Palmclub logo  

Home | Nieuws | Reviews | FAQs | Tips | Shop | Channel Navigator | Nieuwsbrief | Forums

Gazpacho

Gazpacho

Gazpacho is sinds december 2002 actief op het Palmclub-forum en heeft sinds die tijd 681 nieuwtjes geschreven.

Gazpacho gebruikt in het dagelijks leven een Apple iPhone.

Bekijk alle nieuwtjes van Gazpacho

[Nieuws] Eerste foto's van Treo Hollywood op internet

 

Door: Gazpacho


Publicatiedatum: 19 april 2006


Engadget meldt nieuws over de nieuwe Treo Hollywood, een 'betaalbare' middenklasser zonder antenne en dunner profiel dan de huidige Treo's.

Zo te zien draait het Windows Mobile 5, maar veel meer dan dat is er niet bekend. Of de foto's echt zijn is natuurlijk niet 100% zeker, maar dit lijken toch de minst gephotoshopte plaatjes tot nu toe.

Bron: http://www.engadget.com/2006/04/19/t...ted-for-reals/

Bekijk de reacties of reageer Voeg toe aan eKudos

Door palmdoc
19-04-2006 12:44:13

palmdoc
tj,a dat lijkt er inderdaad al meer op. Grote nadeel (tot nu toe) natuurlijk het f***ing windows. Ben benieuwd!!
Door Gazpacho
19-04-2006 15:23:42

Gazpacho
Zo, nu wat meer tijd om te reageren.

Man, de form-factor zoals ik die wil: geen antenne, wat platter en wat breder.... maar inderdaad verkeerde OS en geen Wifi.
Door namruuh
19-04-2006 16:21:47

namruuh
Ik vind de aanwezigheid van wifi eigenlijk niet zo belangrijk op een smartphone. Buiten dat het een enorme battery-killer is (mijn TX was binnen een uurtje internetten bijna leeg) heb je met technieken als UMTS en zelfs het oude GPRS nog voldoende mogelijkheden en ben je niet afhankelijk van wifi access points. En had T-Mobile eerder deze week niet een of andere razendsnelle 1,8Mbps variant gelanceerd? Lijkt me snel genoeg voor een beetje internetten op een scherm van een paar vierkante cm

Maar buiten dat ziet de Hollywood er goed uit. De antenne eraf (eindelijk), en iets dunner, dat is al wat ik zou wensen aan het uiterlijk van een eventueel nieuwe Treo.

Wat betreft techniek hoop ik op een betere ontvangst en geluidskwaliteit, en een aanzienlijke vergroting van het geheugen, een MB-tje of 256 zou lekker zijn

By the way, Palm is laat dit jaar met nieuwe modellen (voor Palm OS) of niet?
Door jan80trs
19-04-2006 20:43:27

Een Palm met Windows = 'Sleeping with the enemy'
Door Gazpacho
19-04-2006 20:49:59

Gazpacho
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan80trs
Een Palm met Windows = 'Sleeping with the enemy'
Ach, als ik maar bovenop mag
Door Bram
19-04-2006 23:31:26

Bram
Het ziet er helaas niet naar uit dat de Hollywood er zal komen.
Door palmdoc
20-04-2006 09:27:25

palmdoc
tja, zo wordt het alleen nog maar spannender wat het nu echt gaat worden...
Door bluevoice
20-04-2006 14:42:38

bluevoice
Valt het jullie ook op dat deze Treo meer dan alle andere Treo's op een Blackberry lijkt?
Door Gazpacho
20-04-2006 15:37:52

Gazpacho
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice
Valt het jullie ook op dat deze Treo meer dan alle andere Treo's op een Blackberry lijkt?
No shit, Sherlock
Door hbest1982
20-04-2006 17:49:31

gewoon bagger dat die foto's onscherp zijn.

balen van die wifi, en winblows

Is het nou zo moeilijk om een knappe palm te maken met gewoon zat geheugen, vette processor, wifi, blutooth, GPS!, infrared, gprs, umts, etc etc; maak nou es een komplete palm, palm! hp is het al gelukt.

Door namruuh
20-04-2006 19:42:19

namruuh
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hbest1982
maak nou es een komplete palm, palm! hp is het al gelukt.
Oh ja? Welke Palm heeft HP dan uitgebracht met al die features?
Door r. dohmen
20-04-2006 21:29:43

r. dohmen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hbest1982
balen van die wifi, en winblows
De Treo 700w is in tegenstelling tot de Treo600/650 gewoon met een sd wifi kaartje uit te breiden. Ik verwacht dat dit bij komende Windows Mobile modellen ook mogelijk zal zijn (als ze een sd-slot hebben).
Door Smaus
21-04-2006 08:36:38

Smaus
Misschien dan niet de Hollywood, maar dan toch de Palm Treo 700p?

