Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14 januari 2008, 20:28
adrosalpha adrosalpha is offline
Junior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 7
Het bestand Palm USBD.sys op Palm Desktop installation CD-Rom is nodig

Wie wil/kan, mij helpen met het verkrijgen of gebruiken van de originele installatie cd van de Tungsten T3??? Ik heb installatieproblemen en kan die mogelijk oplossen door de originele installatie cd te gebruiken.
Over de kosten gaan we zeker uitkomen.
Ik hoop echt op een reactie, alvast dank.
Gr Arie.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 januari 2008, 20:45
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Je vraag wordt beantwoord bij de veelgestelde vragen, Arie

Het downloaden van Palm Desktop is mogelijk gewoon de oplossing van jouw probleem, de installatie CD zelf zal daar niet veel aan toevoegen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 januari 2008, 20:58
adrosalpha adrosalpha is offline
Junior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 7
onderstaand bericht heb ik geplaatst, maar bied nog geen uitkomst, dus vandaar mijn reactie, tevens oproep voor de cd.

Ik zit hier een beetje gek te worden en wel om het volgende.
Ik heb een Tungsten T3, die geïnstalleerd was op m'n laptop voorzien van XP,
werkte prima!!! Ik had nog een oude M505 liggen die ik verkocht had, maar toch ff wilde demonstreren, dus moet de software van de T3 er ff af. Die werkte perfect dus was de verkoop zo gedaan, dus software van de M505 verwijderd en van de T3 weer installeren. Ja dat dacht ik, echt alles heb ik uit de kast gehaald gehaald, via Google elk forum, ook van de Palmclub geraadpleegd, register schoon gemaakt en allerlei oplossingen bedacht, maar niets wat me verder bracht om de software voor de T3 te installeren. Ik ben niet in het bezit van de originele cd, dus haal ik het softwarepakket van de Palmsite af, dat werkte dus lijkt mij ook geen probleem. Als ik het softwarepakket opstart, begint hij met de installatie en komt vervolgens met de melding: "Er is een fout opgetreden bij het openen van het installatielogboekbestand Controleer of de opgegeven locatie van het logboekbestand bestaat en of het bestand niet alleen lezen is".

Als ik de T3 aansluit en een Hotsinc wil maken, vraagt de laptop om: "Het bestand Palm USBD.sys op Palm Desktop installation CD-Rom is nodig".

Dat bestand kan ik vinden, na installatie blijf ik dezelfde meldingen krijgen. Ik krijg de software op geen ene mogelijke manier geïnstalleerd en sta nu op het punt om de laptop helemaal opnieuw van XP te gaan voorzien. Maar hier wacht ik toch nog ff mee, misschien ben ik niet de enige die hier een probleem mee heb. Mijn hoop is gevestigd op een lezer die mij misschien een oplossing aan kan bieden. Alvast mijn hartelijke dank voor het meedenken en het lezen, een hartelijke groet van Arie.

Gazpacho, zoals je leest, is het niet zo eenvoudig, ik kom er ff niet uit, dus vandaar mijn reactie.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 januari 2008, 21:30
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Hm, bizar

Ik heb even de USBD.sys-bestand als zip-attachment bijgevoegd. Ik heb WindowsXP. Kijk even op je eigen computer of die al niet bestaat in:

c:\Windows\System32\Drivers

Want daar hoort hij te zitten. Als het daar niet bestaat, dan moet je het bestand even daarheen kopieren, en dan doet alles het hopelijk. Het lijkt een USB driver te zijn.


Wacht ik lees verkeerd.

Het is een Windows-fout en ik denk echt niet dat de Palm Desktop op de CD van de Tungsten|T3 je verder helpt. Ik denk dat die installatie ook vastloopt, maar ik begrijp dat je het wil proberen.

Misschien dat een Windows-foutmeldingen expert je wel verder kan helpen ook, om die foutmelding van het logboekbestand weg te krijgen.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip usbd.zip‎ (2,5 KB, 4x gelezen)
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 januari 2008, 22:25
adrosalpha adrosalpha is offline
Junior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 7
Dank je voor de snelle reactie, maar zoals jij (ik ook) al vermoede, het werkt niet. ik krijg er onderhand wel de balen van, maar ik geef de moed nog niet op, wie weet hoe simpel het is en ik misschien iets over het hoofd zie. Lijkt mij ook Windhoos gevalletje en als iets complex is, dan is dat het wel. Wat me wel opviel, ik heb ook een Mac, maar de opgeslagen bestanden van de Palm, worden niet in de Mac weergegeven, is dat normaal?? Lijkt mij dat wat erop staat, dat het via een Hotsinc verstuurt moet worden naar de Mac, maar nee hoor, al bijna net zo eigenwijs als Windows. Ik ga nog ff verder met zuchten. Nogmaals dank voor je reactie. Vr gr Arie
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 januari 2008, 23:05
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Volgens deze oplossing:

help needed: TX not recognized by Windows XP [Archive] - Brighthand.com Smartphone and PDA Discussion Forums

moet je bij de vraag waar dit bestand is naar de Palmone-directory wijzen, en niet naar de Windows\System directory, heb je dat gedaan?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 januari 2008, 23:23
adrosalpha adrosalpha is offline
Junior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 7
Aaaaaaaahh, gelukt, volgens mij niet zoals je aangaf, maar hij doet het nu op de Mac, maar toch naar aanleiding van jouw advies zitten klooien en zie daar, hij doet het. Heel erg bedankt!!!! (eindelijk kan ik hem weer gebruiken)
Met citaat reageren
  #8  
Oud 15 januari 2008, 00:13
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Mooi
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #9  
Oud 26 februari 2008, 23:16
adrosalpha adrosalpha is offline
Junior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 7
Maar waar ik al het donkerbruin vermoeden van had, via de originele cd installeren gaf me wel het ontbrekende onderdeel. Het is maar een klein bestandje, maar zonder deed hij het mooi niet op XP. Maar het geduld werd beloond en alles werkt weer feilloos. Allen dank voor het meedenken.
Groet van Arie.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023