Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02 juli 2004, 22:00
spud spud is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 182
Treo 600 GPS PP & TomTom

Nou, ik heb dan maar gekozen om dat nieuwe pakket van Perfect Passenger aan te schaffen.

Ziet er allemaal goed uit en werkt ook erg OK. Behalve dan dat je een magneet sticker op je treo moet plakken om m aan de car mount te hangen. Dat heb ik nog niet over m'n hart kunnen krijgen.

Maar ik wil ook 3D view TomTom leek te werken zonder GPS. En de GPS die bij PP zit is een Holux GM-210 en die zou ook moeten werken met TomTom. Maar... helaas TomTom wil de GPS niet detecteren. Terwijl dat bij PP vlekkeloos verloopt.

Ik vind dit toch wel gek. Die Treo connector is toch wel op een "standaard" manier te "zien" door het PalmOS? Als een serial port of zo??

Misschien kan er hier iemand nog helpen, met het alsnog aan de praat krijgen van TomTom met mijn Holux GM-210?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 juli 2004, 20:08
Kozze
Guest
 
Berichten: n/a
Question

Hey, Spud,

ik denk er ook aan om dat GPS-packet Perfect Passenger te kopen voor mijn Treo 600.

Wat vind jij ervan? Werkt het een beetje goed?
Nauwkeurigheid, niet te traag?

Thanks!

Kozze
Met citaat reageren
  #3  
Oud 04 juli 2004, 20:26
marcel A marcel A is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 04 januari 2001
Locatie: nuenen
Berichten: 209
Ja,wat zijn je ervaringen :HUH: gebruik je liever perfect passenger of Tom Tom. Heb je Tom Tom al aan de praat?
__________________
Via Newton via Vx, Tungsten T, treo 600, 650 naar 750 12,5 jaar pda jipee!!!!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 05 juli 2004, 09:02
spud spud is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 182
Mijn ervaringen:

Ik heb er tot nu toe maar 1 ritje mee gedaan en dat was een rit die ik (voor het grootste deel) vaker deed. Dus heel objectief kan ik PP nog niet beoordelen. Maar verder ben ik er erg tevreden over. De gesproken aanwijzingen zijn duidelijk, op het juiste moment en passen zich mooi aan aan je snelheid. Op het kleine schermpje van de Treo met de 2D maps heb je natuurlijk niet zo'n spectaculair beeld als bij TomTom 3D, maar in principe voldoet het ruimschoots. Ook het verplaatsen, draaien, zoomen gaat allemaal goed.

Minpuntjes:
- De magneet sticker die je op je Treo moet plakken. Heb ik nog niet gedaan. Ik ga eerst eens proberen of de Treo op zichzelf op de magnetische car mount blijft zitten als ik over drempels rijd en door scherpe bochten. Een andere car mount is natuurlijk ook een uitkomst.
- De GPS ontvanger ligt los op je dashboard. Zit wel een magneet in, maar meeste dashboards zijn plastic dus daar schiet je niks mee op. Er zit wel een vaag zuignapje met klitteband bij, maar daar heb je niks aan
- Niet Benelux kaarten. Die zijn er nog niet (Ik had graag Zweden gehad omdat we daar op vakantie gaan). Ze zouden eraan komen en ook wat goedkoper zijn dan de Europa uitbreiding van TomTom, maar ik ben erg ongeduldig van aard. Mogelijk dat de Duitse Digi-map PREMIUM maps gewoon werken, want dat is in principe hetzelfde product volgens mij.
- Volgens mij geen native PalmOS 5 software. Berekenen van routes gaat vrij traag. Daar doet TomTom sneller over (op m'n Treo!), maar daar heb ik dus niets aan

Maar ik vind het dus jammer dat TomTom mijn GPS niet ziet. Andere soft zou wel gewoon werken met deze GPS (Holux GM 210) op de Treo, zelf niet gecheckt, gelezen in fora. Ik vind het dus op zich best apart dat TomTom niet werkt. Maar blijkbaar heeft Handspring toch hun seriele poort op PalmOS anders geimplementeerd. Zijn er hier whizkids die een patch of config kunnen maken zodat TomTom wel werkt?

