Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10 december 2007, 20:43
slorg
Guest
 
Berichten: n/a
Video palm zire 31

Hallo, Ik heb een palm zire 31.
Ik had gehoord dat je er video's mee kan afspelen.
Klopt dat? En welk progamma heb je daarvoor nodig?
Ik heb Kinoma geprobreerd, die zegt dat er geen Kinoma player movies zijn geinstaleerd en TCPMP, die heeft bij .OGG geen beeld, en Bij .MP4 geen geluid (dat laatste wegens schending 'intelectuele' eigendommen) en het beeld werkt ook niet goed (elke 5 seconden krijg je een nieuw plaatje en geen filmpje dus)

Weet iemand een (gratis) video afspeel progamma voor de Palm Zire 31 (het is PalmOS 5)? Het maakt me niet uit welk formaat die afspeelt, als liefst .AVI, .OGG en/of .MP4
Bij voorbaat dank

PS. Ik weet niet of dit de juiste plek is voor dit topic dus verplaats hem maar als het niet goed is.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 december 2007, 13:55
jurgen_dewilde's schermafbeelding
jurgen_dewilde jurgen_dewilde is offline
Happy Palm User
Voornaam: Jurgen
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 11 april 2006
Locatie: Tilburg
Berichten: 71
Hoi Slorg,

welkom bij de club.

heb je al goed op de site gekeken?
FAQ en Tips helpen je hier al een aardig eindje op weg:
http://www.palmclub.nl/forums/showthread.php?t=20696
In de Tips / Top 10 onder multimedia vind je de beste (gratis) programma's
__________________
(1998) Palm III > (2000) Palm m500 > (2006) Palm m515 > (2007) Treo 650 > (2009) Centro + LiveDrive (Mod 2 LifeCard )

Laatst gewijzigd door jurgen_dewilde; 11 december 2007 om 13:59. Reden: Toevoeging top 10
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 december 2007, 16:33
slorg
Guest
 
Berichten: n/a
bedankt voor de reactie..
Maar die PocketDivXEncoder en DVD Shrink doen het niet op mijn computer omdat ik Linux gebruik (En ik denk er ook niet eens aan om terug te stappen naar windows, linux werkt veel beter), Ik kan proberen of ik het kan gebruiken met Wine windows emulator.

En is het ook mogelijk om Mp4 bestanden of iets dergelijks dus iets wat niet van een DVD schijfje komt af te spelen?
Hele films afspelen gaat zoiezo erg lastig aangezien de Zire31 geen grotere Secure Digitalkaartjes als 1GB ondersteund (ik weet dan niet hoeveel die .VOB bestanden zijn maar ik vermoedt niet zo heel klein), en ik wil ook muziek op de SD kaart hebben waardoor ik dus niet erg veel ruimte overhoudt...


Ik hadt TCPMP al op mijn palm staan, en ik had er 2 bestanden mee geprobeerd af te spelen:

Het nummer/parodie White and nerdy van weird al' (is een mp4 bestand), via google video gedownload als testje en die zegt dat de audio Decoder niet inbegrepen is wegens schending van 'intellectuele' eigendommen.
En om de 3 seconden speelt hij een heel klein stukje film af (nog geen halve seconde) en hij heeft geen geluid.

En Experience Ubuntu.ogg die kreeg ik bij examples bij mijn linux installatie, een interviewtje met Nelson Mandela over wat hij ziet als Ubuntu.
Daar doet het geluid het alleen en geeft hij geen beeld.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 december 2007, 18:43
slorg
Guest
 
Berichten: n/a
Ik de AAC geluid plugin gevonden, dus geluid doet het nu.
Maar nu geeft hij een 'Out of Memory' Melding.

ik heb op de Secure Digitalkaart en op het geheugen van de palm zelf zat vrij en verder staat er niks aan op de palm, ik vrees dat ik maar een mp4 speler (geen iPod, veelste duur) moet kopen voor het kijken van video bestanden.

Edit:
Het is trouwens een videootje van 3mb die ik nu had gebruikt (IBM Commercial over Linux, gedownload via Google Video)
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 december 2007, 18:49
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Weet je zeker dat je alle codes die bij TCPMP horen hebt geïnstalleerd? Ik heb verder weinig verstand van codecs, dus ik kan je niet zo goed helpen. Bij mij deed TCPMP het altijd gewoon met mp3, avi (divx en xvid) bestanden. Kijk ook even bij de instellingen of daar iets interessants staat.

Citaat:
Maar die PocketDivXEncoder en DVD Shrink doen het niet op mijn computer omdat ik Linux gebruik (En ik denk er ook niet eens aan om terug te stappen naar windows, linux werkt veel beter)
Tja, iets wat niet werkt kan niet beter zijn toch (kon het niet laten)

Overigens zou het schokken van het beeld iets te maken kunnen hebben met de geringe processorkracht van de Zire31. Ik had dat bij m'n Tungsten|E (zelfde processor) vroeger ook, de huidige Treo werkt prima.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 december 2007, 19:25
slorg
Guest
 
Berichten: n/a
Zover ik weet heb ik wel alle codecs geinstalleerd, teminste alles wat ik bij de download kreeg en die plugin voor aac geluid.
In ieder geval wel mp4 plugins.
Mp3 bestanden werken wel weer prima, ik denk dat het ergens bij het intern geheugen van de palm ligt ofzo, hij heeft 16 MB Ram volgens het internet.
Op 200Mhz zou je wel een simpel videotje kunnen bekijken neem ik aan, en dat schokken was om de 3 seconden een plaatje de beweging duurt nog niet eens een halve seconden.
Maar nu speel hij helemaal niks af aangezien die 'Out of Memory' error.
dus ik denk dat het ergens bij het geheugen zit...

