Volgens Mace begon het allemaal met een
artikel in de New York Times, met de suggestieve titel: "Palm reageert op de iPhone". Wat er feitelijk in stond, was slechts dat Paul Mercer (ex-Apple ontwerper) aangetrokken was. De schrijver van de New York Times zag dit als een clou dat Palm wel eens bezig zou kunnen zijn met een
iPhone-killer.
Mace legt uit dat Palm al een jaar of twee bezig was de loonlijst van het bedrijf te veranderen. Zo zijn twee belangrijke figuren uit de marketingdivisie weggegaan, en heeft Palm recentelijk Brodie Keast aangetrokken als nieuwe leider van die divisie. Brodie Keast is een doorgewinterde marketing-veteraan die o.a. bij Apple, Tivo en nog een paar andere bedrijven heeft gewerkt. Brodie heeft de marketingafdeling van Palm geherstructureerd, waarbij er een paar zeer gevestigde Palm-veteranen vertrokken zijn. Het gerucht gaat, volgens Mace, dat de beroemde Rob Haitani (bedenker van de originele PalmOS-gebruikersinterface) ook vertrokken is. Maar van al deze reorganisaties lees je niets terug in de populaire pers.
Er is wat aan het broeien bij Palm, en dat lijkt geen moment te vroeg voor een bedrijf dat veel marktaandeel heeft verloren de afgelopen jaren, en door velen niet langer meer als dé innovatieve leider van de industrie wordt gezien.
Bron:
Mobile Opportunity: What you read in the news (and in blogs) isn't reality: An example