Groeten,

Jaap
Door ghia
22-04-2006 02:32:59

ghia
Volgens David Beers komt de Hollywood nu toch. De verwachting is dat hij in juli wordt aangekondigd door Vodafone.
Door ghia
25-05-2006 19:44:18

ghia
PalmInsider meent te weten dat de Hollywood voorzien is voor het einde van het jaar.
Eigenschappen:
- geen antenne
- 3G
- Windows Mobile .
Door bluevoice
25-05-2006 19:51:58

bluevoice
Ben op die pagina aan het kijken en ik zie iets interessants:

Blackberry Connect software is nu officieel uitgebracht voor de Treo 650:

http://www.palm.com/sg/solutions/pro.../getitnow.html
Door Gazpacho
25-05-2006 20:20:31

Gazpacho
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
PalmInsider meent te weten dat de Hollywood voorzien is voor het einde van het jaar. Eigenschappen: geen antenne, 3G en Windows Mobile .
Ocharm, voor jou wil ik wel een antenne erop knutselen hoor.
Door bluevoice
25-05-2006 20:25:20

bluevoice
@ Gaz: Ik wil er ook een, kun je die ook in het blauw maken?
Door ghia
25-05-2006 20:38:50

ghia
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Ocharm, voor jou wil ik wel een antenne erop knutselen hoor.
Ik heb mijn post verduidelijkt: de traantjes zijn alleen voor WM.
Door gast
26-05-2006 10:07:16

beter een antenne erop, heb je ook geen last van straling tegen je oren, want de antenne van B.V treo 650 is intern langer en dus minder straling, ook ik weet dat het mooier is met weg gewerkte antenne, maar zonder die antenne had ik hem al twee keer kunnen laten maken !
Ik zal hem voor geen goud willen missen mijn treo 650, anders moet ik terug naar mijn tungsten w, ook geen straf maar je went aan iets en dan kun je niet meer zonder !
De holywood zou ik ook niet kopen omdat er geen palm os opdraai't.
Door ghia
26-05-2006 11:25:39

ghia
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vliegtuig
beter een antenne erop, heb je ook geen last van straling tegen je oren, want de antenne van B.V treo 650 is intern langer en dus minder straling, ook ik weet dat het mooier is met weg gewerkte antenne,
Dat is niet zo: Volgens MobileRead staat de Treo 650 in de Amerikaanse Top 10 voor de hoogste SAR (Specific Absorption Rate). De SAR geeft een aanduiding van hoeveel hoogfrekwente energie in je hoofd wordt geabsorbeerd.
Citaat:
maar zonder die antenne had ik hem al twee keer kunnen laten maken !
Dat snap ik even niet.
Door Gazpacho
26-05-2006 13:05:58

Gazpacho
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Dat is niet zo: Volgens MobileRead staat de Treo 650 in de Amerikaanse Top 10 voor de hoogste SAR (Specific Absorption Rate). De SAR geeft een aanduiding van hoeveel hoogfrekwente energie in je hoofd wordt geabsorbeerd.
Ik krijg altijd zo'n warm gevoel van binnen als ik met mijn Treo loop te bellen.
Door gast
27-05-2006 14:41:18

wat snap je niet. het vallen van een toestel dat presies valt op mijn antenne en daardoor heeft me antenne dus een klein beetje schade en dus niet mijn toestel !
de Palm Treo650 GSM staat op 9b met 1.51 en iemand schreef dat een Palm treo gebruiker bij langer gespreken toch een headset gebruikt en dus minder last heeft van straling dus !
Er staan negen(9) motorola's in dus ?
Er is een testraport voor de Palm Treofamilie te lezen op http://gullfoss2.fcc.gov/prod/oet/fo...ive_or_pdf=pdf
Door ghia
27-05-2006 15:12:43

ghia
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vliegtuig
wat snap je niet. het vallen van een toestel dat presies valt op mijn antenne en daardoor heeft me antenne dus een klein beetje schade en dus niet mijn toestel !
Dat een boterham met choco meestal met de choco naar beneden valt, wil helemaal niet zeggen dat een toestel met antenne deze ook gebruikt om te 'landen'. Eerder integendeel.
Als bij de val het bij jou tweemaal toevallig op de antenne terecht gekomen is zonder noemenswaardige schade, mag je ervan uit gaan dat de behuizing even weinig of nog minder schade had opgelopen. De externe antenne is namelijk een zwak punt in de konstruktie. Samen met 'lelijk' zijn dat de redenen om er als fabrikant niet voor te kiezen.
Door bluevoice
27-05-2006 15:49:59

bluevoice
Esthetisch gezien vind ik de antenne ook niet mooi, echter twee dingen:
  1. Is het niet zo dat een externe antenne een betere onvangst heeft als een geintegreerde antenne? D8 het ergens gelezen te hebben.
  2. Ik vind de antenne juist handig om het toestel daaraan vast te pakken. Als ik hem in mijn broekzak / borstzak heb, dan kan ik hem gemakkelijk uithalen door hem aan de antenne vast te pakken. Anders zou het een stuk lastiger zijn.
Door ghia
27-05-2006 15:54:43

ghia
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice
Is het niet zo dat een externe antenne een betere onvangst heeft als een geintegreerde antenne? D8 het ergens gelezen te hebben.
Dat is inderdaad de voornaamste reden om wel een externe antenne te voorzien. Tevens geeft dit minder storingen en wisselwerkingen met de interne elektronika.
Door gast
29-05-2006 23:57:39

