Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09 augustus 2007, 11:00
Zillah
Guest
 
Berichten: n/a
bootload

wie o wie kan me helpen?
Ik heb op mn scherm bootload v 0.18 staan. Ik heb alle threads al gelezen op dit forum, soft en hard reset geprobeers maar hij gaat noggeneens uit met de hard reset . Het helpt dus niet. Wie weet de oplossing?

Ik ben dankbaar
Groeten Zillah
Met citaat reageren
  #2  
Oud 09 augustus 2007, 11:07
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Heb je lopen rommelen met de ROM? Je komt in de Bootloader mode als je een reset uitvoert wanneer je de hotsync-knop ingedrukt houdt. Als je ROM-update mislukt, dan blijf je daarin vaststeken.

Hier kun je proberen een nieuwe ROM in te laden: http://www.palmclub.nl/forums/palm-t...kshop+treo+650

*let op:* Alles gebeurt met eigen risico. Als je ROM-update fout gaat, kan Palm je niet meer met garantie helpen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 09 augustus 2007, 11:09
Zillah
Guest
 
Berichten: n/a
Ik had wel iets van een rom gelezen maar daar durf ik echt niet aan te beginnen. Daar heb ik allemaal geen verstand van. Hij was vanmorgen wel aan het "hotsyncen" zomaar uit het niets. dt heb ik gewoon weggedrukt. Is er iets aan te doen?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 augustus 2007, 11:52
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Vanuit de Bootloader-modus kan hij nooit automatisch hotsyncen. Als hij aan het hotsyncen was, zat hij dus niet meer in de bootloader modus en was je probleem opgelost.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 augustus 2007, 11:53
Zillah
Guest
 
Berichten: n/a
Toch maar met die ROM geprobeerd, doet helemaal niets, ik kan ook geen back up maken omdat ik niets uit kan schakelen. Nog tips?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 09 augustus 2007, 11:56
Zillah
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Vanuit de Bootloader-modus kan hij nooit automatisch hotsyncen. Als hij aan het hotsyncen was, zat hij dus niet meer in de bootloader modus en was je probleem opgelost.
hij was vanmprgen zomaar aan het hotsyncen zonder kabel of wat dan ook ik was niet eens in de buurt van mijn computer. toen weggedrukt met de aan/uit knop. Hij startte opnieuw op en toen kreeg ik die bootload in mn scherm.
Ik snap het allemaal niet heel erg. Ik zal ongetwijfeld iets fout hebben gedaan maar weet dus niet wat
Met citaat reageren
  #7  
Oud 09 augustus 2007, 12:05
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Een simpele soft reset haalt je toestel uit bootloader mode.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #8  
Oud 09 augustus 2007, 12:08
Zillah
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Een simpele soft reset haalt je toestel uit bootloader mode.
bij die van mij niet, hebook al de batterij eruit gehaald
Met citaat reageren
  #9  
Oud 09 augustus 2007, 13:46
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
2 opties:

1. Je volgt mijn aanwijzingen in de volgende thread: Treo 650 workshop: Maak je eigen custom ROM en je laadt de standaard 1.20 update
2. Je komt vanavond even langs en ik doe het wel even voor je (ik zie dat je ook in Delft woont).
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #10  
Oud 09 augustus 2007, 14:48
Zillah
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
2 opties:

1. Je volgt mijn aanwijzingen in de volgende thread: Treo 650 workshop: Maak je eigen custom ROM en je laadt de standaard 1.20 update
2. Je komt vanavond even langs en ik doe het wel even voor je (ik zie dat je ook in Delft woont).
graag want ik word erecht gek van, hoe weet ik waar je woont?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 09 augustus 2007, 22:08
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Het is opgelost, Zillah is even langs geweest. We kwamen tot de conclusie dat je niet eens het ROM hoefde te flashen. Wij kwamen er vrij snel achter dat er iets niet goed was met de contacten van de onderdelen van de multiconnector. Het toestel kreeg steeds het signaal dat de hotsync knop van de kabel ingedrukt wordt terwijl de kabel niet eens aangesloten was. Hierdoor kwam het toestel na elke soft reset in de bootloader terecht. We hebben het toestel opengemaakt en de contacten met een (klein beetje vochtig) doekje schoongemaakt. Daarna deed het toestel het meteen.

Wat mij opviel is dat bootloader versie 0.18 aangaf, terwijl mijn Treo 650 versie 0.24 aangeeft. Dit geeft denk ik aan dat de Palm Updater (exe of SD) ook tegelijkertijd de bootloader update tijdens een ROM update. Een tool zoals het ROM tool doet dat dus niet. Wat de updater ook doet is de telecomprovider-database updaten (netwerken enz.). Het is enigszins jammer dat je dit niet zelf om de zoveel tijd kunt updaten. Je moet dus weer de update draaien.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023