Palmclub logo  

Home | Nieuws | Reviews | FAQs | Tips | Shop | Channel Navigator | Nieuwsbrief | Forums

Gazpacho

Gazpacho

Gazpacho is sinds december 2002 actief op het Palmclub-forum en heeft sinds die tijd 681 nieuwtjes geschreven.

Gazpacho gebruikt in het dagelijks leven een Apple iPhone.

Bekijk alle nieuwtjes van Gazpacho

[software] Palm Lifedrive update v2.0

 

Door: Gazpacho


Publicatiedatum: 02 december 2005


Op de officiele website van Palm is er vanaf vandaag een nieuwe update te downloaden voor de Palm Lifedrive handheld. Deze update draagt versienummer v2.0, en bevat de volgende updates:

Citaat:
- WiFi ontvangst bij lage signaalsterktes
- Betere roaming
- Verbeterde stabiliteit van het bestandssysteem
- Geluidskwaliteit bij MP3
- Flexibelere multimedia functionaliteit: versturen van bestanden over draadloze netwerken, bestanden opslaan, sneller opnemen en afspelen
- Browser verbeterd: sneller en efficienter
- Versamail geupgrade naar 3.1c, grotere attachments
- Docs To Go application version 7.006
- Nieuwe harde reset optie om programma's te wissen, maar niet de Internal Drive
Download hier de update

Bekijk de reacties of reageer Voeg toe aan eKudos

Door palmdoc
02-12-2005 09:17:54

palmdoc
Ik ben benieuwd, ik hoop dat het voor veel LifeDrive-gebrukers is wat ze er (al maanden) van verwachten!
Door splug
02-12-2005 10:44:16

Hij staat er op hoor, ging goed, alleen netwerkinstellingen en blauwe tand instellingen moeten opnieuw gedaan worden.
Door Gazpacho
02-12-2005 14:26:00

Gazpacho
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door splug
Hij staat er op hoor, ging goed, alleen netwerkinstellingen en blauwe tand instellingen moeten opnieuw gedaan worden.
Merk je er al wat van?
Door rudyheidenis
02-12-2005 16:15:39

rudyheidenis
Nou, ik had eerst te weinig geheugen op mijn LD, te laat gezien, toen wat eraf gegooid, opnieuw geprobeerd maar ik heb mijn LD zelf moeten resetten aan het eind, voordat hij begon met die rom update. Dat ging goed verder, Versamail is alweer een keer gecrasht nadat ik een bericht wilde lezen. PocketTunes nog niet geprobeerd, daar kom ik nog wel op terug. Verder merk ik nog weinig, snelheid verandert i.i.g. niet.
Door Canaria
02-12-2005 17:52:47

Canaria
Mijn bevindingen staan in m'n weblog
Door KittyLifeDrive
02-12-2005 23:25:48

KittyLifeDrive
zonder problemen
Door rudyheidenis
03-12-2005 11:09:12

rudyheidenis
Bij mij is de update gelukt zonder verlies van data op de harde schijf. Wel zijn zowel Blazer als Versamail gecrasht de eerste keer na opstarten, nu gaat het goed. Blazer lijkt zeker sneller pagina's te laden, Versamail gebruikte ik al niet (Agendus Mail heeft ook sms-functionaliteit) dus dat laat ik verder zitten. Het werkt wel goed i.i.g.. De problemen met programma's als NetChaser en andere wifi-sniffers neem ik aan zijn onveranderd. De stabiliteit in het geheel kan ik nog niks over zeggen, mijn LD was al aardig stabiel de laatste tijd.
Door rudyheidenis
03-12-2005 18:16:30

rudyheidenis
De overgang tussen nummers in PocketTunes verloopt gladjes nu, zonder gekraak. Switchen naar een andere app blijft rampzalig helaas.
Door KittyLifeDrive
03-12-2005 23:20:10

KittyLifeDrive
Schreef ik een paar boxen terug nog dat er zich totaal geen problemen hebben voorgedaan. Vanaf vanavond zie ik allerlei namen tijdens de Hotsync voorbij komen, waarvan ik het bestaan niet wist.
Iets met Brahma... etc.
De Hotsync doet er bijna 10 minuten over?!?! Dit voelt niet goed.

Na het hotsyncen reset de pda zichzelf steeds.
Elke keer zie ik "Updating Device ROM"

Ik heb al een harde reset uitgevoerd, maar ik weet niet hoe ik de hotsync moet instellen om het probleem niet terug te laten komen.

Iemand een tip?
Door rudyheidenis
04-12-2005 01:47:28

rudyheidenis
Gebeurt het alleen na het syncen? Die brahmadingen zijn de update-bestanden b.t.w.. Was de update helemaal uitgevoerd voordat je problemen begonnen? Met dat schermpje: update duurt ongeveer 5 minuten?
Door KittyLifeDrive
04-12-2005 01:54:56

KittyLifeDrive
De update was compleet incl. device updating.
De problemen ontstonden vanavond spontaan.
Ik heb inmiddels een harde reset uitgevoerd, mijn backup gewist, Palm Desktop opnieuw erop gezet, nog geen nieuwe update (2.0) binnengehaald en mijn LifeDrive is weer als vanouds.

