Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #161  
Oud 12 maart 2004, 14:46
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 12-03-2004, om 14:07 heeft r. dohmen dit gezegd in bericht #158
Prima review GJ! Bedankt.
Wat ik me nu nog afvraag is in hoeveree het pakket echt alleen op een T3/TC te gebruiken is.
Werkt het gewoon echt niet op een Palm met een langzamere processor of minder geheugen?
Tungsten|T: slaat vast in setup (bij selecteren stem), 2e keer proberen geeft soft-reset
Treo 600: werkt, maar heb geen GPS-kabel om te kunnen testen
Zire71: schermen totaal f***ed up, vervolgens 'Fatal Exception'

- jp

Laatst gewijzigd door jean-paul; 12 maart 2004 om 17:42.
Met citaat reageren
  #162  
Oud 12 maart 2004, 16:54
Jän
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Gebruik buiten de auto

Citaat:
Op 10-03-2004, om 13:55 heeft Bommeltje dit gezegd in bericht #146
Ik denk dat de meesten TT Navigator aanschaffen voor gebruik in de auto. Ik ben echter benieuwd naar mensen die niet over een auto beschikken en hem al wandelend of (brom-)fietsend gebruiken!? Is de ontvangst dan (met de muis in de binnenzak?) wel of nog voldoende?

Een ander vraagje: is het mogelijk om zelf kaarten samen te stellen. De kaarten van de Benelux zijn ook afzonderlijk te gebruiken (alleen Belgie, of alleen Nederland etc.). Dan zou het toch ook mogelijk moeten zijn om Nederland en Duitsland samen te gebruiken of wordt de samengestelde kaart dan te groot? Iemand al ervaring hiermee?
Dat schijnt bij de PPC versie niet te werken, althans die schijnt geen route over grenzen heen te kunnen plannen.
Maar ik betwijfel of er wel kaarten van andere landen los te verkrijgen zijn. Uit de info van de leverancier leid ik af dat je alleen complete pakketten van een land kunt kopen en dan ook nog alleen in combinatie met de hardware. Als dat zo is, dan kun je TT Navigator dus gewoon vergeten als je de grens over wilt, want dan wordt het alleen om die reden al veel en veel te duur!
En sowieso is TT Navigator niet interessant als je alleen software nodig hebt, namelijk als je al een Tungsten T3 met GPS ontvanger hebt!
Zouden ze bij TT nog overwegen de software los aan te bieden?
Met citaat reageren
  #163  
Oud 12 maart 2004, 17:44
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Re: Re: Gebruik buiten de auto

Citaat:
Op 12-03-2004, om 17:54 heeft Jän dit gezegd in bericht #162
En sowieso is TT Navigator niet interessant als je alleen software nodig hebt, namelijk als je al een Tungsten T3 met GPS ontvanger hebt!
Zouden ze bij TT nog overwegen de software los aan te bieden?
Dat lijkt me wel hoor. Ik denk dat ze eerst aan willen kijken hoe dit pakket (BT en serieel) verkoopt en pas later software-only. Vergeet niet dat Tomtom ook verdient op hun hardware (de GPS-muizen), dus ze proberen eerst de markt die voor hun het meest interessant is.

- jp
Met citaat reageren
  #164  
Oud 12 maart 2004, 17:58
ridesmet
Guest
 
Berichten: n/a
Installatie MacOS X?

Jean-Paul,

In de review schrijf je het volgende om de software op een grotere kaart te installeren:

Citaat:
Simpelweg de setup doorlopen, en een HotSync doen.
Is dit via een Windows programma of kan dit ook door middel van de optie "Install Handheld Files..." van de Hotsync Manager?

Eigenlijk is de algemene vraag meer iets zoals: Is er aan het pakket iets dat me beperkt tot Windows computers?

Graag meer info.

Ringo
Met citaat reageren
  #165  
Oud 12 maart 2004, 18:12
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Re: Installatie MacOS X?

Citaat:
Op 12-03-2004, om 18:58 heeft ridesmet dit gezegd in bericht #164
Jean-Paul,

In de review schrijf je het volgende om de software op een grotere kaart te installeren:
Ik heb het review niet geschreven, die eer komt volledig aan Gert-Jan toe
Citaat:
Eigenlijk is de algemene vraag meer iets zoals: Is er aan het pakket iets dat me beperkt tot Windows computers?
Bij de systeemvereisten staat:
Citaat:
Voor installatie van het hoofdwegennetwerk van Europa heb je een PC met Windows 98/NT/ME/2000/XP, een CD-ROM drive en een internetverbinding. De PC moet zijn aangeslotn op je palmOne Handheld via HotSync. HotSync wordt meegeleverd met je PDA.
Met citaat reageren
  #166  
Oud 12 maart 2004, 22:00
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Review TomTom

Hoi Gert-Jan,


Ik heb net de review gelezen van Tom Tom en met name het stukje over het recente kaartenmateriaal. In dit stukje beschrijf je hoe hardnekkig Tom Tom je over een bepaald stuk (onbestaand) weg wil laten rijden. Mijn vraag is nu waarom je dit niet hebt aangegrepen om het feature voor blokkeren van wegen of alternatieve routes niet hebt gebruikt? (en er dan achter te komen hoe dit werkt).

