Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12 juni 2008, 13:24
scriba's schermafbeelding
scriba scriba is offline
Oost west Thuis..
Voornaam: harold
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 29 juli 2007
Locatie: apeldoorn
Berichten: 19
Sd card herkennen

Experts,

Als ik bestanden van mijn PC direct kopieer (lees slepen en neerzetten)op mijn sd kaartje ( dmv een cardreader), ziet mijn treo 650 ze niet op de sd card staan,echter met filez zie ik ze wel.

Kan er iets verborgen/hidden zijn ergens??(in de settings bedoel ik?)

OF is dit niet de juiste mannier van bestanden over zetten,ik wil nl onderweg van werk naar huis nog wel eens wat word,fotoos of excel ,bestanden nalezen.."")

Ik hoor het wel.

dank en gr.

harold
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 juni 2008, 14:42
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Je moet bestanden in een specifieke map zetten:
- afbeeldingen in de map "DCIM"
- Office documenten voor Docs2To in "DOCUMENTS"
- muziek in "AUDIO"
- applicaties in "PALM/Launcher"
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 juni 2008, 14:58
scriba's schermafbeelding
scriba scriba is offline
Oost west Thuis..
Voornaam: harold
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 29 juli 2007
Locatie: apeldoorn
Berichten: 19
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digilb Bekijk bericht
Je moet bestanden in een specifieke map zetten:
- afbeeldingen in de map "DCIM"
- Office documenten voor Docs2To in "DOCUMENTS"
- muziek in "AUDIO"
- applicaties in "PALM/Launcher"
Ahumm,

Misschien heb ik het mis,
als ik van mijn werk effe snel een docje van mijn werkpc naar een sd kaartje sleep, wil ik deze bestanden in de trein kunnen nalezen.
Mijn werk pc heeft dus niet s van quick install ofzoiets beschikbaar,

ik hoor het wel weer,

met vr. groet,
harold
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 juni 2008, 15:19
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Handmatig sleur-en-pleur kan ook, maar dan dus wel de juiste bestandssoorten in de juiste mappen. Ik doe het ook altijd buiten Quick Install om, maar Docs2To kijkt altijd in de map DOCUMENTS naar documenten, niet in de root.
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 juni 2008, 14:42
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Documents to Go heeft een "Search for files" functie in het menu staan. Daarmee worden alle door Documents to Go leesbare bestanden gevonden. Ook de bestanden die niet in de Documents to Go map staan op de geheugenkaart.
Ik zou zeggen, probeer die functie eens.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 juni 2008, 21:11
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
Hoi, toen ik de tital zag "SD card herkennen" dacht ik even uit "mijn" probleem te kunnen worden geholpen... Maar wat blijkt ? Wat een geluk heeft Scriba toch ! Zijn toestel herkent alvast zijn SD card. Mijn T3 herkent geen SD cards meer, ongeacht het merk, de grootte enz. Er is één uitzondering: het enige originele PALM SD card-je (512mb) dat ik bezit, doet het nog !
Ik opende daarover reeds een vraag... kreeg een reactie van Koekiemonster, waarvoor hartelijk dank, met de raad eens grote schoonmaak te houden... waarna het euvel misschien zou opgelost zijn.

Ik kan koekiemonster alvast het volgende vertellen: eindelijk had ik vandaag eens tijd, heb de FAQ rond "grote schoonmaak" doorgenomen, een harde reset gedaan, alles herinstalleerd, rustig, 1 toepassing per keer, en checken of alles werkte EN SDkaartjes herkend werden... Tot mijn spijt: nikske dat herkend wordt, tenzij dat originele PALM SD kaartje... and that's it !

Maar goed, ondertussen heb ik een bijna nieuwe en cleane T3 !... waar ik slechts nog 1 kaartje in kan gebruiken ...

By the way: de antwoorden voor Scriba bestemd, zijn terecht: in de juiste map, en/of de juiste optie aangevinkt houden in Docs to Go ! (en over Doc to Go 1000 ga ik het niet meer hebben, heb een originele versie gekocht, sinds vorig jaar, en nooit gebruikt gezien problemen, ik hou het bij de 7000 versie die het zoals steeds... prima doet)

Alvast bedankt voor iedere reaktie die mijn T3 opnieuw kaarten doet slikken... net als vroeger...

Gegroet,

Palmcool
__________________
Satisfaction is the death of desire...

Laatst gewijzigd door Palmcool; 14 juni 2008 om 21:15. Reden: fouten
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 juni 2008, 11:03
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Het zijn dus verschillende kaartjes die je Tungsten|T3 niet kan lezen? Als het er bij eentje blijft, is de makkelijk conclusie dat het kaartje gewoon niet goed is. Als er echt problemen zijn met meerdere geheugenkaarten die onleesbaar blijken, dan zou ik het ergste vrezen voor m'n sd-slot.
De enige optie die je nog hebt is de geheugenkaarten die nu niet werken formateren met je computer (let wel, ze moeten FAT geformateerd worden) en kijken of het dan werkt. Mocht ook dat niet werken, dan zou je overwegen om langs te kunnen gaan bij het PDA Tech Center om je palm te laten repareren. Ik neem aan dat het sd-slot gewoon te vervangen is namelijk.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 juni 2008, 12:08
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
Bedankt voor je reaktie opnieuw !

Inderdaad ALLE soorten SDkaartjes, uitgezonderd het PALM SDkaartje... En reeds geprobeerd herformateren op PC, inderdaad met FAT (vond ik op dit forum)... maar zonder succes.

Nu kan ik misschien nog verhelderende info bijgeven: vorig jaar brak het sluitklepje af van de kaartingang. Ik kon het verwijderen INCLUSIEF het minuscule veertje dat dit klepje vasthoudt.

Zou het kunnen dat er 2 veertjes waren, en er dus ééntje ergens in mijn T3 rondslingert ? Weet iemand hierop een antwoord ? Eén of twee veertjes ?

Ik lig nog in mijn lade met mijn oude T3 (zonder scherm, verkocht aan iemand hier op het forum) waaruit ik misschien het cardslot kan recupereren !

Groetjes,

Palmcool
__________________
Satisfaction is the death of desire...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:56.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023