Palmclub logo  

Home | Nieuws | Reviews | FAQs | Tips | Shop | Channel Navigator | Nieuwsbrief | Forums

Gonny van der Zwaag

Gonny van der Zwaag

Gonny van der Zwaag is sinds november 2000 actief op het Palmclub-forum en heeft sinds die tijd 907 nieuwtjes geschreven.

Gonny van der Zwaag gebruikt in het dagelijks leven een Apple iPhone.

Bekijk alle nieuwtjes van Gonny van der Zwaag

[Software] Draadloos muziek luisteren met Softick Audio Gateway

 

Door: Gonny van der Zwaag


Publicatiedatum: 26 februari 2006


Draadloos muziek luisteren via een Bluetooth-headset, terwijl de Palm gewoon in je tas zit: het kan met de Audio Gateway van Softick. Het is de eerste A2DP streaming audio-oplossing via Bluetooth voor de Palm.
Audio Gateway v1.0 maakt het mogelijk om een Treo 650 of andere PalmOS-handheld te koppelen met een Bluetooth stereo-koptelefoon. Vervolgens kun je muziek luisteren zonder dat er steeds een kabelverbinding in de weg zit.
Softick Audio Gateway werkt met elk Bluetooth-audio-apparaat dat het A2DP-profiel ondersteunt (Advanced Audio Distribution Profile). Dit kan een headset zijn, maar ook een pc, een autoradio of een setje A2DP-speakers. Het A2DP-profiel maakt het mogelijk om stereo-audio in hoge kwaliteit (tot 304 kbps bitrate) draadloos te streamen.

Audio Gateway v1.0 is geschikt voor de Palm LifeDrive, Palm TX, Treo 650, Tungsten E2, Tungsten T3, Tungsten T5 en Zire 72.
Prijs: $19.95 (gratis probeerversie beschikbaar).

Bron: Palm Infocenter
Ontwikkelaar: Softick

Bekijk de reacties of reageer Voeg toe aan eKudos

Door Pavla
26-02-2006 23:39:09

Heerlijk, weer een goed bericht wat palm weer op concurrentieniveau met pocketpc brengt. Dit zorgt weer voor een grotere meermaarde van Palm handhelds. Softick, ga zo door!
Door Lindoras
27-02-2006 01:15:16

Lindoras
Hier kijk al een tijdje naar uit.
Heb het aangeschaft en wilde het proberen...
edoch mijn headsetje was er niet voor geschikt.
Bij PDAshop stond er ook wel een,
maar die is niet compatible met de Treo,
naar het uitdrukkelijk staat beschreven.

Nu zoek ik dus nog een stereo bluetooth headset
en dan niet zo'n belachelijk ding met twee enorme oorwarmers.
Tja en bijna € 200 vind ik ook nogal aan de hoge kant.
Door jean-paul
27-02-2006 02:06:09

jean-paul
Ik denk dat er bij staat dat die niet compatible is voor de Treo omdat deze (de Treo) van zichzelf geen Bluetooth-ondersteuning biedt voor de koptelefoon. Dankzij de software van Softick nu dus wel, dus ik denk dat je er veilig vanuit mag gaan dat de koptelefoon van PDAshop ook gaat werken: zolang er maar ondersteuning is voor het AD2P-profiel.
Door Lindoras
27-02-2006 08:20:25

Lindoras
Dat bedacht ik me vannacht op bed ook ineens
Beetje stomme vraag dus. Bedankt Jean-Paul.
Overigens ontdekte ik dat Ghia het nieuws ook al melde
toen hij reageerde op een een vraag over bluetooth en T3.
Zie hier.
Door Pavla
27-02-2006 08:45:21

Vertel je ervaringen als je het echt gaat gebruiken zou ik zeggen, ik ben reuze benieuwd.
Door metck
27-02-2006 10:55:54

metck
Waarom probeer je het zelf niet?
Door Rinus
27-02-2006 19:27:46

Rinus
Ik heb het geprobeerd op mijn lifedrive icm. mijn Jabra Bt-200 headset, de laatste ondersteunde volgens het programma echter het protocol niet. Het is ook al een wat oudere telefoonheadset.

Jammer is dat het (nog) niet mogelijk is met dit programma om met de toetsen op je headset afspeelmogelijkheden te besturen in programmas als pockettunes.

