven.
Maar ach, zo belangrijk is het nu ook weer niet.
Opa mag dan wel oud zijn, maar ik snap niet dat de tijden (welke tijden?) verkeerd staan weergegeven in het forum? bij mij staan alle tijden wel goed.

Heb je in edit profile, en vervolgens edit options bij Date & Time options wel aangegeven welke tijdzone we in leven? Dit is namelijk GMT +1. Dit heb ik zelf toen in een ver en grijs verleden ook moeten instellen, en daarna stond alles wel goed.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
  #12  
Oud 31 januari 2002, 11:56
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
We zijn vanmorgen om 11:00u overgegaan naar de nieuwe server. Er zijn nog wat problemen, waaraan wordt gewerkt.

Als je bij het plaatsen van een bericht een melding als "there seems to be a slight problem with the database" krijgt, druk dan zoals gesuggereerd wordt op de "Refresh" knop van je browser. Kies bij een popup melding voor "Retry".

Ook kan, je als je directe links naar threads of zoek-opdrachten gebruikt, de link niet goed werken. Een voorbeeld: http://www.palmclub.nl/forums/search...ction=getdaily zal je naar http://212.204.225.51/forums/search.php brengen. Alles achter de '?' wordt afgekapt door de re-direct functie. Dit is van tijdelijke aard, en zal binnen plm. 24 uur als alle nameservers ge-update zijn, vanzelf weer goed komen.

Een ander probleem is de tijdsweergave (ja Opa): die staat voor niet-geregistreerde of niet ingelogde gebruikers op "GMT" ipv "GMT+1"... Je kan als je bent ingelogde de juiste tijdzone instellen via [Profiel bewerken], "Edit Options" (onderaan de pagina).

Het tijdelijke adres van de forums is http://212.204.225.51/forums/ als het goed is wordt je via de homepage http://www.palmclub.nl/ (link Forums) daar heen ge-redirect.

Laatst gewijzigd door fjodor; 31 januari 2002 om 12:14.
  #13  
Oud 31 januari 2002, 13:28
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
En het Timezone probleem voor guest is inmiddels ook opgelost. Nu zou dus echt de tijd voor iedereen goed moeten zijn.

jp.
  #14  
Oud 31 januari 2002, 16:29
West-end's schermafbeelding
West-end West-end is offline
Een goed lid
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 24 maart 2001
Berichten: 212
Avanto-go

Zou het zo kunnen zijn dat deze verhuizing problemen geeft met Avantgo? Ik lees zeer regelmatig dit forum op mijn Vx.
Vanochtend had ik de "there seems to be a slight problem with the database"-melding, maar da's nu opgelost.
Vanmiddag krijg ik wel het forum te zien, maar krijg ik bij elke thread de mededeling "This page is not available on the device", terwijl ik niets aan mijn link-depth of wat dan ook heb gewijzigd. Wie helpt!

Groeten,
Dennis
__________________
Sommige mensen kunnen waarlijk zeer veel drinken, doch nuchter blijven ze daar niet bij.
  #15  
Oud 31 januari 2002, 17:31
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Over AvantGo: dit geeft inderdaad nog problemen, en heeft te maken met de update van de adressen (DNS). Deze vindt nu plaats en wordt langzaam uitgebreid naar alle providers. Bijna alle Nederlandse providers hebben al de juiste instellingen. Voor AvantGo (in VS) kan het nog iets langer duren. We verwachten dat morgen alles weer normaal zal zijn.
  #16  
Oud 01 februari 2002, 22:33
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Het probleem met de AvantGo versie is nog niet voorbij. Je kan het ook zelf oplossen door van het channel de optie "Follow Off-Site Links" op "Yes" te zetten. Dan werkt ie wel goed.
  #17  
Oud 02 februari 2002, 23:17
stargate's schermafbeelding
stargate stargate is offline
Forumbikkel
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Leuven, België
Berichten: 243
Kan iemand me ook melden hoe ik mijn teergeliefde forums in AVANTGO ook terug in chronologische volgorde krijg? die originele optie voor de "recentste post LAATST" te krijgen werkt ook niet meer...

Of komt dit ook terug in orde eens de servers hun werkjes deden?

__________________
Steven "Stargate" Bogaerts
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
*http://www.skywatchers.be: De thuisbasis van het Sci-Fi & Fantasy in Belgie!!

"Live Long and Palm!"
  #18  
Oud 03 februari 2002, 12:08
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
De extra optie "avgpostf=1" zoals gedocumenteerd in http://palmclub.nl/channels/info_forums.shtml werkt inderdaad niet zolang de nameservers in de VS die AvantGo gebruikt nog niet zijn ge-update. Het updaten van die nameservers kan nog wel enige dagen duren. Ook in Nederland zijn nog steeds niet alle nameservers ge-update.

Dit process duurt langer als wij dachten. Helaas.

Als je de optie nu direct werkend wilt hebben, gebruik dan het ip-adres ipv. pdaclub.nl in je channel-URL:

http://212.204.225.51/forums/avantgo...ily&avgpostf=1
  #19  
Oud 06 februari 2002, 11:39
mart_k
Guest
 
Berichten: n/a
Zijn we nu sneller?

Beste mensen,

Hebben jullie het idee dat we sneller zijn geworden na de verhuzing?

Ik niet echt,
maar ik heb een corporate netwerk te maken wat invloed kan hebben.

Is wellicht een poll waard?
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023