Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07 november 2007, 11:54
HXC HXC is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 83
Wie kan me helpen een geschikte RSS lezer te vinden?

Ik heb enkele commerciele RSS lezers geprobeert (mRSS, Neeews!, Quick News) maar vond ze tot op heden erg tegenvallen. Ik ben op zoek naar een RSS lezer die:
  • Gelijk het hele verhaal laat zien (niet slechts 3 regels samenvatting). Dit zonder door te linken naar de browser blazer. Ik wil gewoon op een samenvatting kunnen klikken en het gehele artikel downloaden
  • Het liefst Treo (5-way navigator) vriendelijk.
Wie heeft er een goede tip? Alvast bedankt
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 november 2007, 12:10
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Je eerste vereiste is een beperking van RSS in het algemeen. In een RSS-feed wordt namelijk slechts een deel van het artikel getoond, anders zou men de site zelf niet meer bezoeken. Een browser is dus sowieso nodig. Je zou een browser in een RSS-reader kunnen inbouwen, maar dat kost weer erg veel kB's plus dat het maken van een browser erg tijdrovend is.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 07 november 2007, 12:37
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Sommige RSS-feeds geven het hele artikel door, dus wat Bram zegt is niet helemaal waar.
Misschien kun je de Google RSS-reader gebruiken. Die is wel alleen per browser te benaderen maar werkt in mijn Blazer prima.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 08 november 2007, 18:49
HXC HXC is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 83
Thanks, alhoewel google rss -reader niet helemaal is wat ik zoek weet ik in ieder geval wel dat ik vor een web based rss feed reader moet kiezen. Thanks Metck!

@Bram
Op de dekstop (met akregator) laad ik ook altijd de hele pagina. ik dacht dat rss er juist voor was om snel 'koppen te snellen' en alleen op die artikelen te klikken die je interessant vind (zodat je het hele artikel kan lezen).
Met citaat reageren
  #5  
Oud 08 november 2007, 20:09
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HXC Bekijk bericht
Op de dekstop (met akregator) laad ik ook altijd de hele pagina. ik dacht dat rss er juist voor was om snel 'koppen te snellen' en alleen op die artikelen te klikken die je interessant vind (zodat je het hele artikel kan lezen).
Akregator gebruikt intern konqueror om de nieuwspagina zelf te laden. Op palm is dat erg lastig te realiseren omdat er geen browser is die altijd op iedere palm geïnstalleerd staat (en dan nog vraag ik me af of het mogelijk is een geïnstalleerde browser te integreren in een RSS-reader onder PalmOS).
Zoals Neeews! nu werkt, vind ik het eigenlijk prima bruikbaar. Je ziet de headlines met een korte intro, en via menu-b open je het artikel in de browser. Verlaat je de browser, kom je automatisch weer bij Neeews! terecht. In je startpost heb je het over "Dit zonder door te linken naar de browser blazer.", heb je deze optie dan wel gezien?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #6  
Oud 08 november 2007, 23:04
HXC HXC is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 83
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram Bekijk bericht
Akregator gebruikt intern konqueror om de nieuwspagina zelf te laden. Op palm is dat erg lastig te realiseren omdat er geen browser is die altijd op iedere palm geïnstalleerd staat (en dan nog vraag ik me af of het mogelijk is een geïnstalleerde browser te integreren in een RSS-reader onder PalmOS).
Zoals Neeews! nu werkt, vind ik het eigenlijk prima bruikbaar. Je ziet de headlines met een korte intro, en via menu-b open je het artikel in de browser. Verlaat je de browser, kom je automatisch weer bij Neeews! terecht. In je startpost heb je het over "Dit zonder door te linken naar de browser blazer.", heb je deze optie dan wel gezien?
Ik heb deze optie gezien. alleen vind ik menu-b te omslachtig ( je moet ook weer een knoppencombinatie indrukken om de browser te verlaten. Momenteel gebruik ik miniopera 4.0 die bevalt erg goed als rss lezer!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 09 november 2007, 09:48
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HXC Bekijk bericht
Ik heb deze optie gezien. alleen vind ik menu-b te omslachtig ( je moet ook weer een knoppencombinatie indrukken om de browser te verlaten.
Om de browser te verlaten, volstaat drukken op het huisje. Daarnaast heb ik gemerkt dat wanneer je gewoon op de b drukt, de browser ook geopend wordt
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 november 2007, 19:52
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Quick News doet het OK. Druk op de header en ga naar 'Open Link' en voila je bent op de site. Overigens lees ik alleen de feeds die niet karig met informatie zijn. Dus bijv. niet de Volkskrant.
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023