Als laatste nog een vraag. Is er een manier om de 12Volt auto stekker te voeden met batterijen (zonder zelfbouw :-0 ) zodat ik de GPS ook buiten de auto kan gebruiken?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 maart 2005, 08:07
mikezwet mikezwet is offline
Senior lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 12 juli 2004
Berichten: 65
Ik heb tomtom 3.0 geprobeerd te installeren, opzich zet hij alles erop en er word netjes aangegeven wanneer de Hotsync moet worden uitgevoerd.

Maar ik zie niks in m'n treo, wel is er kaart ruimte weg, dus het staat erop maar ik zie het niet in het menu.

Is er iemand die weet hoe je tomtom toch aan de praat kan krijgen op een treo 600. Ik vind het namelijk 10x zo mooi als PP en het werkt beter volgens mij.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 maart 2005, 11:31
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385


Modbreak:
Mensen, hou toch eens op met Tomtom 3 te installeren, want behalve dat in 99% van de gevallen je de Tomtom toch illegaal gekregen hebt, tenzij je een 100 EUR kostende pakket speciaal voor je *Palm* gekocht hebt zonder vooronderzoek te doen, werkt het gewoon NIET! Zie hier
Reageren op de modbreak: Graag hier melden

__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 maart 2005, 12:22
mikezwet mikezwet is offline
Senior lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 12 juli 2004
Berichten: 65
Ik heb hem niet illegaal verkregen. Mijn vader heeft gisteren het pakket aangeschaft en ik heb geprobeerd het op m'n palm te zetten in de hoop dat het werkte.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 26 maart 2005, 12:37
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 26-03-2005, om 13:22 heeft mikezwet dit gezegd in bericht #7
Ik heb hem niet illegaal verkregen. Mijn vader heeft gisteren het pakket aangeschaft en ik heb geprobeerd het op m'n palm te zetten in de hoop dat het werkte.
Precies.

Met 1 Tomtom pakket komt 1 licensie, dus hoe jij de kaarten wil unlocken is mij een raadsel. Afijn, Tomtom navigator 3 werkt dus *niet* op PalmOS, ondanks de Palm bestanden op de CD.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #9  
Oud 26 maart 2005, 13:23
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Op 05-07-2004, om 10:02 heeft spud dit gezegd in bericht #4 Is er een manier om de 12Volt auto stekker te voeden met batterijen (zonder zelfbouw :-0 ) zodat ik de GPS ook buiten de auto kan gebruiken?
Je zal toch een minimum aan knutselwerk moeten doen. Uit de elektronika zaak haal je een 8 AA batterijen houder met bijpassend aansluitkabeltje (9 volt batterijsysteem).
In de garage (shop) haal je een tegenstekker voor je sigarettenaanstekerplug. Wel eentje om op een kabel te zetten (geen inbouw).
Of je koopt een verlengsnoer en knipt er het stopkontakt af en zet dan met een kroonsteentje alles aan mekaar.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 12 volt setj.jpg‎ (39,6 KB, 39x gelezen)
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #10  
Oud 26 maart 2005, 14:06
mikezwet mikezwet is offline
Senior lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 12 juli 2004
Berichten: 65
Citaat:
Op 26-03-2005, om 14:23 heeft ghia dit gezegd in bericht #9
Je zal toch een minimum aan knutselwerk moeten doen. Uit de elektronika zaak haal je een 8 AA batterijen houder met bijpassend aansluitkabeltje (9 volt batterijsysteem).
In de garage (shop) haal je een tegenstekker voor je sigarettenaanstekerplug. Wel eentje om op een kabel te zetten (geen inbouw).
Of je koopt een verlengsnoer en knipt er het stopkontakt af en zet dan met een kroonsteentje alles aan mekaar.
Ik heb inmiddels z'n grote gele zaklamp van de gamma, daar zit een accu in met een adaptor om hem op te laden. Ik heb ook z'n plug bij electronica online besteld. Dus ik kan hem daarloos maken. Doe ik alles gewoon in een tasje van een foto toestel.

