Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06 december 2001, 00:30
Shemez
Guest
 
Berichten: n/a
Waar zijn goedkope accesoires voor mijn Magellan GPS Companion te koop?

Ik ben bijvoorbeeld op zoek naar een montage steun voor in de auto en een stroomsnoer naar mijn auto aansteker. Als ik dit bij Navi Car bestel ben ik 195 piek kwijt. Is er geen goedkoper alternatief?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 december 2001, 13:44
prinsze
Guest
 
Berichten: n/a
Misschien zouden wij ons moeten verenigen. Ik heb bij NaviCar een korting bedongen.

Groeten,
JT
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 december 2001, 15:59
Shemez
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb gisteren een steun besteld bij PDAshop.nl. Daar kan ik ook mijn gsm in kwijt, dan ben ik in principe klaar voor in de auto. Wat ik alleen nog mis is een manier om mijn Palm te koppelen aan mijn auto accu. Je wil niet weten hoe snel die batterij leeg gaat als ik de GPS gebruik. Maar ja, daar zal je zelf ook wel last van hebben
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 december 2001, 16:51
prinsze
Guest
 
Berichten: n/a
Hi, ja daar heb ik ook last van. Zeker met backlight aan. Dus, ik denk er toch ernstig over om mijn GPS naar Duitsland te sturen om het opladen van de Palm te regelen via de 12V adapter voor de GPS. Info is te vinden in andere threads.

JT
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 december 2001, 04:23
Shemez
Guest
 
Berichten: n/a
Die uitbreiding lijkt mij een goed idee! Al zou ik liever naar Duitsland rijden om te kijken met wie ik te maken heb. Ik heb denk ik net te vaak naar Radar gekeken.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 07 juni 2002, 19:19
Rijk
Guest
 
Berichten: n/a
Bij de Kijkshop heb ik een universele oplader gekocht.
(Hape regulated power adaptor AV3, ongeveer 10 euro)
deze geeft 1,5 tot 12v (3,4.5,6,7.5,9,12)
Diverse plugjes zitten erbij.
De Magelan GPS companion voor Vx laadt ik er in de auto mee op.
gaat zowel op 9 als 12 V (Omdat de companion een interne spanningsregelaar heeft)
let wel op dat je de tip op de + aansluit (dus de rand van de plug op de - )
In principe kun je dus ook rechtstreeks op de 12V van de accu aansluiten maar dat mis je het "regulated".
Overigens kan ik ook mn nokia6210 er mee opladen, op 4.5 V, ook met tip op +.

Verder lijkt me dat je vervolgens de Companion met een CMOS voltage regulator naar 4V (kost 3 euro of zo) zo zou moeten kunnen maken dat ie de palm ook oplaadt (in de auto). Je hebt tenslotte 9 of 12V en wilt naar +4V op pin 2 en ground op pin 10. Wie heeft dit al geprobeerd? of heeft idee dat dit wel of niet kan? laadt de palm wel op bij 4,0 volt?
Of zit er al een voltage regulator in de palm Vx zodat 9V input geen kwaad kan over pin 2? Allemaal nieuwe vragen, wie het weet mag het zeggen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023