Rinus
Door JeroenB
27-02-2006 19:56:14

JeroenB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rinus
Ik heb het geprobeerd op mijn lifedrive icm. mijn Jabra Bt-200 headset, de laatste ondersteunde volgens het programma echter het protocol niet. Het is ook al een wat oudere telefoonheadset.

Jammer is dat het (nog) niet mogelijk is met dit programma om met de toetsen op je headset afspeelmogelijkheden te besturen in programmas als pockettunes.

Rinus
Een BT headset voor 1 oor zal nooit werken, aangezien deze geen AD2P profiel heeft. Het gaat hier specifiek om Stereo bluetooth headsets.
Door Rinus
27-02-2006 19:58:52

Rinus
ach so, dat had ik nog niet begrepen van hun site; maar heb ook ff vluchtig gekeken en meteen geprobeerd; ik moest weer te graag....

mzzls,
Rinus
Door Pavla
27-02-2006 23:15:59

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Waarom probeer je het zelf niet?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavla
Heerlijk, weer een goed bericht wat palm weer op concurrentieniveau met pocketpc brengt. Dit zorgt weer voor een grotere meermaarde van Palm handhelds. Softick, ga zo door!
Dat ik hier had gereageerd, wil nog niet zeggen dat ik zelf een headset heb :P
Door metck
28-02-2006 08:53:11

metck
En waarom denk je dat de anderen die hier reageren wel zo'n headset hebben .

Ik denk trouwens ook dat dit een goede stap voorwaarts is voor Palm OS; alleen waarom is PalmSource hier zelf niet fanatieker mee bezig. Dit lijkt me toch iets dat je in nieuwe OS-versies moet implementeren.
Door kastor
06-03-2006 18:56:18

Als ik het goed begrijp is iedereen enthousiast, maar heeft niemand het ook echt geprobeerd. De HP headset werkt niet eens met alle iPaqs, laat staan met Palm. Die headset is overigens schijnbaar identiek aan de logitech iPod bluetooth headphones, maar die zouden dan weer enkel werken met de bijgeleverde iPod-dongle. In de winkels vind je ook nog wel Anycom stereo headsets, maar volgens CNET deugen die niet voor muziek. Kortom, de hardware blijft een groot probleem.
Door spud
06-03-2006 19:05:37

ALs er iemand een weet waar ik een bluetooth stereo hoofdtelefoon kan vinden voor onder de 50 EURO (en zonder eigen bluetooth zender), wil ik misschien wel eens gaan proberen. Ookal is BT wel een extra batterydrain, niet echt bevorderlijk voor het (lang) luisteren naar muziek.
Door Lindoras
06-03-2006 20:47:11

Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spud
ALs er iemand een weet waar ik een bluetooth stereo hoofdtelefoon kan vinden voor onder de 50 EURO
Kun je ondermeer vinden bij de PDAshop.
Al hebben ze deze headset daar helaas niet op voorraad.
Even geduld dus...
Door rudyheidenis
23-03-2006 22:26:32

rudyheidenis
Nooit meer leverbaar, kun je wachten tot je een ons weegt dus. Ik had gevraagd om een mailtje als ie weer beschikbaar was (elders op het net kost het ding in de 90 euro namelijk) en had nog niks gehoord. Jammer dan.
Door Lindoras
24-03-2006 00:13:55

Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis
Nooit meer leverbaar, kun je wachten tot je een ons weegt dus. Ik had gevraagd om een mailtje als ie weer beschikbaar was (elders op het net kost het ding in de 90 euro namelijk) en had nog niks gehoord. Jammer dan.
Pufff, heb ik dus ook vergeefs zitten wachten
Een berichtje was attent geweest, maar ja automatisering hé.
Dan maar elders een BST-5 Bluetooth A2DP Hifi-Stereo Handy Handsfree Headset besteld.
Prijs toch nog redelijk. Schade: € 59
Door rudyheidenis
24-03-2006 10:22:36

rudyheidenis
Waar dan, Karel? Ik wil ook wel zo'n ding!
Door Lindoras
24-03-2006 10:58:34

Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis
Waar dan, Karel? Ik wil ook wel zo'n ding!
Heb eens gegrasduind op eBay en deze dus gevonden.
Bij Matec-Media.
Ik dacht ze er nog twee exemplaren hadden,
waarvan ik er dus een heb.
Door Lindoras
24-03-2006 21:44:22