Ik kan er zelf nog een auto lader op maken. Zodat ik niet steeds alle kabels van de accu hoef af te halen als ik hem weer in de auto gebruik.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 26 maart 2005, 16:24
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Op 26-03-2005, om 15:06 heeft mikezwet dit gezegd in bericht #10 Ik heb inmiddels z'n grote gele zaklamp van de gamma, daar zit een accu in met een adaptor om hem op te laden.
De meeste modellen van die zaklampen hebben een 6 Volt batterij, wat volgens mij te weinig is om de 12 Volt sigarettenplugadapter te voeden.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #12  
Oud 30 maart 2005, 13:07
mikezwet mikezwet is offline
Senior lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 12 juli 2004
Berichten: 65
Ik heb zondag ff zitten prutsen met die accu en het werkt perfect.
Het is wel een beetje zware accu maar hij blijft erg lang vol. Ook laad de treo niet op zoals deze wel doet in de auto, dit is een voordeel omdat anders de accu snel leeg is.

Ook heb ik het printplaatje meegezet waaraan ook het adaptor plugje zit om de accu op te laden.

Alles even bijelkaar getaped, in een tasje en klaar.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 30 maart 2005, 13:08
mikezwet mikezwet is offline
Senior lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 12 juli 2004
Berichten: 65
Vanochtend deed ik m'n datakaart erin waarop ik tomtom had gezet en ineens start tomtom op. Alles ingesteld en het werk schijnbaar. Alleen hij kan geen verbinding krijgen met de GPS. Ik kan enkel de setting Baudrate instellen. Waar staat dit normaal op?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 30 maart 2005, 22:54
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Op 30-03-2005, om 14:08 heeft mikezwet dit gezegd in bericht #13 Ik kan enkel de setting Baudrate instellen. Waar staat dit normaal op?
Als je een kabelmuis hebt: 4800.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #15  
Oud 16 juni 2005, 13:36
Michel1973 Michel1973 is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Berichten: 18
Hoi Spud,

Ik heb ook 1 en ander gelezen op andere fora en heb gemerkt dat er meerdere mensen zijn met het probleem dat de pda de gps muis niet detecteert. Nu ben ik wat verder gaan zoeken en nu schijnt het te zijn dat je je gps muis ook in nmea mode kan gebruiken. Alleen om je muis daarop te zetten heb je een (sorry) pocketpc nodig met sirftweak software. Misschien heb je een vriend/kennis met een ppc en zou je eens kunnen proberen je gps muis om te zetten. Ik denk dat daar je probleem ligt mbt het niet detecteren van je muis!!

M.v.g. Michel
Met citaat reageren
  #16  
Oud 16 juli 2005, 00:28
spud spud is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 182
Nou het is me eindelijk gelukt om TomTom 4.42 werkend te krijgen op mijn Treo 600.
Het bleek al samen te gaan met van die Seido car kits, maar ik had geen zin om daar zoveel geld aan uit te geven. Toen kwam ik dit tegen: http://mytreo.net/forum/index.php/topic,10480.0.html. Dus ik heb even een extra GPS kabel gekocht bij treoshop.nl en mijn oude cable opengemaakt en de wijzigingen uitgevoerd die in die mytreo thread staan. En tada het werk, mijn Holux (Perfect Passenger) GPS muis wordt gedetecteerd!!!!
Als er nu iemand nog TomTom 5 aan de praat zou krijgen op een Treo 600, zou helemaal super zijn.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:42.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023