Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18 februari 2003, 15:17
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Palmgear is bezig met StreamLync (sneller installeren)

Ik had hier graag een enthousiast verhaal geschreven over een nieuwe optie bij Palmgear voor het sneller installeren van software, genaamd: StreamLync . Wat is echter het geval: ik krijg het niet aan de praat?!! Ik moet er wel bij zeggen dat het hier om een Beta-versie gaat.

Wat opvalt is de datum op de StreamLync pagina: 20-02-2003 terwijl het pas de 18e is. Er staat al wel een review van de 17e, maar dat kan net zo goed door Palmgear zelf geschreven zijn.

Verschillende programma's hebben naast het vertrouwde .zip symbool nu ook het StreamLync symbool (zie bijlage).

Ik ga nog even stoeien met de installatie, maar kom nu niet verder dan de foutmelding dat mijn Palm-files niet te vinden zijn.

Groeten, Roel.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 18 februari 2003 om 15:21.
  #2  
Oud 18 februari 2003, 19:14
Murena's schermafbeelding
Murena Murena is offline
Fan van de Palmclub
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 06 november 2002
Locatie: Torenstad
Berichten: 276
Ben benieuwd naar je bevindigen al je het aan de praat krijgt. Ik vraag mij af hoe het werkt want in de zip file zitten vaak een aantal files die je niet altijd wilt installeren (extra's of een palm versie ipv clie, b&w/kleur etc) En wat als je wilt herinstalleren enz. Veel onduidelijkheden voor mij dus nog.

Ik wacht af.
  #3  
Oud 18 februari 2003, 19:19
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Voorlopig heb ik alleen een standaard antwoord ontvangen op mijn bericht met de exacte foutmelding. Daar heb ik lichtelijk geirriteerd op geantwoord en nu maar wachten op het resultaat. Ik krijg deze versie in ieder geval niet aan de praat.

Terwijl ik dit schrijf krijg ik al antwoord (binnen twee minuten dus!). Deze fout kwam alleen voor als bepaalde onderdelen van de Palm Desktop ontbraken, dus die eerst maar eens opnieuw geinstalleerd. Resultaat: nihil, nog steeds fout.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 18 februari 2003 om 19:29.
  #4  
Oud 19 februari 2003, 00:25
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Thumbs down Waardeloos!

Bij mij werkt het in één keer. Veel meer positiefs heb ik niet te melden over dit programma. Of het moet zijn dat de "uninstall" ook redelijk goed is verlopen.

Het programma is er alleen in een Windows versie (Win98 en hoger) en vereist als browser tenminste Internet Explorer 5.5 of Netscape 7.0.

Na installatie van StreamLync klik ik op het speciale StreamLync ikoon op Palmgear om bestanden te downloaden. Er wordt nu een .pgz bestand binnengehaald en "on the fly" uitgepakt in een sub-directory van de "archive" directory die je in de settings van StreamLync opgeeft. De subdirectory heeft de bestandsnaam van het programma dat je hebt binnengehaald. Subdirectories in het .pgz bestand worden ook braaf uitgepakt. Voorts worden .pdb en .prc bestanden in dezelfde vlucht (fly) naar de Palm install directory gekopieerd. Er zijn nog een aantal Palm bestandstypen die het programma aankan, zoals .pqa en .psc. Dat is het dan.

Ik heb BigClock en Agendus als willekeurige voorbeelden genomen. Alle .prc en .pdb bestande daarvan staan nu in mijn Palm install directory. Allemaal!!! Dat is waardeloos. Bigclock heeft bijvoorbeeld specifieke Handera bestanden. Die wil ik echt niet op mijn Tungsten|T zien. Zo heeft Agendus een ikonen-bestand voor kleur en een ikonen-bestand voor zwart-wit (BW). Zwart-wit ikonen hoef ik echt niet op mijn kleurenscherm. Hier is wel een oplossing voor bedacht door bestanden in een subdirectory "device specific" te plaatsen. Maar dit gebeurt alleen als de software ontwikkelaar dit ook zo in het .pgz bestand heeft gezet. Bestanden uit deze directory worden niet automatisch geinstalleerd. In dat geval kan je dus bestanden missen, die je alsnog handmatig zult moeten installeren.

Ik zie op PalmGear niet bij alle programma's het StreamLync download ikoon staan. Dus het zal niet met alle downloads werken. Maar misschien zijn ze daar nog mee bezig, het is tenslotte nog geen 20 februari... In ieder geval zal het niet werken met programma's die met een installatieprogramma werken (zoals Installshield). Ook bij programma's waarbij een Desktop omgeving geinstalleerd moet worden werkt dit dus helemaal niet.

Nog een probleem. Een vage foutmelding volgt als je een programma opnieuw probeert te downloaden. Dit geeft natuurlijk verwarring als er een nieuwe versie van een programma verschijnt onder dezelfde naam. Nieuwe versies hebben vaak dezelfde naam. Versiebeheer is er dus niet bij. In dit geval zul je eerst handmatig de directory in het StreamLync archief moeten verwijderen of hernoemen.

De toelichting bij het programma op de PalmGear site beweert tot 13 installatiestappen te vervangen door 1 stap. Dat is zwaar overdreven. In de meeste gevallen gaat het bij mij met een "gewoon" zip-bestand als volgt: ik download het .zip bestand (1), open het bestand (2), open en lees het readme bestand of de installatiehandleiding (3), dubbelklik de bestanden die geinstalleerd moeten worden (4). Ik kom maar tot 4 stappen om hetzelfde te bereiken. Het kan ook in 3 stappen als je een zip-bestand direkt vanaf de site opent en niet eerst download. En dan doe ik nog een extra stap, namelijk het openen en lezen van het readme bestand, dus in theorie kan het ook in 2 stappen. Om te voorkomen dat je allerlei nutteloze of "verkeerde" bestanden op je Palm installeert raad ik sowieso iedereen van harte aan de README-stap altijd eerst te doen.