Lindoras
In afwachting op mijn headset
om eindelijk Softick Audio Gateway eens echt te testen,
alvast de meest recente update V1.04 van 9 maart hier binnengehaald.
Door rudyheidenis
24-03-2006 22:32:36

rudyheidenis
Ah, die, ja die had ik ook al eens ergens gezien. Dan heb je toch nog een kabel aan je nek hangen, zij het een kortere.... Ik wil juist van alle draden af.
Door Lindoras
24-03-2006 22:51:42

Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis
Dan heb je toch nog een kabel aan je nek hangen, zij het een kortere.... Ik wil juist van alle draden af.
Zoals ik al eerder zei:
voor mij geen oorwarmers
Door rudyheidenis
25-03-2006 11:06:49

rudyheidenis
Site is trouwens al enige tijd down...
Door Lindoras
25-03-2006 11:54:56

Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis
Site is trouwens al enige tijd down...
Mogelijk, toen ik de site bezocht waren er nog maar twee headsets, andere artikelen niet.
Zoals gezegd heb ik via eBay besteld.
Daar zijn nog heel recente positieve feedbacks te vinden.
Laatstgegegeven zelfs op 24 maart j.l. Gisteren dus.
En rondom de bestelling heb ik ook een positief contact gehad (tot nu toe).
Dus ik wacht in vertrouwen af.
Door rudyheidenis
25-03-2006 16:42:48

rudyheidenis
O sorry, ik bedoelde die van Softick....
Door Lindoras
25-03-2006 16:50:47

Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis
O sorry, ik bedoelde die van Softick....
Je kunt het programmatje ondermeer bij MyTreo en bij Treonauts vinden.
Door rudyheidenis
27-03-2006 19:43:30

rudyheidenis
Nou het werkt niet met die leuke T for Telecom Motorola aanbieding, hoewel die het profiel ondersteunt volgens de documentatie. Niet echt veelbelovend dus tot nu toe. Gelukkig mag ik hem terugbrengen....
Door DaiJun
27-03-2006 19:54:50

DaiJun
Goed dat je het meld! Ik was ook van plan om die headset te gaan halen... Nu toch maar op zoek naar iets anders!
Door rudyheidenis
29-03-2006 17:54:37

rudyheidenis
De headset maakte keurig een verbinding met de TX, zelfs de test verliep goed. Maar noch via PT, noch via TCPMP wordt er iets daadwerkelijk gestreamd. Er gebeurt niks. Hierover een mailtje naar Softick gestuurd maar behalve een automatisch onvangstbericht niets vernomen.
Door DaiJun
29-03-2006 19:14:27

DaiJun
Wel heel gek dan als de test zelfs goed gaat... Ik sta nu op het punt om de bleutooth headset van HP te kopen, die die ze bij PDAshop.nl hadden. Nu ik jou ervaring lees begin ik echter te twijfelen...:S
Door rudyheidenis
29-03-2006 20:00:58

rudyheidenis
Net een waanzinnig dom antwoord van Softick gekregen: ze geven me een howto voor het pairen van bluetooth devices. Dat was me dus al gelukt, dit slaat nergens op. Ik had alles al geprobeerd, device weer verwijderen, opnieuw pairen, soft resets, alles; niets helpt echter.
Als je op hun site kijkt, zie je dat ze hun software nog maar met een aantal headsets "getest" hebben. Ik zou afblijven van alles wat daar niet tussen staat. Ik ga wel weer mailen, hou jullie op de hoogte...
Door rudyheidenis
30-03-2006 07:29:07

rudyheidenis
@Dion: zin om dit een keer te proberen? Moet je wel dezelfde niet goed geld terug afspraak maken over die Motorola.....

Seems like system sound interception was not completed successfully. Please make sure that you have selected "Remote" option in Audio Gateway before playing music. Make sure that Bluetooth is already connected (Bluetooth icon should change) when you are starting player. Also you can try to perform hotsync to backup all data to your PC, then perform hard reset and create new user profile on your Palm. Install only Audio Gateway to this profile and check how it works. After this you can perform hard reset again and synchronize and use your previous profile, no data will be lost.
Door DaiJun
30-03-2006 09:08:28

DaiJun
Rudy ik snap niet helemaal wat je nu bedoelt. Hij jij die software al gekocht of werk je nog met een probeer versie?

