Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07 juni 2002, 18:35
robbert65's schermafbeelding
robbert65 robbert65 is offline
Bijna van het eerste uur
Voornaam: RJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 maart 2002
Locatie: Op het strand !
Berichten: 227
Unhappy HELP IK WIL HET NET OP maar................?

Beste Palmliefhebbers,

Wie wil mij helpen met de volgende 2 vragen?

1) Ik wil met mijn 515 en een 6210 internet op, welke provider kan ik het beste nemen? Het Net heeft andere inbelnummers.
2) Ik krijg de melding
Error: authentication failure (0x1233)
Wat betekent dit?

Bij voorbaat dank,
Robbert
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 juni 2002, 18:39
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Ik neem aan dat je al uitgebreid gezocht hebt op deze forums (zoek eens op "hetnet"), en de de tips over dit onderwerp op http://palmclub.nl/tips/ al hebt doorgelezen.

Je kan geen inbelnummers gebruiken die beginnen met 06, 08 of 09 zoals de nieuwe nummers van HetNet.
Je zult een provider moeten vinden die nog gewone lokale inbelnummers gebruikt.
Volgens mij worden er in andere berichten op de forum een aantal genoemd. Even zoeken dus.

Laatst gewijzigd door fjodor; 07 juni 2002 om 18:41.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 juni 2002, 06:13
Harry's schermafbeelding
Harry Harry is offline
Gadget Freak
Voornaam: Harry
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Naarden
Berichten: 227
Ik gebruik een Palm 505 met Nokia 6210 om in te bellen bij XS4ALL. Werkt ook prima, maar duur, vanuit het buitenland. Software: Eudora. Prima programmatuur en nog freeware ook. Mail en Browser. Verder heb ik een oude versie van Blazer, een grafische browser.

SUC6!
__________________
Met vriendelijke groet,
Harry

Van een Sharp IQ-8300M via een Philips Velo naar een Filofax en vervolgens via een Palm V en een Palm M505 naar een Tungsten T (van teleurstelling) en een Dell AXIM X30 besteld...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 08 juni 2002, 09:56
West-end's schermafbeelding
West-end West-end is offline
Een goed lid
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 24 maart 2001
Berichten: 212
Robbert

Misschien ben je het op je zoektocht door dit forum al wel tegengekomen, maar wil je kunnen inbellen naar een 'normaal' nummer dan moet je Zonnet eens proberen. Vooralsnog hebben zij een normaal nummer waarmee mobiele gebruikers kunnen inbellen.

Groeten

Dennis
__________________
Sommige mensen kunnen waarlijk zeer veel drinken, doch nuchter blijven ze daar niet bij.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 08 juni 2002, 20:26
robbert65's schermafbeelding
robbert65 robbert65 is offline
Bijna van het eerste uur
Voornaam: RJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 maart 2002
Locatie: Op het strand !
Berichten: 227
Bedankt voor het meedenken maar ook zonnet geeft onderstaand nummer:
06760-75030.
Wat is het andere inbelnummer.
Ik hoor het graag

Robbert
Met citaat reageren
  #6  
Oud 09 juni 2002, 08:44
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Op http://www.zonnet.nl/helpdesk/topic/...4,00.html#1524 (te bereiken via Zonnet homepage, Help, "De Zon inbelnummers") is te lezen:

Inbelnummer Zon Gratis
Het inbelnummer voor Zon Gratis is 06760-75030. Klik hier om dit nummer automatisch in uw inbelverbinding te zetten. Nummers die beginnen met 0676 zijn niet met elke mobiele telefoon te bereiken. Daarom is er voor mobiele telefoons het nummer +3136-7503000. Het tarief voor dit inbelnummer is afhankelijk van uw provider en abonnementsvorm bij deze provider. Het is een normaal regionaal nummer zonder speciaal tarief.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 juni 2002, 11:40
lerou lerou is offline
Forumbikkel
Voornaam: John
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 28 januari 2002
Locatie: mestreech
Berichten: 138
Ik heb een 6210 met Vodafone, 067 inbelnummer van Tiscali en aales werkt naar wens. Ik kan gewoon dit nummer draaien, zonder voorvoegsels oid.

