Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07 december 2002, 19:08
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Review: Life Balance

Geen tijd of te lui om een todo-lijst te maken? Dan ben je niet de juiste persoon voor Life Balance, software waarmee je je leven beter in balans kunt brengen.

Ben je daarentegen van plan om met goede voornemens het nieuwe jaar in te gaan, of heb je lange-termijnplannen die eindelijk eens in daden omgezet moeten worden, dan biedt Life Balance een steuntje in de rug.

Klik hier voor het review
__________________
gonny

Laatst gewijzigd door gonny; 07 december 2002 om 19:52.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 december 2002, 13:45
Murena's schermafbeelding
Murena Murena is offline
Fan van de Palmclub
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 06 november 2002
Locatie: Torenstad
Berichten: 276
Prima review, wel een heel verhaal en dat is denk ik precies ook de bottlenek van zo'n progamma; veel te complex om lang vol te houden. Ik wil niemand ontmoedigen maar ik ben al blij al ik mijn to do list kan bijhouden.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 december 2002, 14:51
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Ik heb Life Balance wel eens op m'n Palm gehad. Ik was waarschijnlijk te lui om me er serieus in te verdiepen, zodat ik er niet werkelijk gebruik van heb gemaakt. Het programma is uiteindelijk weer van m'n Palm verdwenen. Dit mooie review is boeiend geschreven. De achtergrondinformatie en je eigen "real life case" verhelderen veel over doel en werking van het programma. Hierdoor alsnog enthousiast geworden ga ik de dertig dagen probeerperiode aangrijpen om serieus te kijken of Life Balance voor mij een steun in de rug kan worden. Tijd om te downloaden...

Zwem ze!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 08 december 2002, 21:22
GertjanStoker's schermafbeelding
GertjanStoker GertjanStoker is offline
Lid
Voornaam: Gertjan
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 30 december 2000
Locatie: Montfoort
Berichten: 37
Heavy user

Ik dank Gonny voor de goede review. Ikzelf ben een zogenaamde heavy user van dit programma, mede om de reden die door Gonny is aangegeven. In Life Balance kan je niet alleen aangeven wat urgent is maar ook belangrijk, vooral dus de niet urente belangrijke zaken in het leven. Voor meer achtergrondinformatie raad ik jullie het ebook aan First things first van Covey, te koop bij Palm Digital Media, Life Balance biedt voor dit boek een perfecte ondersteuning!
__________________
Met vriendelijke groet
Gertjan

Sharp, Palm III, palm IIIc, Palm m500, Tungsten, Zire 72
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 december 2002, 14:53
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arent
Ik heb Life Balance wel eens op m'n Palm gehad. Ik was waarschijnlijk te lui om me er serieus in te verdiepen, zodat ik er niet werkelijk gebruik van heb gemaakt. Het programma is uiteindelijk weer van m'n Palm verdwenen. Dit mooie review is boeiend geschreven. De achtergrondinformatie en je eigen "real life case" verhelderen veel over doel en werking van het programma. Hierdoor alsnog enthousiast geworden ga ik de dertig dagen probeerperiode aangrijpen om serieus te kijken of Life Balance voor mij een steun in de rug kan worden. Tijd om te downloaden...

Zwem ze!
Sluit ik me helemaal bij aan. Prettig geschreven review Gonny, en toch maar weer eens uitproberen... maar die prijs!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 december 2002, 16:06
sanderlenka's schermafbeelding
sanderlenka sanderlenka is offline
Forumbikkel
Voornaam: Sander
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 18 november 2001
Locatie: Geldrop
Berichten: 223
Mooie Review.

Naar mijn idee is de belangrijkste slagingsfactor bij dit soort leven-op-orde-pogingen de discipline die je hebt en in hoeverre je de opzet begrijpt en er werkelijk achter staat. De software die je gebruikt komt dan op de tweede plaats. De kunst is naar mijn mening de "moeilijke" projekten op te delen in deeltaken die makkelijk uitvoerbaar zijn.

Zelf houd ik het op ToDo waarbij de categorieen bij mij de plaats aangeven. Ik heb een categorie Projects waarin alle projecten staan die meer dan 1 fysieke handeling omvatten en meer dan 2 minuten duren. Ik gebruik MegaWiki als lijm en anker.

Ik raad "Getting Things Done" aan van David Allen:
__________________
hartelijke groeten,
Sander
Huis kopen in Tsjechie?
Wereldraadsel?
Posting?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 december 2002, 17:20
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Citaat:
Ik raad "Getting Things Done" aan van David Allen
Jammer, niet als e-book, maar ik heb 'm net als audiobook gekocht (bij Audible.com, binnenkort ook voor PalmOS!). Da's trouwens ook een goede manier om geestdodende activiteiten wat productiever te maken: terwijl je in de auto zit of de afwas doet kun je ondertussen een audiobook "lezen".