Maar ik denk dat ik toch gewoon dat headsetje van HP ga kopen. Wie niet waagt wie niet wint! Ik kan er aan komen voor 35 euro dus zo'n grote gok is het ook weer niet.
Door rudyheidenis
30-03-2006 17:29:08

rudyheidenis
Ik heb de probeerversie, dat weten ze bij Softick ook. Ik bedoel eigenlijk, probeer jij die Motorola nog een keer met de "tips" die ze in bovenstaand mailtje geven, ik heb mijn Motorola al teruggebracht namelijk.
Door DaiJun
30-03-2006 17:34:39

DaiJun
aaah... Ik heb die motorola niet. Ik heb vandaag via internet dat ding van HP gekocht.
Door rudyheidenis
30-03-2006 18:26:00

rudyheidenis
Tsja, laat maar weten of het werkt, misschien ken je iemand met een TX?
Door DaiJun
30-03-2006 18:29:38

DaiJun
Niet in mijn buurt. Alleen via Palmclub.... Ben wel zelf op zoek naar een T|X dus als ik er snel een vind en koop kan ik het voor je testen! Anders moet ik misschien even naar een mediamarkt ofzo
Door ghia
30-03-2006 22:15:56

ghia
Nogal dubbel op, maar deze MP3-speler met FM-radio van Samsung kan ook als stereo of telefoon BT-headset gebruikt worden.
Door DaiJun
30-03-2006 22:29:34

DaiJun
Daar zit ik persoonlijk niet op te wachten, ik wil hem namelijk als headset gebruiken voor bij Pocket Tunes. En dan nog, bij die speler zitten ook weer kabels...
Door raptor
31-03-2006 01:10:32

raptor
Tja, ik zie daar ook niet echt het nut van in. Wellicht handig als MP3 speler met ingebouwde headset voor een telefoon, maar beide heb ik al, zij het los van elkaar.

Anyway, ik blijf intussen lekker naar m'n iPod luisteren, met m'n Sennheiser koptelefoon. Mag dan niet draadloos zijn, er komt wel veel beter geluid uit.
Door DaiJun
31-03-2006 08:50:23

DaiJun
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raptor
Anyway, ik blijf intussen lekker naar m'n iPod luisteren, met m'n Sennheiser koptelefoon. Mag dan niet draadloos zijn, er komt wel veel beter geluid uit.
Hoe weet jij zo zeker dat er veel beter geluid uit die koptelefoon komt als uit een Bluetooth Headset? Ik heb op internet meerdere zeer lovende reviews gelezen als het gaat om geluidkwaliteit.
Door raptor
31-03-2006 13:58:55

raptor
Dat kan wel wezen, maar de bron (iPod vs. Palm) levert al een stuk beter geluid. Een koptelefoon kan dat geluid goed weergeven (waar Sennheiser bekend om is) of het gewoon totaal vernaggelen (standaard iPod oordopjes). Beter wordt het geluid van een koptelefoon in elk geval niet.

Dus die BT koptelefoon kan het geluid nog zo goed weergeven, als de bron slechte kwaliteit levert, hou je slechte kwaliteit.

Daarmee wil ik niet zeggen dat de T|X qua geluid bagger is, afgezien van dat beetje ruis komt er voor een PDA best acceptabel geluid uit. Maar een iPod klinkt gewoon beter. Is ook niet gek, een PDA is heel erg veelzijdig, je kan er van alles mee. Een iPod heeft als enige functie muziek afspelen (heb een 4G, dus geen video) en daar is dus ook de meeste aandacht aan besteed.
Door rudyheidenis
31-03-2006 20:34:29

rudyheidenis
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raptor
Daarmee wil ik niet zeggen dat de T|X qua geluid bagger is, afgezien van dat beetje ruis komt er voor een PDA best acceptabel geluid uit.
Volgens mij komt die ruis van de koptelefooningang, het zou goed kunnen dat je dat met het naar de bluetooth headset gestreamde muziek niet meer hebt.
Door DaiJun
02-04-2006 11:19:48

DaiJun
Ik heb mijn bluetooth headset nog niet ontvangen gisteren Volgens de Tracktrace code is hij echter wel onderweg dus ik kan niks anders als (on)geduldig afwachten...
Door Lindoras
02-04-2006 12:38:16

Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaiJun
Ik heb mijn bluetooth headset nog niet ontvangen gisteren Volgens de Tracktrace code is hij echter wel onderweg dus ik kan niks anders als (on)geduldig afwachten...
Ook ik wacht nog even op mijn headsetje. Moet de grens al over zijn. Maandag?
Door DaiJun
02-04-2006 14:58:24