Vanuit het buitenland weet ik het niet.

Sjon
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 juni 2002, 12:03
West-end's schermafbeelding
West-end West-end is offline
Een goed lid
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 24 maart 2001
Berichten: 212
Met Vodafone kun je wel naar dit soort nummers bellen. Let wel op (zie onderaan website Vodafone)

Citaat:
Speciale tarieven
Voor de servicenummers die beginnen met 06760-, 0870-, 0900-, 0906- en 0909- gelden speciale tarieven: u betaalt hiervoor de gesprekskosten volgens uw abonnement + een tarief dat de aanbieder van de dienst bepaalt.
Het bellen naar dit soort nummers gaat dus niet uit je Belvoorraad. Een nummer zoals van zonnet gaat dus wél vanuit de belvoorraad en dat kan dus stukken voordeliger zijn.

Groeten

Dennis
__________________
Sommige mensen kunnen waarlijk zeer veel drinken, doch nuchter blijven ze daar niet bij.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 10 juni 2002, 14:46
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Een nummer zoals van zonnet gaat dus wél vanuit de belvoorraad en dat kan dus stukken voordeliger zijn.
Helaas, bekijk de kleine lettertjes op de website van Vodafone maar eens. Want data- en/of faxverkeer valt niet binnen de BelVoorraad. Het staat tevens apart gespecificeerd op je factuur.

De gesprekskosten zijn overigens wel je gebruikelijke beltarieven.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 10 juni 2002, 14:57
West-end's schermafbeelding
West-end West-end is offline
Een goed lid
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 24 maart 2001
Berichten: 212
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo


Helaas, bekijk de kleine lettertjes op de website van Vodafone maar eens. Want data- en/of faxverkeer valt niet binnen de BelVoorraad. Het staat tevens apart gespecificeerd op je factuur.

Ik heb mijn factuur eens ff nagekeken en daar staat geen extra kosten voor dataverkeer op. Nu heb ik geen gespecificeerde rekening, dus kan ik niet nagaan waar het vaste nummer van Zonnet (036-7500300) dan wél onder valt.

Nu vraag ik mij ook af hoe Vodafone kan weten dat dit 036 nummer gebruikt wordt voor datacommunicatie. Het is een gewone normale lijn: niets mee aan de hand. Voorheen stonden de (lokale) inbelnummers van providers ook niet op mijn factuur: dat ware ook gewone nummers.

Verkeer naar 06-nummers van bijvoorbeeld WAP-diensten vallen volgens mij wél onder het door jou genoemde. Het nummer van zonnet valt volgens mij gewoon binnen mijn belbundel.

Mocht ik er toch naast zitten, dan hoor ik dat graag!

Groeten,
Dennis
__________________
Sommige mensen kunnen waarlijk zeer veel drinken, doch nuchter blijven ze daar niet bij.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 10 juni 2002, 16:48
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
ik heb even snel mijn gespecificeerde factuur van mijn vodafone 240 door gekeken en ik kan geen dataverkeer vinden. de gehele factuur bevind zich binnen de belvoorraad. en dat terwijl ik toch elke avond met multimail en mijn 8310 mijn mail ophaal. (topcombi trouwens)

zonder enige problemen dus.

Maar wat ik dan wel zie op mijn GPRS-teller in mijn mobiel zijn ontvangen K's. Hoe kan dat dan? want ikheb helemaal geeen GPRS ingesteld.

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #12  
Oud 10 juni 2002, 20:54
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Hmm, ik bel in op een lokaal nummer (076; Breda en omgeving) en bij is het wel apart gespecificeerd en valt het niet binnen m´n voorraad van 60 minuten. Nou ja, zoveel maakt het voor mij niet uit.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 11 juni 2002, 14:33
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
hoe doe jij dat als je in het buitenland met je palm en zonnet email wilt ophalen?