Ik heb ook "The Procrastinators Handbook" van Rita Emmett op die manier gelezen. Op zich geen slecht boek, maar de methoden die zij hanteert komen nogal ouderwets over: voor vrijwel al je "projecten" moet je verschillend gekleurde notitieblokken kopen, die je op verschillende (vaste) plaatsen neerlegt. Daardoor altijd bij de hand (maar dat is een Palm ook!)
De enige tip die ik er nog van heb onthouden, is dat je bij vervelende klussen een kookwekker moet zetten, zodat je minder opziet tegen die rotklus, en zeker weet dat je er niet de hele middag mee kwijt bent. Als je een uurtje hebt gewerkt, heb je in ieder geval een begin gemaakt, en kun je een inschatting maken hoeveel tijd je nog nodig hebt om het af te maken.

Ik ben benieuwd of David Allen meer bruikbare tips heeft.
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 december 2002, 23:32
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
En inmiddels ben ik halverwege het boek. Goeie tips, en af en toe een minder goeie (bijvoorbeeld de tip om alle todo-items in je Palm uit te printen en in je post-inbakje te leggen).

Inmiddels kwam ik ook een ander interessant artikel tegen op Brighthand: More is Not Better; Searching for Tools to Improve Efficiency (met dank aan Jean-Paul).
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #9  
Oud 22 december 2002, 18:28
maduc
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up Life Balance

De conclusies die ik in het review over LB lees en de teneur uit de reacties staan me helemaal niet aan: Een dure oplossing om je leven op orde te brengen.
Sukkels!!!! Je leven op orde brengen dat doe je zelf. Het probleem dat de meeste stervelingen (zoals ikzelf) daarbij tegenkomen is dat je alles wat je moet doen wel op een lijst kunt zetten (als in de ToDO van Palm), maar dat is zoveel dat je ToDo een soort rijstebrijberg wordt waar je je doorheen moet eten. Na elke hap is er een gek die weer 10 nieuwe happen achteraan je berg ToDo's erbij gooit. Kijk naar de explosieve groei van het aantal WAO'ers met psychische klachten en je begrijpt dat dit geen onzin is wat ik hier sta te vertellen.
Het sterke van LB is dat het vooraf van je vraagt even na te denken over wat je nu echt wil in het leven. Die doelen vallen uiteen (bij mij) in een stuk of 5 rijstebrij bergjes. Alles wat ik moet doen kan ik daarin onderbrengen en rangschikken naar omvang en prioriteit. LB geeft je dan een korte (!!!!) ToDo lijst die je op een bepaalde plaats en/of tijd moet afwerken.
Voldoening alom want het lukt. En je hoeft je geen zorgen te maken dat je iets vergeet: kennelijk was het niet belangrijk genoeg op dat moment. Zeer rustgevend en zeer veel voldoening gevend als je iets af hebt. Je hoeft niet meer te denken "nu nog maar 297 ditjes-en-datjes"

Ik hoop dat dit een iets genuanceerder beeld geeft!

Groeten Maarten
Met citaat reageren
  #10  
Oud 22 december 2002, 19:25
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
**** schrik! ****

Je trekt wel erg hard van leer. Ik dacht dat de reacties in deze thread over het algemeen wel genuanceerd en positief waren. Ben ik een sukkel omdat ik waarschuw voor de wat hoge prijs?

OK, als ik psychisch instort omdat ik Life Balance niet had geïnstalleerd, dan zijn de kosten van m'n WAO-uitkering een stuk hoger dan de aankoopprijs van het programma.

Maar niet iedereen heeft Life Balance nodig. Het ligt er maar aan wat voor leven je leidt. Er zijn genoeg mensen die van 9 tot 5 naar hun werk gaan, daar een routineklus uitvoeren en 's avonds lekker voor de buis kruipen. Als je daarnaast helemaal niet zoveel doet, niet actief ben in een vrijwilligersclub, al je verzekeringszaken/bankzaken/belastingzaken door "een mannetje" laat regelen en nauwelijks hobbies hebt, kun je best toe met de ToDo-applicatie. Daar hoef je geen sukkel voor te zijn.

Tot zover mijn nuancering.
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #11  
Oud 22 december 2002, 20:21
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Question huh?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maduc
De conclusies die ik in het review over LB lees en de teneur uit de reacties staan me helemaal niet aan: Een dure oplossing om je leven op orde te brengen. Sukkels!!!! Je leven op orde brengen dat doe je zelf...
In het review lees ik nergens dat Life Balance je leven wel even op orde zal brengen. Het review geeft duidelijk aan dat het vooral aan jezelf ligt of Life Balance een goede hulp kan zijn. De meeste reacties in deze thread geven geen blijk van het tegendeel. Vreemd dat je juist een tegenovergestelde teneur denkt te lezen, Maarten. Waar lees je dat?

