Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25 oktober 2007, 08:23
ejfrolich ejfrolich is offline
Senior lid
Voornaam: EJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 23 oktober 2007
Berichten: 83
Question Bluetooth met telefoon

Wat ik wel een leuke gadget vind is mijn mobiele telefoon via Bleutooth koppelen aan mijn Tungsten E2.

De koppeling werkt. Nu kan ik dus nummers kiezen vanuit de adressenlijst uit de Palm. Dat werkt wel leuk!

Nu kun je ook sms-en vanuit de palm en verzenden via mobiele telefoon. Dat werkt niet goed. De Palm maakt wel verbinding met de telefoon. Hij stuurt de SMS weg zegt hij, hij haalt ook de binnengekomen smsjes binnen in de Palm. Tot zover lijkt het dus prima. Helaas blijkt dat er geen smsjes zijn verzonden...

Heeft iemand ervaring?

Ook verbinding met internet via de mobiel (tele2) krijg ik niet aan de gang. Hierbij zijn instellingen het probleem, ik weet niet goed hoe aan de benodigde gegevens te komen...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 oktober 2007, 09:07
ejfrolich ejfrolich is offline
Senior lid
Voornaam: EJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 23 oktober 2007
Berichten: 83
Ik ben wel wat verder. Er zit een lijsje in m'n palm met providers voor een GPRS verbinding. Hier staan maar 3 prividers. KPN, TMobile en Vodafoon... Ik gebruik Tele2 en weet er nog wel een paar... Worden er nieuwe updates gemaakt voor nieuwe ontwikkelingen of is het over met de pret?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 oktober 2007, 10:15
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Hij stuurt de SMS weg zegt hij, hij haalt ook de binnengekomen smsjes binnen in de Palm. Tot zover lijkt het dus prima. Helaas blijkt dat er geen smsjes zijn verzonden...
Ik weet niet wat voor telefoon je precies hebt, maar waarschijnlijk is de compatibiliteit tussen palm en telefoon niet goed genoeg. Zoals je doorhebt werkt het dus wel om nummers te kiezen, maar sms'en zal onmogelijk blijven. Op de een of andere manier is het onmogelijk om de telefoondrivers voor alle telefoons perfect te laten werken. Bluetooth-koppeling blijft wat dat betreft enigszins een zorgenkindje.
Bluetooth-carkits combineren bijvoorbeeld ook niet probleemloos met iedere bluetooth-telefoon.
Je kunt trouwens ook eens op de Palm-website op zoek gaan naar de laatste Phone Link-versie. Mogelijk wordt in die versie je telefoon beter ondersteund.

Citaat:
Ook verbinding met internet via de mobiel (tele2) krijg ik niet aan de gang. Hierbij zijn instellingen het probleem, ik weet niet goed hoe aan de benodigde gegevens te komen...
Veel gprs-instellingen zijn hier op de forums te vinden. Ook voor Tele2 zou je eens rond kunnen zoeken, hoewel ik denk dat Tele2 geen eigen netwerk heeft, en je daarom dus op zoek moet naar de gprs-instellingen van een andere provider.
Ik weet trouwens niet hoe het abonnementtechnisch geregeld is bij Tele2, maar houd er rekening mee dat als je geen aparte internetbundel afgesloten hebt, internetten op je palm behoorlijk duur kan zijn.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 oktober 2007, 12:21
ejfrolich ejfrolich is offline
Senior lid
Voornaam: EJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 23 oktober 2007
Berichten: 83
Ik heb een Motorola V3. Volgens Palm zou het moeten werken. Ik heb de laatste driverupdate in mijn Palm zitten... De uitdaging is het aan het werk te krijgen. Ik zal het in de praktijk, Ik heb een QTEK G100 die zelfs WiFi heeft, nooit gebruiken heb ik gemerkt.
Wat wel een echt nadeel is dat er bijna geen navigatie meer te krijgen is voor Palm OS.

GPRS istellingen heb ik wel gekregen van Tele 2. Ik denk dat ze tegenwoordig via KPN werken.
WiFi zou handig zijn geweest maar ik vond het de 100 euro extra niet waard. Ik heb een laptop met WiFi dus dat komt goed als het echt moet...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 oktober 2007, 16:14
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ejfrolich Bekijk bericht
Wat wel een echt nadeel is dat er bijna geen navigatie meer te krijgen is voor Palm OS.
Wat is er dan mis met TomTom 6 of de nieuwste ViaMichelin (of hoe dat ook heet tegenwoordig)? Je kan (in ieder op een Treo) ook Google Maps gebruiken... Er lijkt me genoeg, maar dat terzijde Laten we het hier bij Bluetooth en telefoons houden.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 oktober 2007, 16:30
ejfrolich ejfrolich is offline
Senior lid
Voornaam: EJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 23 oktober 2007
Berichten: 83
er is genoeg idd. TT 6 wordt echter niet gegarandeerd. Via Michelin is nergens leverbaar. Ik heb wel een versie Perfect Passenger gevonden via Marktplaats.

Het is minder simpel dan het lijkt.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 25 oktober 2007, 18:36
ejfrolich ejfrolich is offline
Senior lid
Voornaam: EJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 23 oktober 2007
Berichten: 83
Ik heb de laatste foon link al opgehaald en geinstalleerd, daar ligt het dus niet aan.

Ik vond wel een touwtje over tele 2 en instellingen voor mijn Motorola V3. Helaas nog uit de tijd dat ze met Telfort werkten. Nu het KPN is werkt dat natuurlijk niet meer. Helaas gebruiken ze eigen instellingen die ik nog niet aan het werk heb, ik zou niet weten hoe ik er achter kom ook. Medewerkers bij Tele2 weten niet eens wat ik bedoel...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 28 oktober 2007, 15:37
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Volgend voorbehoud wordt op de Palm-website gemaakt;
Citaat:
* Due to certain limitations in certain phones, your handheld may not provide complete functionality when paired with these phones. See the Release Notes for more information.
De koppeling met je telefoon werkt, maar niet volledig dus.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 31 oktober 2007, 08:48
ejfrolich ejfrolich is offline
Senior lid
Voornaam: EJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 23 oktober 2007
Berichten: 83
Dat klopt ja, hij werkt niet volledig.
Er is een oud draadje hier op het forum van iemand die het, lang geleden, aan het werk had. Helaas geen reactie meer in het fraadje...

Overigens gaat het oof fout op de computer. Dan klaagd Palm over een virtual com port?? Ik draai Linux dus als iemand daar ervaring mee heeft...GRAAG!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 02 november 2007, 07:20
ejfrolich ejfrolich is offline
Senior lid
Voornaam: EJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 23 oktober 2007
Berichten: 83
Weten jullie een telefoon die de bluetooth functionaliteit wel heeft en dus goed kan samenwerken met mijn Tungsten E2? Ik wil incidenteel op internet kunnen (bv in vakantie) en ik wil vanuit de Palm kunnen sms-en en mailen via de telefoon.

Graag advies!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023