Wat mij betreft is het een nutteloos en ondoordacht programma. Ik houd het installeren liever zelf in de hand met iets meer "clicks".

NB: ik neem aan dat bestandstype .pgz staat voor PalmGearZip

Laatst gewijzigd door Arent; 19 februari 2003 om 00:33.
  #5  
Oud 19 februari 2003, 11:09
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Arent bedankt voor dit verhaal.

Ik kreeg deze indruk al uit de reacties op PalmInfoCenter. Ik ga zelf ook niet meer verder met dit programma.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #6  
Oud 19 februari 2003, 12:51
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Als de vlag er zo bij hangt begint opa er niet aan. Voorlopig werkt
het goed door op de zip te klikken, die direct te openen en vanuit
het venster van powerarchiver (of winzip) eerst op de readme te klikken
en vervolgens op de benodigde prc en pdb bestanden. Dan staan ze ook
in je install dir en heb je het zelf optimaal in de hand.

oh oh, ik zie nu al al die vragen nu al op het forum verschijnen:
"Help! Heb allemaal bestanden op m'n palm staan die niet nodig zijn!"
etc. Zucht, hebben wij weer wat te doen
__________________
Word wordt nooit Perfect
  #7  
Oud 19 februari 2003, 13:54
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Wat dom dat ze zo'n beta product zo afleveren. Het is op zich een prima idee, maar als je zo'n halfbakken eerste versie oplevert dan ben je natuurlijk wel meteen een groot deel van je klanten voor een hele tijd kwijt. Jammer, want het leek mij wel een aardig idee.
  #8  
Oud 19 februari 2003, 19:49
Murena's schermafbeelding
Murena Murena is offline
Fan van de Palmclub
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 06 november 2002
Locatie: Torenstad
Berichten: 276
Mijn vermoedens worden dus bevestigd (bedankt Arent). Lekker blijven zippen en kijken en nadenken wat je installeerd.
  #9  
Oud 21 februari 2003, 00:34
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Sticky en Compressie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV
Wat opvalt is de datum op de StreamLync pagina: 20-02-2003 terwijl het pas de 18e is.
Zo te zien gebruiken ze de datum om hun eigen programma voorlopig even bovenaan in de lijst van nieuwe software op de PalmGear homepage te houden (sticky). Nu het de 21e is geworden is de datum van het programma meegschoven naar de 21e...

Ik stoor me overigens aan nog iets van dit rare programma. De programma´s die je ermee binnenhaalt worden "on the fly" uitgepakt en blijven uitgepakt in een directory structuurtje op de PC staan. Er is geen ingepakt .zip of .pgz bestand, tenzij je als extra stap het bestand nog eens apart binnenhaalt en opslaat in plaats van direct uitpakken en installeren. Een aangenaam kenmerk van geZIPte of andere "compressed" bestanden is nu juist dat de inhoud "compressed" in één enkel bestand is opgeborgen. Dat wordt door deze werkwijze ruw verstoord. Als je de programma's toch in een enkel "compressed" bestand op je PC wilt hebben, dan zul je ze zelf weer in moeten pakken...
  #10  
Oud 21 februari 2003, 08:39
RHiks's schermafbeelding
RHiks RHiks is offline
MDA Vario
Voornaam: Robbert
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 13 december 2002
Locatie: Almere
Berichten: 103
Stuur een bericht via ICQ naar RHiks
nou, bij mij werkt het niet...
als ik op dat icoontje klik, krijg ik het gewoone download scherm van windows...
dus, dat programmatje van hun werkt niet, maar ben er zelf al iets voor aan het maken,
die download het en dan pakt ie het uit. daarna krijg je in een schermpje te zien wat je kan installeren
  #11  
Oud 21 februari 2003, 08:52
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Toch snap ik het niet helemaal meer, hier loop je te verkondigen dat je niet kan programmeren, en later vertel je dat je zelf iets gaat maken, en ook in deze thread vertel je dat je zelf iets hebt gemaakt?

Citaat:
nee, sorry
maar dat zoek ik ook niet...

als ik een beetje kon programeren, had ik het zelf wel gemaakt,
maarja ik kan niet programeren in C of C++

het is jammer dat er niet zo'n programmatje is,

maar oke,
de groeten
Heb je een spoedcursus gevolgd of zo?
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
  #12  
Oud 21 februari 2003, 09:50
RHiks's schermafbeelding
RHiks RHiks is offline
MDA Vario
Voornaam: Robbert
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 13 december 2002
Locatie: Almere
Berichten: 103
Stuur een bericht via ICQ naar RHiks
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog
Toch snap ik het niet helemaal meer, hier loop je te verkondigen dat je niet kan programmeren, en later vertel je dat je zelf iets gaat maken, en ook in deze thread vertel je dat je zelf iets hebt gemaakt?



Heb je een spoedcursus gevolgd of zo?
nope, ik programmeer het wel even in VIsualBasic
  #13  
Oud 26 februari 2003, 08:14
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Overigens, op Palmgear is Streamlync zo te zien nu uit de betafase, ze maken er flink reclame mee...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023