Palmclub logo  

Home | Nieuws | Reviews | FAQs | Tips | Shop | Channel Navigator | Nieuwsbrief | Forums

Bram

Bram

Bram is sinds januari 2003 actief op het Palmclub-forum en heeft sinds die tijd 57 nieuwtjes geschreven.

Bram gebruikt in het dagelijks leven een Palm Treo 650.

Bekijk alle nieuwtjes van Bram

[Nieuws] palmOne Phone Link Update

 

Door: Bram


Publicatiedatum: 19 juni 2005


Op 14 juni heeft palmOne Phone Link Update v3 uitgebracht. Deze voegt ondersteuning toe voor mobiele telefoons die voorheen nog niet ondersteund werden. De complete lijst met ondersteunde gsm's staat hier. Daar staan ook de installatie instructies.

Door het koppelen van gsm en palm kun je mobiel veel meer doen. Zo kun je emailen, internetten, chatten, sms'en, etc. Hierbij is het bij veelvuldig gebruik verstandig om met GPRS te werken. Je betaalt dan niet per minuut, maar per kilobyte. Je hoeft dan bijvoorbeeld niet de verbinding te verbreken terwijl je een email beantwoordt. De versie van Phone Link kan je palm direct instellen voor GPRS gebruik via KPN mobile, Orange en Vodafone.

Phonelink is compatible met de volgende modellen:
  • LifeDrive
  • Tungsten T5
  • Tungsten T3
  • Tungsten T2
  • Tungsten T
  • Tungsten E2
  • Tungsten E (alleen infrarood)
  • Zire 72
  • Zire 71 (alleen infrarood)

Bekijk de reacties of reageer Voeg toe aan eKudos

Door MeWally
19-06-2005 13:12:28

Whaaa eindelijk de Razr supported!!!!!! Hopesow....
ff checke hoor
Door MeWally
19-06-2005 13:36:13

Heb ff de functies met me Razr gecheckt.....works perfectly Finally!!!
SMS verzenden en ophalen van je foon gaat perfect (Palm SMS 4.5P).
Alleen smsjes kunnen dan niet langer dan 160 tekens zijn...whoooow errug!!! Ben al blij dat ik eindelijk kan smss met me palmpiej
Het bellen (Agendus) ging inprinciepe al goed volgens de methode diek hier al eens had voorgeschreven....werkt dus nog steeds met de update. Ik heb al die oude connections gedelete.

Thnx voor t poste van deze topic
Door apeka
21-06-2005 15:10:37

apeka
Is het aan te raden om de nieuwe phone update toch te installeren, ook als mijn telefoon (Sony-Ericsson K700i) al wordt ondersteund door de vorige Phone Link Update v.2...? De telefoon werkt goed samen met mijn T3, alleen als ik de verbinding test (via Preferences -> Communication/Phone) krijg ik een melding "Test failed. Current settings may not be compatible with your phone.." Vraag me dus af of deze nieuwe update ook verbeteringen bevat voor al ondersteunde telefoons...
Door koekiemonster
21-06-2005 21:14:23

koekiemonster
If it ain't broke, don't fix it .
Nee, volgens mij zijn er alleen maar nieuwe telefoons aan de Phone Link toegevoegd en zijn de al aanwezige drivers niet vebeterd.
Door Dikke Wim
27-06-2005 23:46:15

Dikke Wim
MeWally,

Waar heb je al eens beschreven hoe je kunt uitbellen met Agendus. Ik kan het helaas niet (meer). Zelfs vanuit Contacts kan ik het niet.

Op een of andere manier kan ik in de instellingen geen "dial-programma" selecteren dat nodig is om uit te bellen. Ook vanuit Agendus kan het niet.

Dus graag een linkje naar je tekst/uitleg
Door Gazpacho
27-06-2005 23:49:57

Gazpacho
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dikke Wim
MeWally,

Waar heb je al eens beschreven hoe je kunt uitbellen met Agendus. Ik kan het helaas niet (meer). Zelfs vanuit Contacts kan ik het niet.

Op een of andere manier kan ik in de instellingen geen "dial-programma" selecteren dat nodig is om uit te bellen. Ook vanuit Agendus kan het niet.

Dus graag een linkje naar je tekst/uitleg
Klik op MeWally's naam, en klik op "Find more posts of this user". Geheid binnen 5 minuten gevonden!
Door MeWally
28-06-2005 08:55:43

Tog wel vreemd hoor dat t bij jou niet werkt..

Nog even een tip!!!

Ik had erges iets gelezen over die verrekte test in j palm....

NIET DOEN!!!

T schijnt dan weer j intellingen een beetj te veranderen ofsow.

T heeft dus totaal geen nut om die test uit te voeren!!!


T enige wat j hoeft te doen is:

Phonelink update installeren zoals beschreven op de palm site.

Phonelink runnen op j palm, stapjes volgen....

Dan dus de v3 nu wel selecteren want die staat er tussen

En meer hoef je dus niet te doen


Ohw misschien wel handig om die ouwe connecties te verwijderen.

En in agendus...mocht j dat gebruiken...bij prefs -> misc kun j dus j communication settings instellen he...

Daar moet j dus de phone dialer selecteren om te bellen en als j de sms app het geinstalleerd kun j die voor sms ook selecteren


Hopelijk wil t beetje gaan werken voor jou
Laat t ons wete
Door RoelvdV
28-06-2005 09:04:47

RoelvdV
@Walter: zo'n lap tekst en dan nog de helft van de letters weglaten

Als het niet teveel moeite is graag wat minder sms of wat voor ingekorte taal dan ook.

Bedankt, groeten, Roel (ja ik ben geen tiener meer )
Door MeWally
28-06-2005 09:06:35

Whokeej ik zal het proberen
je groeit op in een snelle wereld of what
Door jean-paul
28-06-2005 09:44:12

jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MeWally
Whokeej ik zal het proberen
je groeit op in een snelle wereld of what

Modbreak:
MeWally, je was hier al eerder op geattendeerd. Graag je schrijfstijl aanpassen aan het publiek van de Palmclub, zo lastig is normaal Nederlands schrijven nou ook weer niet. We zijn hier niet van gediend in ieder geval. Laatste en formele waarschuwing!
Reageren op de modbreak: Graag hier melden

Door RHarinck
31-07-2005 23:45:29

RHarinck
Hoi
Kan het kloppen dat de V3 niet (letterlijk) in de lijst staat onder Connections in je preferences na het installeren van de "PhonelinkUpdate V3 BT"??

Gr. Ries