Weet iemand een manier om video's (welk formaat dan ook) op de Zire 31 te draaien?
Het hoeft geen hele film te zijn, een muziek video of wat dan ook is perfect.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
Tja, iets wat niet werkt kan niet beter zijn toch (kon het niet laten)
Maar het werkt juist veel beter, je hebt alleen voor de meeste windows progamma's een ander progamma nodig aangezien het voor windows geprogameert is, probeer jij maar eens een linux progamma onder windows te draaien
Bovendien ben ik ook nog eens imuun voor virussen, en voor spyware, loopt mijn computer nooit vast (mischien eens in de 2 maanden als ik een erg instabiel betaprogamma draai (zoals een windows emulator) en als hij vastloopt is het 99.99% van de keren mijn schuld), linux is gratis en ik kan nog een hele lijst met voordelen opnoemen maar het is niet de bedoeling dat ik hier de hele tijd reclame ga maken

Laatst gewijzigd door slorg; 11 december 2007 om 21:11.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 december 2007, 09:08
jurgen_dewilde's schermafbeelding
jurgen_dewilde jurgen_dewilde is offline
Happy Palm User
Voornaam: Jurgen
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 11 april 2006
Locatie: Tilburg
Berichten: 71
Ik heb zelf hele films op mijn Treo gekeken met TCPMP.
Als het niet werkte heb ik met Virtualdub het formaat aangepast, meestal ging het dan goed.
Misschien is er voor linux een soortgelijk programma waarmee je bestanden om kunt zetten.
Je kunt TCPMP ook in zijn geheel (dus ook de codecs) op de geheugenkaart zetten, dan heb je meer intern geheugen over.
__________________
(1998) Palm III > (2000) Palm m500 > (2006) Palm m515 > (2007) Treo 650 > (2009) Centro + LiveDrive (Mod 2 LifeCard )
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 december 2007, 17:51
slorg
Guest
 
Berichten: n/a
Met bestanden omzetten bedoel je van bijvoorbeeld AVI naar MPEG4, of de groote ervan aanpassen?
Ik heb vernomen met wikipedia je met dat allebei ermee kan doen...
(Voor linux heb je inderdaad een vergelijkbaar progammatje volgens wikipedia:
Avidemux, een vergelijkbaar programma dat ook onder Linux en Mac OS X werkt)

En hoe zet je TCPMP op je geheugenkaart?
Ik kan alleen met mijn SD Kaart lezer rechtstreeks naar mijn Palm kopieeren, en Via mijn pc naar mijn palm z'n interne geheugen (ook alleen .prc enzo).
Als dat via Palm Desktop kan is dat ook goed aangezien op de (winxp) computer van mijn ouders palm desktop wel staat...
En ik heb zowiezo nog 11.2 meg over op de handheld zelf, dat zou genoeg zijn voor een simpel videootje neem ik aan, als ik TCPMP op de sd zet dan heeft hij 14 over, zou die ene 3 megabyte zoveel uithalen denk je?

Volgens mij is de zire 31 zoiezo niet echt ontworpen voor video's, ik zie nergens in reviews enzo dat ie video ondersteuning heeft, maar ook niet dat hij het niet heeft bovendien heeft het ook gewoon PalmOS 5...
Met citaat reageren
  #9  
Oud 13 december 2007, 09:26
jurgen_dewilde's schermafbeelding
jurgen_dewilde jurgen_dewilde is offline
Happy Palm User
Voornaam: Jurgen
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 11 april 2006
Locatie: Tilburg
Berichten: 71
Kopieer, via een kaartlezer, alle bestanden in de directory .\PALM\Launcher\ op je geheugen kaart. TCPMP zou dan gewoon moeten werken.
Verder heb ik zelf nooit mp4 bestanden geprobeerd af te spelen (ook nooit tegen gekomen).
Als ik een bestand tegen kwam dat problemen gaf, dan hercodeerde ik dat naar een divx/avi formaat voor video en mp3 voor audio. Dit omdat avi zonder problemen ondersteund wordt.
Het beeldformaat heb ik over het algemeen niet aangepast.
Dit kun je natuurlijk wel doen om de totale grootte van het bestand te verkleinen.
Wat betreft de afspeel mogelijkheden op je Zire31, hierover kan ik niets zeggen.
Misschien dat andere Zire-gebruikers hierover wat kunnen melden.
__________________
(1998) Palm III > (2000) Palm m500 > (2006) Palm m515 > (2007) Treo 650 > (2009) Centro + LiveDrive (Mod 2 LifeCard )
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023