Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11 maart 2001, 11:27
fawinter
Guest
 
Berichten: n/a
Kon ik thuis van vakantie, ingebroken. PC weg en dus al mijn palmsoftware weg (en natuurlijk geen backup gemaakt).

Balen als een stekker. Heeft eigenlijk niets met mijn vraag te maken, maar ik baal gewoon. Ok, mijn vraag: gelukkig heb ik van mijn werk een notebook gekregen. Nu wil ik wil syncen met IR ipv met de craddle. Heb ik dan nog een apart programma nodig?

Franc
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 maart 2001, 11:49
DTJ
Guest
 
Berichten: n/a
wat voor palm OS heb je?

Het is redelijk belangrijk om te weten welke OS je hebt, als het goed is (weet het niet zeker want ik heb het niet) kun je vanaf Palm OS3.3 direct aan de slag.

Ik heb een IIIe, je moet dan eerst de IR enhancement downloaden bij Palm.

Vervolgens moet je de IR Sync ophalen:
http://www.palmclub.nl/tips/visor_ir.shtml
(Hier staat trouwens alles beschreven...)

In de BIOS moet je de IR port op FIR zetten (ipv IrDA - ik had geen andere keuzemogelijkheden - wellicht is er een betere keuze). Met Win ME heb ik het niet voor elkaar gekregen om de ir port aan de praat te krijgen.

Na dit gedaan te hebben werkte het allemaal prima. Ik heb dus geen irlink1.2 ofzo gebruikt.

hopelijk levert dit iets op.

regards,
dtj

(ps. ik heb het vandaag (eindelijk) aan de praat gekregen en ben nu avantgo aan het irsyncen... geen cradle meer mee naar het werk )
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 maart 2001, 13:44
ReneS ReneS is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rene
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Locatie: Veldhoven
Berichten: 115
misschien heb je ook nog iets aan deze tip:
http://www.palmclub.nl/tips/gebruike..._soetens.shtml
__________________
Wat niemand weet, weet ik ook.
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 maart 2001, 13:56
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Lightbulb Handleiding

In de handleiding die bij je Palm hoort staat van alles over IR operaties.

Wat tips en wijzigingen sinds OS 3.3 zijn te vinden op deze Palm Support pagina:
http://www.palm.com/support/helpnote...irhotsync.html
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 maart 2001, 15:01
fawinter
Guest
 
Berichten: n/a
Bijna

Ik gebruik OS 3.3 en inderdaad, in mijn palm kan ik hotsync geven verbinding te leggen met een IR-port.

Mijn laptop (Fujtsu Siemens e-series lifebook) heeft een IR-poort. Microsoft (2000) geeft aan: SMCircc snelle infrarood poort (hij geeft verder niet aan of dit com 1, 2, 3 of 4 is.

Het probleem ligt bij de hotsync-manager. Als ik op de hotsync-manager (rechtsonder)druk, dan kies ik setup en local. Ik kan dan alleen kiezen voor com 1. Ik kan niet kiezen voor een ir-poort.

Wat moet ik doen?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 maart 2001, 16:06
Jos Smolders
Guest
 
Berichten: n/a
OOK BIJNAAA!

Ook ik heb een Siemens Lifebook die ik wil syncen met een VISOR (met 3.0.1h). Heb op de siemens de IR als com4 geinstalleerd en bij de instellingen van hotsync aangegeven dat ie moet syncen via de com4. Wanneer ik de VISOR bij de lifebook plaats wordt er ook daadwerkelijk contact gemaakt. Dat zie ik aan het IR icoontje rechtsonder. En op de VISOR komt ook een schermpje dat er contact is met een IR poort.

Maar van een synchronisatie komt niets terecht. Ik kan op de VISOR zelf in de prefs van hotsync ook niet aangeven dat er iets via de IR moet worden gesynced.

where do i go wrong? any help is welcome
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 maart 2001, 16:18
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Palm Desktop updater

Kijk ook eens in deze thread over IR hotsync met Windows 2000. Palm Desktop update zou ook nog kunnen helpen.

http://www.palmclub.nl/forums/showth...?threadid=1093
Met citaat reageren
  #8  
Oud 11 maart 2001, 18:30
fawinter
Guest
 
Berichten: n/a
HOERA, BIJNA HELEMAAL

Na wat spuurwerk heb ik de hotsyncmanager update (3.1.2) geinstalleerd (kostte mij een uur downloaden). Ik heb een Fujitsu (wat een naam) Siemens e-series lifebook met een SMC IrCC snelle infrarood poort en ik gebruik Windows 2000.

Eerst werkte IR nog niet, totdat ik de handleiding van de updater heel goed las: bij de instellingen van de infraroodverbinding moet je het vakje: "gebruik IR-verbinding om beelden van een digitale camera naar de computer te zenden" UITZETTEN.

Toen werkte de hotsync. Echter, het lijkt erg langzaam te gaan en ik kreeg tijdens het syncen ook een probleem (iets met documents to go). Ik ben dus nog niet super enthousiast. Ik hou jullie op de hoogte.

Franc

JOS: Als ik op mijn Hotsync-incoon in mijn handheld druk, kan ik daar kiezen voor Direct Seriel of IR to a PC/Handheld.
[Bewerkt door fawinter op 11-03-2001 om 07:58 PM]
Met citaat reageren
  #9  
Oud 11 maart 2001, 20:39
Jos Smolders
Guest
 
Berichten: n/a
Angry toch niet

blijkbaar is de handspring OS hier iets anders.... ik zal handspring er zelf eens voor benaderen..

dank voor de tips, though.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 12 maart 2001, 19:26
Jos Smolders
Guest
 
Berichten: n/a
Cool En nou doet ie het goed!!

Ik vond op de VisorVillage. com site het antwoord op mijn vraag. Werkt perfect!

wel goed de instructies lezen
http://www.visorvillage.com/boards/B...sages/865.html

gr
jos
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:00.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023