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #14  
Oud 11 juni 2002, 17:33
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik gebruik geen zonnet hoor, ik maak gebruik van een oud, maar nog functionerend inbelnummer van Planet Internet. Ervaringen in het buitenland heb ik nog niet. Dat komt over een maandje ofzo wel.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 11 juni 2002, 17:44
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
is er dan niemand die mij kan laten weten wat ik moet doen om met zonnet in het buitenland (binnen europa) mijn mail op te kunnen halen? vind ik toch wel vreemd. erg jammer ook

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #16  
Oud 11 juni 2002, 17:50
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
[Zonnet]

Gewoon zoals je dat ook doet in Nederland, maar dan met +31 ervoor. Dat lijkt me toch niet zo moeilijk. Zo heeft het bij mij tenminste altijd (Italie, Belgie, Spanje) gewerkt.

- jp
Met citaat reageren
  #17  
Oud 11 juni 2002, 17:53
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
hoe zit het dan met al die verhalen over lokale inbelnummers in het buitenland?

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #18  
Oud 11 juni 2002, 18:33
robbert65's schermafbeelding
robbert65 robbert65 is offline
Bijna van het eerste uur
Voornaam: RJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 maart 2002
Locatie: Op het strand !
Berichten: 227
Nou, het inbellen bij het Net lukt inmiddels, het 0670 nummer kan ik met mijn 6210 gewoon bereiken.
Kan dit komen omdat we een gezamelijk abonnement op de zaak hebben?
"Libertel corporate"
Ik heb een account bij Zon en daar kan ik mijn mail ophalen, echter bij het net lukt het niet, iemand een idee.
Verder zou ik graag willen weten wat de beste browser is?
Ondersteuning van Frames etc?

Bij vorrbaat mijn dank voor het meedenken
Robbert
Met citaat reageren
  #19  
Oud 11 juni 2002, 22:23
minifrank's schermafbeelding
minifrank minifrank is offline
Senior lid
Voornaam: Frank
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 20 maart 2001
Locatie: Haarlem
Berichten: 82
Mijn Vodafone abonnement staat geen 0900, 0800 en ook geen 0676 (kwwam ik laatst achter sinds Tiscali alles overgenomen heeft) nummers toe. Het is dus volledig abonnement afhankelijk, nou weet ik niet welk abo ik heb (zakelijke mobiel)...
Dus Zonnet en Wish die ik voorheen in Nederland gebruikte zijn nu onbruikbaar. Wel kan ik nog een betaalde internetverbinding van bv dds gebruiken.
Citaat:
Ik heb mijn factuur eens ff nagekeken en daar staat geen extra kosten voor dataverkeer op. Nu heb ik geen gespecificeerde rekening, dus kan ik niet nagaan waar het vaste nummer van Zonnet (036-7500300) dan wél onder valt.
Is het 036-nummer nog in gebruik dan? Dat verbaast me, maar dat maakt ook duidelijk waarom je niet apart wordt afgerekend dan...

In het buitenland is de goedkoopste optie om voor je weggaat een gratis provider te zoeken. Heb ik in Engeland ook gedaan en gebruik Freeserve of Fsnet, gaat prima.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 12 juni 2002, 07:31
lerou lerou is offline
Forumbikkel
Voornaam: John
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 28 januari 2002
Locatie: mestreech
Berichten: 138
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minifrank
Mijn Vodafone abonnement staat geen 0900, 0800 en ook geen 0676 (kwwam ik laatst achter sinds Tiscali alles overgenomen heeft) nummers toe. Het is dus volledig abonnement afhankelijk, nou weet ik niet welk abo ik heb (zakelijke mobiel)...
Raar, zoals ik al eerde heb gemeld werkt het bij mij bij Vodafone wel, ook een zakelijk abonnement. Heb direct na de omnummering van Tiscali wel problemen gehad, heb de helpdesk van Vodafone gebeld en die hebben mij toen gemeld dat het zou moeten werken, maar dat ze niet alles al togankelijk hadden gemaakt (of zoiets vaags). De volgende dag werkte het gewoon. Dit is inmiddels al meer dan twee maanden geleden.

Er riep nog iemand iets over een goede webbrowser, tips? Wil wel graag graphics.

Sjon
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:47.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023