Verder vond ik het interessant om te lezen dat het pakket geen berekening van wandelroutes ondersteund en dat het toch aardig uitgekleed is t.o.v. de PPC versie. Verder had ik ergens gelezen dat je niet via het adresboek van je palm een route kan ingeven. Klopt dit?

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #167  
Oud 12 maart 2004, 22:39
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Zoals patrickl al zegt: gelukkig maar dat het systeem gewoon te bedienen blijft onder het rijden. Je hebt ook nog zoiets als een bijrijder. Bovendien hoor je gewoon zelf in te kunnen schatten of je je navigatiesysteem kunt gaan bedienen of dat het daar toch te druk voor is.
Overigens, ons autosysteem (VDO Dayton MS5000) is ook nog gewoon te bedienen tijdens het rijden.
Met citaat reageren
  #168  
Oud 13 maart 2004, 15:04
Palmpje Palmpje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 april 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 293
Citaat:
Op 12-03-2004, om 06:46 heeft GJHartog dit gezegd in bericht #156
Zo, de review is af, en staat online! Veel leesplezier, het was voor mij in ieder geval een groot plezier om het te kunnen testen.

klik hier voor de review.
Gert jan, even mijn complimenten voor je review, lekker leesbaar en erg duidelijk, alle factoren zowel positief als negatief worden in mijn ogen duidelijk met elkaar afgewogen, is me nogal aan klus geweest maar het resultaat is dan ook daar.
Ik heb het in elk gaval met veel plezier gelezen en ik dnek nog vele met mij.
__________________
De misdaad is al georganiseerd.
Nu de politie nog.
Met citaat reageren
  #169  
Oud 14 maart 2004, 00:40
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi,


Nog een andere vraag. Kan je met Tom Tom ook eigen POIs toevoegen? In een eerdere bijdrage werd gezegd dat dit niet kon in de Palm versie.

En nog een vraag? Is er een speed profile in te stellen? En in het bijzonder, kan je bij het routen aangeven dat je snelwegen wilt vermijden?

Goeten
Erik
Met citaat reageren
  #170  
Oud 14 maart 2004, 00:59
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Op 14-03-2004, om 01:40 heeft Erik076 dit gezegd in bericht #169
Hoi,


Nog een andere vraag. Kan je met Tom Tom ook eigen POIs toevoegen? In een eerdere bijdrage werd gezegd dat dit niet kon in de Palm versie.

En nog een vraag? Is er een speed profile in te stellen? En in het bijzonder, kan je bij het routen aangeven dat je snelwegen wilt vermijden?

Goeten
Erik
Er staat in het review dat je geen POI database kan importeren.

Over het snelheidsprofiel heb ik inderdaad ook niets gezien. Ik dacht daar zelf overigens aan toen ik las dat er verkeerde routes uitkwamen. Om de een of andere reden staan die snelheids instelling standaard bijna altijd verkeerd. Ik geloof dat er 105 en 95 gebruikt wordt voor snel en B-wegen. Dan wordt je dus veel te vaak over B-wegen gestuurd inderdaad. Als je dat niet kunt aanpassen dan wordt het ellende.
Met citaat reageren
  #171  
Oud 14 maart 2004, 01:03
waarts's schermafbeelding
waarts waarts is offline
Forumbikkel
Voornaam: wim
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 maart 2001
Locatie: Dessel Belgie
Berichten: 353
Is er voor de T|C een speciale bestel code nodig?

Of past houder,lader en dergelijke die geleverd wordt voor T3 ook op de T|C

Ik kon op het web van TomTom niets terug vinden voor T|C


vraag reeds gesteld aan TomTom

Zijn er T|C gebruikers met deze versie van TomTom en hoe bevalt het jullie

Laatst gewijzigd door waarts; 14 maart 2004 om 09:42.
Met citaat reageren
  #172  
Oud 14 maart 2004, 08:15
RonaldV RonaldV is offline
Lid
Voornaam: Ronald
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 februari 2004
Locatie: Rhenen
Berichten: 21
tomtom buiten de auto

Get Jan, compliment voor de review.

Wandelroutes (dus ook fiets) zijn kennelijk niet te definieren. Laat de kaart echter wel goed zien waar je je bevindt (in de stad of op de buitenpaden), dus wel geschikt voor plaatsbepaling?

Ronald.
Met citaat reageren
  #173  
Oud 14 maart 2004, 12:19
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi Patrick,

Citaat:
Er staat in het review dat je geen POI database kan importeren.
Dat had ik ook gelezen, maar ergens anders had ik gelezen dat je geeneens zelf POIs aan zou kunnen maken. Het importeren van POI databases is weer een stap verder.