Mijn agenda en contacten staan er nog in, na de eerste sync.
Ben nu weer de foto's erop aan het zetten, beetje omslachting misschien, maar ja...
Door gast
04-12-2005 15:56:00

maar deze update is toch voor de engelse versie?
bestaat er eigenlijk wel een nederlandse?
ik ben geintreseerd in de palm lifedrive en ondanks alle comotie erom heen wil ik er binnenkort toch 1 aanschaffen.
Door Aaron
04-12-2005 16:26:52

Aaron
Er is geen Nederlandstalige versie van het Palm OS beschikbaar. Er zijn wel programma's die de interface vertalen, zoals PiLoc, maar voor zover ik weet zijn die nog niet beschikbaar voor de LifeDrive.
Door gast
04-12-2005 22:59:45

Sinds de update krijg ik geen bluetooth internet meer aan de praat. Meer malen heb ik opnieuw de intellingen ingevoerd de blazer meldt steeds, dat is de pagina niet kan vinden (willekeurig welke, ook niet mijn homepage). Ben een beetje radeloos. Zou ik misschien de update nog eens moeten draaien, of heeft dat geen zin?

Bij voorbaat dank voor jullie iedeeen en tips.
Door remco
06-12-2005 15:03:15

Als ik bevenstaande berichten lees, lijkt het wel alsof de LifeDrive qua stabiliteit weinig meer gemeen heeft met de oude Palms.

Is het inderdaad zo erg? Of is het net als met mijn TH55 die sporadisch een warm reset nodig heeft. Om het even in perspectief te zetten: bij mijn oude IIIx (opgevoerd tot 8MB (!)) heb ik misschien 1 of 2 x een harde reset moeten doen in 3-4 jaar tijd.

Remco
Door rudyheidenis
06-12-2005 16:10:02

rudyheidenis
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door remco
Als ik bevenstaande berichten lees, lijkt het wel alsof de LifeDrive qua stabiliteit weinig meer gemeen heeft met de oude Palms.

Is het inderdaad zo erg? Of is het net als met mijn TH55 die sporadisch een warm reset nodig heeft. Om het even in perspectief te zetten: bij mijn oude IIIx (opgevoerd tot 8MB (!)) heb ik misschien 1 of 2 x een harde reset moeten doen in 3-4 jaar tijd.

Remco
Nou vergelijken met die IIIx zou ik zeker niet doen! Ik heb nu misschien 1x per week een softe reset, meestal nog steeds omdat ik iets met wifi aan het uittesten ben. Aardig stabiel dus.
Door gast
06-12-2005 17:10:23

Misschien domme vraag, maar ben niet zo technisch aangelegd:

heb de lifedrive-update uitgevoerd. alles perfect, behalve dat enkele programma's (TCPMP) verdwenen zijn. M'n filmbestanden staan er nog wel allemaal op.

Is dit normaal? Zoja, geen probleem. Zo neen, hoe kan ik checken of de update goed is uitgevoerd?
Door ghia
06-12-2005 17:32:27

ghia
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anthony
Zo neen, hoe kan ik checken of de update goed is uitgevoerd?
Je kan de versie van upgedate programma's kontroleren. Vb WiFiLib: 1.0.7 .
Door gast
06-12-2005 17:53:05

Thx! De update is wel degelijk doorgevoerd... en vreemd genoeg zijn plots alle programma's weer terug verschenen.
Door ghia
07-12-2005 14:40:54

ghia
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PalmAddicts
Id let you know some feedback I have had from Palm Europe.
I asked if the Lifedrive Update 2 shown on the US site is compatible with multi language Lifedrives. The response was no and I should keep checking their European site for the update which will be compatible with multi language devices.
Volgens deze post op PalmAddicts zou de update niet bedoeld zijn voor multi-language LiveDrives:
Ik wou je nog het antwoord laten weten dat ik kreeg van Palm Europa.
Ik vroeg of de LifeDrive Update 2 van de US website kompatibel is met de multi-language LifeDrives. Het antwoord was 'neen' en ik dien de Europese website te blijven nakijken voor een update die kompatibel zal zijn met de multi-language apparaten.
Door jempen
08-12-2005 18:53:03

en die europese update staat er ook al op
Alleen de chinezen hebben nog pech
Door splug
08-12-2005 21:48:24

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Volgens deze post op PalmAddicts zou de update niet bedoeld zijn voor multi-language LiveDrives:
Ik wou je nog het antwoord laten weten dat ik kreeg van Palm Europa.
Ik vroeg of de LifeDrive Update 2 van de US website kompatibel is met de multi-language LifeDrives. Het antwoord was 'neen' en ik dien de Europese website te blijven nakijken voor een update die kompatibel zal zijn met de multi-language apparaten.
Gelijk toen deze uit was heb ik die LD 2.0 update gedownload van de US website ( http://www.palm.com/us/support/downl...ve_update.html ) en deze erop gezet. Hier heb ik geen problemen mee gehad. Omdat ik zeker wilde weten of ik niet de LD 2.0 EU update moest hebben heb ik ook die via de Nederlandse site gedownload ( http://kb.palm.com/SRVS/CGI-BIN/WEBC...Case=Obj(9825) ).

