Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 31 oktober 2007, 21:09
Rubenio
Guest
 
Berichten: n/a
Tungsten T2 werkt vaak pas weer na enkele harde resets

Goedeavond iedereen,

Ik heb een paar jaar geleden me al een beetje georienteerd op gebied van pda's e.d.
En heb hiervoor al een Palm Zire 40 & een Palm M505 & een Fujitsu Siemens Pocket loox 600 gehad. Nu ik weer wat geld over heb wou voor niet al te veel geld een leuke 2de hands pda met navigatie kopen aangezien dit erg praktisch is. Ik kwam toen uit bij een HP Ipaq 2210. Deze heb ik inmiddels aangeschaft. Ook kwam ik per ongeluk een Tungsten T2 tegen op marktplaats. Omdat ik dit een van de mooiste modellen van palm vind vanwege het model en het gebruikte materiaal heb ik deze omdat de vraagprijs niet hoog was ook gekocht. Hier gaat mijn vraag ook over:

De palm werkt namelijk prima en cradle en lader + software is niets op aan te merken, het werkt prima. Tenminste tot op een gegeven moment, na een paar dagen gebruik begon de tungsten T2 opeens gekke verschijnselen te vertonen:
Het gaat als volgt: je bent met iets willekeurigs bezig en dan opeens stopt ie ermee, het touchscreen reageert nergens meer op. Ook de toetsen doen niets meer. Na een zachte reset veranderd daar niets in. Na een harde reset ook niet direct, meestal na 3 harde resets wil hij opeens weer een beetje gaan reageren, maar dan meestal alleen op de toetsjes. Soms daarna ook weer op het touchscreen maar dat is dan van korte duur.
Dit is echt heel erg vervelend want de kans dat als je apparaat aanzet en hij werkt is klein.

Ik had al aan een mogenlijke oorzaak gedacht:

- verkeerde software? , dat denk ik niet want alles is van de officiele palm cd's , ik heb wel 1 applicatie van internet gedownload maar die is na de harde reset verwijderd en het probleem doet zich nog steeds voor.

Ik weet ook niet of het nou een software of een hardware probleem is? Want als het touchscreen werkt doet ie het super , niets haperen of onduidelijk, werkt prima.

Het enige wat ik zelf nog kan bedenken is dat het dan aan een fout in het OS ligt maar hoe los ik dat op en zijn er mensen bekend met dit probleem?

Nog wat extra's weetjes:

- Er zit geen screenbeschermsticker op dus daar ligt het niet aan.
- De pda is welliswaar 2de hands maar is praktisch nieuw, als ie werkt loopt ie echt goed maar dan slaat ie vast....

alvast bedankt!

Groet,
Ruben
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 oktober 2007, 21:12
Rubenio
Guest
 
Berichten: n/a
p.s. hoe verander ik de typfout in de titel ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 oktober 2007, 21:26
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Als de vorige eigenaar niet met JackSprat dingen in het ROM heeft gewijzigd (en dat lijkt me hier onwaarschijnlijk), is de Palm na een harde reset inderdaad helemaal schoon. Werkt hij dan niet goed, dan is er met de hardware iets mis. De digitizer lijkt me nog prima, want als die kapot zou zijn, dan zouden de knoppen nog wel goed moeten werken. Het lijkt me daarom iets diep in het apparaat. Bij pdatechcenter kost een vervangend moederbord 89 euro, en dat is hij helaas niet meer waard.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 oktober 2007, 21:37
Rubenio
Guest
 
Berichten: n/a
ai, dat is verveldend.
ik denk idd dat de vorige eigenaar niet intern allerlei dingen heeft veranderd.
Maar is hier naast een nieuw moederbord echt geen andere optie meer open???
Ik bel de vorige eigenaar nog wel even over zijn bevindingen maar als hij hiervoor perfect werkte (bij hem en bij mij voor 2 dagen) en ik installeer iets en daarna werkt ie niet meer naar behoren dan zou het toch mijn fout zijn en dus dat ik iets verkeerds heb geinstalleerd?

Grtz.
Ruben
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 oktober 2007, 22:03
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Je kunt nog kijken wat het totaal laten leeglopen van de accu voor effect heeft, maar daar verwacht ik eigenlijk niets van.
Na een harde reset heeft zelf geïnstalleerde software geen enkele invloed meer, dus jouw geïnstalleerde software kan het niet zijn. Ik ken hier veel mensen die aardig wat software geïnstalleerd hebben, en het zou wat zijn als een Palm daar stuk van zou kunnen gaan.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #6  
Oud 01 november 2007, 06:17
Rubenio
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben nu bezig omde de accu leeg te laten lopen. Hier verwacht ik zelf ook niet veel van maar ik probeer zoveel als mogelijk.

Verder ben ik er nog even mee bezig geweest en wat mij vooral opviel is dat na een paar harde resets vaak deze foutmelding verschijnt:


"Fatal Alert"

halSnd.c, Line:1663, DSP Power On/Off Error


en daaronder staat dan "reset" maar ik kan dat knopje niet aanraken want het touchscreen geeft niets door.

Heeft dat niets met een fout in het OS te maken? Dat het toch een software probleem is?
Is het niet mogenlijk om OS 5.2 opnieuw te installeren?


Grtz.
Ruben
Met citaat reageren
  #7  
Oud 01 november 2007, 11:54
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Dat het reset -knopje niet aan te raken is, is vrijwel altijd bij een crash, ook bij correct werkende apparaten (tegenwoordig laten ze de knop ook niet meer zien maar resetten ze zichzelf automatisch).
PalmOS opnieuw installeren bestaat uit het kopieren van een ROM van een ander apparaat naar het jouwe. Maar omdat het ROM nooit gewijzigd is door de vorige eigenaar, verander je daarmee dus niets.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023