Home | Nieuws | Reviews | FAQs | Tips | Shop | Channel Navigator | Nieuwsbrief | Forums |
Gonny van der Zwaag is sinds november 2000 actief op het Palmclub-forum en heeft sinds die tijd 907 nieuwtjes geschreven.
Gonny van der Zwaag gebruikt in het dagelijks leven een Apple iPhone.
Door Gazpacho 09-02-2007 20:23:56 |
Door rudyheidenis 09-02-2007 23:45:30 |
Ik vind het ook een belachelijke zaak dat je moet betalen voor een tweede keer downloaden van iets dat je al gekocht en betaald hebt. Zodra ik dat door kreeg bij Handango ben ik ook al mijn downloads en licencekeys op mijn externe harde schijf gaan zetten, net als Gonny voorstelt in haar betoog. Te gek voor woorden.
|
Door bartveld 10-02-2007 09:57:30 |
Even CD'tje branden van je software, ja... Maar dan volgt het systeem dat nu al regelmatig gehanteerd wordt: je installeert je software opnieuw (bijv. omdat je een nieuwe PDA hebt) en het programma genereert een nieuwe registration ID of hoe zoiets ook genoemd wordt, zodat je oude registratie code niet meer werkt. Moet je je opnieuw aanmelden, want hier is geen enkele samenhang tussen je User ID en je registratiecode.
Ontwikkelaars doen daar nooit moeilijk over, is mijn ervaring, maar als als je in handen valt van een portal zou dat weleens anders kunnen zijn. En dan heb je dus niks aan al je opgeslagen registratiecodes. |
Door gonny 10-02-2007 16:54:41 |
Vast iemand die het begrip 'first post' iets te letterlijk neemt.
Bij Pdassi, waar Jean-Paul en ik de Nederlandse shop van beheren, hebben ze er ook wel een handje van om zulke fratsen van de 'grote jongens' over te nemen. Dus ik ben ook niet helemaal onafhankelijk in deze discussie, ook al hebben wij weinig inspraak wat er centraal wordt besloten (je kunt niet bij elke 'frats' roepen dat je er nu toch écht mee gaat stoppen). Een zo'n beslissing was om freeware voortaan weg te laten. Het achterliggende idee was dat dit ontwikkelaars zijn die softwareontwikkeling als hobby doen, dus veel begeleiding nodig hebben, geen geld opbrengen, maar ook omdat gebruikers die freeware zoeken toch eerder bij freeware-palm.com gaan kijken en toch vast niet van plan zijn om software te kopen, etc. Daar valt wat voor te zeggen, maar wij vonden het niet zo'n slimme beslissing. Het kan namelijk ook nieuwe klanten naar je shop halen, maar ja, die discussie kunnen we blijven voeren. We hebben ons daar simpelweg bij neer te leggen. Bij Pdassi kun je ook een downloadverzekering afsluiten (9,95 euro voor 1 jaar, voor alle gekochte producten). Ook dat vind ik helemaal niks, maar het is in ieder geval nog iets beter dan klanten voor elk eerder gekocht product $5 te lagen betalen. Overigens hanteren zij een standaardtermijn van ik meen 60 dagen waarin je sowieso je serienummers of volledige versies onbeperkt kunt inzien of downloaden. Bij conflicten, crashende harddisks en nieuw gekochte pda's zou ik sowieso eerder rechtstreeks contact opnemen met de ontwikkelaar. Bij een softwareportal zit er een extra schakel tussen, waardoor je een keten krijgt van mensen die een verzoek aan elkaar moeten terugkoppelen - met als gevolg dat het lang gaat duren en de klant gaat klagen. Eigenlijk zijn softwareportals vooral handig voor mensen die niet zo thuis zijn in de materie, het eng vinden om bij een Russische ontwikkelaar te kopen en niet op 10 verschillende plekken hun creditcardnummer willen achterlaten (of gewoon geen creditcard hebben). Maar die onervaren mensen vormen wel 80% tot 90% van het totale Palm-gebruikersbestand, dus als softwareportal zit je wat dat betreft goed. Die mensen maken de betaling graag met bankoverschrijving over en vinden het (blijkbaar) geen probleem om anderhalve week te wachten: eerst een stuk of 3 werkdagen voordat de overschrijvingskaart van de bank is aangekomen, dan nog 2 werkdagen voor het interbancaire betalingsverkeer en vervolgens nog eens 3 werkdagen voordat de ontwikkelaar in actie komt. Dan koop ik toch liever rechtstreeks bij de ontwikkelaar. Al moet ik toegeven dat ik ook wel eens bij PalmGear en Handango heb gekocht, als ze leuke acties hadden. |
Door rudyheidenis 10-02-2007 17:27:37 |
Hulde voor je openheid, Gonny.
|
Door RobB 11-02-2007 09:40:58 |
Citaat:
Ik zie inderdaad weining verzoeken voor een nieuwe of vergeten registratiecode via de portals komen, bijna alle gebruikers mailen mij direct (en krijgen dan ook direct antwoord ). Voor betalingen wordt er trouwens ook veel gebruik gemaakt van paypal, een redelijk betrouwbare methode daar paypal ook een sorrt garantie geeft. En voor de koper is dit gratis, de verkoper betaalt wel een provisie maar die is vele malen kleiner dan bij de portals. En met een klein beetje programmeerwerk is het ook nog eens in je eigen website te realiseren om na betaling direct de code te geven. |
Door Mattijzz 11-02-2007 14:57:08 |
Hmm ik gebruik Palmgear naar de directe sites van de ontwikkelaars. Bij Palmgear kan je alles downloaden ook van jaren terug, daarnaast kun je ook je registratiescodes opvragen.
|
Home |
Nieuws |
Reviews |
Tips |
Shop |
Channel Navigator |
Nieuwsbrief |
Forums
© Copyright Nederlandse Palmclub Stichting Over deze site iCulture | Alles over Google Android |
09-02-2007 19:03:17
Ik krijg steeds meer moeite met Handango. Ik heb titels gekocht waar achteraf geen support meer op zat omdat de maker z'n product in de steek had gelaten. Bij Handango was dit (achteraf) bekend maar men deed niets om mij "schadeloos" te stellen bijvoorbeeld door een refund. Omdat het veelal om kleine bedragen ging heb ik er geen halszaak van gemaakt maar ben me wel twee keer gaan bedenken alvorens verder te gaan met Handango. Daarnaast heb ik persoonlijk de ervaring dat negatieve reviews van producten, hoe gefundeerd ook, niet geplaatst worden. Op zich snap ik dat wel...het kan de handel bederven...begrip heb ik er niet voor. Zo heb ik ooit een stuk software getest wat gewoon enorme rommel bleek te zijn...ik bedoel echte BAGGER. Desondanks wilde Handango niets weten van mijn onderbouwde kritiek.