Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19 juni 2001, 19:43
Jerzu
Guest
 
Berichten: n/a
Ik gebruik nu een week een multimedia kaart (64 mb) met mijn M-505 en de ervaringen zijn positief, echter er zitten ook nogal wat haken en ogen aan het werken met een mmd kaart. Om nu anderen te helpen hoe en wat stuur ik hier mijn ervaringen.

De ingebouwde move functie binen os 4.0 voldoet absoluut niet. Alle programma,s worden in de categorie"kaart" gezet en zodoende heb je op den duur veel te veel programma’s binnen deze categorie waardoor je ze niet makkelijk meer kunt vinden.
Om deze reden moet dus gebruik gemaakt worden van een aantal hulpprogramma’s.

De handigste heet Powerrun. Dit is een programma gemaakt voor de sony clie maar werkt perfect met de palm. Nadat je een programma op de palm hebt gezet kun je met powerrun dit programma naar de memory kaart moven. Powerrun zet het programma dan in een eigen directory op de mmd kaart en laat op de palm alleen nog een shortcut staan welke verwijst naar het programma op de kaart. Deze shortcut kun je in elke categorie zetten en deze shortcuts werken ook met silverscreen en andere launcher’s. Wanneer je een programma runt laadt powerrun deze eerst naar je palm wat dus wel enige tijd duurt (varierend van 5 sec voor 128 kb tot 60 s voor 2.9 mb). Je moet er dus voor zorgen dat er voldoende vrij geheugen is op je palm om de applicatie te runnen.
Echter niet alle programma’s werken met Powerrun. Zo zal palmreader zichzelf verwijderen als je hem naar de kaart verhuist met powerrun. Photosuite crasht zelfs compleet. Ik moest zelfs mijn complete palm hard resetten en mijn mmd kaart formateren om alles weer werkend te krijgen. Verder kun je avantgo niet onder powerrun draaien.
Pas dus goed op wat je onder powerrun draait, omdat je complete palm kan crashen. EN dat is iets wat ik als Vx gebruiker nog nooit meegemaakt had en ook niet wil meemaken.
Als vuistregel kun je aanhouden: programma’s welke met documenten werken (zoals readers, fotoprogramma’s en avantgo) niet runnen onder powerrun. Alle andere programma’s wel.

Een ander programma wat je absoluut moet installeren is McFile. Dit is vergelijker met de explorer binnen windows. Met dit programma kun je files moven en kopieren van je palm naar je kaart en andersom. Je kunt ook directory’s maken zodat alles netjes te ordenen is. Ik gebruik dit zelf voor de programma’s die niet onder powerrun gerund kunnen worden. Zo zet ik alle documenten van de palmreader en alle fotoalbums van albums to go op deze manier op de mmd kaart. Wanneer ik een document wil gebruiken copy ik hem naar de palm. En wanneer ik ruimte op de palm vrij wil hebben verwijder ik hem.

Op deze manier is er goed te werken met de MMD kaart. Al is er nog wel een en ander voor verbetering vatbaar. Vooral het crashen van programma’s is erg vervelend en iets wat ik als palmgebruiker niet gewend ben. Echter door gebruik te maken van powerrun en mcfile heb ik de laatste dagen geen crashes meer gehad. Ik hoop dat jullie je voordeel er mee kunnen doen en ben benieuwd naar jullie reacties.
De links naar de genoemde programma's zijn al eerder binnen het forum genoemd. Ik kon ze echter niet zo snel vinden, maar ik ben er zeker van dat fjodor de link er nog wel even onder zet.
Groetjes Jeroen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 juni 2001, 07:09
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Bedankt voor de tips en goede link

Hi Jeroen,

Goede tips... Geen zin in een review voor Palmclub?

Ongeveer wat je al wat opgeschreven hebt, hier en daar wat bijschaven, screenshots. Stuur me een mailtje als je het zou willen doen.

Hoe je Photosuite wel vanaf je kaartje kan runnen wordt hier beschreven: http://www.palmblvd.com/boards/Palm-...ages/1677.html



[Bewerkt door Susan op 27-06-2001 om 08:18 AM]
__________________
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 juni 2001, 07:38
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Waar je de essentiele progjes vandaan kan halen

Hi all,

In bovennoemde link (http://www.palmblvd.com/boards/Palm-...ages/1677.html) wordt zeer uitvoerig beschreven wat je nodig hebt. Om kort te zijn:
- Powerrun
- McFile
- MsMount

Alleen Powerrun heb ik op Palmgear kunnen vinden. Daar de meeste progjes gemaakt zijn door Jappanners (CLIE-gelukkigen), zijn sommige sites Japans. Laat je hierdoor niet afschrikken.