Heb ik toch een klein beetje gelijk gekregen over het singaal van de antenne, en beste ghia, wat betreft het vallen van mijn toestel op mijn antenne tot twee keer toe is geen toeval, omdat om de rest een aluminium behuizing zit dus de rest van mijn toestel had niets alleen maar een klein schaafplek je boven op (boven op mijn antenne ) !
verder is de antenne van de treo sterker dan die van mijn Palm Tungsten/W want die is wel een keer afgebroken !
Door Gazpacho
30-05-2006 00:42:19

Gazpacho
Citaat:
Heb ik toch een klein beetje gelijk gekregen over het singaal van de antenne
Eh, nee? Of een antenne binnen of buiten zit, het gaat om de sterkte van het signaal die het uitzendt, hoeveel straling jij door je hoofd heen krijgt. Onafhankelijk van waar de antenne geplaatst zit. En volgens de link van Ghia is dat vrij veel.

Citaat:
en beste ghia, wat betreft het vallen van mijn toestel op mijn antenne tot twee keer toe is geen toeval, omdat om de rest een aluminium behuizing zit dus de rest van mijn toestel had niets alleen maar een klein schaafplek je boven op (boven op mijn antenne ) !
Heb net een muntje twee keer opgegooid: twee keer kruis! Geen toeval? Volgens mij heb je toch een iets grotere steekproef nodig dan twee keer.

Het zwaartepunt van de Treo ligt ergens in het midden. Dus hij heeft overal even veel kans om op terecht te komen.
Door ghia
30-05-2006 01:31:51

ghia
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vliegtuig
wat betreft het vallen van mijn toestel op mijn antenne tot twee keer toe is geen toeval, omdat om de rest een aluminium behuizing zit dus de rest van mijn toestel had niets alleen maar een klein schaafplek je boven op (boven op mijn antenne )
Dus: maar zonder die case had ik hem al twee keer kunnen laten maken !
Door digilb
27-06-2006 21:03:02

digilb
Weer even on-topic over de next-gen Treo's: Engadget Mobile toont een "exclusive Cingular roadmap" met daarop de resterende 2 Treo's die dit kalenderjaar gaan komen, codenaam Lennon en Nitro (zie bijlage).

Citaat:
The Treo Lennon is listed as having UMTS and Class 10 EDGE, a 1.3 megapixel digital camera, WiFi (built-in, one can only hope), and sports Windows Mobile 5.0 with MSFP. Not quite as many details about the Treo Nitro, but it is listed as having a 1.3 megapixel digital camera and appears to be running the Palm OS.
Omdat er expliciet UMTS wordt vermeld, vermoed ik dat deze smartphones ook naar Europa zullen komen en dat de 700p/w niet naar Europa gaan komen. We zullen in ieder geval moeten wachten tot oktober.

Heel erg vreemd is echter de merknaam: geen Palm Lennon, maar PalmOne Lennon...

Meer over de Lennon en Nitro in deze thread.
Door namruuh
13-07-2006 10:35:37

namruuh
Engadget laat vandaag weer nieuwe plaatjes zien!

Citaat:
Palm's sieve-like reputation for keeping a lid on unreleased devices continues to the current round of Treos in the pipeline, and we're happy to feed the fire today with possible specs of the upcoming "Hollywood" accompanied by the obligatory hastily-snapped shot (blurred here to protect our valiant tipster).
Though we still don't fully understand the relationship between this bad boy and Cingular's upcoming "Nitro" and "Lennon," it's said that we're looking at an antenna-less GSM Treo rocking Windows Mobile 5, 128MB of internal storage, and a 412MHz XScale core, all gussied up in a package "considerably lighter" than its 700w stablemate.
If our source is accurate, all this goodness will drop sometime this September -- not a moment too soon for Treo fans on GSM carriers getting a little jealous of their CDMA brethren.
Naturally, skepticism is in order here, but the engraving on the device lends some validity to the thought that it's a prototype, and this all lines up pretty nicely with Cingular's roadmap, no?
Door jan80trs
13-07-2006 21:11:04

Aaaaaaargh! Windows!
Gaan de tentakels van dat bedrijf nu echt alle aspecten van de IT-industrie omstrengelen?

