Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07 januari 2002, 00:12
robvanvliet's schermafbeelding
robvanvliet robvanvliet is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 16 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 288
Stuur een bericht via ICQ naar robvanvliet Stuur een bericht via Instant Messenger naar robvanvliet Stuur een bericht via MSN naar robvanvliet Stuur een bericht via Yahoo naar robvanvliet Stuur een bericht via Skype™ naar robvanvliet
Mogelijke Fix voor USB hotsync probleem

Hallo,

Ik kwam in een nieuwsgroep een bericht tegen m.b.t. het bekende probleem dat sommige m50x op eens niet meer syncen over USB.

Ik heb het zelf niet uitgeprobeerd (mijn m500 doet 't nog gewoon), maar voor sommigen misschien nuttig:

http://www.palminfocenter.com/view_Story.asp?ID=2785

Groet,

Rob
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 januari 2002, 11:55
Jeroen Linssen Jeroen Linssen is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 23 augustus 2001
Berichten: 198
Talking Nieuwe fix USB-probleem?

Ik heb sinds vandaag ook het bekende probleem. Er gebeurt helemaal niets als ik mijn hotsyncbutton op de cradle gebruik.

Vreemd genoeg werkt het wel met de hotsyncbutton op de Palm. Ik ben deze oplossing nog nooit tegengekomen in een forum.

Heb ik iets nieuws ontdekt, of heb ik gewoon een kappot hotsyncknopje op mijn cradle?

Jeroen
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 januari 2002, 21:18
robvanvliet's schermafbeelding
robvanvliet robvanvliet is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 16 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 288
Stuur een bericht via ICQ naar robvanvliet Stuur een bericht via Instant Messenger naar robvanvliet Stuur een bericht via MSN naar robvanvliet Stuur een bericht via Yahoo naar robvanvliet Stuur een bericht via Skype™ naar robvanvliet
Klinkt als een kapot knopje...
Het kan natuurlijk ook dat de verbinding in je Palm zelf het niet meer doet. Best te proberen met een andere cradle natuurlijk.

Groet,

Rob
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 januari 2002, 10:51
Jeroen Linssen Jeroen Linssen is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 23 augustus 2001
Berichten: 198
Opmerkelijk

Ik ben gewoon door blijven synchroniseren via de Palm hotsyncbutton. Ik heb ook gesynchroniseerd met mijn hotsynckabel. Werkte allemaal.

Daarna toch weer op de USB-cradle geprobeerd. Laat het toch weer werken met het knopje. Mijn laptop is niet gereset geweest. Ik heb ook niks met mijn Palm gedaan. Ik denk dat op een of andere vage manier toch de registers zijn gereset.

Het blijft een heel raar verschijnsel waar Palm ook nog niets mee kan. (zie onderstaande)

Uiteraard heb ik de Palmhelpdesk ook eens gebeld uit nieuwsgierigheid. Eerst kenden ze het probleem niet. Gaandeweg het gesprek vond de beste man toch de oplossing in hun database. Ja je raadt het goed, ik kreeg een verwijzing naar de eerder genoemde website. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik dit geen oplossing vond. Na overleg met zijn manager mocht ik mijn Palm opsturen ter vervanging. "U bent het dan wel een week of 4 (ja vier) kwijt".
Heb ik maar niet gedaan. Voorlopig doet hij het weer en heb ik een seriële kabel als backup.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 januari 2002, 15:33
curro curro is offline
Senior lid
Voornaam: Frans
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 17 september 2001
Locatie: Amersfoort
Berichten: 68
Goed nieuws dat je m505 het weer doet, maar de support die je van Palm krijgt is toch diep treurig.

Als deze fix inderdaad werkt, dan moet het toch eenvoudig zijn voor Palm om een reset programmaatje te schrijven dat die registers terugzet zonder dat je daarvoor je batterijen leeg moet laten lopen. Ik heb overigens ook gelezen dat LiIon batterijen (zoals die in de m505 gebruikt worden) daar helemaal niet dol op zijn. Het advies dat ik gezien heb is juist om ze vaak op te laden, en vooral nooit te leeg te laten worden.

Daarnaast heb ik van Palm gebruikers uit de USA begrepen dat Palm daar een speciaal retour systeem hanteert voor dit soort gevallen: zij sturen je alvast een vervangende machine toe voordat ze jouw machine ontvangen hebben. Ik geloof dat ze die service 'advance shipping' noemen. Je hebt dan wel een credit kaart nodig. Misschien dat Palm Europe ook een dergelijke service biedt.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 januari 2002, 15:45
Jeroen Linssen Jeroen Linssen is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 23 augustus 2001
Berichten: 198
Advance shipping was helaas geen mogelijkheid.

Ik wacht nu gewoon op wat komen gaat vanuit Palm. De batterij leeg laten lopen vind ik ook geen goed idee ivm de levensduur. Misschien dat er weer een slimmerik met een hack komt.

