alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
||||
|
||||
Vreem probleem met synchroniseren
Na afloop van het synchroniseren van mijn Palm T3 krijg in al laatste regel in mijn Log te zien:
Files\Palm\Myname\Backup\PIMsSupportStatus-pdmE.PDB System synchronization failed Protocol Error: Handheld file could not be opened. (4004) Weet iemand wat hier aan de hand is? |
#2
|
||||
|
||||
Verplaats die file eens uit de backup directory en doe eens een hotsync.
__________________
FoleoCentral.com |
#3
|
||||
|
||||
Werkt niet
Helaas, de truuk werkt niet.
Na verwijderen van de file uit de c:\Palm\MyName\Backup folder wordt er gewoon weer een nieuwe file (met dezelfde naam uiteraard en dezelfde grootte) in de folder geplaatst. De foutmelding blijft. Nog meer suggesties? |
#4
|
||||
|
||||
Zet die file eens van je handheld RAM op je kaart? En dan de file uit de backup directory verwijderen. Voor de zekerheid even een zachte reset , en dan een hotsync.
Als alles goed werkt, is dit bestand blijkbaar niet nodig op de Palm. Mocht je ergens een foutmelding krijgen, dan kun je de file weer terug in je RAM verplaatsen.
__________________
FoleoCentral.com |
#5
|
||||
|
||||
Niet te deleten/verplaatsen
De files:
PIMsSupportStatus-pdmE.PDB en PIMsSupport-pdmE.PDB kunnen beiden niet verplaatst of gedeleteerd worden. Truuk lukt dus niet. Was wel een goed idee overigens. Nog meer suggesties? |
#6
|
||||
|
||||
We gaan gewoon door
Probeer eens een clean soft reset ? Is op de T3 wat moeilijk ivm de losse schuif, maar da's in het resetgat prikken met de navigatietoets naar boven ingedrukt. Daarmee start je 0 programma's mee op, en zijn zoveel mogelijke databases niet in gebruik. Hopelijk zitten die twee bestanden er ook bij.
__________________
FoleoCentral.com |
#7
|
||||
|
||||
Weer niet
Goede suggestie, zou ik nooit aan gedacht hebben....
De files: PIMsSupportStatus-pdmE.PDB PIMsSupport-pdmE.PDB zijn beiden niet te deleten. Bij een poging om ze te deleten geeft de tweede een melding dat het niet lukt omdat de file in ROM zit en de eerste file geeft een melding: "An error prevented the file from being deleted. 517". Nog meer suggesties? |
#8
|
||||
|
||||
Palm Desktop opnieuw installeren zou kunnen helpen.
Als je dan toch bezig bent kun je direct de laatste versie (4.1.4) van internet plukken. |
#9
|
||||
|
||||
Re: Vreem probleem met synchroniseren
Citaat:
Op 28-06-2004, om 21:00 heeft Dikke Wim dit gezegd in bericht #1
Na afloop van het synchroniseren van mijn Palm T3 krijg in al laatste regel in mijn Log te zien: FilesPalmMynameBackupPIMsSupportStatus-pdmE.PDB System synchronization failed Protocol Error: Handheld file could not be opened. (4004) Weet iemand wat hier aan de hand is?
__________________
WM is een drieletterwoord |
#10
|
||||
|
||||
Geen dataverlies
Voor zover ik kan beoordelen heb ik geen dataverlies. Dus misschien moet ik me inderdaad niet te druk maken......
Wat je interpretatie betreft van de laatste 3 regels zou je gelijk kunnen hebben. Het herinstalleren van de PalmDesktop heb ik niet gedaan omdat ik het probleem zowel op mijn werk als thuis heb. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat op beide machines iets verkeerds zou staan. Nog tips? |
#11
|
||||
|
||||
Re: Re: Vreem probleem met synchroniseren
Citaat:
Op 30-06-2004, om 17:15 heeft digilb dit gezegd in bericht #9
Volgens mij denken jullie in de verkeerde richting. Dikke Wim vermelde in zijn openeningspost de laatste drie regels van zijn log, waardoor je gaat denken dat de eerste regel iets met die twee andere te maken heeft. Maar imho is de eerste regel simpelweg de laatste regel van de geslaagde bestands-synchronisatie. DAARNA voert elke HotSync nog een System synchronization uit. En daarbij gaat iets fout. Zelf heb ik al een jaar een vergelijkbare HotSync-foutmelding (zie deze thread), maar verder werkt alles 100% goed. Dus als bij jou de synchronisatie verder gewoon goed gaat (dat wil zeggen: geen dataverlies), dan zou ik me er niet al te veel zorgen over maken.
__________________
FoleoCentral.com |
#12
|
||||
|
||||
Denk ik ook
Dat denk ik ook. Immers als ik het betreffende bestand uit mijn Windows-backup folder haal, komt het er gewoon weer in én het probleem (melding in Hotsync-log) blijft.
Nog tips? |