Wat blijkt nu, de files hebben niet alleen dezelfde naam, maar zijn ook exact dezelfde grootte. Omdat ik het zeker wilde weten heb ik een diff gedraaid voor beide files op Linux en er zit GEEN verschil in. Ikzelf heb de EU download een andere filenaam gegeven (om een duidelijke reden natuurlijk).

-rw-r----- 1 splug users 22356140 Dec 2 08:28 LifeDrive_Update_2_0_win.zip
-rw-r----- 1 splug users 22356140 Dec 8 21:30 LifeDrive_Update_2_0_win_eu.zip

# diff LifeDrive_Update_2_0_win.zip LifeDrive_Update_2_0_win_eu.zip
#

Beetje vreemd dat Palm zegt dat de update anders is....

P.S. Ik heb overigens een 1044ML LifeDrive type.
Door gast
09-12-2005 16:19:01

Update uitgevoerd, zonder enig probleem
Door ghia
10-12-2005 20:50:56

ghia
Op PalmAddicts vroeg iemand uit Canada meer uitleg aan Palm over de "Europese" update.
Palm geeft toe dat de twee updates dezelfde zijn (zoals in post #23 reeds door Splug was gekonstateerd) en het bijgevolg af te raden is om deze te installeren op multi-language LiveDrives.

Wordt ongetwijfeld vervolgd...
Door bluevoice
11-12-2005 09:46:26

bluevoice
Volgens mij is ook het probleem van de "Multiple key presses" met deze update opgelost. Kan iemand dit bevestigen?

PS: Voortaan geen LifeKeys meer...
Door splug
11-12-2005 14:58:49

Nog even een update. Ik heb zoujuist mijn LifeDrive gereset (quick zonder harddisk format). Je komt dan in een keuzemenu welke taal je wilt dat het device is. Omdat ik naast engels alleen duits voldoende goed beheers heb ik voor het laatste gekozen. Binnen no-time dus een duitstalig apparaat waarbij ik op het eerste gezicht niet kon zien dat iets niet goed werkt.
De update lijkt dus een Multi-Language update of ten minste een update die de multi-language instellingen respecteerd.
Door ghia
11-12-2005 15:21:37

ghia
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door splug
De update lijkt dus een Multi-Language update of ten minste een update die de multi-language instellingen respecteerd.
Nee, het enige wat daaruit af te leiden valt is dat jij een multi-language apparaat hebt. De update werkt maar een beperkt aantal programma's bij. Een aantal daarvan zijn libraries die alleen code bevatten. Andere kunnen ook teksten bevatten die in bepaalde omstandigheden aan de gebruiker getoond worden (menu, foutmeldingen, schermen, ...). Het verschil tussen de Engelse en Internationale is dat in de Internationale versie ook rekening wordt gehouden met de taalinstelling van de Palm en de teksten in de ingestelde taal worden getoond, terwijl de andere alleen maar Engelse teksten bevat en kan tonen.
Daar ligt waarschijnlijk ook de bron van het onkompatibel zijn: dat een programma in de problemen kan komen wanneer het op zoek gaat naar een tekst in de alternatieve taal terwijl die niet aanwezig is. Ik kan me voorstellen dat Engels misschien niet tot problemen leidt, maar vooraleer met Duits te experimenteren zou ik toch maar snel eerst een backup nemen.
Alleen als je kan aantonen dat een specifiek programma dat vernieuwd is geweest door de update, internationale teksten bevat, kan je stellen dat de update voor Multi-language is (wat ik gezien de vorige berichten ten zeerste betwijfel).
Door Rinus
13-12-2005 17:29:04

Rinus
Splug, bedankt dat je even die update heb nageplozen; nu weet ik dat die US update volstaat;

ik had echter wel een probleempje sinds de update, nl. met DocstoGo; ik kreeg steeds de melding dat er nog een eerdere versie op mijn palm zou staan. Via de site van Dataviz heb ik dat opgelost. Maar nu heb ik dus DocstoGo 7.005 (922) i.p.v. de beloofde versie 7.006 (zie eerste post in deze thread).

Naja, alles werkt nu wel naar behoren, dus ik ga er niet meer aan zitten, mij te link.

mzzls,
Rinus