DaiJun
Laten we dan maar hopen dan maandag een leuke dag wordt voor ons beiden
Door DaiJun
04-04-2006 15:27:41

DaiJun
YES!!! Ik heb hem en hij werkt wonderlijk... Ik heb hem net snel even getest met Pocket Tunes, Realone en TCPMP en bij allemaal werkt hij perfect! Zelfs de volume knopjes werken! Ik ga nu alleen even op zoek naar een "lichtere" mp3 speler als Pocket Tunes want mijn T3 begint het toch moeilijk te krijgen als hij muziek aan het afspelen is die hij via het Softick progammatje via bluetooth aan het verzenden:S Suggesties?
Door Gazpacho
04-04-2006 15:43:46

Gazpacho
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaiJun
Suggesties?
Je hebt maar 5 opties.
Door DaiJun
04-04-2006 16:05:36

DaiJun
Die review had ik net gelezen maar ik vroeg me af of dat echt de enige echte opties zijn. Bijvoorbeeld TCPMP kan ook mp3tjes afspelen maar is niet echt geschikt daarvoor. Heb nog nog even gespeeld maar de knoppen voor pause, volgend liedje en vorig liedje werken niet in combinatie met de Palm. Jammer maar geen onoverkomelijk probleem
Door bascee
04-04-2006 16:22:25

bascee
Ik las even geleden op hun website dat ze wel van plan zijn een update uit te brengen die dat wel ondersteund.
Door DaiJun
04-04-2006 16:48:19

DaiJun
Wiens website? Van Softick?
Door bascee
04-04-2006 17:50:27

bascee
jups

"Q: Does Softick Audio Gateway supports the AVRCP (Audio/Video Remote Control Profile)? It would be good to be able to pause/resume my music using headphones button!


A: AVRCP (Audio/Video Remote Control Profile) defines the requirements for Bluetooth™ devices necessary for the support of the Audio/Video Remote Control usage case. For the current headsets and headphones the most common features offered by this profile is an ability to play and pause current track, skip track or return to previous track. We are working on AVRCP to Softick Audio Gateway extension, this feature will be available a bit later after initial release."
Door DaiJun
04-04-2006 18:31:11

DaiJun
Dat zou dan helemaal mooi zijn!!
Door rudyheidenis
06-04-2006 22:14:23

rudyheidenis
Werkt nu ook op mijn TX, die headset voor de iPaq dan. TCPMP gaat na een tijdje (paar minuten) gek doen op mijn TX. Heel erg haperend afspelen. Ik heb wel de laatste beta erop staan.
Pocket Tunes werkt vooralsnog perfect. Ik kan gewoon weglopen, tot een meter of 5 (in het zicht) merk ik niks van de afstand. Pas als er een obstakel in de weg zit gaat het geluid haperen.
En inderdaad, het hevige geruis is verminderd tot een zeer mild briesje (eigenlijk nauwelijks hoorbaar).
Ik ben blij, ga de software aanschaffen dus. De headset is bij de Pdashop trouwens erg goedkoop, elders op het net betaal je al gauw het dubbele!
Door DaiJun
06-04-2006 22:18:38

DaiJun
Hadden ze hem dan weer bij PDAshop? Ik dacht dat hij daar voorlopig niet meer kwam... Ik heb hem via marktplaats besteld voor een stuk onder de PDAshop prijs. Ik ga de software ook aanschaffen.

Het enige wat ik jammer vind is dat het scherm niet uit kan. Als bij Pocket Tunes het scherm automatisch of handmatig uitgaat dan hoor ik niks meer via de koptelefoon. Als ik het scherm dan weer aanzet is het geluid er weer. Heb jij dat ook?
Door rudyheidenis
06-04-2006 22:59:33

rudyheidenis
Ja en ja.
Door DaiJun
07-04-2006 12:34:05

DaiJun
Kijk, dat is tenminste nog eens duidelijk...
Door rudyheidenis
08-04-2006 10:23:20

rudyheidenis
Door rudyheidenis
08-04-2006 16:35:45

rudyheidenis
En inderdaad heb ik problemen met de stabiliteit van de verbinding. Hopen dat het niet aan de software ligt, ik heb een support request lopen. Meer nieuws als ik bericht krijg.
Door DaiJun
08-04-2006 17:46:06

