Palmclub logo  

Home | Nieuws | Reviews | FAQs | Tips | Shop | Channel Navigator | Nieuwsbrief | Forums

Bram

Bram

Bram is sinds januari 2003 actief op het Palmclub-forum en heeft sinds die tijd 57 nieuwtjes geschreven.

Bram gebruikt in het dagelijks leven een Palm Treo 650.

Bekijk alle nieuwtjes van Bram

[Nieuws] LifeDrive komt Europa niet meer in

 

Door: Bram


Publicatiedatum: 17 juli 2006


Twee weken geleden was al bekend dat Palm per 1 juli geen nieuwe Treo's meer naar Europa kon exporteren vanwege de nieuwe RoHS regeling. Nu blijkt dat de LifeDrive om dezelfde reden Europa niet meer inkomt.

Treo's en LifeDrives die al in Europa zijn, mogen nog wel verkocht worden. Of Palm net als bij de Treo een grote voorraad LifeDrives in Europa heeft aangelegd is niet bekendgemaakt. Wanneer dit niet het geval is, zal de LifeDrive snel uitsterven wanneer de winkels door hun voorraad heen zijn. Er zijn geen geruchten over een nieuwe LifeDrive verschenen, zodat de toekomst van de Mobile Managers in Europa erg onzeker is. Ook elders in de wereld is het onzeker of de LifeDrive nog lang leverbaar zal zijn. Eerdere geruchten over het stoppen van de LifeDrive productielijn werden vooralsnog ontkend.


bron

Bekijk de reacties of reageer Voeg toe aan eKudos

Door RoelvdV
17-07-2006 18:02:55

RoelvdV
Is dit nou 'het loodje leggen' ? Vanwege het gebruik van (teveel) lood in de soldeersels?

Misschien is het een reden voor Palm om nu sneller met opvolgers te komen?

Groeten, Roel.
Door digilb
17-07-2006 19:52:46

digilb
De Treo 650 en de LifeDrive waren toch al aan vervanging toe. En misschien dat de Europese voorraden voldoende zijn om de komende tijd te overbruggen.

Maar: dit is ZO SLECHT voor de beeldvorming!! Zo gaan (potentiele) klanten denken dat Palm een aflopend product is: de opvolger van PalmOS Garnet wil maar niet komen; ze krijgen hun producten de EU niet meer in...
Door Peter Bulthuis
19-07-2006 00:09:33

Peter Bulthuis
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digilb
Maar: dit is ZO SLECHT voor de beeldvorming!! Zo gaan (potentiele) klanten denken dat Palm een aflopend product is: de opvolger van PalmOS Garnet wil maar niet komen; ze krijgen hun producten de EU niet meer in...
Dan moet die potentiele klant dat wel weten. Maar ik denk dat die klant die kennis niet heeft en niet eens weet wat Cobalt is, en waarschijnlijk ook niet dat ze de producten niet meer de EU binnenkrijgen. Wie dat wel weet, is hoogstwaarschijnlijk een echte Palm-fan en weet wel beter.

Groet,

Peter
Door gast
20-07-2006 12:45:13

Wat een idioterij, ambtenarij ten top is dit; hoveel gevaarlijke stoffen kunnen er nou verborgen zitten in zo'n klein apparaatje?
Ik zeg niet dat het naar omkoping riekt, maar
Door Bram
20-07-2006 12:49:48

Bram
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wiert
Wat een idioterij, ambtenarij ten top is dit; hoveel gevaarlijke stoffen kunnen er nou verborgen zitten in zo'n klein apparaatje?
Ik zeg niet dat het naar omkoping riekt, maar
Lood is absoluut geen onschuldig metaal. Daarnaast valt de hoeveelheid lood in één apparaatje misschien wel mee, maar als je alle verkochte Treo's en LifeDrives bij elkaar legt, heb je toch een behoorlijke hoeveelheid lood.
Door gast
20-07-2006 13:39:18

Blijf het gewoon een sterk overtrokkenverhaal vinden. In principe kan ik wel met je meegaan Bram, dat lood niet onschuldig is, dat klopt, maar de LD en zijn broertjes en zusjes zijn ook niet bedoeld om op te eten. Bij een normaal gebruik kan er geen lood vrijkomen dacht ik zo. en je kunt het apparaat , als hij defect is en niet gemaakt kan worden- of dat je het hebt vervangen, teruggeven bij de handelaar of bij de gemente voor KCA (klein chemisch afval). Ik vindt deze actie volkome absurd en uit zijn verband gerukt. Ben best wel voor op een goed millieu (wie niet?), maar dit is weer een zaakje van regelneef E.P. Als die lui niks te regelen hebben gaan ze gewoon stomme dingen bedeneken (eurobanaan en een eurocondoom (regels voor) waren er al eens het gevolg van en nu dus een piepklein apparaatje waar nauwelijks lood in voorkomt. Tjonge, jonge, jonge, wat een zielig gedoe... Dan ken ik nog wel belangrijkere dingen dat dit geleuter.
Door mlerutte
22-07-2006 16:01:13

mlerutte
Klein apparaat of niet, een fabrikant moet aan RoHS voldoen. Dat gaat gelden voor alle apparaten. Ik ben werkzaam van een fabrikant voor de professionele markt en wij zijn met RoHS volop bezig.

Overigens, niet alleen Europa eist RoHS compliancy, ook Azie. De US nog niet, maar fabrikanten gaan er wel aan voldoen omdat ze anders niet buiten de US mogen gaan verkopen.
Door ghia
27-07-2006 01:31:10

ghia
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wiert
en je kunt het apparaat , als hij defect is en niet gemaakt kan worden- of dat je het hebt vervangen, teruggeven bij de handelaar of bij de gemente voor KCA (klein chemisch afval). Ik vindt deze actie volkome absurd en uit zijn verband gerukt.
Tot zover de theorie. In de praktijk is de enige afdoende oplossing aan de bron beletten dat dergelijke stoffen in het milieu komen. Eerder werd kwik reeds verbannen uit batterijtjes, omdat een knoopcelletje verschillende kubieke meters grond kan vergiftigen. Ander voorbeeld is lood in benzine, waar de enig zinvolle aktie was het ook bij de bron te verwijderen.