Kortom: lang leve de seriële verbinding!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 februari 2002, 09:11
winnie
Guest
 
Berichten: n/a
Talking USB hotsync werkt!

Bedankt voor de tip!!
Ik ben de 'procedure' meteen gaan uitvoeren en ik heb net weer m'n palm via de cradle werkend gekregen! ... excellent.

Het probleem bij mij ontstond wat vreemd ... in de reactie (www.palminfocenter.com) ben ik die nog niet tegengekomen ...
Op een gegeven moment brandde alleen m'n powerled (behoorlijk fel). Diezelfde ochtend kon er nog prima mee werken en ik weet behoorlijk zeker dat de batterij nog voldoende vol zat. Nu zat er geen beweging meer in!
Een soft reset hielp niet.
Alleen met een hard reset kreeg ik er weer leven in.
USB sync werkte niet meer, wel met IR!! Met IR ging het wel erg traag en je moet er dan ook voor zorgen dat je PC niet standby gaat staan omdat het powerfeature aan staat!
Gisteravond ben ik dus de procedure gaan uitvoeren na uitvoerig de reacties gelezen te hebben op 'palminfocenter'.

M'n 505 heb ik in december 2001 gekocht. Tot dit probleem altijd prima gewerkt!?

Nu doet ie het dus weer ...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 17 februari 2002, 23:42
maadle
Guest
 
Berichten: n/a
ik heb het probleem ook. Het rare is dat het op mijne ene pc prima werkt, op de andere gebeurt er echter helemaal niets.
Het is dus iets met de software op de pc denk ik, niets met het knopje.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 11 maart 2002, 17:13
ColorPalm
Guest
 
Berichten: n/a
Angry

Ik ben behoorlijk kwaad op de "service" afdeling van Palm. Het is gewoon belachelijk dat het omruilen van een defecte machine zo'n 2 weken moet duren. Eerst vertelt men dat je Palm 505 voor professioneel gebruik is bedoelt, en als er dan wat is laat men je 2 weken barsten. Mijn werk gaat in die 2 weken wel gewoon door!! Ik kan niet 2 weken wachten! Mijn voorstel dat ze vanuit Engeland een andere sturen voordat mijn kapotte daarheen gestuurd zou worden werd van de hand gewezen. Op mijn voorstel dat ik 'm kan upgraden naar de 515 (uiteraard met bijbetaling) wordt helemaal niet meer gereageerd. Het is toch van de gekke dat Palm de 505 (vanwege de vele klachten!)binnen een jaar uit de handel neemt en vervangt voor de 515. Wat een slechte service!!! Vroeger had ik een Psion. Ik ben tevreden over het Palm OS en de applicaties, maar ik overweeg vanwege de slechte service weer terug te gaan naar Psion.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 16 maart 2002, 20:55
lope
Guest
 
Berichten: n/a
Ik lees erg veel over dit USB-hotsync-probleem. Mijn vraag is nu: komt het veel voor? Hebben veel mesen er gebruik van? Ik heb mijn m505 nu 2 maanden en (nog) geen problemen . . .
Met citaat reageren
  #11  
Oud 17 maart 2002, 18:11
lope
Guest
 
Berichten: n/a
Zie ook: http://www.palminfocenter.com/view_Story.asp?ID=3159 er komt dus eenswap-programma. Ben benieuwd . . . .
Met citaat reageren
  #12  
Oud 18 maart 2002, 09:15
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Ik heb mijn m505 nu 2 maanden en (nog) geen problemen . . .
Als het goed is heb jij een palm met de verbeterde cradle, want die worden sinds november 2001 uitgeleverd (zie het artikel in de post hierboven).

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #13  
Oud 19 maart 2002, 17:41
fer's schermafbeelding
fer fer is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NR70V
 
Geregistreerd: 07 mei 2001
Berichten: 113
Stuur een bericht via ICQ naar fer
Las gisteren bij PalmBlvd , natuurlijk op de palm, het volgende over
deze "foutieve" USB cradles. Ze hebben nu dus een replacement programma voor deze cradles.


--cut--
According to a recent CNet article Palm will be replacing older USB cradles from their Palm m500 and m505 models. The replacement USB cradles will fix a known problem that has been causing the handhelds to stop synchronizing.
The problem, which has been acknowledged by Palm, is believed to result from electrostatic discharge. A Palm spokesperson reported that users may have inadvertently transferred static electricity to the device which scrambled the software which is necessary for communication with the desktop. The replacement cradles, which have been shipping with new handhelds since November, have a black sticker with the letter 'E' on them. Palm had been treating the problem on a case by case basis, but they are reporting that 20% of users had sent the new cradle back to Palm with their defective unit. Palm says that they now have an adequate supply of the new cradles, and the current replacement program is open to all registered users of the Palm m500 and m505 handhelds.
--cut--

Links :
Cnet
PalmBoulevard
__________________
Greetings,
Fer
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023