Ook vreemd is dat je opmerkingen over de prijs verbindt aan deze vermeende teneur. Die opmerkingen komen van ervaren Palm gebruikers die weten wat een Palm programma doorgaans moet kosten. Dat Life Balance voor een Palm programma vrij duur is valt moeilijk te ontkennen. Dit zegt niets over de bereidheid de prijs te betalen als het programma een goede hulp blijkt te zijn.

Maarten, de teneur die je denkt te lezen blijkt nergens uit. Dit ook nog eens koppelen aan opmerkingen over de hoge prijs maken het tot een onbegrijpelijke reactie. Je trekt dus geheel ten onrechte van leer.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 22 december 2002, 20:24
maduc
Guest
 
Berichten: n/a
nuannuancering

Mijn excuses, soms is iets zwart (op) wit zetten goed voor de discussie. Ik wil niemand veroordelen als hij/zij LB niet goed vindt of zijn leven anders ordent dan met LB geregeld kan worden. Waar ik op reageerde was het in mijn ogen nogal simpel overslaan van de link die LB legt tussen je platte ToDo dingen en wat je nu echt belangrijk vindt in het leven. Daar is waar LB goed in is en dat is wat in mijn ogen te weinig menen in dit forum door hebben.
Trouwens buiten dit forum leggen ook maar weinig mensen de link tussen wat ze nu echt belangrijk vinden in hun leven en alle dingen die ze moeten doen. Kijk naar het aantal WAO'ers dat daarin zit wegens psychische klachten.
Dat had ik wel met iets meer mededogen dan met het woord "sukkels" mogen uitdrukken.

Nogmaals sorry daarvoor
Maarten
Met citaat reageren
  #13  
Oud 22 december 2002, 20:44
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Ik heb het geprobeerd. De eerste paar dagen was het wel leuk: een kopje "persoonlijke ontwikkeling", een kopje "relax", een kopje "werk" en dat alles opgesplitst in een aantal sub-kopjes en to-do's.
Maar het lukt me niet om dit consequent bij te houden. Ik maak zelden gebruik van To-do's, tenzij ik iets niet moet vergeten.
Misschien is LB niet geschikt voor mensen als ik.
__________________
Bob jij of bob ik?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 22 december 2002, 21:07
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Jammer dat het niet gelukt is. LB toewijzen aan je ToDo-knop wil ook nog wel 's helpen.
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #15  
Oud 22 december 2002, 21:31
Roeland Krul's schermafbeelding
Roeland Krul Roeland Krul is offline
Palmclub Borrelbaas
Model: Sony Clie PEG-SL10
 
Geregistreerd: 21 april 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 561
Ik heb Hotsync al toegewezen aan mn todo knop, want de SL10 heeft geen cradle maar een kabel. Zonder knop dus.... Overigens maak ik dus ook nooit gebruik van todo's...
__________________
Wacht nog even tot de UX50 betaalbaar wordt......
Met citaat reageren
  #16  
Oud 04 maart 2003, 01:08
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Outliner vervanger?

Is weer een tijdje terug dat deze thread actief was, maar ik ben nu zwaar op zoek naar iets wat mijn leven/werk op orde kan brengen. Zoals in mijn onderschrift staat, ben ik bezig met 24 anderen een groot internationaal studentencongres in Eindhoven op te zetten.

Het omvang van het project gaat me wel eens boven de pet, maar met programma's als Shadowplan of Bonsai zie ik wel weer wat licht aan het eind van de tunnel. Ik zag dat LifeBalance ook een soort outliner functie heeft. Kan ik LifeBalance dan zien als een uitgebreidere Shadowplan/Bonsai, of moet ik deze programma's juist naast elkaar gebruiken?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #17  
Oud 03 november 2003, 18:34
addi
Guest
 
Berichten: n/a
life balance

Ik gebruik sinds zeer kort dit programma, sinds er hier een review over gelezen te hebben. En ik heb al een vraag.
Ik ga mijn life balance in mijn aantal doelen indelen
studeren, hobby's...
bij studeren maak ik een onderverdeling van semester 1,2 en 3
bij die semesters dan nog een onderverdeling voor al mijn vakken
En dan bij mijn vakken wat ik er voor moet doen
maar bij to do list krijg ik gewoon de lijst van al mijn vakken, het probleem is dat ik daar niet veel boodschap aan heb.
Ik moet krijgen in mijn to do list wat ik voor die vakken moet doen, nl wat er in de onderverdeling van die vakken staat.
Weet iemand hoe ik hier in slaag?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:46.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023