Voor het komende kwartaal wordt nog iets meer groei verwacht: een omzet tussen de 400 en 405 miljoen dollar moet haalbaar zijn. In het
persbericht wordt echter met geen woord gesproken over de BlackBerry, maar voor de meeste analisten is wel duidelijk dat het succes aan twee factoren te danken is: de enorme populariteit van de Treo 650 en 700w enerzijds en de BlackBerry-malaise anderzijds. Klanten die niet volledig afhankelijk van RIM wilden zijn,
oriënteerden zich op andere platforms en daarbij bleek de Treo vaak het meest logische alternatief. Volgens Palm zijn er sinds oktober vorig jaar tweemaal zoveel aanvragen voor productevaluaties binnengekomen. RIM heeft op dit moment meer marktaandeel (7%) in mobiele telefonie dan Palm (4%), maar die situatie zou in het huidige kwartaal wel eens kunnen veranderen: analisten verwachten een verdubbeling van de Treo-afzet, terwijl Palm zelf denkt dat ze RIM dit jaar voorbijstreven.
Terug naar het persbericht van Palm: daarin wordt gemeld dat in het vorige kwartaal 564.000 Treo's via Palm zelf werden verkocht. Via mobiele providers en andere distributeurs werden nog eens 569.000 Treo's aan de man gebracht. Het marktaandeel voor smartphones in de VS bedraagt volgens Palm nu 30 procent, tegenover 22 procent vorig jaar. Palm-CEO Ed Colligan laat weten, dat de gekozen strategie om voor twee platformen - PalmOS en Windows Mobile - te kiezen, blijkbaar heeft gewerkt.