Als Palm met een Windows-apparaat uitkomt, hebben ze wat mij betreft afgedaan. Ik koop geen enkel nieuwe Palm meer. Ik ga een mail sturen van die strekking, en ik spoor allen die er ook zo over denken om hetzelde te doen.
Door bluevoice
13-07-2006 21:51:19

bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan80trs
Als Palm met een Windows-apparaat uitkomt, hebben ze wat mij betreft afgedaan.
Dit is toch al lang gebeurd. Zie ook Treo 700w

De melding is nu trouwens breed te zien op de Amerikaanse website van Palm (zie screenshot).

Het is voor het eerst dat Palm een toestel van tevoren aankondigt in Europa, maar het is heel zeker een WinMob Treo.
Door ghia
10-08-2006 02:29:59

ghia
Engadet heeft nog een aantal nieuwe foto's van de nieuwe Treo 750 alias Lennon, alias Hollywood, welke in de VS uitkomt bij Cingular en in Europa bij Vodafone.
Buiten de bevestiging van UMTS en HSPDA hebben ze geen verdere specifikaties te melden.
Ze waren niet blij omdat er geen frontale videokamera opzit.
Door ghia
10-08-2006 23:12:42

ghia
Volgens Palm Boulevard zijn dit de landen waar de nieuwe Vodafone Treo het eerst verschijnt:
Citaat:
Initial launch countries include the UK, Germany, Spain, Italy and Netherlands before the end of the year, before Vodafone starts to expand to other regions.
Verder heeft Vodafone UK al een webpagina waar de nieuwe Treo summier wordt aangekondigd.
Door bluevoice
10-08-2006 23:40:07

bluevoice
[Off topic]

Ik hoor de "Imperial March" al op de achtergrond.

Mace Colligan: I sense a plot to destroy the PalmOS. The Dark Side of the Force surrounds the Windowsmaker.

Darth Gates: [to PUG] I am sending you this new unit, Darth Trēo. He will... take care of you.
Door ghia
18-08-2006 18:54:41

ghia
Volgens Reuters wordt op 12 september in de UK een nieuwe Treo aangekondigd. De datum is zeer belangrijk om nog met Kerstmis op het schap te kunnen liggen, daar de meeste winkelketens nu reeds hun beslissingen nemen over welke promoties er in deze zo belangrijke verkoopsperiode worden gevoerd.

Het lijdt geen twijfel voor mij dat dit de aankondiging voor de Vodafone-Treo wordt. We hebben al vast een datum om naar uit te kijken en een begin van ons kerstverlanglijstje!
Door Ce
18-08-2006 19:18:56

Ce
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
We hebben al vast een datum om naar uit te kijken en een begin van ons kerstverlanglijstje!
Ja, maar voor mij zal daar echt geen Palm(icrosoft) op staan omdat het EN Windows is EN een Vodafone ROM versie zal hebben. Voor een PALM wil ik een PALM OS en geen Windows (ook prima mee te werken, maar daarvoor koop ik geen PALM)
Ik vrees bange vrezen dat de Palm versie die daarna zal komen het kleine zusje\broertje van de 650 zal worden met nagenoeg geen toegevoegde functionaliteit...zeg maar "meer van hetzelfde"...en uiteraard nog steeds geen WiFi. Palm heeft z'n hart en ziel verkocht aan zowel Microsoft als de telecom providers......erger kan het voor mij niet meer. Het is een lege schil geworden die enkel en alleen nog de naam gebruikt om (met grote hulp van anderen) nog een beetje geld te generen.

Cynisch....? Ja. Waarom...als (toch wel) Palm liefhebber kan ik deze werkwijze van Palm moeilijk verkroppen omdat het verworden is van een Marktpartij met een visie tot een partij die volledig afhankelijk is geworden van de grootste concurrent.
Door ghia
26-08-2006 15:36:19

ghia
Er zijn nog wat foto's verschenen bij PDAExpertos en op tadsdiy.com .
Door bluevoice
27-08-2006 09:47:16

bluevoice
Eindelijk wat betere foto's. Volgens mij zie ik hier aan de zijkant het logo van MiniSD.
Door ghia
27-08-2006 16:28:43

ghia
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice
Eindelijk wat betere foto's. Volgens mij zie ik hier aan de zijkant het logo van MiniSD.
Daar lijkt het wel op, ja.
Maar ik weet niet of we hier blij om moeten zijn.
- Weer een bijkomende hindernis om up te graden, wegens inkompatibiliteit met de normale Sd-kaartjes (fototoestel, memorystick).
- Wanneer WiFi niet ingebouwd is (wat het meest waarschijnlijk is), is er nu geen mogelijkheid om het langs die weg toe te voegen.