DaiJun
Wat bedoel je precies met de stabiliteit? Valt hij soms weg ofzo?
Door rudyheidenis
08-04-2006 22:27:24

rudyheidenis
Haperend geluid, vreselijk bij TCPMP, heel erg bij PT. Na een aantal minuten, give or take een paar seconden, krijg ik soms een vreselijke brom in de headset, geen enkele muziek meer. Alleen uitzetten van de headset helpt dan nog. Ik ben dus (hopelijk met hulp van de ontwikkelaars van SAG) aan het uitzoeken waar het door komt: de software of de hardware.
Door rudyheidenis
10-04-2006 20:33:41

rudyheidenis
Software dus, ik heb bericht gehad. Er wordt aan gewerkt. Voor nu adviseren ze de voorgaande versie te gebruiken, 1.03. Dat schijnt soms te helpen. Het lijkt er wel op dat verbinding stabieler is. Helaas is de geluidskwaliteit op de TX er op achteruit gegaan door deze downgrade. Nou ja, ze zijn ermee bezig en de support is goed tot nu toe.
Door kastor
13-04-2006 12:35:17

Volstrekt waardeloze software als je het mij vraagt. Ik heb Audio Gateway 1.03 en 1.04 eens getest op een Palm E2 in combinatie met een iTech Blueband headset. Zelfs aan medium quality krijg je een vreselijk haperend geluid. Realplayer bevriest en enkel een soft reset kan dan nog soelaas bieden. Waarop je de mededeling krijgt dat de "trial period" van SAG verstreken is. Met TCPMP werkte het al evenmin. Dat ze voor zoiets 20 dollar durven vragen is gewoon een schande. Wie beweerde dat PalmOS hiermee nu concurrentiëler wordt met Windows Mobile, mag die illusie wel opbergen. Hoewel het verkocht wordt als stabiele software, zit SAG hoogstens in de alpha-fase van ontwikkeling. Op de laatste drie modellen van Palm (E2, TX en LifeDrive) werkt het alvast niet (naar behoren).
Door DaiJun
13-04-2006 13:34:21

DaiJun
Rustig Rustig... De software werkt in ieder geval heel goed op een Tungsten T3. En voor zover ik het kan beoordelen voor Rudy werkt het ook heel redelijk op een T|X. Kan het niet zo zijn dat het aan je headset ligt? Op de site van Softick staat ook dat op de E2 alleen medium kwaliteit supported is. Of dit afhangt van de snelheid van de E2 of iets anders weet ik niet. Misschien had je teveel andere dingen aan staan/geinstalleerd?
Door kastor
13-04-2006 16:03:04

T3 is geen recent model. Mijn punt is dat ze geen software moeten vrijgeven, toch zeker niet tegen (fikse) betaling, als die niet naar behoren werkt met de recentste Palms. E2 is zogezegd ondersteund aan medium quality, maar de realiteit is anders. Het is al te gemakkelijk om de oorzaak te zoeken bij de headset, die overigens perfect werkt met mijn laptop en gsm. Mijn E2 heeft 9MB vrij.

Nu ja, dat het niet werkt was geen verassing, maar het blijft teleurstellend.
Door DaiJun
13-04-2006 16:29:27

DaiJun
heb je al geprobeert om de drie vinkjes uit te zetten in het configure menu. Ik bedoel die van audio decoding enzo.
Door kastor
13-04-2006 17:12:59

jazeker
Door koekiemonster
14-04-2006 11:46:59

koekiemonster
Er staat anders duidelijk een compatibiliteitslijst op de website van de ontwikkelaar. Daarmee geven ze dus zelf ook aan dat niet zomaar alles werkt. En je kunt natuurlijk sowieso testen voordat je het programma koopt.
Je klaagzang is dus, als je het mij vraagt, licht overdreven.
Door kastor
14-04-2006 16:32:12

Het staat je vrij dat te vinden, maar ten eerste is die compatibiliteitslijst niet waarheidsgetrouw (bij E2 staat er "works") en ten tweede volstaat het niet dat de software haast enkel op de T3 naar behoren werkt.
Wat dat testen betreft, je hebt zogezegd een trial period van 21 dagen, maar na elke (helaas onvermijdelijke) soft reset krijg je te horen dat die verstreken is.
Ik zie nu wel dat ze pas een nieuwe versie uit hebben, ben benieuwd.
Door kastor
14-04-2006 16:51:02

Deze nieuwste versie blijkt een hele verbetering. Met TCPMP werkt het goed aan medium en low quality. RealPlayer hapert echter nog steeds. Toch nog altijd onvoldoende om de prijs van 20 dollar te rechtvaardigen, vind ik.
Door metck
14-04-2006 17:47:42

metck
Tja, het is het enige programma dat het (al dan niet goed) kan, dus je zult wel moeten.

