Home | Nieuws | Reviews | FAQs | Tips | Shop | Channel Navigator | Nieuwsbrief | Forums |
Gazpacho is sinds december 2002 actief op het Palmclub-forum en heeft sinds die tijd 681 nieuwtjes geschreven.
Gazpacho gebruikt in het dagelijks leven een Apple iPhone.
Home |
Nieuws |
Reviews |
Tips |
Shop |
Channel Navigator |
Nieuwsbrief |
Forums
© Copyright Nederlandse Palmclub Stichting Over deze site iCulture | Alles over Google Android |
21-03-2007 21:02:52
While it's hardly expanding at Google-like rates, Palm is still, in fact, growing. The company is expected by most analysts to beat the modestly disappointing guidance it issued last quarter after its latest model, the Treo 750, was delayed. Palm expects revenue of $400 million to $410 million in the quarter that just ended, up from $389 million in same quarter a year ago.
Meanwhile, Palm managed to push more Treo smart phones out the door in the last quarter of the 2006 calendar year than any other quarter. In 2005, Palm shipped 2 million Treos worldwide, and in 2006 that number climbed to 2.4 million, a 20 percent increase. The major U.S. mobile carriers continue to stock both the Palm OS and Windows Mobile versions of the Treo. Its carriers bought 617,000 Treos in the last quarter of 2006, a record, and a 42 percent jump over the previous year.
That sounds good until you add some context: The smart phone market grew 50 percent in the same time period, to 73.9 million units, according to Gartner, and Palm now has a meager 3.2 percent share of the market.
Zo ontzettend waar. Ik had het nog in een discussie erover met een Palmclubber, dat het niets uitmaakt als Palm per kwartaal nog steeds groeiende is, als de hele markt 10x zo snel groeit als Palm. Ik denk dat ze met meer innovatie en minder mismanagement zeker een grote speler hadden kunnen blijven: RIM van de Blackberries was eerst ook ontzettend klein, maar hadden het OS-gewijs en qua totaal pakket-aanbiedingen het in een vroeg stadium WEL voor mekaar, en heeft daardoor nu een zeer, zeer groot deel van de zakelijke markt in handen.
Waar men op Palm fora snobberig spreekt over het feit dat er 3 jaar lang geen "Treo-killer" is uitgebracht door de concurrentie, vergeet men voor het gemak dat Palm van een absolute leider in mobile computing is teruggezakt naar een nichespeler van zo'n 5%. Dus hoezo de Treo is niet te killen?
Ook wordt met veel weemoed gepraat over de legandarische Vx, welk form-factor als een ommekeer van de industrie wordt beschouwd. En dan lees je een hedendaags interview over CEO Ed Colligan die beweert dat Palm niet met mode- en ontwerpgrillen mee moet gaan en functionaliteit op nr 1 moet stellen, en dat daarom de Treo 680 nog steeds zoveel lijkt op de Treo 600 van 3 jaar geleden.
*zucht*
Ik ben wel benieuwd wie Palm gaat overnemen, of dat er een leuk dood lijk de kast uit komt vallen morgen.