Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28 augustus 2006, 12:55
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Pushmail oplossing voor de Treo 650?

Shaun van PDA247 vraagt zich af of dit gisteren verschenen programma pushmail mogelijk maakt.

Ik ben wat dat betreft net zo'n leek als Shaun, want volgens mij is het ook hier voldoende om de juiste serversoftware te hebben voor het pushen van je (bedrijfs)mail en heb je daarvoor op je Treo niets speciaals nodig.

Heb ik het mis? En is dit dan een nuttig programma?

Groeten, Roel.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif 125016.gif‎ (7,9 KB, 13x gelezen)
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 augustus 2006, 17:32
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Ik veronderstel dat iedereen die nu al gebruik maakt van de BlackBerry-diensten, dit op zijn Palm kan gebruiken.
Iemand met een BlackBerry en een Palm zou het eens moeten proberen.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 augustus 2006, 18:01
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Welke Palm client zou de blackberry mail moeten ontvangen dan? Versamail gewoon?

__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 augustus 2006, 01:10
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Welke Palm client zou de blackberry mail moeten ontvangen dan? Versamail gewoon?
Voor zover ik het begrijp is het programma zelf een BlackBerry client.
Ik zie nu dat om een of andere reden het programma van PalmGear is verwijderd.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 augustus 2006, 07:44
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Een programma op je pda zelf kan natuurlijk nooit push-mail verzorgen, tenzij je pda de mailserver is .

Vandaar ook deze thread, want ik snapte het doel van dit programma niet.

Zo te lezen ben ik daarin niet alleen

Groeten, Roel (mail-puller en -pusher).
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 augustus 2006, 11:47
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV
Een programma op je pda zelf kan natuurlijk nooit push-mail verzorgen, tenzij je pda de mailserver is .

Vandaar ook deze thread, want ik snapte het doel van dit programma niet.
Net als voor de pop of pull mail heb je bij push mail ook een mailserver (die de mails onvangt via het netwerk of internet) en een emailclient (het email programma op je PC of PDA) nodig.
Het subtiele verschil zit hem in de manier waarop de email van uit de server in je inbox van de client komt.

-POP (pull)
De gebruiker drukt op het 'Get mail' knopje in zijn client programma.
De client maakt verbinding met de server.
De client meldt zich aan.
De client vraagt: zijn er berichten?
De server antwoordt: zoveel.
De client zegt: stuur bericht 1.
De server stuurt bericht 1.
Dit gaat door tot alle berichten ontvangen zijn.
De client zegt dag tegen de server en verbreekt de verbinding.

Deze sekwentie kan op bepaalde clients (zoals Versamail) ook automatisch op bepaalde tijdstippen (vb ieder halfuur of om de minuut) worden uitgevoerd. Dit is het zogenaamde 'pollen'.

- push
De client maakt na aktivatie verbinding met de server, meldt zich aan en houdt de verbinding open.
Wanneer mail toekomt op de server, wordt deze door de open verbinding verstuurd ('geduwd'). De client 'ontwaakt' door deze ontvangst, alarmeert volgens instelling de gebruiker en toont de ontvangen gegevens.

Dus om push mail te hebben op je Treo, heb je een clientprogramma (zoals op PalmGear stond) nodig en toegang tot een BlackBerry mailserver (van je bedrijf) en een mogelijkheid voor een doorlopende verbinding. Met dialup is push mail zinloos.

PS: In de meeste gevallen is de push emailserver het eindpunt in een serie van mailrelays, maar het is ook mogelijk om met plugins op deze server mailaccounts van andere ISP's te 'pollen' om deze dan verder te 'pushen' naar de clients. Dit is denk ik ook wat er gebeurt wanneer de GSM-operator zelf BlackBerry diensten aanbiedt.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 augustus 2006, 14:09
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Het gaat hier wel degelijk over de Palm BlackBerry client voor de Treo 650. In Australië is deze service reeds beschikbaar via drie mobiele operators. De laatste in de rij, Vodafone kondigde vorige week de service aan. In de VS staat de client voor deze week aangekondigd. Waarschijnlijk was PalmGear een beetje voorbarig met het opstellen van zijn verkoopsartikel. (De titel geeft nog steeds de artikelnaam weer) Op de Palm US site staat ook een aankondiging dat de download link pas later aktief wordt.

De client voorziet in het volgende:

- "Push" email voor de bedrijfsemail naar je inbox in de Treo. Wijzigingen in de status, zoals wel/niet gelezen of verwijderd kunnen automatisch worden gesynchroniseerd.

- Agenda synchronisatie tussen de standaard agenda van je Treo voor met de mogelijkheid voor ontvangen, bevestigen en afwijzen van vergaderingen.

- Tonen van Excel, Word, PowerPoint, en PDF dokumenten in hun origineel formaat.

- Opzoeken van adressen in het adresboek van het bedrijf, zonder de noodzaak om alle adressen in het datebook down te loaden.

- Mogelijkheid voor centraal beheer van de apparaten, zoals 'over-the-air' toestelvergrendeling en paswoordvergrendeling.

- Beveiliging van de verbinding met Triple DES enkryptie.

Meer details over het programma zijn te vinden bij Palm Australië.

Waarschijnlijk komt de BlackBerry Connect ook nog binnenkort naar Europa. Enig minpunt is wel dat de dienst (cq het programma) alleen werkt via een speciaal BlackBerry dataplan af te sluiten met je mobiele operator.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg treo650-bbcscreen_2.jpg‎ (12,7 KB, 0x gelezen)
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #8  
Oud 30 augustus 2006, 14:31
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Update: De Palm US link is aktief en het programma (voor US operator Cingular) is te koop voor 10$ (en waarschijnlijk na registratie gratis voor Treo's van na 3 juni).

Update 2: Op de Treonauts-blog is ook een artikel gewijd aan de BlackBerry-client met uitleg bij een aantal schermbeelden.
Citaat:
It is now well known that Cingular is anticipated to release two new Treo smartphones within the next couple of months - one PalmOS Treo 750p and one Windows Mobile Treo 750w. Since Blackberry Connect is already ready to work with both PalmOS and Windows Mobile it is therefore highly likely that Cingular will want IT departments to begin implementing BBC on existing Treo 650 devices in the enterprise so as to build momentum for a BBC-enabled Treo 750 before its release.
De client zou zowel bestaan in een PalmOS als een WM-versie. Vermits Vodafone de BlackBerry-client reeds in Australië aanbiedt, bestaat ook de kans dat de BlackBerry-client samen met de Treo 750v naar Europa komt.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News

Laatst gewijzigd door ghia; 30 augustus 2006 om 17:52.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023