Overigens, RealPlayer is nauw aan de maat zoals je in dit review kunt lezen.
Door DaiJun
14-04-2006 18:56:00

DaiJun
Door de update naar 1.05 is het nu ook mogelijk om de fuctietoetsen op je headset te gebruiken. Dit zogenaamde Audio/Video Remote Control Profile (AVRCP) werkt met de meeste headsets met functietoetsen. Bij mijn headset, die van HP/Logitech werkt het perfect!! Ik kan nu ook draadloos een volgend/vorig liedje selecteren of het nummer op pauze zetten
Door kastor
14-04-2006 20:50:02

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Overigens, RealPlayer is nauw aan de maat zoals je in dit review kunt lezen.
RealPlayer is inderdaad niet ideaal, maar je krijgt het wel gratis bij je Palm...

A2DP-ondersteuning zou eigenlijk gewoon standaard aanwezig moeten zijn in PalmOS. Nu zitten we helaas vast aan een softwarebedrijf dat zijn klanten als betatesters gebruikt.
Door ghia
27-04-2006 00:19:10

ghia
Tot het einde van de maand is er 3$ korting (16.95 ipv. 19.95$) bij PalmGear.
Door pivete_menno
24-05-2006 10:00:48

ze zijn inmiddels bij versie 1.06 werkt dit nou echt goed high quality op een TX? De normale headphone uit van een TX heeft een enorme ruis (zie ander topic hierover) is dat hiermee ook zo? Ik kan de software wel downlaoden maar ik wacht met het kopen van een headphone.
Door rudyheidenis
24-05-2006 10:05:04

rudyheidenis
Die ruis is een stuk minder. High quality is het zeker niet, met name de connectie was niet stabiel (verbeterd in deze laatste versie) en er was regelmatig gekraak te horen i.p.v. muziek (nog niet verbeterd). Respons van de ontwikkelaars is redelijk tot goed, ze geven aan nog steeds bezig te zijn met verder ontwikkelen/verbeteren van hun product. 't Is wel alweer een tijdje stil.
Door DaiJun
24-05-2006 10:31:48

DaiJun
Ik heb sinds een aantal weken ook een T|X maar heb nog geen last gehad van een haperende connectie zoals jij zegt Rudy. Gebruik je Pocket Tunes? Gekraak heb ik ook niet echt last van behalve als ik zorg dat mijn headset geen goede verbinding met mijn Palm kan maken door bijvoorbeeld de afstand. Bij mij werkt het dus vooralsnog nog steeds super
Door rudyheidenis
25-05-2006 09:19:02

rudyheidenis
PocketTunes of Busker, TCMPC, maakt niets uit. Afstand heeft er niks mee te maken. De ontwikkelaars weten het al.
Door DaiJun
25-05-2006 23:45:32

DaiJun
Gek, ik heb er namelijk helemaal geen problemen mee?!
Door rudyheidenis
26-05-2006 09:35:39

rudyheidenis
Je hebt dezelfde headset toch?
Door DaiJun
26-05-2006 10:33:56

DaiJun
Die van HP. Oorspronkelijk gemaakt door Logitech heb ik.
Door rudyheidenis
27-05-2006 09:51:36

rudyheidenis
Yep, zelfde ding. Erg vreemd dan.
Door bascee
27-05-2006 12:26:54

bascee
Hey, ik wil misschien ook Softick Audio Gateway aanschaffen, maar eerst heb ik nog een vraag aan iemand met een t3.

Aangezien de t3 natuurlijk een wat mindere accu heeft zou ik wel willen weten hoe lang je met een volle accu draadloos muziek kan luisteren.

Dus als iemand mij een schatting wil geven, of even voor me zou willen klokken hartstikke bedankt. (Een indicatie op 400mhz is nl prima, zelf heb ik mijn t3 op 200mhz dus als er iemand is die toevallig ook onderklokt zou dat natuurlijk een betere benadering geven).