Waar te downloaden:
- Powerrun: http://www.palmgear.com/software/sho...8&prodID=15870
- McFile:
http://www.muchy.com/review/mcfile.html
- MsMount:
http://www.geocities.com/nagamatu/MSMount
[Bewerkt door Susan op 27-06-2001 om 09:31 AM]
__________________
Met citaat reageren
  #4  
Oud 06 juli 2001, 12:17
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Andere thread met betrekking hierop...

http://www.palmclub.nl/forums/showth...?threadid=2226
Met citaat reageren
  #5  
Oud 06 juli 2001, 14:09
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Jerzu, goede tips en mooie beschrijving. Ik heb maar één vraag. Waar haal je die D vandaan in MMD?
Ik heb zelf een MMC oftwel een MultiMediaCard.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 juli 2001, 18:48
llinssen llinssen is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 17 januari 2001
Locatie: Utrecht
Berichten: 64
Mc File

Ik kon mcfile niet vinden op de hierboven aangegeven plek, maar wel via

http://www.jade.dti.ne.jp/~imazeki/palm/McFl.html

op

http://www.jade.dti.ne.jp/~imazeki/p...ta/McFl112.zip

Scheelt weer zoeken hoop ik.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 juli 2001, 05:51
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Citaat:
Ik kon mcfile niet vinden op de hierboven aangegeven plek
midden bovenin op de (Japanse) Pagina staat een linkje 'McFile 1.12'. Daar opklikken en de download start...

Maar natuurlijk zijn de links van llinsen ook goed...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 augustus 2002, 16:02
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arent
Jerzu, goede tips en mooie beschrijving. Ik heb maar één vraag. Waar haal je die D vandaan in MMD?
Ik heb zelf een MMC oftwel een MultiMediaCard.
De "D" staat voor Disk.....

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #9  
Oud 22 augustus 2002, 17:23
Roeland Krul's schermafbeelding
Roeland Krul Roeland Krul is offline
Palmclub Borrelbaas
Model: Sony Clie PEG-SL10
 
Geregistreerd: 21 april 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 561
Leuk geprobeerd. Maar ja, een disk is een schijf, dus rond, en een MMC is wel degelijk een Kaart (Card met een C dus)
Met citaat reageren
  #10  
Oud 22 augustus 2002, 17:26
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens. check onderstaande link maar eens. een diskette is vierkant....

http://dictionaries.travlang.com/Dut...ry=disk&max=50



gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #11  
Oud 22 augustus 2002, 19:11
Roeland Krul's schermafbeelding
Roeland Krul Roeland Krul is offline
Palmclub Borrelbaas
Model: Sony Clie PEG-SL10
 
Geregistreerd: 21 april 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 561
oo dit gaat helemaal mis qua on-topic-heid Een diskette is rond, maak er maar eens één open
Met citaat reageren
  #12  
Oud 23 augustus 2002, 07:00
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
zucht.....

hier kun je over ellelang over praten.
een diskette is het hele geval opzich, dus binnen en buitenkant bij elkaar. Als je iemand vraagt die niet weet wat een diskette is en je vraagt wat de vorm is, dan zal die persoon vierkant zeggen.

de volgende verklaring vond ik op internet:

Result of search for "disk":

discus
1. dial, disc, disk, record
2. disc, discus, disk

diskettestation
1. disc drive, disk drive

een diskettestation is ook vierkant, en niet rond

en nou kappen hiermee

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #13  
Oud 23 augustus 2002, 11:29
Roeland Krul's schermafbeelding
Roeland Krul Roeland Krul is offline
Palmclub Borrelbaas
Model: Sony Clie PEG-SL10
 
Geregistreerd: 21 april 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 561
Nou sorry hoor, ik wist niet dat je kwaad werd. Excuses.

Maar inderdaad, we houden er over op.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 23 augustus 2002, 11:43
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
ik ben niet boos
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023