Kan je eigen POIs aanmaken in Tom Tom?

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #174  
Oud 14 maart 2004, 12:39
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ah dat bedoel je, de eigen gemaakte POI's worden op de PPC volgens mij "favorieten" genoemd. Ik zie daar wel een icoon voor zitten op een menu scherm. Voor zover ik weet kun je op de PPC versie trouwens ook geen POI's invoeren op de PPC zelf (wel de favorieten dus). Met MapSonic kun je wel je eigen POI database verzamelen op de PDA.
Met citaat reageren
  #175  
Oud 14 maart 2004, 12:44
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 14-03-2004, om 01:59 heeft patrickl dit gezegd in bericht #170
Over het snelheidsprofiel heb ik inderdaad ook niets gezien. Ik dacht daar zelf overigens aan toen ik las dat er verkeerde routes uitkwamen. Om de een of andere reden staan die snelheids instelling standaard bijna altijd verkeerd. Ik geloof dat er 105 en 95 gebruikt wordt voor snel en B-wegen. Dan wordt je dus veel te vaak over B-wegen gestuurd inderdaad. Als je dat niet kunt aanpassen dan wordt het ellende.
Omdat GJ even een weekend weg is probeer ik alvast de meeste vragen te beantwoorden.
Het snelheidsprofiel is niet in te stellen in deze versie. Je kunt alleen de 'veilige snelheid' aangeven (de snelheid waarboven geen kaart meer wordt getoond)
Met citaat reageren
  #176  
Oud 14 maart 2004, 12:58
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 14-03-2004, om 13:39 heeft patrickl dit gezegd in bericht #174
Ah dat bedoel je, de eigen gemaakte POI's worden op de PPC volgens mij "favorieten" genoemd. Ik zie daar wel een icoon voor zitten op een menu scherm. Voor zover ik weet kun je op de PPC versie trouwens ook geen POI's invoeren op de PPC zelf (wel de favorieten dus). Met MapSonic kun je wel je eigen POI database verzamelen op de PDA.
Je kunt favorieten op meerdere manieren indelen: als adres, gps-positie, recente bestemming en nuttige plaats (maar alleen in een bestaande POI-categorie). Het attachment toont het scherm na het klikken op het 'Voeg favoriet toe...' icoontje.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png tomtom_fav.png‎ (10,7 KB, 60x gelezen)
Met citaat reageren
  #177  
Oud 14 maart 2004, 13:20
MrFawlty
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi Gert-Jan,

Bedankt voor de goede review.
Ik heb nog een paar vragen en wellicht dat jij of een andere bezitter van TTN deze kan beantwoorden:

1)De accu van de TT3 is helaas niet al te krachtig. Hoe lang kan je TTN gebruiken voordat je de TT3 moet opladen? Maakt het nog wat uit of je de BT muis of de gewone muis gebruikt?

2) op de screen shots zag ik dat straatnamen worden getoond. Wordt ook aangegeven of het een 1-richtingsweg is?

3) wordt ook rekening gehouden met huisnummers (zeker bij lange straten lijkt me dit erg handig)

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #178  
Oud 14 maart 2004, 13:45
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 14-03-2004, om 14:20 heeft MrFawlty dit gezegd in bericht #177
Ik geef weer even antwoord voor Gert-Jan.
Citaat:
2) op de screen shots zag ik dat straatnamen worden getoond. Wordt ook aangegeven of het een 1-richtingsweg is?
Ja, maar alleen als je maximaal ingezoomd bent. Er wordt met een driehoekje getoond wat de rijrichting is.
Citaat:
3) wordt ook rekening gehouden met huisnummers (zeker bij lange straten lijkt me dit erg handig)
De huisnummers worden niet getoond in de navigatiemodus, maar het is uiteraard wel mogelijk om te navigeren op huisnummerniveau. In de kaartmodus worden de huisnummers aan het begin en het einde van een weg getoond en als je op een willekeurige plek op de kaart tikt (in een straat) wordt ook dat betreffende huisnummer getoond.

Laatst gewijzigd door jean-paul; 14 maart 2004 om 13:50.
Met citaat reageren
  #179  
Oud 14 maart 2004, 15:45
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Ok, dus het snelheidsprofiel is niet in te stellen. Kan dit overigens wel op de PPC versie? M.a.w. kunnen we dit verwachten op de palm versie?

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #180  
Oud 14 maart 2004, 16:51
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 14-03-2004, om 16:45 heeft Erik076 dit gezegd in bericht #179
Ok, dus het snelheidsprofiel is niet in te stellen. Kan dit overigens wel op de PPC versie? M.a.w. kunnen we dit verwachten op de palm versie?
Ja, dit is al wel te vinden in de PPC-versie (vanaf versie 1 al) en wie weet of dit ook de Palm-versie komt .. ik heb geen kristallen bol
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023