Mvg, Bas
Door DaiJun
27-05-2006 21:19:53

DaiJun
Ik heb het zelf ook een tijdje op een T3 gebruikt. Voor zover ik mij kan herinneren ging hij bij mij zo'n 1.5-2.5 uur mee. Ik weet het niet meer precies... Als je onderklokt zul je dus wel op 2.5 uur uitkomen, onderklokken heeft bij mij nooit zoveel batterij gespaart alhoewel ik het niet icm Audio Gateway heb geprobeert.
Door gast
11-07-2006 21:59:37

Ik heb sinds kort ook een Treo 650 (wereldapparaat).
Omdat ik een vervent muziekluisteraar ben, en gek wordt van draadjes die stuk gaan bij een gewone koptelefoon, wilde ik ook een BT-stereo-headset.
Met Audio Gateway is dit mogelijk, dus meteen de Jabra BT 620S aangeschaft.
Met deze kun je bellen en audio luisteren, en hij werkt perfect! op de Treo.
Dus ik ga nu echt draadloos door het leven.
Echt een aanrader.
Door gast
23-08-2006 21:14:48

Ik heb sinds gister een raar probleem:

Als ik muziek wil luisteren via mijn draadloze headset, hoor ik een ontzettende rot-toon (gekras).

BT ziet mn headset gewoon.
Audio-gateway maakt ook gewoon verbinding. Dus daar lijkt allemaal niets mee aan de hand.

Wat kan dit zijn?
Door RoelvdV
30-08-2006 12:21:13

RoelvdV
Bij TreoCentral nu ook een review van Softick Audio Gateway.

Citaat:
Pros
# Enables A2DP and AVRCP support on the Treo
# Wireless stereo music listening
# Reasonable price
# Easy configuration
Cons
# Limited number of headphones supported
Wellicht iets voor mijn volgende verjaardag? Kan ik eindelijk een keer melden dat ik iet Palm-gerelateerds heb gekregen

Groeten, Roel.
Door digilb
30-08-2006 12:38:22

digilb
19 juli 2007 is nog heeeel veel nachtjes slapen hoor...
Door RoelvdV
31-08-2006 10:35:53

RoelvdV
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digilb
19 juli 2007 is nog heeeel veel nachtjes slapen hoor...
Ha fijn, dan draai ik me nog maar een keer om
Door Lindoras
28-01-2007 13:50:32

Lindoras
Op mijn Treo 650 draaide dit progje als een tierelier.
Simpel en probleemloos draadvrij stereo luisteren naar een luisterboek of muziek.
Maar op de Treo 680 laat Audio Gateway het afweten.
Sterker nog het laat zelfs Pocket Tunes 4 bevriezen.
Ik heb de laatste versie geïnstalleerd: 108Enbeta.
Op deze lijst van compatible software met de 680 komt het wel voor.
Tips?
Door Brenzef
28-01-2007 18:37:08

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavla Bekijk bericht
Heerlijk, weer een goed bericht wat palm weer op concurrentieniveau met pocketpc brengt. Dit zorgt weer voor een grotere meermaarde van Palm handhelds. Softick, ga zo door!
Maar je kunt dan niet meer bellen of navigeren met BT.
Jammer.
Door raptor
28-01-2007 18:46:46

raptor
Dat ligt niet aan Softick maar aan de Bluetooth stack van PalmOS (en een hoop mobieltjes) die maar 1 verbinding tegelijk toestaat. Kunnen PocketPC's wel meerdere verbindingen aan dan?
Door rudyheidenis
03-03-2007 12:58:34

rudyheidenis
Update (beta) SAG voor 680: PalmAddicts: Softick Audio Gateway 1.10b
Door Lindoras
03-03-2007 22:26:43

Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis Bekijk bericht
Update (beta) SAG voor 680: PalmAddicts: Softick Audio Gateway 1.10b
Bedankt voor de tip.
Had zelf niet recentelijk gekeken voor een update.
Nu 1.10 gedownload en geïnstalleerd en...
het werkt op de 680 weer als een tierelier zoals bij de 650.
Door Lindoras
17-03-2007 11:57:04

Lindoras
De beta versie 1.10 welke bij de Treo 680 bij het afsluiten soms wel eens liet resetten,
is vervangen door een definitieve versie die de Treo 680 wel goed zou ondersteunen:

Citaat:
Softick Audio Gateway News

[2007-03-16]
Softick Audio Gateway 1.11 with Palm Treo 680 support released.

Softick Audio Gateway 1.11 with Palm Treo 680 support released.
Hier is versie 1.11 te downloaden.