Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23 januari 2002, 22:59
real_jd
Guest
 
Berichten: n/a
Palm 5xx en Nokia 61xx

Het is al enige keren langsgekomen maar een goed antwoord heb ik niet gevonden. Zoals bekend bezit de Nokia 61xx geen intern modem waardoor internetten via de IR poort onmogelijk is.

Is er een kabel (softmodem) beschikbaar (en zo ja, waar verkrijgbaar) die tussen de Nokia en de Palm geplaatst kan worden zodat ik toch mijn e-mail kan ophalen via de Nokia 6110?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 januari 2002, 23:40
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Exclamation

Ik weet niet hoe je zoekt, maar als je zoekt op 6110 of 6150 vind je tientallen threads. Als je zoekt op Nokia vind je bijna 300 threads. Daar zit het antwoord wel tussen hoor. Alhoewel, voor een Palm m5xx misschien ook wel niet

Zo'n soft modem oplossing met kabeltje was er wel: GlobalPulse (als je op Globalpulse zoekt vind je trouwens zo'n 77 threads ). Maar helaas, GlobalPulse werkt niet op Palm OS 4.x en voor de m5xx is het vereiste kabeltje er geloof ik ook niet. TDK Systems is niet van plan GlobalPulse nog aan te passen of verder te ontwikkelen. Zij richten hun pijlen op Bluetooth, zoals je in dit bericht kunt lezen: http://www.palmclub.nl/forums/showth...7693#post17693

Als je BlueTooth zou willen gebruiken kan je ook niet met een 6110 of 6150 uit de voeten. Daar heb je tenminste een Bluetooth enabled telefoon voor nodig. Zie ook deze thread: http://www.palmclub.nl/forums/showth...?threadid=3838

Tijd voor een nieuwe telefoon?

Laatst gewijzigd door Arent; 23 januari 2002 om 23:47.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 januari 2002, 23:55
real_jd
Guest
 
Berichten: n/a
M.a.w. ik heb dus zeker wel gezocht naar een oplossing. Daarom vraag ik ook of er inmiddels al een oplossing is gevonden. Een nieuwe telefoon is zeker wel een oplossing maar die stel ik liever (vanwege betaaltechnische redenen) even uit
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 januari 2002, 16:38
Maartenr
Guest
 
Berichten: n/a
Problemen Nokia 61xx

Ik heb ergens gelezen (palmgear) dat er problemen waren met de nieuwste firmware op nokia 61xx. Zo schijnen ze de AT-commando's nogal aan hun laars te lappen. Check je firmware eens.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 januari 2002, 17:11
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
De Nokia 6110/6150 zijn gewoon te oude modellen voor communicatie met de nieuwste Palm modellen. De enige oplossing die ik kan bedenken is de Palm Connectivity Kit. Dat is een clip-on modem voor je Palm (56k). Nadeel is natuurlijk dat het niet echt mobiel is omdat je het modemkabeltje in een vaste telefoonaansluiting moet pluggen. En als er "betaaltechnische redenen" zijn schiet jer ook niet veel mee op. Dat gold voor GlobalPulse trouwens ook al, dat was ook niet goedkoop.

Een nieuwe GSM is vaak goedkoop of gratis bij het aangaan van nieuw GSM abonnement. Dus misschien is dat nog een optie.

Dat verhaal over de Nokia AT-command set is hier te lezen:
http://www.palmgear.com/news/shownews.cfm?resID=22967

Laatst gewijzigd door Arent; 26 januari 2002 om 17:14.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 04 februari 2002, 20:20
paping
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb nokia 6110

misschien dat het aan mijn palm ligt (ik heb de m505), maar ik kan mijn privemailgewoon ophalen. Ik heb daarvoor wel een driver geinstalleerd op mijn palm. Ergens via de tips in de forums. Dan de instellingen goed en het gaat goed. Ik gebruik mulitmail se.

groeten
paping
Met citaat reageren
  #7  
Oud 04 februari 2002, 22:32
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Question Niet te geloven...

Dat is maar moeilijk te geloven, paping. Sterker nog, ik geloof het niet. Als je met alleen een Nokia 6110 en een Palm m505 met OS 4.0 inbelt bij een Internet provider en zo met Multimail je e-mail ophaalt... dan mag je wel eens uitleggen hoe dat kan!

Ik vermoed dat je over het hoofd ziet dat het hier over een 6110 of 6150 gaat en niet over andere GSM telefoons die wel een intern modem aan boord hebben, zoals de Nokia 6210.

Verklaar je nader!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 05 februari 2002, 17:17
paping
Guest
 
Berichten: n/a
Talking je hebt helemaal gelijk!

Arent,
excuses voor het misverstand....
ik he ff in mijn mobiel gecheckt. ik heb inderdaad de 6210. en niet de 6110. Sorry voor the fuzz.
Wel even een vraag over de 6110. Heeft die infrarood?
groeten Paping
Met citaat reageren
  #9  
Oud 05 februari 2002, 22:34
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Een 6110 heeft infrarood, net als de 6150 die ik ooit had. Maar geen modem dus Althans in Europa en Azië, ik geloof dat de uitvoering in Amerika en omstreken iets anders was, maar de details daarvan weet ik niet meer. De IR op deze toestellen voldoet niet voor 100% procent aan de destijds geldende Infrarood standaard(en). Er zijn daardoor soms connectie- en uitwisselproblemen met andere IR apparaten.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 07 februari 2002, 08:27
real_jd
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor alle antwoorden. Ik heb toch maar gekozen voor de eerste oplossing Het is een 6210 geworden en alles werkt perfect!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023